Strona 1 z 2
Większe turbo...
: 2005-04-15 16:00
autor: Ostry
Witam...
Mam małe pytanko...a poszukiwania na forum nie dały mi odpowiedzi!
Zainspirowany "problemami" kolegi z turbiną (w 200SX S13) zwracam się z pytaniem! Mojemu koledze pada turbina (Garrett T25) i nie chcąc pakować się w regenerację zakupił już zregenerowaną turbinę, tyle, że większą (Garrett T28), która idealnie pasuje do jego silnika, nie musi nic przerabiać, możliwa jest tylko przekładka...
Ja powoli również zaczynam odczuwać spadek mocy i tak sie zastanawiam czy nie pójść śladami mojego kolegi... Problem w tym, że nie bardzo wiem czy mogę zrobić to równie bezproblemowo jak on. Jaką turbiną można zastąpić naszą seryjną (IHI VJ11 bodajże...) bez zbędnych przeróbek?
POZDRAWIAM!
: 2005-04-15 19:32
autor: OLEY
Najlepiej drugą taką samą,tyle tylko,że nie zajechaną.
A moc (w tej drugiej) zwiększysz, np. zakładając odpowiednią zwężkę.
Pozdrawiam.
: 2005-04-15 19:56
autor: Ostry
heee...tyle to ja wiem! tylko pytam czy jest możliwość włożenia innej większej turbiny bez większych przeróbek! bo skoro mam kupowac taka samą lub regenerować swoją...to warto ze te pieniądze poszukac coś o większym potencjale...
: 2005-04-15 22:03
autor: Gość
Jakiś Garret pasuje, nie pamiętam konkretnego modelu. A co do przeróbek to pompa na pewno nie wyrobi, wtryski też, no i kompa trzeba wyregulować co nie jest proste.
: 2005-04-15 22:24
autor: Ostry
czyli jednym słowem nie mam takiego prostego zadania jak znajomy w 200SX?
zwykła przekładka nie jest możliwa...no to super!
Sqad...prosba jeszcze moja! Tak na przyszlość...mogłbys jednak skonkretyzować tego Garretta? dzieks...
: 2005-04-15 22:25
autor: Gość
Żeś sypnoł oba te modele w pierwszym poście, nie wiem przypadkiem czy któryś nie pasuje.
: 2005-04-15 22:32
autor: 5150
Żeś sypnoł oba te modele w pierwszym poście, nie wiem przypadkiem czy któryś nie pasuje.
WIęc jezeli już to oba modele chyba...
: 2005-04-15 22:46
autor: Ostry
heee...no skoro sa one podobne to pewnie oba modele pasują!
jesli Sqad sie nie myli...heee...
: 2005-04-15 22:50
autor: Gość
W poniedziałek będę wiedział
: 2005-04-16 09:51
autor: Jedrek
Jak nie będzie pasować na śruby to najprościej zaspawać.
Żyłowanie turbiny przez zwężkę jest dla niej zabójstwem, więc lepiej założyć o większej wydajności

: 2005-04-16 14:39
autor: Gość
To jest myśl.
Można założyć wydajniejszą turbine ale doładowanie ustawić tylko troszke większe doładowanie. Na pewno turbina w nowej technologii będzie wydajniejsza od niższych obrotów, a nie pociągnie to za sobą zmian w silniku i układzie paliwowym.
Jest to swego rodzaju dobra opcja bo taka turbawka bardzo długo pochodzi. Coś co jest przystosowane do nominalnej pracy na 20Psi ustawić na 14-15 czyli zaniżyć jej wydajność, to może być dobry patent.
: 2005-04-16 18:58
autor: 5150
Zgadzam się, może moglibyśmy zrobić jakąś tabele sprężarek pasujących do probe. To element z którym sporo osób miało przejścia i musiało regenerować.
A tak mielibyśmy jakąś alternatywę.
No i zwężek nie trzeba by montować.
: 2005-04-16 19:47
autor: Gość
5150 pisze:
No i zwężek nie trzeba by montować.
Trzeba trzeba, bo na seryjnym osprzęcie inne turbo będzie inaczej pompować, a więc dobór zwężek się kłania.
: 2005-04-17 14:49
autor: Ostry
jesli chodzi o te modele, ktore wymienilem na poczatku, z gory mowie, ze T25 odradzam!!! bo s abradzo awaryjne...tak jest w 200SX S13. do s13 ludzie przekladaja te Garretty z 200SX S14 - T28. a z tego co mi wiadomo T25 zle znosi podkrecanie, modyfikacje, itp...
: 2005-04-18 12:11
autor: OLEY
A tak sobie przeglądałem net i trafiłem na to:
http://www.tuningbaja.pl/?p=/1/11
Można poczytać nawet z czystej ciekawości.
Narka.
: 2007-02-16 15:29
autor: daniel
witam, odswierzam temat, bo mnie to pytanie tez nurtuje
z tego co mozna zauważyć, to wiele osob montuje do Probe zamiast ihi, to garreta, wiecj jaki model garreta podejdzie do Probe i jakie trzeba przeróbki wykonać??????
: 2007-02-16 15:56
autor: Ostry
przerabiac kolektor albo robic przejsciowke albo zespawac na stale z kolektorem ,bo garrety maja inna flansze
proponuje jak juz sie zdecydujesz to T28BB potencjal gdzies do +300KM,chyba ze celujesz wyzej to GT28RS potencjal na ok 350KM,albo GT2876R potencjal na 400KM
: 2007-02-16 16:27
autor: daniel
heh nasz silniczek by chyba tego nie wytrzymal bez zakucia

