chlodzenie
chlodzenie
Witam! Mam problem z chlodzeniem mojego Probasa- otoz po ostrzejszej jezdzie nieby temperatura jast na zegarze w polu Normal....ale po wylaczeniu stacyjki i ok 2 min okazuje sie ze w silniku cos jakby sie gotowalo.... Jak wlacze kluczyk do stacyjki od razu wlacza sie wentylator i chlodzi..... Co jest nie tak?? Czy wentylator nie powinien sie wlaczac bez kluczyka w stacyjce?? Jak rozwiazac ten problem?? Czekam na rady za ktore z gory dziekuje!!! Pozdro
kesal
Re: chlodzenie
Mogą Ci spływać resztki zassanego paliwa do zbiornika, a też mocno rozgrzany olej spływający do miski olejowej może dawać taki dźwięk. Może troche źle opisałeś dźwięk ale odgłosy strzelania wydobywające się spod silnika mogą być spowodowane rozgrzanym układem wydechowym i katalizatorem który w wyniku osiągnięcia dość wysokiej temp. przykontakcie z ujemną temperaturą i dość szybkim studzeniem też może dawać taki dość dziwny dźwięk, ale to bardziej strzelania bądź kapania (skroplona para).kesal pisze:Witam! Mam problem z chlodzeniem mojego Probasa- otoz po ostrzejszej jezdzie nieby temperatura jast na zegarze w polu Normal....ale po wylaczeniu stacyjki i ok 2 min okazuje sie ze w silniku cos jakby sie gotowalo....
Druga sprawa nie wolno wyłączać silnika po ostrzej jeździe, jest to zabujstwo przedewszystkim dla turbiny w której nie ostudzony olej zastyga. MORDERSTWO. Jeśli nie wiesz kiedy silnik wyłączyć a chcesz jeszcze pojeździć na tej turbinie to proponuje założyć Turbo Timer.
wentylator bez przekręconego kluczyka w stacyjce nie chodzi.kesal pisze:Jak wlacze kluczyk do stacyjki od razu wlacza sie wentylator i chlodzi..... Co jest nie tak?? Czy wentylator nie powinien sie wlaczac bez kluczyka w stacyjce?? Jak rozwiazac ten problem?? Czekam na rady za ktore z gory dziekuje!!! Pozdro
Chlodzenie
To raczej nie jest normalne stygniecie bo nie mam katalizatora tylko strumiennice , pozatym slychac jakby bulgocacy plyn chlodniczy, a wentylator sie nie wlacza - natomiast po wlaczeniu stacyjki momentalnie zaczyna pracowac... Nie wiem czy wszystkie Probiaki tak maja ze wentylator na chlodnicy chodzi tylko gdy kluczyk jest w stacyjce? W innych moich autach mialem tak ze chodzil niezaleznie od stacyjki i zastanawiam sie jak to przerobic - bo nawet po spokojnej dluzszej jezdzie mam ten problem.... A nie mam zamiaru np jechac do sklepu i czekac 10 min w aucie az sie wystudzi i 2-3 razy wlaczy wentylator... Juz sie zastanawiam czy nie mam skopanego czujnika temperatury ze tak czesto potrzebuje sie wlaczac wentylator?? Moze powiecie jak obejsc to wlaczanie ze stacyjka wentylatora??? Z gory dziekuje! Pozdro!!!!!
kesal
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
dosyc czesto sie ten temat pojawia i niektórzy chca zeby sie went zalaczal nawet przy wylaczonym zaplonie.
i tak sobie patrze na serwisówke i schemacik i dochodze do wniosku ze zeby to zrealizowac trzeba podać "+" PRZED bezpiecznikiem 15A w panelu bezp wewnatrz auta.
tak mysle bo czyjnik temp wystawia "-" po osiagnieciu okreslonej temp plynu, podaje ten "-" na przekaznik ktory zalacza went, ale zeby przekaznik pyknal potrzebny jest jeszcze "+" który jest podawany wlasnie na bezp 15 A wewnatrz samochodu dopiero po zalaczeniu zaplonu. jak na ten bezpiecznik podamy +12 to went powinien chodzic niezaleznie od zaplonu.
prosze sprawdzic zanim ktos to zacznie robic. mowie o instalacji bez atx.
pozdro.
i tak sobie patrze na serwisówke i schemacik i dochodze do wniosku ze zeby to zrealizowac trzeba podać "+" PRZED bezpiecznikiem 15A w panelu bezp wewnatrz auta.
