Strona 1 z 1
Czy to normalne??:)
: 2004-12-07 12:01
autor: DUKE
Wiem ze juz pare razy na ten temat rozmawialismy ale nie doszlismy do wnioskow....Napisze o co chodzi..:
Dokladnie o niskie cisnienie oleju....
jak samochod jest zimny cisnienie na wskazniku jest full u mnie powyzej N
a jak go zagrzeje mocniej i stoje w korku mam tak....(dlugo stalem i obroty caly czas 750 ...
spada mi do tej kreseczki dolnej co jest skala(NORM zaznaczona) NIGDY DO 0
wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...
Jak jade na trasie mam caly czas na O - R w tej pozycji...
Co o tym sadzicie kto tak ma a kto inczej
: 2004-12-07 12:18
autor: MiH
O Chopie - wg mnie nie za dobrze. Ciśnienie masz za niskie ogólnie. Sądzę że czeka Cie remont serduszka.
: 2004-12-07 12:51
autor: Gacek Wrocław
qrcze to nie wygląda dobrze...
u mnie jest czasami w polowie, ale to jak dluzszy czas stoi na wolnych obrotach...
Z tego co czytalem nie raz na ten temat - to nikomu tak nisko wskazówka nie opada
: 2004-12-07 13:47
autor: MiH
aby dopowiedzieć - prawdopodobnie masz panewki główne i korbowe do wymiany. Ale może być więcej.
: 2004-12-07 14:04
autor: Gość
To powiem jak jest u mnie.
Jak jest zimny idzie i zakrywa N
Kiedyś jak był ciepły raczej wyżej nie szło.
Po wyminie oleju na syntetyka idzie do końca normy podczas jazdy, a
na postoju nie spada poniżej R jest idealnie w połowie
Wiec wniosek albo wskazówka ci się zawiesza albo coś jest nie chalo
: 2004-12-07 14:28
autor: DUKE
Ale powiem wam tak....juz od 4lat tak mam
a zauwazylem jedna rzecz ze jak mam malo oleju...czyli na MIN...to wlasnie jest tak...
a jak mam wiecej to i cisnienie jest wyzsze...
ale nie duzo
pozdrowionka
: 2004-12-07 14:31
autor: Gość
Może to jest tak że czujnik jest naprawde czuły, a różnica w ciśnieniu jest
na tyle minimalna że sam samochód tego mocno nie odczówa
: 2004-12-07 15:10
autor: tomek1979
A moze pompa olejowa sie juz konczy ? gdy olej jest zimny , bardziej gesty cisnienie jest ok a jak sie rozgrzeje staje sie rzadszy i pompa nie pompuje juz tak dobrze ze wzgledu na zużycie.
: 2004-12-07 20:13
autor: swoosh
Jeśli chodzi o mojego probika to nie odnotowałem, żeby wskazówka spadła poniżej "N"...Wydaje mi się że jest ok...
: 2004-12-08 17:43
autor: Gość
KOYOT pisze:A moze pompa olejowa sie juz konczy ? gdy olej jest zimny , bardziej gesty cisnienie jest ok a jak sie rozgrzeje staje sie rzadszy i pompa nie pompuje juz tak dobrze ze wzgledu na zużycie.
KOYOTKU odpada bo :
DUKE pisze:wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...
: 2004-12-08 18:07
autor: jura
objawy wskazują na wywalony czujnik oleju
: 2004-12-08 18:09
autor: jura
Jeżeli fura nie kopci nie bierze oleju i po odkręceniu korka wlewu nie pluje olejem to znaczy ze jest oki
: 2004-12-08 18:13
autor: Gość
jura pisze:objawy wskazują na wywalony czujnik oleju
Hmmm:
Sqad pisze:Wiec wniosek albo wskazówka ci się zawiesza albo coś jest nie chalo
: 2004-12-09 11:40
autor: kollek
Oj DUKE nie pocieszę Cie też. Jak dla mnie to nie jest normalne i ja jakbym tak miał u siebie to bym już chodził pos..ny chodził
Na remont bym się szykował i zbierał kasę.
U mnie na
rozgrzanym silniki i na biegu jałowym wskazówka stoi na literce O. Czasem się jej zdarza delikatnie niżej ale nigdy na R.
