Strona 1 z 2

Kąt zapłonu

: 2005-03-15 19:52
autor: Marcos
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jaki jest kąt zapłonu (2,2 gl '89r)
jest to dla mnie bardzo ważne i potrzebuje to szybko>
(potrzebne do ustawienia zapłonu( wiadomo))

dzięki dzięki dzięki:):):):):):):):):):):)

: 2005-03-15 20:45
autor: Marcos
Na stronie www.performanceprobe.com pisze ,że 6 stopni +-1 stopień,
a ktoś mi mówił, ze ok.10 stopni.
Różnica jest duża więc kto ma rację???

Pozdrawiam

: 2005-03-15 21:04
autor: piotrek
6+-1 stopni GL
Jak chcesz servisówke to napisz na priw przyjedziesz do mnie i masz :D

: 2005-03-15 21:20
autor: Marcos
Wielkie dzięki!!!!

Co do serwisówki to na zlocie mam dostać, ale jakbym nie dostał to
się do Ciebie odezwę
:) :D :D

: 2005-03-17 15:07
autor: Marcos
Muszę się pochwalić, ponieważ wcześniejszy mechanik ustawił mi ten
kąt na 30 stopni!!!!! :o
Nieżle,nie??
Teraz mam 15 stopni, bo gdy ustawił mi nowy mechanik na 6 stopni to strasznie żle chodził, coś strzelało przy dodawaniu gazu.
Podobno to przez kopułkę ( pordzewiała i pęknięta w środku), czy może to być powodem tego??

: 2005-03-17 15:39
autor: Gość
No pewnie że to przez kopułke, wymień na nową , a jak już to zdejmiesz wszystko to warto przeczyścić styki i palec.

: 2005-07-26 20:26
autor: Drzymek
Mam pytanie (z resztą jak zawsze :wink: )

Czy regulując kąt zapłonu (przyspieszając go) możemy poprawić parametry (przyspieszenie i moc) samochodu?

: 2005-07-26 20:55
autor: Gość
nie, raczej pogorszysz sobie w ten sposób, za szybko będzie iskra w stosunku do benzyny, co chcesz podpalić tą iskrą?? no chyba że N2O, albo gaz, w żadnym innym wypadku nie można tego robić.

: 2005-07-26 21:04
autor: Voodoo
Można, ale do tego jest potrzebny specjalny sprzęt pomiarowy.
Poczytaj sobie trochę tutaj:
http://felicia.autokacik.pl/pages/tunin ... htm#zapłon

: 2005-07-26 21:07
autor: Gość
No już z tą specjalnością to nie przesadzaj w każdym warsztacie mają specjalne lampy do tego. W Norauto chyba też można kupić.

: 2005-07-26 21:16
autor: Drzymek
Czyli darować sobie regulację zapłonu? Nie ruszać tego?

: 2005-07-26 21:38
autor: Gość
A jak chcesz poeksperymentować to najlepiej zaznaczyć kręską gdzie był ustawiony aparat tylko nie flamastrem tylko jakimś rysikiem, i możesz eksperymentować.

: 2005-07-27 15:54
autor: Marcos
Ja jeżeli dobrze pamiętam odbierając od pewnego mechanika miałem w Gl 30 bądz 20 stopni i efekt był taki, że chodził jak amerykański V8 i palił 20 litrów benzynki. nie polecam
GL 6 stopni +/-1 stopien
GT 9 stopni+/-1 stopien i tak powinno być

Pozdrawiam

: 2007-01-22 22:15
autor: johnny
A jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu przy instalacji gazowej?

