Strona 1 z 1

Czy to normalne??:)

: 2004-12-07 12:01
autor: DUKE
Wiem ze juz pare razy na ten temat rozmawialismy ale nie doszlismy do wnioskow....Napisze o co chodzi..:
Dokladnie o niskie cisnienie oleju....
jak samochod jest zimny cisnienie na wskazniku jest full u mnie powyzej N
a jak go zagrzeje mocniej i stoje w korku mam tak....(dlugo stalem i obroty caly czas 750 ...
spada mi do tej kreseczki dolnej co jest skala(NORM zaznaczona) NIGDY DO 0 :wink:
Obrazek

wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...
Obrazek

Jak jade na trasie mam caly czas na O - R w tej pozycji...
Co o tym sadzicie kto tak ma a kto inczej :wink:

: 2004-12-07 12:18
autor: MiH
O Chopie - wg mnie nie za dobrze. Ciśnienie masz za niskie ogólnie. Sądzę że czeka Cie remont serduszka.

: 2004-12-07 12:51
autor: Gacek Wrocław
qrcze to nie wygląda dobrze...
u mnie jest czasami w polowie, ale to jak dluzszy czas stoi na wolnych obrotach...
Z tego co czytalem nie raz na ten temat - to nikomu tak nisko wskazówka nie opada

: 2004-12-07 13:47
autor: MiH
aby dopowiedzieć - prawdopodobnie masz panewki główne i korbowe do wymiany. Ale może być więcej.

: 2004-12-07 14:04
autor: Gość
To powiem jak jest u mnie.

Jak jest zimny idzie i zakrywa N
Kiedyś jak był ciepły raczej wyżej nie szło.
Po wyminie oleju na syntetyka idzie do końca normy podczas jazdy, a
na postoju nie spada poniżej R jest idealnie w połowie

Wiec wniosek albo wskazówka ci się zawiesza albo coś jest nie chalo

: 2004-12-07 14:28
autor: DUKE
Ale powiem wam tak....juz od 4lat tak mam :wink:
a zauwazylem jedna rzecz ze jak mam malo oleju...czyli na MIN...to wlasnie jest tak...
a jak mam wiecej to i cisnienie jest wyzsze... :wink:
ale nie duzo :!: :twisted:
pozdrowionka

: 2004-12-07 14:31
autor: Gość
Może to jest tak że czujnik jest naprawde czuły, a różnica w ciśnieniu jest
na tyle minimalna że sam samochód tego mocno nie odczówa

: 2004-12-07 15:10
autor: tomek1979
A moze pompa olejowa sie juz konczy ? gdy olej jest zimny , bardziej gesty cisnienie jest ok a jak sie rozgrzeje staje sie rzadszy i pompa nie pompuje juz tak dobrze ze wzgledu na zużycie.

: 2004-12-07 20:13
autor: swoosh
Jeśli chodzi o mojego probika to nie odnotowałem, żeby wskazówka spadła poniżej "N"...Wydaje mi się że jest ok... :?

: 2004-12-08 17:43
autor: Gość
KOYOT pisze:A moze pompa olejowa sie juz konczy ? gdy olej jest zimny , bardziej gesty cisnienie jest ok a jak sie rozgrzeje staje sie rzadszy i pompa nie pompuje juz tak dobrze ze wzgledu na zużycie.
KOYOTKU odpada bo :
DUKE pisze:wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...

: 2004-12-08 18:07
autor: jura
objawy wskazują na wywalony czujnik oleju

: 2004-12-08 18:09
autor: jura
Jeżeli fura nie kopci nie bierze oleju i po odkręceniu korka wlewu nie pluje olejem to znaczy ze jest oki

: 2004-12-08 18:13
autor: Gość
jura pisze:objawy wskazują na wywalony czujnik oleju
Hmmm:
Sqad pisze:Wiec wniosek albo wskazówka ci się zawiesza albo coś jest nie chalo
:D

: 2004-12-09 11:40
autor: kollek
Oj DUKE nie pocieszę Cie też. Jak dla mnie to nie jest normalne i ja jakbym tak miał u siebie to bym już chodził pos..ny chodził :shock:
Na remont bym się szykował i zbierał kasę.

U mnie na rozgrzanym silniki i na biegu jałowym wskazówka stoi na literce O. Czasem się jej zdarza delikatnie niżej ale nigdy na R.

