Wysoka temperatura

Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Jeżeli masz padnięty czujnik od włączania wentylatora, to jak załączysz klimę to ten wentylator powinien się też załączyć. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Bogdan_607
Posty: 16
Rejestracja: 2005-02-18 17:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bogdan_607 »

Witam
Probe juz dziala :lol:
dowiedzialem sie ze to w sumie komputer steruje praca wentylatora (sa dwa biegi), wczesniej wlaczal sie tylko II bieg szybki ( ktos juz kiedys wkladal w to rece) i cos nawalilo w komputerze i za nic nie mozna uruchomic tak jak bylo, cos tam jest teraz nazamieniane (w kompie) i chodzi I bieg, niby jest dobrze ale w momencie kiedy bedzie za wysoka temperatura i I bieg wentylatora nie da rady schlodzic silnika, wlaczy sie drugi bieg (teoretycznie) bo tak na prawde wiatrak sie wylaczy calkiem i zagotuje sie silnik, niezle co? samochod 10 lat w Polsce i takie przerobki, na marginesie wspomne ze dowiedzialem sie dzisiaj ze mam cewke wysokiego napiecia od... duzego fiata-- to mnie rozwalilo
GT 2.5 V6 93r
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Bogdan_607 pisze:...na marginesie wspomne ze dowiedzialem sie dzisiaj ze mam cewke wysokiego napiecia od... duzego fiata-- to mnie rozwalilo
mnie tez.
Ja mam cewke zewnętrzną , ale to jest cewka od auta 6cyl. nie mam pojęcia od czego ale gośc na stacji diagno powiedział, że widział taka w jakies V-ce. sam robiłem kiedys próby z różnymi cewkami i jedno wiem żadna od 4 cyl nie wytrzymuje lub nie daje odpowiedniej iskry, co skutkuje gorszym odpalaniem i mniejszą mocą. Wymień to dziadostwo na lepsze, bo staniesz gdzies w polu w najmniej oczekiwanym momencie.

PS a później sa opinie o Probe, ech...
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Bogdan - po pierwsze nie narzekaj na auto, tylko na (tfu) mechaników co w nim grzebali. Notabene ten co u niego byłeś też nie jest za sprytny. Komputer na pewno działa dobrze.

A jak to działa: na wyjściu z silnika są 2 czujniki - oba idą do PCM. Jeden odpowiada za pierwszy bieg, drugi za drugi. Z silnika idze sterowanie do przekaźników wentylatora (ten po stronie kierowcy). Przekaźniki są przed chłodnicą (pod zderzakiem). Wyższy bieg wentylatora uruchamia też wyższy bieg wentylatora klimy (od strony pasażera).
Czyli jeśli pierwszy czujnik zewrze do masy - włącza się pierwszy bieg went od kierowcy. Jeśli zewrze 2 czujnik do masy - załanczają się oba na wyższy bieg. Niezależnie kiedy włącza się klima to włącza się pierwszy bieg went. po stronie pasażera.

Co do płynu chłodniczego bardzo częsty błąd robią ludzie sprawdzając tylko poziom płynu w zbirniku wyrównawczym (koło aku). NALEŻY też SPRAWDZAĆ POZIOM PŁYNU W UKŁADZIE bo nieraz przez nieszczelność korka po prostu nie zasysa chłodziwa do układu. ODKRĘCAĆ KORKI TYLKO NA OSTUDZONYM SILNIKU - bo powstanie gwałtowne wrzenie i Was poparzy. Odkręcić należy OBA korki (na chłodnicy i na silniku koło bagnetu) i dolewać w dowolny otwór - tak by było płynu pełno.

Co do wentylatorów to powiem Wam że u mnie w sezonie letnim chodzą bardzo często - zupełnie inaczej niż w 2,2.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”