zacisk hamulcowy

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

zacisk hamulcowy

Post autor: Pelot »

Witam
troche przyblize sytuacje wracajac dzisiaj z pracy, podczs hamowania i predkosci poniezej 60 kaemów strasznie mi cos obcieralo zatrzymalem i sie i patrze na tylnia tarcze a tam zrysowana cala :shock: po powrocie do domu odrazu rozebralem tylni zacisk mimo 6 stopniowego mrozu i nonstop padajacego sniegu walczylem ostro i efekt taki ze jedna okladzina kompletnie zdarta a druga ponad polowe i ruszajac zaciskiem odczuwalem pewnien opor i w jednym momecie blokowal sie jeden z tloczkow.Moje pytanie jest czy mozna kupic same tloczki czy trzeba cale zaciski i jaki jest mniej wiecej koszt takiej imprezy :roll:
P.S.jest jeszcze jedna sprawa a mianowicie mam druga zawieche cala i jesli mozna byloby kupic same tloczki to niebede sie bawil w zakladanie uzywanych zaciskow a jesli nie to bede zmuszony :cry:
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Przecież tam jest jeden tłoczek a zacisk chodzi na 2 czpieniach. Z tego co mówisz to obstawiam że miałeś zdarty wewnętrzny klocek.

Jak odkręcisz bodaj dolną śrube od zacisku to zacisk powinien bardzo luźno iść do góry, jeśli tak nie jest to jest zapieczone na górnym trzpieniu, należy to na chama zdjąć przeczyścić przesmarować założyć i musi być naprawde luźno.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ale zdarty jeden klocek jest w ten sposob ze tloczek mi sie zblokowal i jeden nie odbil i szorowal mi po tarczy w pewnych mometach odpuszczal i nie szorowalo ale bardziej szorowalo niz nie szorowalo
Obrazek
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

To jest tak zwany uklad z plywajacym zaciskiem hamulcowym. Plywajaca moze byc też tarcza, tzn ze jeden z tych elementow dopasowuje sie do drugiego. Problem o jakim wspominasz to przypadlosc wszystkich starszych opli, ale do rzeczy. Jezeli zablokowane sa prowadnice zacisk nie uklada sie do tarczy. Dociska on jedynie, klocek po stronie silownika i napiera nim na tarcze. W wyniku czego okladzina b.szybko sie zuzywa, a tarcza jest poddana jednostronnym przeciazeniom. Powodem takiego stanu rzeczy jest zasniedzienie prowadnic. Trzeba je wydobyc z zacisku. Zadnym mlotkiem!!! Spryskaj to odrdzewiaczem i pozostaw na jakis czas. Musisz zrobic sobie taka mala wyciagarke z nasadki dluzszej i o wiekszym fi niz sama prowadnica (np 21 do swiec). Przykladasz to do zacisku, przez otwor w prowadnicy i nasadke przeprowadzasz srube. Po stronie nasadki nakretka i krecimy , a trzpien prowadnicy powolutku wychodzi. Mozesz kupic nowe, w zestawie daja smar wysokotemperaturowy, lub przeleciec stare wodnym papierkiem , przesmarowac. Powinny wejsc na luziku.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

sprobuje je jutro reanimowac
Obrazek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Hihi moja ulubiona usterka.
Sprwadź również dokładnie tą gume, w której chodzi swożeń. Jeśli jest porwana, wymień na nową (można kupić gotowe zestawy naprawcze) bo samo czyszczenie i smarowanie, a następnie wkładanie do zniszczonej gumy da efekt na pare tygodni, potem znowu ci sie zapiecze.
Przerabiałem to w obu Mazdach, a w tej co kupiłem teraz wyczyściłem to jak tylko przyprowadziłem (intuicja hehe) i nie myliłem sie 3 z 4 stały :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Gość

Post autor: Gość »

Waluś pisze:Hihi moja ulubiona usterka.
Sprwadź również dokładnie tą gume, w której chodzi swożeń. Jeśli jest porwana, wymień na nową (można kupić gotowe zestawy naprawcze) bo samo czyszczenie i smarowanie, a następnie wkładanie do zniszczonej gumy da efekt na pare tygodni, potem znowu ci sie zapiecze.
Waluś dobrze pisze, te gumki to podstawa, a jeśli są w dobrym stanie to proponuje je zabezpieczyć powłoką siliconową.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

juz za pare minut ide sie grezebac az mi rece opadaja taki mroz chociarz snieg nie pada :?
Walus z tego co piszesz to warto posprawdzac wszystkie kola ale to tylko i wylacznie jak bedzie cieplej :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Potrzebna pomoc przy hamulcach

