Koła się nie mieszczą.

Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Koła się nie mieszczą.

Post autor: spown »

W moim Probe 1 GL nie mieszczą się koła o rozmiarze 16' 215/55... (felgi od 2 gen gt 94'). Tzn. Ocierają na zakrętach o amortyzatory, w ogóle jest może 1mm luzu, a w nadkolach się nie mieszczą i przy większych dziurach... No właśnie, co to może być, jaka może być przyczyna? Myślałem o dystansach, ale wtedy zawieszę się na błotniku... I tak źle i tak nie dobrze... POMOCY !!!
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Uzupełnienie - chodzi jedynie o tylne koła 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Ale jak by to było gdyby problem był tylko jeden... A mianowicie samochód krzywo stoi... Zmierzyłem odległość od felgi do błotnika i od strony kierowcy przód jest jakieś 3-4cm różnicy, a z tyłu około 1-2cm... Może to sprężyny? Może przez to też samochód ściąga w lewo? Kurcze, fajnie by było rozwiązać ten prolblem...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

I wszystko jasne, lewa sprężyna pękła i ma w sumie tylko 3 zwoje zamast 4... :( Gdzie najtaniej kupię coś takiego?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

A widzisz, czyli poniekąd miałem racje :P

Spytaj Grega na .net
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Zamówię na przód i wymienię, pewnie się podniesie trochę, ale zastanawiam się czy wszystkich od razu nie zrobić...
Założyłem podkładki 4mm, żeby sprawdzić jak sie będzie zachowywać i na zakrętach już nie trze, pozostał jeszcze problem nadkoli związany z wysunięciem... Mam nadzieję, że sprawę załatwi podgięcie nadkola od wewnętrznej strony... Może nie będzie tak źle...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ty nie podginaj nadkoli. Sprawę rozwiążą dystanse grubości ok. półtora raza większej niż felgi/opony. I nie trzeba będzie podkładek, a jeszcze można wtedy sporo obniżyć zawieszenie. To + zwiększony rozstaw opon -> będzie stabilniejszy 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Myślałem o tym, ale miałbym wtedy zbyt duży rozrzut błota :)

Ktoś ma jeszcze jakieś propozycje?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

Ja kupiłem za niewielkie pieniążki sprężynkę do GT od MIKOŁAJA uderz do niego on powinien jeszcze mieć :wink:
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:18 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Felgi są 16 cali, a opony 215/55. Z tego wynika, że to 55, to za dużo... No nie wiem... :( Mam problem niesamowity... Nie mam kasy na nowe opony, a tych niestety nie mam jak oddać.
Felgi na bank są od Probe, ale 2gen, a ja mam 1...

Według tego kalkulatora na 14 calach wcześniejszych miałem wysokość 628,6mm, a teraz mam 642,9, czyli różnica wynosi 14,3mm, co nam daje wyżej o jakieś 7mm...
To były letnie, zimą jeździłem na wiele mniejszych, więc nie było szans na zobaczenie tego... Możliwe, żeby samochód tak siadł? (przypominam, że mam sprężynę przednią do wymiany) Tak czy inaczej trze o nadkola, więc co radzicie?
Ostatnio zmieniony 2005-02-16 22:07 przez spown, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:18 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Tak, ale jak założyłem koło to było może 0,5mm luzu między kolumną a oponą, więc nie ma siły, żeby nie tarło na zakrętach. Oddaliłem koło o jakieś 4mm i wszystko jest elegancko przy zakręcaniu teraz, pozostaje problem nadkoli... Czy sprężyny siadły tak bardzo (butla robi swoje przez dłuższy czas jednak...), czy poszerzać nadkola? Koszt podobny, ale co lepsze? Żeby nie wyszło, że kupię sprężyny, a i tak będzie lipa...
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

:oops: teraz zobaczyłem że masz GL ale Mikołaj również powinien miec...Zapytaj....
pozdrawiam
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Gość

Post autor: Gość »

Cynki pisze: bo jeśli na muldach to może amortyzator ci zdechł i masz gondolę... sprawdź na "sport" może będzie inaczej... to mogłoby coś oznaczać.
jeśli sprężyny są ok.
zaraz zaraz a myślałem że problem był w tym :
spown pisze:I wszystko jasne, lewa sprężyna pękła i ma w sumie tylko 3 zwoje zamast 4... Sad Gdzie najtaniej kupię coś takiego?
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Sprężynę wymienię, oczywiście, ale to przód, a ociera tył... Więc problem rozwiąże się o jakieś 1-2cm (tył też się powinien przecież podnieść odrobinkę), a ja potrzebuję ze 4... Dlatego chyba zdecyduję się na poszerzenie nadkoli i będzie elegancko...
Co o tym myślicie?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

spown pisze:Sprężynę wymienię, oczywiście, ale to przód, a ociera tył... Więc problem rozwiąże się o jakieś 1-2cm (tył też się powinien przecież podnieść odrobinkę), a ja potrzebuję ze 4... Dlatego chyba zdecyduję się na poszerzenie nadkoli i będzie elegancko...
Co o tym myślicie?
Według mnie nie będzie elegancko ponieważ nadal zostajesz z pękniętą sprężyną a to do najbezpieczniejszych rzeczy nie należy
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Nie, nie, nie!!! Jutro będę mieć sprężyny na przód, więc wszystkie będą całe i w tym 2 z przodu nowe :) I nie będzie elegancko?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

spown (w temacie Ściąga w lewo...) pisze:Tak jak w temacie. Po zmianie opon na ziomowe zaczęło ściągać w lewo (stare opony były zdarte po zewnętrznej stronie, więc myślałem, że to zbieżność). Pojechałem ustawić i nadal nic... Ten co ustawiał pokazał mi, że mam wyrobioną tuleję tylną wahacza przy lewym kole. Czy to może być problemem, czy jeszcze jakichś innych przyczyn mogę się spodizewać? Żeby jechać prosto muszę mieć teraz kierownicę skontrowaną o jakieś 20-30 stopni...
spown - miałeś wymienić tuleję :!:
Sqad - zabierasz mi robotę. Czepiasz się ortografii, zaczynasz śledzić wątki... 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Tuleja wymieniona i niby problem ucichł... No i teraz to, nie wiem czy zbiego okoliczności czy jak... Mam już nowe sprężyny. Teraz muszę jeszcze znaleźć warsztat, żeby mi to dobrze zrobili i nie za drogo... :)
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Sprężyny założone, a opony teraz to 215/40/16. Nie jest źle :)
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

215x40R16? No no! Ładna oponka! Troche nie praktyczna na zimę ale autko musi się za to ślicznie prezentować....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Do tego progesywne sprężyny obniżają auto o 2cm w stosunku do seryjnych... Troszkę duża przestrzeń do nadkola, ale na 17" mnie nie stać :)

Dzisaj byłem ustawić geometrię i okazało się, że dobrze by było zlikwidować luzy, dlatego kupiłem już końcówki drążków i sworznie wahacza, a jutro samochodzik będzie stał i jechał prościutko :) Na zlot przyjadę z połową nowego samochodu ;)
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

I kolejna nowość, bo jakby to było :) Wymianie ulegną całe wahacze i drążek kierowniczy, więc w sumie niewiele ze starości zostanie... No, ale jak się chce mieć auto w dobrym stanie to niestety musi to kosztować, prawda?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

oj prawdwa.prawda :roll:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”