Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: adrian_seki »

Mój wskaźnik dy go odpalę na biegu jałowym pokazuje połowę skali lub często jest na O. Gdy jadę nie ważne czy to 2 czy 5 tyś rpm to podnosi się na N. Odkręcę korek wlewu oleju to dmucha i po wyjęciu bagnetu (miarki od stanu oleju) też tam dmucha. Czy to objaw uszkodzonego czegoś przy silniku (pierścienie zawory)? Auto przerywa na wolnych obrotach lekko i słychać dziwny przedmuch w tłumik... Olej 10w40 (4L) ELF przebieg 197 tyś oczywiście 2,2 T.
blochun1
Posty: 11
Rejestracja: 2009-08-10 22:07
Samochód: Ford Probe 2.2 GT

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: blochun1 »

Często pod miejscem wlewu oleju w autach jest akurat krzywka, która automatycznie po odkręceniu korka wyrzuca Ci olej na zewnątrz, sprawdź to. A z bagnetem nie wiem jak jest.
Awatar użytkownika
tomasso
Posty: 50
Rejestracja: 2009-04-17 19:58
Samochód: Probe 2.2GT 92r i... kosiarka do trawy :) 1.2 benz.
Lokalizacja: Piła

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: tomasso »

adrian_seki pisze:Mój wskaźnik dy go odpalę na biegu jałowym pokazuje połowę skali lub często jest na O. Gdy jadę nie ważne czy to 2 czy 5 tyś rpm to podnosi się na N. Odkręcę korek wlewu oleju to dmucha i po wyjęciu bagnetu (miarki od stanu oleju) też tam dmucha. Czy to objaw uszkodzonego czegoś przy silniku (pierścienie zawory)? Auto przerywa na wolnych obrotach lekko i słychać dziwny przedmuch w tłumik... Olej 10w40 (4L) ELF przebieg 197 tyś oczywiście 2,2 T.

Myślę ,że z ciśnieniem oleju masz wszystko w porządku ważne ,że ciśnienie się podnosi podczas jazdy. Jeśli chodzi o 'kulejący' silnik ,przyczyną może być nieszczelny dolot, lub świece i przewody
Szary Kocur 2.2 GT 92 r :) bo ja nie KCEM innego AŁTA :D
http://www.fotosik.pl/u/tomasso78/album/1320479
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: adrian_seki »

W innym wątku opisane jest - wymienione świece na NGK co zaleca katalog, przewody nowe 5 szt, układ dolotowy raczej szczelny (cały rozbierałem i nic) teraz tylko pytanie co jeszcze. podobno chłodnica zapowietrzona ale niby odpowietrzyłem - gdzieś sie śróbę odkręca dlatego koło kolektorów dolotowych ale jeszcze nikt nie komentował gdzie ona jest więc czekam.
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: wojtas89 »

W kolektrze ssącym masz kwadratową śrubę , i jeszcze przy przepustnicy jest wężyk który podaje wodę do tego śmiesznego silniczka regulującego obroty (najlepiej odpiąć ten wężyk , podpiąć do niego strzykawkę 50ml wstrzyknąć płyn ze 2-3x i patrzeć aż z króćca zacznie lecieć woda, ) :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: adrian_seki »

A jak odpalę go i zdejmę ten wężyk to nie da rady się sam odpowietrzyć bez strzykawki? Kolektor ssący jest duży. więcej szczegółów gdzie ta śrubka ( przy wtryskach w bloku gdzieś) czy przy ssaniu?
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: wojtas89 »

sruba jest widoczna, w tej płaskiej częsci kolektora blisko wtrysków, zobaczysz kwadratową główkę śruby. Jak zdejmiesz ten wężyk to on da rade się sam odpowietrzyć, ale muszisz nonstop pilnować płynu w chłodnicy, jak będzie za mało to znowu dostanie powietrze, dlatego najlepszy sposób jest ze strzykawką :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: archeolog »

Zastanawiam się co jest nie tak że u mnie silnik na odkręconym korku wlewu oleju nie gaśnie i wcale nic nie dmucha powietrzem z otworu ? Auto jeździ normalnie nie dymi zbytnio wiadomo że przy ok 300 tys coś tam oleju bierze ???
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: dudus »

-- oryginalny post 2010-09-06 19:01 --
wojtas89 pisze:sruba jest widoczna, w tej płaskiej częsci kolektora blisko wtrysków, zobaczysz kwadratową główkę śruby. Jak zdejmiesz ten wężyk to on da rade się sam odpowietrzyć, ale muszisz nonstop pilnować płynu w chłodnicy, jak będzie za mało to znowu dostanie powietrze, dlatego najlepszy sposób jest ze strzykawką :wink:
czy ktos mogłby zrobic tej srubki zdjecie
nie moge pieronicy znalezc a szukam juz kawal czasu i jak dalej tak pojdzie to skonczy sie to rozebraniem calego kolektora :)