tak mysle bo czyjnik temp wystawia "-" po osiagnieciu okreslonej temp plynu, podaje ten "-" na przekaznik ktory zalacza went, ale zeby przekaznik pyknal potrzebny jest jeszcze "+" który jest podawany wlasnie na bezp 15 A wewnatrz samochodu dopiero po zalaczeniu zaplonu. jak na ten bezpiecznik podamy +12 to went powinien chodzic niezaleznie od zaplonu.
prosze sprawdzic zanim ktos to zacznie robic. mowie o instalacji bez atx.
pozdro.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
a tak jak patrze znow na ten schemat i pomyslalem nad tym co napisalem to rzeby to bylo do konca si to nalezaloby:
odciac od przekaznika COOLIN FAN RELAY plus który idzie na rzeczony bezpiecznik 15A wewnatrz samochodu i połaczyć go na stałe z + prosto np zakumulatora i wstawić bezpiecznika 15A w ten obwód.
wtedy bedzie si.
chyba :/
raczej.
odciac od przekaznika COOLIN FAN RELAY plus który idzie na rzeczony bezpiecznik 15A wewnatrz samochodu i połaczyć go na stałe z + prosto np zakumulatora i wstawić bezpiecznika 15A w ten obwód.
wtedy bedzie si.
chyba :/
raczej.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Jeżeli ten przewód ma podać tylko plus na przekaźnik, to bezpiecznik nie musi byc taki duży. Wystarczy 1A (jeżeli to tylko przekaźnik)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
racja wystarczy bezpiecznik 1A spokojnie.
a po co ma chodzic wiatrak caly czas to ja nie wnikam. pisze tylko jak to mozna zrobic bo wiele osob pyta i ktos juz (nie pamietam tylko kto) sobie w autku namieszal przez to. wiec pisze jak by to mozna zrobic w miare (bez kolizynie nie biarac pod uwage ciecia kabla)
ps. za bardzo sie na tym nie znam ale w innych samochodach went chlodnicy jest wlaczony przed zaplonem i wtedy tez pompa wody nie chodzi, ale moze tam jest jakos inaczej to zrobione- nie znam sie na tym, ale to jest sposob na to zeby wiatrak chodzil nawet po wyl zaplonu.
a po co ma chodzic wiatrak caly czas to ja nie wnikam. pisze tylko jak to mozna zrobic bo wiele osob pyta i ktos juz (nie pamietam tylko kto) sobie w autku namieszal przez to. wiec pisze jak by to mozna zrobic w miare (bez kolizynie nie biarac pod uwage ciecia kabla)
ps. za bardzo sie na tym nie znam ale w innych samochodach went chlodnicy jest wlaczony przed zaplonem i wtedy tez pompa wody nie chodzi, ale moze tam jest jakos inaczej to zrobione- nie znam sie na tym, ale to jest sposob na to zeby wiatrak chodzil nawet po wyl zaplonu.
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Żaden ford tak nie ma tego jestem prawie pewien, i pewien jestem że polonez tak ma, ale tam to pewnie siłą pędu tłoki jeszcze przez 10min latają po silniku. Więc możliwe że pompa wody też chodzi
A jakie jeszcze samochody mają chłodnice która chodzi bez kluczyka to nie wiem, jakieś tam mają, fiaty, daewooo, arbuzy
A jakie jeszcze samochody mają chłodnice która chodzi bez kluczyka to nie wiem, jakieś tam mają, fiaty, daewooo, arbuzy
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
Sqad pisze:polonez tak ma, ale tam to pewnie siłą pędu tłoki jeszcze przez 10min latają po silniku.
A jakie jeszcze samochody mają chłodnice która chodzi bez kluczyka to nie wiem, jakieś tam mają, fiaty, daewooo, arbuzy
dobre sqad.
a went chodzi po wyl zaplonu na pewno w vw, oplach, cytrynach,
i....
fordzie sierra turbo diesel raz tak mialem (jezdzilem to wiem, ale skoro mowisz ze zadem ford to pewnie bylo cosik przerobione ale na bank tak bylo w tej scierce)
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
Pozostawiłem nutke niepewnośći "prawie". Jeździłem sporą ilością fordów, ojciec ma jednego, i w nich się chłodnica nie włącza.
Opel>> he konstrukcja podobna troche do poloneza - toporna
VW >> samochód dla mass jak sama nazwa wskazuje - tak jak polonez
Citroen >> Nie kupuje się samochodów poza Fordem na "F" czyli fiatów, francuzów i .... FSO
Wszystkie drogi prowadzą do rzymu a polonez jest pewnie prekursorem włączającego się wiatrak na chłodnicy bez kluczyka w stacyjce. Ciekawe czy jeśli dłużej postoi na słońcu w dość dużym upale to czy chłodnica sama z siebie się włączy.