, a duzo jest przerobek przy tych turbinach...( czy zgra ona sie z kompem ), ciekawe co na to elektronika
: 2007-02-18 17:21
autor: Tomo
heh nasz silniczek by chyba tego nie wytrzymal bez zakucia
Wytrzymać to by pewnie wytrzymał jak byś go dobrze wysterował

ale czy jest sens przy przednim napędzie robić ponad 300KM.....

co do elektroniki to zmiana mapy wtrysku ewentualnie smt ale musisz doliczyć jeszcze pompe paliwa bo seryjna nie wydoli(przerabiałem to i w efekcie spłynął mi tłok

ciśnienie jakie miałem ustawione to 1,2bara)
Pozdro
: 2007-02-18 18:37
autor: Drzymek
Jak tuningujesz, to kupujesz zestawy wskaźników i zapobiegasz pływaniu tłoków...
Nie można tuningować po kosztach. Ja najpierw zafundowałem sobie AFR i dopiero nowe mapy paliwa i 1,1 bar. A teraz EGT i następne modyfikacje...
: 2007-02-18 19:55
autor: daniel
narazie powiedzmy ze naprawiam.....tuning pozniej

, mysle ze w wakacje coś już dłubne przy Probku na konkretnie, jak
narazie to mam zamiar go doprowadzić do stanu 100% fabryka że tak powiem, czyli wszystko co w jakimś stopniu
zurzyte lub uszkodzone doprowadzić do stanu sprzed lat

, a wtedy będe dłubał na konkretnie żeby mu moc zwiększyc
ps. drzymek a co Ty chcesz jeszcze zmieniać w tym szerszeniu???

: 2007-02-18 20:00
autor: Drzymek
daniel pisze:
ps. drzymek a co Ty chcesz jeszcze zmieniać w tym szerszeniu???

Mam pewne szatańskie palny

: 2007-02-18 20:02
autor: daniel
hehe..jak tak dalej pójdzie to na "ćwiartce" wylądujesz

: 2007-02-20 00:40
autor: Tomo
Jak tuningujesz, to kupujesz zestawy wskaźników i zapobiegasz pływaniu tłoków...
Chciałem ytlko zauważyć, że AFR był podpięty tylko tyle że nie na stałe, w pewnym momencie skończyła się wydajność seryjnej pompy chociaż słyszałem,że jeszcze pociągnie mój błąd

mistrzu tuningu

chciałbym tylko mieć kiedyś okazję się z Tobą sprawdzić na "ćwiartkę" dalej już nie będę komentował.....
: 2007-02-20 13:08
autor: Drzymek
Tomo pisze:Chciałem ytlko zauważyć, że AFR był podpięty tylko tyle że nie na stałe, w pewnym momencie skończyła się wydajność seryjnej pompy chociaż słyszałem,że jeszcze pociągnie mój błąd

mistrzu tuningu

chciałbym tylko mieć kiedyś okazję się z Tobą sprawdzić na "ćwiartkę" dalej już nie będę komentował.....
Stary, ale czemu Ty sie burzysz???
To nie moja wina że lepiej jest zapobiegać niż potem leczyć i naprawiać. Ja też miałem tak że patrze na AFR i wszystko jest OK. A parę dni później patrzę i wali ubogą mieszankę, bo mi się węże poluzowały i dostawał więcej powietrza. Gdyby nie AFR, to byłoby spalanie stukowe a potem tłoki BYE BYE, a tak to zdjąłem nogę z gazu i w domu wszystko naprawiłem! Poza tym ja wszystko robiłem w aucie SAM od zupełnie fabrycznego Probka do stanu obecnego i przyszłego. A Ty już kupiłeś zdłubane, gotowe auto od Kalego...
Więc "mistrzu tuningu" nie bądź tak wrogo nastawiony do świata bo nikt tu nie chce wytykać drugiemu błędów, tylko pomóc i doradazać...