Strona 1 z 1

alternator--szczotki i ładowanie

: 2005-01-18 02:21
autor: kicur
witam!! mam male pytanko -czy ktos z was rozbierał alternator???chodzi mi o wymiane szczotek=czy wystarczy kupic same szczotki czy moze trzeba wymieniac caly wklad wraz ze szczotkami???aha i czy te szczoteczki sa jakies normalne i dostane je w przecietnym sklepie czy bede musial objezdzic cala okolice w ich poszukiwaniu--za wymiane biore sie dlatego ze na duzych obrotach swieca mi sie kontrolki (wszystkie) przy kosoli na dachu i podejrzewam cos z ładowaniem--a moze macie jakies inne pomysly co to moze byc??? :lol: -akumulator jest nowka :D -pozdrawiam!!!

: 2005-01-18 04:29
autor: mikolaj
zakładając że mamy zimę i jeździmy na światłach, do tego pewnie słuchasz muzyki i w ogóle to jesli masz kiepskie ładowanie to akuś powinien się rozładować - stety niestety masz nowy więc w ten sposób do tego nie dojdziesz!

alternator da się sprawdzić podłączając pod niego miernik - niestety niewiem jaki powinien być prawidłowy odczyt, ale poczekaj napewno znajdzie się ktoś kto to przerabiał!

co do samych szczotek to jak mój znajomy robił takie coś w mazdzie to bez problemu mu spasowali - tylko nie bardzo wiem od czego, ale mówił że problemów z tym większych nie miał!

: 2005-01-18 07:49
autor: Greg
... a nie lepiej zlecić przegląd lub ewentualną naprawę (wymianę) u porządnego elektryka. Za kilkadziesiąt zeta masz problem z głowy!

: 2005-01-18 10:16
autor: piotrek
Szczotki kosztują jakieś 32 zł ja kupiłem większe i zeszlifowałem na papierze ściernym , szczotki muszą być z otworem na środku bo inaczej nie włożysz wirnika . Z tego co wiem alternator jest z mitsubishi.
Najlepiej weż starą szczotke i kup podobną.

: 2005-01-19 08:29
autor: kollek
Ładowanie sprawdzisz podpinając miernik np. do akumulatora. Powinno wynosić ok. 14,1 - 14,5. Jak będzie 13,9 to też się nic nie dzieje.
Alternator jest faktycznie z Mitshubishi.
Szczotki u siebie wymieniałem. Kupiłem je w Krakowie w firmie Bendix która zajmuje się tylko i wyłącznie sprzedarzą podzespołów do alternatorów, rozruszników itp. Koszt - 15,21 zł (z dziurkami). Jak kupisz bez dziurek to też się nic nie stanie tylko będziesz musiał pokąbinować i jakoś je wcisnąć. Da się na pewno bo sam tak robiłem i 3 razy mi się udało :).

A jak będziesz wyciągał alternator to najlepiej górą. Wystarczy odkręcić tylko EGR i spokojnie wychodzi (też przerabiałem).

Życzę powodzenia :)

: 2005-01-19 20:38
autor: Achemenid
W tylnej sciance alternatora jest taka mala wcisnieta gumka ,jest ona potrzebna do zlozenia alternatora.Jak dastaniesz szczotki to po przylutowaniu ,( pamietaj o dlugosci linki ktora je podtrzymuje sprawdzi na starej szczotce )leko je wciskasz do srodka i blokujesz przez boczny maly otwor( ten od gumki) np ladnie wyprostowanym spinaczem .To pozwala na zlozenie alternatora razem i ten " spinacz " przechodzi przez obudowe jak skrecisz i sprawdzisz ze jest ok. to wyciagasz go i szczotki opra sie na slizgaczach.Wciskasz gumke .i montujesz alternator a pasek zawsze musi byc w ta sama strone zalozony jak go zmieniasz . Wystarcza wymienic same szczotki jak inne podzespoly nie zostaly uszkodzone ,co sie zdaze bardzo rzadko.