: 2004-12-09 12:00
autor: tomek1979
Sqad napisal
KOYOTKU odpada bo :
DUKE napisał:
wystarczy ze raz mu podniose obrotynp. do 3000(czyli go przegazuje)odrazu cisnienie sie podnosi...zobaczcie...
zgadza sie cisnienie wzrosnie bo i obroty sa wieksze a co za tym idzie to i obroty pompy wzrastaja , ale co sie dzieje jak obroty silnika ida w dół , jesli wskazówka opada do tej samej pozycji (tej zamartwiajacej DUKE-go ) to moja ,,teoria''nie jest tak zupełnie nie trafiona
Pozdrawiam
: 2004-12-10 12:20
autor: MiH
Oj Panowie! Przyczyn takiego stanu może być wiele.
Po pierwsze (pisałem to już, ale że temat wciągnął starych klubowiczów to nie napiszę "użyj opcji szukaj"
) NALEŻY SPRAWDZIĆ CIŚNIENIE OLEJU!!!
Czyli udać się do serwisu Mazdy lub innego w miarę dobrego serwisu gdzie mają nanometr z końcówkami do mierzenia ciśnienia oleju. Wykręcić czujnik wkręcić nanometr i odczytać zgodnie z tym jak to podaje serwisówka.
No i tu już 90% sprawy się wyjaśni.
Jeśli ciśnienie bedzie za niskie to niestety ostatnie 10% będzie baaaardzo trudne do ustalenia. To może być:
1. Zawór nadciśnieniowy pompy oleju
2. Zużyta pompa oleju
3. Przytkana chłodnica oleju
4. Puszcza somering na kanale olejowym
5. Panewki korbowe lub/i główne są wytarte (najbardziej prawdopodobne)
6. uszczelka na głowicy puszcza (mało prawdopodobne)
7. blok jest pęknięty (o okolicy kanałów olejowych i olej wylewa się z powrotem do miski)
uffff - nie chciało mi się ale jednak to zrobiłem. Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
: 2004-12-10 13:25
autor: kollek
MiH pisze: Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
czemu mnie MiHU pozdrawiasz
Moja wskazówka dobrze stoi
a problem ma DUKE
. No chyba że pozdrawiasz mnie od tak sobie
???. JA TEŻ CIEBIE POZDRAWIAM
8. Zużyte pierścienie???
: 2004-12-10 13:55
autor: Jedrek
kollek pisze:
8. Zużyte pierścienie???
Raczej nie, myślę że gdyby tak było to miałby zbyt duże ciśnienie, a na pewno nie miał ciśnienia na tłokach.
: 2004-12-10 14:24
autor: MiH
kollek pisze:MiH pisze: Pozdrawiam kollek i oby to był czujnik/wskaźnik/przewód między nimi
czemu mnie MiHU pozdrawiasz
Moja wskazówka dobrze stoi
a problem ma DUKE
. No chyba że pozdrawiasz mnie od tak sobie
???. JA TEŻ CIEBIE POZDRAWIAM
8. Zużyte pierścienie???
eeee aaa beeee no ten tego... jakby tu z tego teraz wybrnąć
DUKE! Pozdrowionka i uszkodzonego czujnika!
Też się wyżarłem - ech....
: 2004-12-10 18:15
autor: DUKE
jura pisze:Jeżeli fura nie kopci nie bierze oleju i po odkręceniu korka wlewu nie pluje olejem to znaczy ze jest oki
Nie kopci...malo bierze oleju..ale to dlatego ze zimering mi jeden puszcza...na pasku rozrzadu...no i chlapie mi olejem...(mam do wymiany)
poza tym niedawno wymienialem uszczelke pod glowica..wiec odpada..
dzieki za pozdrowionka..MiH-u
a co tam u Ciebie?....jak tam sprawa z zanieczyszczaniem srodowiska
: 2004-12-13 15:04
autor: MiH
: 2004-12-13 16:00
autor: piotrek
Ja też tak mam z ciśnieniem po remoncie silnika . Przed remontem było na czerwonym polu a na wysokich do M , po remoncie niewiele jest wyżej na wolnych obrotach a na wysokich mam do R , i było wymieniane panewki, pierścienie, pompa, uszczelniacze.
Moim zdaniem albo wśkażnik na liczniku albo czujnik.
: 2004-12-13 20:01
autor: DUKE
Aha chyba zapomnialem wam powiedziec mialem pare lat temu generalny remont i od tamtego czasu..mam wlasnie tak z cisnieniem...
narazie sie tym nie przejmuje...