wspomaganie kierownicy

Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

wingerman napisał
Sam szykuj sie na wymiane
wiem wiem :] ale postanowiłem meczyc pompe az do konca :]
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Gość

Post autor: Gość »

Sam pisze:
wiem wiem :] ale postanowiłem meczyc pompe az do konca :]
Tylko nie przegrzej silnika bo bez pompy to jest moment.
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

chodzi o pompe od wspomagania w GL - tu chyba nie ma zadnych silników ? trzaska sie ale pompuje jeszcze.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Gość

Post autor: Gość »

:oops: ale zonk pomyliły mi się tematy.
No dobra to jeśli chodzi o pompe wspomagania, to daj boże jak ci w zakręcie pompa padnie.
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Sam »

jeździłem kiedyś audi i właśnie pompa była padnięta :p wspomaganie miałem na siedzeniu obok :] hehe da się jeździć ale masz racje z zaskoczenia to może być szokujące doświadczenie.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Gość

Post autor: Gość »

Sam pisze:jeździłem kiedyś audi i właśnie pompa była padnięta :p wspomaganie miałem na siedzeniu obok :] hehe da się jeździć ale masz racje z zaskoczenia to może być szokujące doświadczenie.
Każde zaskoczenie ze strony samochodu może być niebezpieczne, dla kierowcy, bo nie jest on na to przygotowany, tak więc Sam uważaj.
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

Witam. Ja mam troszkę inny problem ze wspomaganiem a właściwie z przekładnią kierowniczą mianowicie mam wyciek oleju wspomagania spod takiej gumowej osłony. Może ktoś mi coś doradzi co z tym zrobić, co mnie czeka, czy są jakieś zestawy naprawcze, czy czeka mnie wymiana??? nie mam pojęcie w tym temacie a nie chce tego ruszać dopóki sie czegoś nie dowiem
klimek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

ja mam z prawej strony mały wyciek
simones coś pisał że to niedługo koniec ze wspomaganiem :? :(
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

piotrek pisze:ja mam z prawej strony mały wyciek
simones coś pisał że to niedługo koniec ze wspomaganiem :? :(
Co masz na myśli mówiąc że to koniec ze wspomaganiem???? wymiana przekładni ?????
klimek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

chyba wymiana ale najlepiej jakby sie ktoś wypowiedział czy to się da zregenerować jakoś jakieś uszczelniacze czy cuś
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

a no właśnie mam nadzieje że ktoś nas pocieszy że są jakieś zestawy naprawcze, uszczelniacze czy cuś
klimek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

ja tez wolałbym to naprawić niż kupić używke , używka niewiadomo kiedy pochodzi :)
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

No więc jest nas dwóch. Panowie czekamy na jakieś rady. Pomóżcie
klimek
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Przekładnię, czy też jak kto woli maglownicę można zregenerować. Jednak wiąże się to z pewnymi kosztami - słyszałem kwotę ok. 600 pln. Zaznaczam, że cena jest jedynie zasłyszana i może znacząco odbiegać od rzeczywistości. Pozostaje jeszcze kwestia samej robocizny za wymianę. Tak się nieszczęśliwie składa, że jest przy tym trochę roboty i po dobrej znajomości kosztuje to powiedzmy 200 pln. Ile kosztuje "na mieście" nie wiem. Ja wstawiłem używkę i jest w miarę ok. Nie jest może idealnie, ale na pewno lepiej niż było.

Piotrek - skąd dokładnie wycieka (tzn którędy spływa). Jeżeli po zderzaku to nie jest to raczej przekładnia, a np. rurki ciśnieniowe zwane chłodnicą wspomagania.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

wyciek mam przy maglownicy na osłonie gumowej patrząc od przodu auta
to po prawej
a naprawiać będe sam też dlatego wole naprawić
sądze że wymiana uszczelniaczy pomoże
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

piotrek pisze:wyciek mam przy maglownicy na osłonie gumowej patrząc od przodu auta
to po prawej
Dokładnie tak jak u mnie
klimek
Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arnie (caruso) »

Muszę ponowić ten temat jeszcze raz.
Byłem dziś u jednego mechanika i on mi powiedział, że przyczyną wyłączania wspomagania może być awaria zaworu, który reguluje przepływ płynu z pompy do maglownicy.
Czy ktoś może wiedzieć gdzie takowy może się znajdować?
I czym go zastąpić?
Pompę mam chyba zdrową.
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wspomaganie, awaria

Post autor: Sqad »

Jak w temacie jeste problem ze wspomaganiem w I generacji LX.
Płyn nie ucieka, pompa gładko i cicho pracuje, pasek się nie ślizga, magiel nie cieknie.
A więc:
Podaczas jazdy gdy samochód nawet chodź trochę się toczy wszystko jest cacy, ale gdy samochód postoi np. całą noc to z rana nie można ruszyć kierownicą, wystarczy ruszyć i problem znika.
Jakieś sugestie, pomysły?? Może to coś związane z odpowietrzaniem maglownicy - jakieś zaworki albo coś. Ja już rozkładam ręce, a zima idzie i problem się pogłębia.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a może spróbuj wymienić płyn,może on już jest jakiś zważony i blokuje tłoczki w pompie :roll:
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Jesli to nie pomoze to moze komputer od wspomagania. Z tego co wiem to on ma cos wspolnego z ruchem pojazdu - przy okreslonej predkosci zwieksza opor na kierownicy, mozna tez sprobowac przelaczyc na inne tryby oporu - H N L jesli sie nie myle i zobaczyc czy na pozostalych tez ten problem wystepuje. Przelacznik wiesz gdzie jest.
Gość

Post autor: Gość »

Jesteś pewnie że on jest też w wersji LX :?: bo w GT jest.
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

no wlasnie nie ma czegos takiego podobno w LX i nie zmienia sie nic z kierownica podczas jazdy tak jak w GT,ze czym szybciej tym bardziej sztywniejsza i zwarta kierownica ....
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Gość

Post autor: Gość »

Nie, nie jestem, ale wydaje mi sie, ze w wersji LuXusowej tez powinien byc 8)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

nie ma
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A więc tak, stary płyn strasznie śmierdział dosłownie jak szambo. Zalałem nowy płyn uprzednio spuszczając z każdego miejsca układu kierowniczego stary - magiel, rurki, zbiorniczek.
Po zalaniu nowego płynu i odpowietrzeniu kierownica w miejscu chodziła bajecznie.
Ale niestety moja radość była dość krótka bo z rana po długim postoju znowu to samo, po nagrzaniu problem znika.
Wydaje mi się że pompa wspomagania może być już troche nadwyrężona, ale może ktoś ma jeszcze jakieś sygestie, pomysły??
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”