Post autor: Kula »

Witam. Potrzebuje wymiarow sruby od TYLNYCH zaciskow do jedynki GT. sruba ta jest z tuleja na ktorej chodzi zacisk. Po odkreceniu mozna zdjac klocki. Wiecie pewnie o co chodzi. U mnie ktos wymienil te sruby z obu stron na zwykle z gwintem i zaciski nierowno pracuja. Potrzebuje wiedziec jaka ma dlugosc i jaki dlugi jest gwint i w jakiej czesci jest tuleja i najwazniejsze jaka jest gruba. Pozdro.
Czerwona jedynka GT 91'
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Trochę się spóźniłeś, bo jakiś tydzień temu miałem to w rękach i bez problemu podałbym wymiary. :wink:

Może ktoś znajdzie to w serwisówce, albo będzie reanimował swoje zaciski to na pewno Ci pomoże.

Pozdrawiam! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

tylny zacisk 2,2 GT - zestaw naprawczy

Post autor: Gacek Wrocław »

AutoFren D4295 - pasuje idealnie, warto wymienić, nawet jak hamulce działają - cena około 20 zł

właśnie sobie wymieniłem :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A gdzie dostałeś?
AutoFren to nazwa firmy czy towaru?
Pytam,bo u mnie czas na to. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

nazwa firmy, ale w jc też dostaniesz (jutro wrzucę nr z jc) mazda 626 GD 2,0
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A masz zestaw naprawczy do przednich ?? A przynajmniej od czego pasuje !!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Tylne zaciski hamulcowe

Post autor: ZENiTH »

Prace nad Probkiem już prawie na ukończeniu a tu pojawił się problem. Problem związany jest z tylnymi zaciskami, a sytuacja wygląda tak. Podczas kupna okazało się że autko bardzo długo stało i ma zapieczone zaciski z tyłu. Problem dość typowy i prosty. Kupiłem komplet nowych klocków hamulcowych, wymieniłem przód i tył i nie byłoby problemu gdyby nie to że ręczny to praktycznie nie istnieje. Linka też była zapieczona - przesmarowałem. Okazało się że sprężyny odpowiadające za rozluźnienie zacisku po zwolnieniu ręcznego są strasznie słabe i teraz pracuję nad wykonaniem nowych. Obawiam się jednak że to może nie wystarczyć i skończy się wymianą obydwu zacisków tylnych hamulców. Czekam na jakieś solucje
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Podgrznie sprężyn i rozgięcie ich tak aby mocniej ciągneły linke. Pomaga.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Ale te sprężyny odpowiadają tylko za cofnięcie linki ręcznego i rozluźnienie tarczy
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

No dokładnie, o to mi chodziło, może trochę nie jasno się wyraziłem :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

zapiekanie się zacisków to dość często występująca awaria,
u mnie to ścieło mi nawet raz cały klocek,
raz na jakiś czas trzeba rozebrać,przeczyścić,przesmarować i pomaga :D
A dobry ręczny teraz się przyda :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

częstą przyczyną zapiekania się ręcznego bywa zgon łożyska igiełkowego które jest w zacisku, pod tą sprężyną. Miałem w obydwu zaciskach ten problem, teraz zamiast łożysk mam dotoczone Tuleje z brązu i narazie pół roku nie mam problemu :)
Cena łozyska jest ... i powala na kolana, więc lepiej coś dorobić
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

komplet naprawczy do zaciskow tylnych.

Post autor: wingerman »

Panowie mam pytanie, czy ktos moze mi powiedziec czy na 100% pasuje do Igen. kpol. naprawczy do tylnych zaciskow od mazdy 626 GD?
Moze wie ktos jaka mamy srednice tloczka?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

ja zawsze kupuje ten AUTOFREN D4295 i pasuje od mazdy 626 GD.
Obrazek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Dzieki welkie ale wlasnie rozmawiam z JC i oni nie wiedza co to jest -> AUTOFREN D4295
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Winger - użyj funkcji "Szukaj" :!: :1111_bicz:


:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1463
AXEL pisze:Zestaw naprawczy Autofren D4295.
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5037
Gacek Wrocław pisze:AutoFren D4295 - pasuje idealnie, warto wymienić, nawet jak hamulce działają - cena około 20 zł

właśnie sobie wymieniłem :)

Przy okazji - tu wiedzą: :arrow: www.carix.pl
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

albo zadzwon tutaj .
http://www.auto-sosulski.pl/sos/index.html

jakby co to moge zamowic i tobie to przesalc poczta
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”