Strona 1 z 1
Gaz do Probiaka 1
: 2004-12-18 17:00
autor: kesal
Witam! Niedawno nabylem fajnego Probiaka 1 2,2 GT 93 rok ale ostatnio szalu dostaje jak mam tankowac oktany..... Chce zalozyc gaz ale sa rozne opinie u gazownikow - jedni nie chca wcale wkladac gazu, inni mowia o sekwencji - choc tez nie daja gwarancji na to... a jeszcze inni proponuja zwykla instalacje za 2500zł z wiekszym parownikiem i jakimis zabezpieczeniami- choc tez nie daja gwarancji na to jak to bedzie chodzilo.... Sam nie wiem co juz robic. Pomozcie!!!! jaka instalacje zalozyc?? Moze znacie gdzies jakis dobry warsztat w kujawsko-pomorskim?? Dzieki za rady!!! Pozdro
: 2004-12-18 21:31
autor: Michał
Kolego, ja pół roku jeżdziłem na benzynie i mnie portfel bolał. Odmawiałem sobie wieczornego lansu, odmawiałem sobie naddźwiękowych prędkości, odmawiałem sobie przyjemności z życia (jazdy). Teraz założyłem instalkę mieszlanikową za 2000zł i jestem zadowolniony. 10/13 litrów na 100km.
: 2004-12-20 00:09
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-21 00:20
autor: Pelot
Cynki dobra rada,ja musze sie powaznie zastanowic

Gaz
: 2004-12-21 09:06
autor: kesal
Jakie jest spalanie na sekwencji a jakie na zwyklej instalacji?? Pozdro
: 2004-12-21 13:32
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-21 14:30
autor: Michał
Cynki pisze: Spalanie jest takie samo jak na paliwie.
RATY, RATY...

nawet tego się wtedy nie czuje...
Dopuki nie przyjedzie windykacja
Co do spalania to tak, ale kosztem mocy...

: 2004-12-21 16:07
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-22 20:05
autor: Michał
Cynki pisze: Spalanie jest takie samo jak na paliwie.
kosztem mocy.
: 2004-12-22 20:10
autor: Michał
co do ceny to 2000 a prawie 4000zł to jest różnica (dla mnie spora). Za tą kaskę to ja mogę sobie taaakie felunie kupić że hej!!
Ja nie mam kłopotu z wybuchami i innymi dolegliwościami niezestrojonej instalki mieszalnikowej. Jak jest dobrze wyregulowana to i mocy jest dosyć i przyjemności z jazdy tez nie ubywa na gazie z mieszalnika. A piękne fele się kręcą...

: 2004-12-23 00:06
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-23 16:08
autor: Michał
To się fachowo nazywa wartość opałowa. Jest to jedna z podstawowych cech każdego paliwa. Definicyjnie jest to ilość ciepła (energii), które wydzieli się ze spalenia 1 kilograma danego paliwa. Im większa wartość opałowa paliwa, tym łatwiej osiągnąć wyższą moc, aczkolwiek jest to tylko jeden z czynników paliwowych decydujących o mocy silnika. Dlaczego silniki zasilane gazem mają o około 10% mniejszą moc niż na benzynie? Właśnie dlatego, że gaz LPG ma mniejszą wartość opałową od benzyny (3660 kJ/m3 zamiast 3860 kJ/m3). Aby osiągnąć taką samą moc trzeba więc ilość gazu proporcjonalnie zwiększyć.
Pozdrawiam...
: 2004-12-27 11:26
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-27 22:00
autor: spown
Cynki pisze:jak masz wersję GT z turbinką i nie chcesz żeby ci strzelało itp to zainwestuj 3500pln lub taniej nawet i załóż na ratersy sobie DREAM XXI N OMVL'a.
Będziasz chciał to odstąpię ci soft do kalibracji calutki, kabelek do komputerka i sobie sam będziesz sterował jak ma ci śmigać itp.
A instalacja sekwencyjna jest banalnie prosta: wtryski 3mm, w wersji FAST, parownik minimum do 200KM, zbiornik 41L w koło zapasowe (zamiast zapasu wozisz sobie spray z klejem, golf V ma tak fabrycznie już)
i co najważniejsze: taka instalacja nie strzeli i nie rozerwie ci bardzo wrażliwej gumy przy kolektorze, nie tracisz mocy bo nie masz mikserka i nie masz najmniejszej szansy zniszczyć sobie silnika przez zbyt ubogą mieszankę (przegrzanie). Spalanie jest takie samo jak na paliwie.
moim zdaniem cena wtrysków sekwencyjnych LPG jest już taka że nie ma co oszczędzać na sprzęcie do oszczędzania

RATY, RATY...

nawet tego się wtedy nie czuje...
A wiesz jak fajnie się czujesz kiedy wołasz "do pełna proszę" i płacisz 70pln?