-- dodano 2010-09-06 19:06 --
wojtas89 pisze:sruba jest widoczna, w tej płaskiej częsci kolektora blisko wtrysków, zobaczysz kwadratową główkę śruby. Jak zdejmiesz ten wężyk to on da rade się sam odpowietrzyć, ale muszisz nonstop pilnować płynu w chłodnicy, jak będzie za mało to znowu dostanie powietrze, dlatego najlepszy sposób jest ze strzykawką :wink:
czy ktos mogłby zrobic tej srubki zdjecie
nie moge pieronicy znalezc a szukam juz kawal czasu i jak dalej tak pojdzie to skonczy sie to rozebraniem calego kolektora :)
Maciucha pisze:Troszeczkę odświeżę ten temat.

Orientuje się ktokolwiek z Was, jaki kolor ma kabelek, podłączony do czujnika ciśnienia oleju?
Robert pisze:Żółto - czerwony (Y/R)

Strona 60-2 (Instrument Cluster, Analog, GL/GT)
A ile macie zakutych koncowek na tym kabelku?
bo u mnie sa dwie i ta druga dynda sobie kolo filtra oleju
uciąć - zostawic czy gdzies to podlaczyć?
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: adrian_seki »

A więc odnośnie kwadratowej śruby w kolektorze dolotowym - jest na pewno bo ja też jej szukałem :P

Nie da się tego inaczej opisać jak:

Otwórz maskę, pochyl się nad silnikiem tak abyś na wysokości czoła miał napis 2,2L Turbo (lub bez turbo nie wiem bo ja mam akurat) teraz odlicz dwa wtryski obojętnie z jakiej strony i obok niego patrząc w stronę trzeciego masz kwadratowy łeb śruby.

Masz tu w kółku sorki za jakość ale takie mam z remontu akurat. Ja nie ruszałem śróby i chyba sam się odpowietrzył tylko musisz mieć płyn w zbiorniczku wyrównawczym tam obok spryskiwaczy.

Obrazek

Jeżeli chodzi o kabelek od oleju coś. Jest on żółty z czerwonym paskiem i jest zakuty tak że wchodzi do czujnika ciśnienia oleju i też z tego samego miejsca idzie w strone alternatora do takiego kondensatora (wyglądał na jakiś ceramiczny/poliestrowy chyba 0,47uF w każdym razie kwadratowy) jest on przykręcony do bloku silnika
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: dudus »

No to u mnie nie ma :)
Tam gdzie pokazywales na zdjeciu u mnie jest potezny czujnik -chyba od plynu chlodniczego :)
nie mialem mnajmniejszych szans na odnalezienie magicznej srubeczki
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Luna »

Podepnę moje zapytanie tutaj. Czytałem o tym odkręcaniu korka wlewu oleju w trakcie pracy silnika i dzisiaj przy okazji mierzenia ciśnienia na cylidrach pomyślałem sobie, że po złożeniu wszystkiego stestuję to. Odpaliłem silnik i odkręciłem korek - samochód dostał odczuwalnych drgań, ale wskazówka obrotów się nie ruszyła i auto nie zgasło. Tak samo się zachował jak zdjąłem mu odmę z pokrywy ( ta która łączy się z kolektoremn ssącym ). ALE, jak ostatnio grzebałem przy silniku to odpiąłem tę odmę bo mi przeszkadzała i zapomniałem jej podłączyć - auto w ogóle nie chciało odpalić. Jak ją podłączyłem to było już ok. Więc ciekawi mnie najbardziej czy coś jest nie tak z autem skoro nie zgasł jak odkręciłem korek - bo zdania na forum widzę, że są podzielone? Dodam, że ciśnienie na mocno rozgrzanym silniku miałem równe 9 atmosferom na każdym cylindrze ( odpięta cewka i zdjęte kolanko dolotu, gaz w podłodze ) Wody nie ubywa, oleju trochę turbo wcina,nigdy się nie zagrzał silnik, zawsze równiótko chodzi.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Eli »

W n/a w automacie odpięcie tej odmy o której wspominasz to gwarancja wyłączenia silnika.
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Luna »