Opel>> he konstrukcja podobna troche do poloneza - toporna
VW >> samochód dla mass jak sama nazwa wskazuje - tak jak polonez
Citroen >> Nie kupuje się samochodów poza Fordem na "F" czyli fiatów, francuzów i .... FSO
Wszystkie drogi prowadzą do rzymu a polonez jest pewnie prekursorem włączającego się wiatrak na chłodnicy bez kluczyka w stacyjce. Ciekawe czy jeśli dłużej postoi na słońcu w dość dużym upale to czy chłodnica sama z siebie się włączy.
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
odnosne stania auta na sloncu to tak wlaczy sie wiatrak jak bedzie za goraco.
liczac z moim probe z ojcem mielismy lacznie 36 (probe jest 36) samochodów i nie raz bylo tak ze jak sloneczko dogrzeje to sie went wlaczal. nie pamietam dokladnie w ktorym samochodzie ale na bank sie wlaczal w lato.
btw:
ojciec ma citrone xsare i to bardzo "delikatny"samochod moze nie do konca na nasze drogi ale nie jest zły.... nie to co probe ale....
liczac z moim probe z ojcem mielismy lacznie 36 (probe jest 36) samochodów i nie raz bylo tak ze jak sloneczko dogrzeje to sie went wlaczal. nie pamietam dokladnie w ktorym samochodzie ale na bank sie wlaczal w lato.
btw:
ojciec ma citrone xsare i to bardzo "delikatny"samochod moze nie do konca na nasze drogi ale nie jest zły.... nie to co probe ale....
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
To bardzo ciekawe co piszecie i też się z tym zgadzam.
A teraz nuta niepewności:
A co jeżeli przy ochłodzeniu chłodnicy na zasadzie różnicy temp. powstaje obieg grawitacyjny?
PS. Tak jak w centralnym
A teraz nuta niepewności:
A co jeżeli przy ochłodzeniu chłodnicy na zasadzie różnicy temp. powstaje obieg grawitacyjny?
PS. Tak jak w centralnym
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
niech sie Kamil wypowie.
ja nie wiem czy pompa pozwoli na ruch wody na skutek roznicy temperatur ale tez o tym myslalem
ja nie wiem czy pompa pozwoli na ruch wody na skutek roznicy temperatur ale tez o tym myslalem
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
- raven
- Posty: 643
- Rejestracja: 2004-11-12 10:22
- Galeria: viewtopic.php?t=5775
- Lokalizacja: Okonek
no widzisz!
nie ruszy, chocby bardzo chciala nidy rydy.
i co teraz??
nie ruszy, chocby bardzo chciala nidy rydy.
i co teraz??
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
RAVEN
w instrukcji do probe jest napisane że po dłuższej lub szybkiej jeździe należy już zaparkowany samochód zostawić na kilka minut z włączonym silnikiem (stuki działa wentylator) aby nie uszkodzić (nie wiem czy chodzi o jakieś rozhartowanie czy różnice w obijętości stygnących materiałów..?) turbo. Auto ma się wystudzić samo na pracującym silniku. Ja tak czynię i chyba tak powinno sie robić. Może Cynki się wypowie, on mi kiedyś to opisywał. Poszukajcie chłpoaki w opcji "szukaj", było już to kiedyś.
Pozdro!
Pozdro!
Narazie Proba nie ma...
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)
SC 1.1 Van '03
Chodzi o to że zby szybko stygnący materieł ulega nieodwarcalnemu zniakształceniu, jak tragiczne to jest w skutkach dla turbo czy dla samego silnika nie trzeba wyjaśniać. Jeśli chodzi o turbo to jest jeszcze jedna rzecz. Jeśli turbina jest mocno rozgrzana i ją wyłączymy to zbyt szybko stygnie, wyobraźcie sobie strupy z zaschniętego oleju na wale turbinki, aż mnie ciarki przechodzą. Piknaterii niech doda fakt że prędkość obrotowa sprężarki może dojść a nawet przekroczyć 100tyś obr./min, o zgroze jakieś opory dla niej są zabujstwem a w szczególności strupowaty olej.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Czyli jeśli już rozgrzałem turbinę to muszę piłować ile wlezie, żeby jej przypadkiem nie wyłączyć. A może masz specjalny obwód podtrzymujący załączone turbo, dopóki się nie schłodzi.Sqad pisze:... Jeśli chodzi o turbo to jest jeszcze jedna rzecz. Jeśli turbina jest mocno rozgrzana i ją wyłączymy to zbyt szybko stygnie, ...
(żartowałem jak najbardziej)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade