Kompresor w 2.0
: 2005-01-01 21:59
Witam....
Choć nie brakuje mi roboty przy pozostałych gratach to myśle o zamontowaniu kompresora do Probe. Obecnie po remoncie nadal osiągi są tragiczne ( 16s ). Być może przyczyną tak kiepskich osiągów jest mikser LPG który dławi dolot. Jak tylko dostane chłodnice to wymontuje go w celu sprawdzenia. Mimo wszystko chciałbym go trochę podciągnąć na mocy. Myślę o zastosowaniu kompresora np. z Golfa 1.8. Z zamontowaniem go nie ma problemu gdyż w 2.0 jest sporo miejsca.
Chciałbym uzyskać ok. 150 KM. Nie spotkałem sie nigdzie z takimi przeróbkami w silniku 2.0 i nie mam pojęcia o wytrzymałości seryjnych elementów silnika, do tego dochodzi jeszcze miejsce zamontowania miksera LPG. Stąd mam kilka pytań:
1. Jak zachowa się komputer dostający informację o dużo większą ilość powietrza (czy poda odpowiednio większą dawkę paliwa)
2. Czy pompa paliwa i wtryskiwacze będą miały odpowiednią wydajność.
3. O ile skróci się żywotność silnika.
4. Czy wogóle kompresor + np. stożek podciągnie ze 116KM do 150 KM
5. Jak będzie z pracą na LPG (turbostpężarki z najprostszym LPG jakoś działają)
6. Z czego zastosować kompresor i jaka jest jego żywotność( oczywiście chodzi o używkę z dostępnego modelu)
7. Jak wygląda zużycie paliwa przy takim doładowaniu.
Wolał bym zastosować kompresor gdyż przy montażu turbosprężarki dochodziła by przeróbka kolektorów wydechowych. Pozatym na stronie tuningowej wyczytałem, że kompresory nie mają tak dużej ,,turbo dziury'', mają większą sprawność i mniej nagrzewają sprężane powietrze.Jeżeli pojawiłyby się problemy nie do obejścia to jak wyglądałby montaż turbosprężarki, np.z probe I gen.
Proszę o opinię i uwagi.
Pozdro
Choć nie brakuje mi roboty przy pozostałych gratach to myśle o zamontowaniu kompresora do Probe. Obecnie po remoncie nadal osiągi są tragiczne ( 16s ). Być może przyczyną tak kiepskich osiągów jest mikser LPG który dławi dolot. Jak tylko dostane chłodnice to wymontuje go w celu sprawdzenia. Mimo wszystko chciałbym go trochę podciągnąć na mocy. Myślę o zastosowaniu kompresora np. z Golfa 1.8. Z zamontowaniem go nie ma problemu gdyż w 2.0 jest sporo miejsca.
Chciałbym uzyskać ok. 150 KM. Nie spotkałem sie nigdzie z takimi przeróbkami w silniku 2.0 i nie mam pojęcia o wytrzymałości seryjnych elementów silnika, do tego dochodzi jeszcze miejsce zamontowania miksera LPG. Stąd mam kilka pytań:
1. Jak zachowa się komputer dostający informację o dużo większą ilość powietrza (czy poda odpowiednio większą dawkę paliwa)
2. Czy pompa paliwa i wtryskiwacze będą miały odpowiednią wydajność.
3. O ile skróci się żywotność silnika.
4. Czy wogóle kompresor + np. stożek podciągnie ze 116KM do 150 KM
5. Jak będzie z pracą na LPG (turbostpężarki z najprostszym LPG jakoś działają)
6. Z czego zastosować kompresor i jaka jest jego żywotność( oczywiście chodzi o używkę z dostępnego modelu)
7. Jak wygląda zużycie paliwa przy takim doładowaniu.
Wolał bym zastosować kompresor gdyż przy montażu turbosprężarki dochodziła by przeróbka kolektorów wydechowych. Pozatym na stronie tuningowej wyczytałem, że kompresory nie mają tak dużej ,,turbo dziury'', mają większą sprawność i mniej nagrzewają sprężane powietrze.Jeżeli pojawiłyby się problemy nie do obejścia to jak wyglądałby montaż turbosprężarki, np.z probe I gen.
Proszę o opinię i uwagi.
Pozdro