Stożek - co i jak w II generacji ?
Stożek - co i jak w II generacji ?
Słuchajcie orientuje się ktoś jakich rur używać najlepiej do montowania stożka ?? Właśnie się nad tym faktem zastanawiam i mam dylemat. Czy wystarczą zwykła kanalizacyjne czy też zamawiać gdzieś jakieś specjalne
Sprawa jest o tyle dla mnie kłopotliwa że poprzedni właściciel zamontował sobie gaz (jakiś dziwny) i dysza wlotowa jest w formie pierścienia założonego przed przepływomierzem. Do tego pierścienia przymontowane jest kolanko do rury z gazem ale tak niefortunnie że nie można założyć orginalnego filtra A ten BURAK założył w to miejsce uniwersalny filtr stożkowy który jest zamontowany dokładnie w miejscu starej obudowy filtra. Podczas jazdy to jescze jakoś to jedzie. Ale w mieście kiedy wentylacja silnika jest znikoma i jedzie się na gazie auto nie trzyma obrotów, a dzięki małemu filtrowi z Probiaka robi się mały mół.
Dlatego jeśli ktoś montował już stożek u siebie to proszę o jakąś fachową podpowiedz .
Sprawa jest o tyle dla mnie kłopotliwa że poprzedni właściciel zamontował sobie gaz (jakiś dziwny) i dysza wlotowa jest w formie pierścienia założonego przed przepływomierzem. Do tego pierścienia przymontowane jest kolanko do rury z gazem ale tak niefortunnie że nie można założyć orginalnego filtra A ten BURAK założył w to miejsce uniwersalny filtr stożkowy który jest zamontowany dokładnie w miejscu starej obudowy filtra. Podczas jazdy to jescze jakoś to jedzie. Ale w mieście kiedy wentylacja silnika jest znikoma i jedzie się na gazie auto nie trzyma obrotów, a dzięki małemu filtrowi z Probiaka robi się mały mół.
Dlatego jeśli ktoś montował już stożek u siebie to proszę o jakąś fachową podpowiedz .
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
PROBE II 2,5 GT USA Version
Co do rur dolotowych powietrza, najlepiej jest zastosowac te z aluminiowa oslona termiczna oraz dorobic z blachy dodatkowe odseparowanie dolotu powietrza od silnika. Zabiegi te maja na celu zmniejszenia nagrzewania sie tych rur od silnika, co ma istotny na wysokosc temperatury powietrza dochodzacego do silnika. Jesli wykorzystujesz dalej wlot powietrza umieszczony nad chlodnica, to wskazane jest wykonanie rowniez w tym miejscu tzw. ekranu.
Jestem w trakcie realizacji takiego dolotu zabiegu - dorabiam wlasnie oslone chlodnicy. Szczegoly umieszcze po zakonczeniu na swojej stronie.
Jestem w trakcie realizacji takiego dolotu zabiegu - dorabiam wlasnie oslone chlodnicy. Szczegoly umieszcze po zakonczeniu na swojej stronie.
Założyłem stożek z dolotem
jak w temacie
reakcja auta zaskoczyła mnie zupełnie Spontanicznie reaguje na pedał gazu a już od dolnych partii obrotów fantastycznie się zbiera. Na razie jest to tylko powizorycznie zamontowane - muszę kupić obejmy mocujące. Ale... efekt powala na kolana, i ten dźwięk... fantastycznie.
Jazda może się na ten temat wypowiedzieć - testowaliśmy osiągi, zbieranie się auta i ten bass
Sorry za big format zdjęć
reakcja auta zaskoczyła mnie zupełnie Spontanicznie reaguje na pedał gazu a już od dolnych partii obrotów fantastycznie się zbiera. Na razie jest to tylko powizorycznie zamontowane - muszę kupić obejmy mocujące. Ale... efekt powala na kolana, i ten dźwięk... fantastycznie.
Jazda może się na ten temat wypowiedzieć - testowaliśmy osiągi, zbieranie się auta i ten bass
Sorry za big format zdjęć
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- JAZDA-PRZEMO
- Posty: 140
- Rejestracja: 2003-03-21 13:46
- Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
- Lokalizacja: Czestochowa/Berlin
ello
Witam rzeczywiscie stozek i wydech naprawde jak na 2.o rewelacja sam sie zdziwilem a ten basik z tylu szok poniewaz bardzo mi sie spodobalo pogonilem ostro moich fachowcow od wydechow(niezle ich naje...em)by przyspieszyc sprawe chlopaki siedli i obliczyli i rozrysowali mi wydech wiec jest tak strumienica wyciagowa pozniej pierwszy tlumik przelotowy boosal i ostatnia bomba z kierunkiem wylotu i strumienica i tez mam basik taki ze szok ale najwazniejsze ze wydech zostal odprezony i przygotowany do dalszych modyfikacij mojego silnika pozdrawiam
JAZDA NA MAXA IM BACK
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
strumienica łuskowa - 150 PLNfafik pisze:Do Bieniasa
Ile koszt takiej przeróbki bo od pewnego czasu sie zastanawiam czy to zda egzamin i czy warto?
tłumik końcowy przelotowy KM - 450 PLN
rura dolotowa + stożek - 160 PLN (ale przysłany ze Stanów - w Polsce jest o wiele, wiele drożej)
Czy warto ? Myślę że tak - zresztą poczytaj cały ten temat i opinie.
izolacja termiczna hm... ciekawe - po to jest rura dolotowa z aluminium aby zabierała ciepło...MiH pisze:a izolacja termiczna od chłodnicy i silnika oraz skierowanie wlotu zimnego powietrza do filtra?
