Strona 2 z 2

: 2003-05-30 18:49
autor: Gość
Z zapowietrzeniem jest zazwyczaj tak, ze objawia sie w postaci piany w wlewie oleju. Po prostu podczas pracy ukl. wspomagania i obiegu oleju uwalniania sie powietrze i efekt jak przy dmuchaniu przes slomke w napojach. Warunkiem jest tu prawidlowe dzialanie pompy. Napisales, ze sa to raczej przeskoki. Czy sa luzy w ukl. kierowniczym? Jesli tak, szukaj najpier awari w kolumnie. Jesli nie, sprawdz przewod dochodzacy do pompy wspomagania, a jesli ten jest ok, czeka cie test cisnienia oleju. Robisz to, podlaczajac sie z miernikiem cisnienia oleju w uklad w odleglosci ok. 20cm od wejscia przewodu do kolumny - jest tam laczenie. Cisnienie powino byc w granicach 8340-8820kPa (1210-1270psi). Jesli zbyt male, to istnieje kilka mozliwosci: 1. slabo naciagniety pasek, 2. zatkane lub niedrozne przewody (n.p. zalamana rurka), 3. przegzany olej - charakterystycznie smierdzi, 4. brudny olej - czysty ma zazwyczaj kolor czerwony lub miodowy, 5. padla pompa (lub na wykonczeniu) - zazwyczaj przez olej, a w zasadzie jego brak lub zabrudzenie; stad filtr przy wlewie.

: 2003-06-05 22:51
autor: Easy Rider
luzów brak , pasek wydaje się być prawidłowo naciagniety, płyn w układzie wspomagania w miare czysty, ktoś na czacie (Asdero?), mówił o łozyskach, tylko nie pamietam gdzie one miały być?ER

: 2003-06-10 14:56
autor: Easy Rider
MOKRY--- miałeś racje z tymi łożyskami, to one są przyczyną"przeskakiwania". Byłem w serwisie i mechanik stwierdził, że to one są przyczyną. Jedno łożysko ślizgowe kosztuje w serwisie Mazdy w Chorzowie 50,- zł +120 zł za wymianę(robocizna bez faktury). Czy ktoś wie gdzie można takie łożyska kupić? Jeżeli chodzi o olej w układzie wspomagania serwis twierdzi, że oleju się nie wymienia ER

: 2003-06-10 18:28
autor: Gość
Easy Rider pisze:MOKRY--- miałeś racje z tymi łożyskami, to one są przyczyną"przeskakiwania"...

Ba... Pieniadze prosze przelac na nastepujace konto... :) :) :)...

A te lozyska kupisz w Japan Carze, wlasnie po okolo 50 zl sztuka... W krakowie sa dostepne od reki, przynajmniej byly jak pytalem...

: 2003-06-10 20:27
autor: Gość
ER - zmien serwis. Jesli twierdza, ze oleju w ukl. wspomagania nie wymienia sie, to zapytaj sie co zrobic jak smierdzi spalenizna. Taki efekt powstaje jesli olej nie bedzie odpowiednio schladzany, przez n.p. zgiecie rurek ukladu, biegnacych przed chlodnicami, a olej ATF nie lubi temeratur powyzej 110st.

: 2003-06-12 23:29
autor: Easy Rider
Cały czas myślę o zmianie serwisu, niekiedy poddaję w wątpliwość wiedzę i umiejętności mechaników z tego serwisu. Jednak równiez Raf pisał ze nie znalazł nic o wypuszczaniu starego oleju z układu wspomagania. Być moze instrukcja serwisowa tego nie przewiduje? Co o tym myślicie? ER

: 2003-06-13 00:04
autor: Gość
Jesli chodzi o uszkodzenia wspomagania, to przy prawie kazdej jego naprawie konieczna jest wymiana (ew. uzupelnienie) i odpowietrzenie oleju/ukladu.

Szczegoly znajduja sie w serwisowce CD w sekcji 11-02 cleaning and inspection.

: 2003-06-13 06:44
autor: amra
ja z rok temu wymienialem maglownice. gosciu zerznol mnie na 1200 PLN za uzywana. nie wiem czy wymienil bo ani starej anie tej nowej/uzywanej nie widzialem (i tak juz tam nie mieszkam wiec mi nic wiecej nie naprawi) ale plyn do wspomagania wymienil na nowy mobil1.

: 2004-09-18 12:56
autor: Easy Rider
Mam pytanie: stwierdziłem, że płynu w układzie wspomagania jest zbyt mało. W związku z tym, czy mogę dolać jakikolwiek płyn przeznaczony do w/w układów. Innymi słowy, czy płyny są mieszalne? Nie wiem jaki płyn w tej chwili znajduje się w układzie. Pozdr. ER

: 2004-09-18 14:56
autor: Gość
Mozesz spokojnie dolac dowolny ATF Dextron II, oznaczany czasami ATF DII. Rownie dobrze mozesz wlac zwykly ATF, ale musisz sie liczyc z tym, ze w zimie wspomaganie moze ciezej chodzi na poczatku. W zadnym wypadku nie lej D III, gdyz jest to olej syntetyczny, a pompa wspomagania w 2.5 nie jest do niego dostosowana.

Oleje ATF i ATF DII mozna mieszac, chociaz trzeba z tym troche uwazac. Nie wolno natomiast dolewac DIII do pozostalych, bo beda cyrki.

Osobiscie preferuje do wspomagania oleje Ravenol rekomendowane przez Forda.

P.S. Czesc z tego nie tyczy sie skrzyn automatycznych.

: 2004-09-20 10:43
autor: Easy Rider
Dzięki Greyg, kupiłem olej Orlenu IID. ER