:D:D buehehehehe..

Ja się niestety z Tobą zgodzić nie mogę, bo golf V wcale nie ma żadnego sprayu zamiast zapasówki, chyba, że czegoś nie zauważyłem?
: 2004-12-28 12:03
autor: Gość
Mnie tez szlak trafia, silnik niby ok a 19l/100km po miescie. Stosujac techniki o ktorych pisal Cynki, ale nie ukrywam ze turbiny czasami tez, no bo po co nam wtedy takie auto jak mamy rowno z maluchami pyrkac, ale zeby odrazu takie ilosci??? Dodam ze gaz jest wyregulowany na najbardziej ekonomiczna mieszanke - do tego stopnia ze jak jade z rowna predkoscia, albo hamuje silnikiem to sie zapala "check engine" ale znika zaraz po nacisnieciu gazu.
: 2004-12-28 18:30
autor: Michał
Cynki pisze:Ależ nie!
ja znowu gdzieś czytałem że LPG ma większą liczbę oktanową niż paliwo czy jakoś tak
Prestiżowy i renomowany zakład lPG i tuningowy z Krakowa bodajże ładnie to opisywał.
Ależ nie!
Prestiżowy i renomowany zakład lPG i tuningowy z Krakowa zawsze będzie ładnie to opistwał i ładnie pisał o LPG. W końcu z tego żyje!!
A rzeczywistość jest taka jaką opisałem wyżej.
LPG ma większą liczbę oktanów (104 chyba) ale to ma wpływ głównie na spalanie stukowe, moc nie ma wiele z tym wspólnego;
co nie umniejsza z faktu, iż ja jestem bardzo zadowolony z ekologicznego przemieszczania się mojego probka przy użyciu energii z gazu
Pozdrawiam!
: 2004-12-29 00:38
autor: FlasH
Simones pisze:Mnie tez szlak trafia, silnik niby ok a 19l/100km po miescie. Stosujac techniki o ktorych pisal Cynki, ale nie ukrywam ze turbiny czasami tez, no bo po co nam wtedy takie auto jak mamy rowno z maluchami pyrkac, ale zeby odrazu takie ilosci??? Dodam ze gaz jest wyregulowany na najbardziej ekonomiczna mieszanke - do tego stopnia ze jak jade z rowna predkoscia, albo hamuje silnikiem to sie zapala "check engine" ale znika zaraz po nacisnieciu gazu.
Ja mam BRC za 2100 zl i ostatnio wyszlo mi 11 / 100 na dojazdach do pracy (15 km + 2-3 po miescie)... chyba dlatego, ze zrobilo sie troche niebezpieczenie na drogach i nie zapieprzam juz 140-160, tylko 100-120...
Nie oszczedzam jakos szczegolnie - noge mam ciezka i uwielbiam patrzec na wskazowke od turbo...
: 2004-12-30 12:00
autor: MiH
: 2004-12-30 12:40
autor: Robert
FlasH pisze:...i uwielbiam patrzec na wskazowke od turbo...
A ja lubię patrzeć na wskazówkę od benzynki, ale tylko tuż po tankowaniu

... A nie lubię na chwilowe zużycie

- np.167l/100km przy ostrym ruszaniu, 25-30 przy normalnym, 5.5-7 przy spokojnej jeździe 60-70km/h, 12-18 przy 170
: 2004-12-30 17:44
autor: Michał
Robert pisze:FlasH pisze:...i uwielbiam patrzec na wskazowke od turbo...
A ja lubię patrzeć na wskazówkę od benzynki, ale tylko tuż po tankowaniu

... A nie lubię na chwilowe zużycie

- np.167l/100km przy ostrym ruszaniu, 25-30 przy normalnym, 5.5-7 przy spokojnej jeździe 60-70km/h, 12-18 przy 170
a co ty masz za wersję auta? Z kompem na pokładzie? Też bym chciał spalanie widzieć...
Zastanawiałem się nad kupnem auto-speca niedawno. Mógł by być tam gdzie oryginalnie wyświetlacz się znajduje.
A czy oryginalny komp pokładowy lub ten autospec pomierzy mi spalanie gazu (mieszalnik)?
: 2004-12-30 17:56
autor: Pelot
Robert pisze:FlasH pisze:...i uwielbiam patrzec na wskazowke od turbo...
A ja lubię patrzeć na wskazówkę od benzynki, ale tylko tuż po tankowaniu

... A nie lubię na chwilowe zużycie

- np.167l/100km przy ostrym ruszaniu, 25-30 przy normalnym, 5.5-7 przy spokojnej jeździe 60-70km/h, 12-18 przy 170
167????????????

: 2005-01-03 10:39
autor: Robert
167 - to nie błąd - przy ostrym ruszaniu, prędkość przez chwilę bliska zeru

(ale coraz mniej bliska

), a benzynkę żłopie...