Dzisiaj od rana trochę czytałem na innych forach i np.na forum BMW dowiedziałem się, że niektóre bumy mają zabezpieczenie elektroniczne, które zapobiega wywalaniuu oleju poprzez odkręcony korek wyłączając silnik. Z kolei na forum forda jest napisane, że nie powinny silniki gasnąć. I tak sobie dochodzę do wniosku, że chyba faktycznie jakby zgasł to wtedy był by problem - no bo przecież przez korek oleju nie jest zasysane powietrze wieć nieszczelność przy nim nie ma jako takiego wpływu na prace ( może mieć przy wyższych obrotach, ale tego nie sprawdzałem ) Z moim autem jest wszystko ok więc chyba tak ma być - no chyba że ma ktoś mądrą książkę ( czyt. serwisówka - o której z resztą marzę :oops: ) i gdzieś w niej jest napisane co się powinno dziać?
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: OLEY »

Luna pisze: Z moim autem jest wszystko ok więc chyba tak ma być
Żaden z moich GT nigdy nie gasł po odkręceniu korka...
Luna pisze:no chyba że ma ktoś mądrą książkę ( czyt. serwisówka - o której z resztą marzę :oops: )
Marzenia się spełniają. :wink:
Przyjedź na najbliższy zlot, a "mądra książka" będzie Twoja. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Luna »

Chętnie bym wybrał się na rozpoczęcie w Borkach, ale jak tylko zrobi się troszkę cieplej to Probe zostanie rozebrany do gołej blachy i robiony od podstaw, łącznie z nowym lakierem ( mam w głowie Proba w czarnym macie ) regeneracja turbo, głowica ( już mam drugą ) wydech itd. Jak zacznę go robić to wtedy założę galerię i będę pokazywał postępy w pracy 8) Co do korka to właśnie tak mi się wydawało - dzięki za podpowiedź.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Prezes »

To może przed tą wielką reanimacją przyjedź i się pokaż autem a potem przyjedziesz kiedyś już zrobionym tak żebyśmy mogli namacalnie porównac te zmiany :wink: . A co do tego korka to mój też nie gaśnie po odkręceniu.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Luna »

No nie wiem, jestem na etapie "dorabiania się" :lol: Dużo jeżdżę i do tego za niedługo zacznę systematycznie jeździć za granicę więc raczej ciężko będzie. A szczerze wolałbym "pokazać się" w pełnej okazałości. "Mądra książka" - no cóż, na razie pozostaje mi tylko pomarzyć :lol:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Robert »

Z Łodzi to możesz i na piechotę na zlot przyjść - gdybyś tylko chciał, bo nic na siłę :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Kocureq »

Zależy jak traktujesz "za granicę" - bo faktycznie Tomaszów Mazowiecki jest za granicą Miasta Łodzi, ale juz za województwo nie musisz wyjeżdżać.

A kilku takich co to "chcieli się pokazać jak wszystko skończą" już mieliśmy - niektórzy do tej pory na żaden zlot nie dotarli ;) Patryk też, przyjechał w końcu PKPem na urodziny OLEYa i przybył mu drugi Probek do robienia - więc prawie na pewno przez najbliższy rok nie zobaczymy go "zrobionym" autem. Ale człowiek jest, żyje, bawi się, przyjeżdża - czego i Tobie życzę :)
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Luna »

Hmm... latam teraz do Niemiec z towarem więc wydaje mi się że jest to za granicą... Polski :twisted: Pochwalę się, że mądra książka w wersji elektronicznej jest już w moim posiadaniu :mrgreen:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Prezes »

A taką masz?
SNC00017.jpg
Jak przyjedziesz to może podobną dostaniesz.. ( na płytce oczywiście :wink: )
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Luna »

Nie wiem jak moja się nazywa ale jak otwieram cały program to mam taki ... niebieski kolor z napisem ford. Tylko, że to nie jest właśnie skan książki tylko cały program ze schematami i opisami ( z tego co przeglądałem to jest po prostu wszystko )
Taka sytuacja...
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Maxxum »

Przeczytałem temat ale przyznam się, że nadal mam wątpliwości. Może ktoś potrafi je rozwiać.

Od kilku dni co jakiś czas, podczas spokojnej jazdy zaświeca mi się kontrolka LOW OIL. Oczywiście oleju jest tyle ile powinno - sprawdzane na bagnecie. Wskazówka oleju jest w górnym położeniu tzn. między N a R. Dzisiaj zauważyłem niepokojącą rzecz. Po przełączeniu na luz - wskazówka od ciśnienie oleju cały czas wskazywała N.

Teraz pytanko - czy sądzicie, że to jest wina zaworku w pompie, czy raczej uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT

Post autor: Pelot »

Sprawdź ładowanie :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”