Skierowanie wlotu zimnego powietrza ? Popatrz na fotki gdzie jest w tej chwili stożek umieszczony.
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
1. Pytanie do wszystkich posiadaczy basików z tyłu.
Ja mam i w środku jest nieprzyjemnie głośno do 3000 RPM?
Macie to samo? Mam syfny tłumik? Trzeba wygłuszyć bagażnik?
2. Hmm... a czy w tym miejscu nie jest przepływomierz? W sumie to się nie znam na tym, ale miałem wrażenie, że on tam jest, ale w 2,5l ...... Co z dolotem do 2,5l jest jakiś problem i czy jak mam LPG, to poprawiłoby to osiągi(oczywiście mam sekwencję)? Dźwięk się zmienił po założeniu dolotu?
Fajnie, że zasysa zimne powietrze prosto z pod samochodu, tylko czy dolot nie jest za krótki?
BTW. Fajnie, że ktoś to wreszcie zrobił
Ja mam i w środku jest nieprzyjemnie głośno do 3000 RPM?
Macie to samo? Mam syfny tłumik? Trzeba wygłuszyć bagażnik?
2. Hmm... a czy w tym miejscu nie jest przepływomierz? W sumie to się nie znam na tym, ale miałem wrażenie, że on tam jest, ale w 2,5l ...... Co z dolotem do 2,5l jest jakiś problem i czy jak mam LPG, to poprawiłoby to osiągi(oczywiście mam sekwencję)? Dźwięk się zmienił po założeniu dolotu?
Fajnie, że zasysa zimne powietrze prosto z pod samochodu, tylko czy dolot nie jest za krótki?
BTW. Fajnie, że ktoś to wreszcie zrobił
Andrzej
Black Metalic Probe2 24V
Black Metalic Probe2 24V
- nie masz syfiastego tłumika - to normalne że jest głośno do 3000RPM (ja mam teraz prawie cały czas głośno ale idzie się nauczyć maglować obrotami tak aby w trasie nie przeszkadzało )propaganda pisze:1. Pytanie do wszystkich posiadaczy basików z tyłu.
Ja mam i w środku jest nieprzyjemnie głośno do 3000 RPM?
Macie to samo? Mam syfny tłumik? Trzeba wygłuszyć bagażnik?
2. Hmm... a czy w tym miejscu nie jest przepływomierz? W sumie to się nie znam na tym, ale miałem wrażenie, że on tam jest, ale w 2,5l ...... Co z dolotem do 2,5l jest jakiś problem i czy jak mam LPG, to poprawiłoby to osiągi(oczywiście mam sekwencję)? Dźwięk się zmienił po założeniu dolotu?
Fajnie, że zasysa zimne powietrze prosto z pod samochodu, tylko czy dolot nie jest za krótki?
BTW. Fajnie, że ktoś to wreszcie zrobił
- wygłuszenie bagażnika nic ci nie da - cały układ wydechowy drga i buczy
- popatrz na fotki które zamieściłem - przepływomierz jest na końcu aluminiowej rury i niebieskiej gumowej złączki
- niezaprzeczalnie dźwięk zmienił się na bardziej rasowy po założeniu dolotu
- w moim przypadku dolot ma właściwą długość
Bo wiesz zastanawiam się nad tym. Przecież zwykle Proby są podobno dość ciche w środku, a po założeniu tłumika zaczynają być głośne w środku. Ale rzeczywiście wydaje się, jakby był to jednak dźwięk od tłumika środkowego, a nie końcowego. A na zwykły zmieniać... to nie o to chodziBIENIAS pisze:
- nie masz syfiastego tłumika - to normalne że jest głośno do 3000RPM (ja mam teraz prawie cały czas głośno ale idzie się nauczyć maglować obrotami tak aby w trasie nie przeszkadzało )
- wygłuszenie bagażnika nic ci nie da - cały układ wydechowy drga i buczy
TO tylko teraz pozostaje pytanie jak to się ma w 2,5l i czy LPG to nie przeszkadza.
- propaganda
- Posty: 282
- Rejestracja: 2003-08-01 13:20
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Stara Miłosna
- Kontakt:
nie wiem od czego to zależy ale w wielu testach samochodowych dot. fitrów stożkowych auta faktycznie wykazywały nieco większą moc i wzrost wartości max. momentu obrotowego ale badania drogowe stwierdzały gorsze czasy w przypadku elastyczności w porównaniu ze standardowym filtrem a to chyba istotny parametr w codziennym użytkowaniu, pewnie każdy przypadek jest inny, może ma to związek z wydechem, tyle że to były auta sportowe ze sportowymi układami wylotu
PROBE GT '95 USA electric blue
moze wylaczyles obsluge ciasteczek ???propaganda pisze:To oczywiście byłem ja i nasuwa się pytanie... czemu nie loguje mnie automatycznie jak zawsze klikam na tą opcję, wcześniej mi to działało. I na jakiej zasadzie to działa, może coś zablokowałem
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie
w powijakach T/A 5,7V8
www.non-stop.waw.pl