: 2007-01-30 01:51
autor: kicur
koledzy bo jest pewna rozbieznosc z tym katem - otóż chodzi mi o wersje GT - w serwisówce jak wiadomo wiadomosci dotycza GT ale z rocznika 92 - natomiast jakies 2 miesiace temu ustawialem ten zaplon i u mnie w roczniku 89 wyczytalem z oryginalnej nalepki na masce ze kat zaplonu jest inny niz podaje serwisowka- wlasnie chyba cos kolo 6 stopni - czyzby rok produkcji mial na to wplyw ? :roll: - jak wiadomo silniczki z 89 roznia sie ciut od tych z 92 ale czy roznice dotycza rowniez tej kwestii? no chyba ze poprostu mam maske od GL :lol: - dlatego prosba do szczesliwych posiadaczy GT 89 zeby zobaczyli co u nich pisze na masce - pozdrawiam

: 2007-01-30 15:23
autor: Robert
W GT'89, na oryginalnej masce od GT z rocznika 89 jest napisane: +.

Tylko teraz jest koło 0°C (+1°), to może powinieneś poczekać z ustawieniem na ocieplenie albo znaleźć ogrzewany garaż? :wink:

: 2007-02-09 13:18
autor: davidlive
Koledzy a powiedzcie mi jak się ten zapłon ustawia bo w tym akurat tema cie jestem zielony :oops: :oops: .Prosil bym tak krok po kroku bo niestety nieposiadam serwisówki :( musze sobie na jakims zlocie skopiowac czy cos . POZDRO

: 2007-02-09 14:29
autor: Pluto
FAQ

kąt zapłonu.Odświeżenie tematu.

: 2008-01-21 09:50
autor: Mar-dom
Szukam odpowiedzi na pytanie:o ile i czy w ogóle trzeba zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku zwiększenia stopnia sprężania.Silnik po planowaniu bloku ,2,2 lx.Silnik był dłubany u tunera lecz nie wiem jaki był kąt .Po ostatniej rozbiórce przestawiłem zapłon lecz nie zaznaczyłem położenia na rozdzielaczu.Proszę o pomoc.

Re: kąt zapłonu.Odświeżenie tematu.

: 2008-01-21 10:28
autor: Destroyer
Mar-dom pisze: ,2,2 lx.
A co to za wynalazek? LX to tylko 3.0 V6 a 2.2 to GL albo GT jeśli jest turbinka. To co ty masz za auto? LX z silnikiem 2.2????

: 2008-01-21 11:09
autor: davidlive
oj desrto po tak długim czasie jeszcze nie wiesz jakie modele probka wychodziły :shock: :shock: :shock:

tak marek ma 2.2 LX 89 full opcja bez skóry (tak dla ścisłości)

marek a spróbuj ustawić go na serie i zobacz jak chodzi, potem lekko wyprzedź o jakieś 2 stopnie i zobacz czy to coś powoduje

nie jestem pewien żeby potem na mnie nie było

: 2008-01-21 11:36
autor: Mar-dom
Cholernie dużo prób zwłaszcza na drodze, taką metodą. A i tak niema pewności że jest dobrze.Najlepiej to pewnie było by na hamowni.Lecz w mojej okolicy nie ma takiego luksusu.Pewnie trzeba zagłębić się w teorię mechaniki spalania na poziomie uniwersyteckim lub dobrego fachury od modernizacji fury.

: 2008-01-21 12:35
autor: Destroyer
davidlive pisze:oj desrto po tak długim czasie jeszcze nie wiesz jakie modele probka wychodziły
No bo byłem przekonany że LX to tylko V6 3.0 no ale ok.

: 2008-01-21 19:25
autor: mika_vixen
Nie wiem na pewno,ale z tego co się orientuję to chyba powinno się opużnic zapłon przy wysokich doładowaniach.

: 2008-01-21 20:56
autor: Mar-dom
Mika mi nie chodzi o silnik z doładowaniem lecz ze zwiększonym stopniem sprężania. silnik nadal jest atmosferyczny chociaż ma stożek i takie inne rzeczy.Więc pytanie jest takie :zapłon przyspieszyć czy opóżnić w stosunku do ustawienia fabrycznego tj.6 st.