Strona 1 z 1

opony o roznych rozmiarach na osiach

: 2003-05-08 11:28
autor: sereq
Witam

Moge kupic w dobrej cenie dwie oponki 215/55/16, jednak moj standardowy rozmiar to 225/50/16.

Akurat dwie powinienem wymienic w najblizszym czasie.

I teraz pytanie czy jeste sens zakladac na tylna os opony w innym rozmiarze (bo na wielkosc wejdzie) 215/55/16 na tyl a z przodu zostawic 225/50/16? Roznica w srednicy niewielka bo raptem jakis 1 cm, czyli jakies 1,8%, no i oczywiscie sa troche wezsze.

Pytanie czy w ogole rozwazac taki pomysl czy zapomniec. Jezdze dosyc szybko :)

: 2003-05-10 00:20
autor: Gość
W teori powinno byc OK. probe ma dosc mocno dociazony przod, wiec niewielka roznica nie powinna przeszkadzac. Wieksze problemy sa tylko w autach z napedem na 4 kola.

Opony mix (przód, tył)

: 2012-03-27 18:04
autor: grave
Witajcie

Mam pytanie odnośnie różnych rozmiarów opon na przodzie i tyle. Mianowicie probka kupiłem z oponami 225/55/R16 jeździło się na nich fatalnie (koleiny, nierówności), do tego 2 były już zniszczone więc je zostawiłem do utylizacji.
Na zimę kupiłem 205/55/R16 i jeździło się OK.

Teraz mam pytanie czy taki mix opon letnich na przód 205/55/R16 i 225/55/R16 na tył będzie OK?. Wiadomo, że auto będzie inaczej wypoziomowane i czy nie będzie z tym problemów np. system ABS?
Czy stosowanie różnych rozmiarów opon jest dozwolone i czy są tego jakieś skutki uboczne? Probkiem śmigam ostatnio niewiele, głównie miasto, krótkie odcinki.

Proszę o opinię.

Pozdrawiam

Re: Opony mix (przód, tył)

: 2012-03-27 21:59
autor: MatiLP640
Sam tak mam i jest elegancko ;) jest to zgodne z prawem, możesz mieć nawet z przodu 16 a z tyłu 17 byle opony na osi były takie same, nie ma żadnych skutków ubocznych, jak dla mnie auto się nawet dużo lepiej prowadzi ale też im szersze opony tym większe spalanie bo większe są opory toczenia ;)

Re: Opony mix (przód, tył)

: 2012-03-27 22:54
autor: Stig
Przecież to tylko zmiana szerokości opony o 2cm, a profil ten sam .. to jakie niby mają być problemy. Poza tym po zmianie opon o profilu 55 na opony o takim samym profilu odczuwasz większy komfort? Rozumiem gdybyś zmienił na profil 65 to wtedy komfort mogłby ulec polepszeniu ale przy takim samym profilu to chyba tylko mantalnie Ci się komfort polepszył :P

Re: Opony mix (przód, tył)

: 2012-03-28 00:02
autor: Prezes
grave pisze:Wiadomo, że auto będzie inaczej wypoziomowane...
Nie będzie. Jak dla mnie spoko możesz zakładac.

Re: opony o roznych rozmiarach na osiach

: 2012-03-28 00:09
autor: grave
Dzięki Panowie.

Testowałem na tej samej trasie i przy szerokich gumach 225 jechało się fatalnie (koleiny, nierówności). Przy ostrym hamowaniu kierownicę trzeba było trzymać mocno ;) Może faktycznie nie powinno być problemu, przednie opony które zutylizowałem były faktycznie już zniszczone i może stąd takie wrażenia.

Re: opony o roznych rozmiarach na osiach

: 2012-03-28 00:15
autor: Stig
Co do kolein to mogę się zgodzić, że na szerszych oponach jeździ się po nich gorzej, bo opona.. jakby to ująć - "nie mieści się" w koleinę i ściąga auto...

Re: Opony mix (przód, tył)

: 2012-03-28 12:14
autor: MaryooSh89
Stig pisze:Przecież to tylko zmiana szerokości opony o 2cm, a profil ten sam
profil opony np. 55 to nie 55mm a 55% z szerokości opony też minimalnie ale się różni przy różnych szerokościach.
Co do ABS'u to jakiś czas jeździłem na przodzie 205/45R17a na tyle 205/55R16 efekt był taki ze na nawet na suchej nawierzchni bardzo często załączał się ABS przy lekkim hamowaniu
dzieje się tak właśnie przez różnice prędkości na osiach. dodaj sobie do tego różnice bieżników.
Ja rozwaliłem 2 felgi i opony i nie miałem wyjścia ale jak zmieniam opony to wszystkie muszą mieć jeden rozmiar a i najlepiej żeby były tej samej marki.

porównaj sobie w jakimś kalkulatorze np. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Re: Opony mix (przód, tył)

: 2012-05-12 15:57
autor: derek
MaryooSh89 pisze: Co do ABS'u to jakiś czas jeździłem na przodzie 205/45R17a na tyle 205/55R16 efekt był taki ze na nawet na suchej nawierzchni bardzo często załączał się ABS przy lekkim hamowaniu
dzieje się tak właśnie przez różnice prędkości na osiach. dodaj sobie do tego różnice bieżników.
Ja miałem ostatnio większe procentowo różnice (4 %) na osiach niż ty ale ABS działał poprawnie. Dodatkowo z tyłu były zimówki a z przodu letnie - tak śmigałem marzec-kwiecień i jedyny mankament był taki że przy wyższych temperaturach tył mi uciekał w ostrych i szybkich zakretach :) (miękka guma)

Re: opony o roznych rozmiarach na osiach

: 2013-03-17 23:35
autor: marcinzakieta
jeśli już to zamień z tyłu wyższe i szersze a z przodu wąższe