: 2004-12-09 12:00
autor: tomek1979
Sqad napisal
KOYOTKU odpada bo :

DUKE napisał:
wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...

zgadza sie cisnienie wzrosnie bo i obroty sa wieksze a co za tym idzie to i obroty pompy wzrastaja , ale co sie dzieje jak obroty silnika ida w dół , jesli wskazówka opada do tej samej pozycji (tej zamartwiajacej DUKE-go ) to moja ,,teoria''nie jest tak zupełnie nie trafiona :)
Pozdrawiam

: 2004-12-10 12:20
autor: MiH
Oj Panowie! Przyczyn takiego stanu może być wiele.
Po pierwsze (pisałem to już, ale że temat wciągnął starych klubowiczów to nie napiszę "użyj opcji szukaj" :twisted: :twisted: ) NALEŻY SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE OLEJU!!!
Czyli udać się do serwisu Mazdy lub innego w miarę dobrego serwisu gdzie mają nanometr z końcówkami do mierzenia ciśnienia oleju. Wykręcić czujnik wkręcić nanometr i odczytać zgodnie z tym jak to podaje serwisówka.
No i tu już 90% sprawy się wyjaśni.

Jeśli ciśnienie bedzie za niskie to niestety ostatnie 10% będzie baaaardzo trudne do ustalenia. To może być:
1. Zawór nadciśnieniowy pompy oleju
2. Zużyta pompa oleju
3. Przytkana chłodnica oleju
4. Puszcza somering na kanale olejowym
5. Panewki korbowe lub/i główne są wytarte (najbardziej prawdopodobne)
6. uszczelka na głowicy puszcza (mało prawdopodobne)
7. blok jest pęknięty (o okolicy kanałów olejowych i olej wylewa się z powrotem do miski)

uffff - nie chciało mi się ale jednak to zrobiłem. Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi

: 2004-12-10 13:25
autor: kollek
MiH pisze: Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
:?: :?: czemu mnie MiHU pozdrawiasz :shock: :?: :?: Moja wskazówka dobrze stoi :twisted: a problem ma DUKE :P . No chyba że pozdrawiasz mnie od tak sobie :) ???. JA TEŻ CIEBIE POZDRAWIAM :lol:

8. Zużyte pierścienie???

: 2004-12-10 13:55
autor: Jedrek
kollek pisze:

8. Zużyte pierścienie???
Raczej nie, myślę że gdyby tak było to miałby zbyt duże ciśnienie, a na pewno nie miał ciśnienia na tłokach.

: 2004-12-10 14:24
autor: MiH
kollek pisze:
MiH pisze: Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
:?: :?: czemu mnie MiHU pozdrawiasz :shock: :?: :?: Moja wskazówka dobrze stoi :twisted: a problem ma DUKE :P . No chyba że pozdrawiasz mnie od tak sobie :) ???. JA TEŻ CIEBIE POZDRAWIAM :lol:

8. Zużyte pierścienie???
eeee aaa beeee no ten tego... jakby tu z tego teraz wybrnąć :lol: :lol: :lol:

DUKE! Pozdrowionka i uszkodzonego czujnika! :wink:

Też się wyżarłem - ech....

: 2004-12-10 18:15
autor: DUKE
jura pisze:Jeżeli fura nie kopci nie bierze oleju i po odkręceniu korka wlewu nie pluje olejem to znaczy ze jest oki
Nie kopci...malo bierze oleju..ale to dlatego ze zimering mi jeden puszcza...na pasku rozrzadu...no i chlapie mi olejem...(mam do wymiany) :wink:
poza tym niedawno wymienialem uszczelke pod glowica..wiec odpada.. 8)

dzieki za pozdrowionka..MiH-u :wink:
a co tam u Ciebie?....jak tam sprawa z zanieczyszczaniem srodowiska :?: :D

: 2004-12-13 15:04
autor: MiH
No widzę żeś kompletnie nie w temacie. Zgodnie z moim opisem jestem już całkiem ECO (no prawie bo kata dalej nie mam :twisted: ). Mam fajne serduszko co nie chce palić oleju ino gasik i cieszy się jak dziecko jak go odpalam. Po prostu świat jest piękny!!! 8) 8) 8) 8) 8)

: 2004-12-13 16:00
autor: piotrek
Ja też tak mam z ciśnieniem po remoncie silnika . Przed remontem było na czerwonym polu a na wysokich do M , po remoncie niewiele jest wyżej na wolnych obrotach a na wysokich mam do R , i było wymieniane panewki, pierścienie, pompa, uszczelniacze.
Moim zdaniem albo wśkażnik na liczniku albo czujnik. :wink:

: 2004-12-13 20:01
autor: DUKE
Aha chyba zapomnialem wam powiedziec mialem pare lat temu generalny remont i od tamtego czasu..mam wlasnie tak z cisnieniem...
narazie sie tym nie przejmuje... :wink: