nie chce mi zapalić- czy to może wina pompy??

Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

nie chce mi zapalić- czy to może wina pompy??

Post autor: Endrju »

Witam wszystkich!!
Jestem tu nowy i potrzebuje waszej pomocy, a mianowicie mam Probka 2,2GL automata i nie chce mi zapalić. Wymieniłem już w nim filtr powietrza, przepływomierz, filtr paliwa i pompę paliwa- olej i świece są w miarę dobre. Tylko problem mój polega na tym że wymieniłem pompę na mocniejszą i czy czasem to nie jest powodem że mi sie zalewają świece?? Bo iskra jest miodzio tylko że jak przekręce silnikiem to sie zaraz zalewają. Wczoraj wyczyściłem wtryski bo było w nich "troche" brudu a dokładnie rdzy :? no ale dalej nic- nie chce zapalić i sie zalewa.
Czy jak dam tą słabszą pompę to mi to coś da?? Bo okazało sie że tamta pompa jest dobra :wink:
Pomóżcie.
Pozdroofka
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Gość

Post autor: Gość »

Nie pisz, że jesteś nowy i masz problem bo cię zaraz zjadą jak psa.
Tu masz temat do witania się.

Ale wracając do tematu, silniejsza pompa nie ma nic wspólnego z zalewaniem świec. Na listwie wtrysków masz coś takiego jak zawór który reguluje ciśnienie paliwa, tak więc mniejsza większa pompa nie ma znaczenia, no chyba, że będzie za słaba to co innego. Może masz coś właśnie z tym zaworem, i teraz ci ciśnienie wali do garów.
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Miałem podobny problem przy zapalaniu mojego probka. Ale tylko w momencie jak był zimny. Spróbuj wyciągnąć wtyczkę z czujnika płynu w chłodnicy to ten koło dwóch innych koło termostatu (ta największa :wink: ). Jak był zimny to za cholere nie umiałem go zapalić gdy była wtyczka wsdzona. Po wyciagnięciu zapalał bez problemu ale PAMIETAJ żeby jak zapalisz samochód wsadzić tą wtyczkę spowrotem. To ustabilizuje obroty bo tak beda Ci falować. Może to Ci pomoże. Pozdrawiam.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

Dzięki, będe to musiał dzisiaj zobaczyć. Sory za taki początek no ale wybaczcie, pierwszy raz mam do czynienia z takim czymś więc raz to można wybaczyć :wink:
pozdro
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Gość

Post autor: Gość »

DENAT pisze:Miałem podobny problem przy zapalaniu mojego probka. Ale tylko w momencie jak był zimny. Spróbuj wyciągnąć wtyczkę z czujnika płynu w chłodnicy to ten koło dwóch innych koło termostatu (ta największa :wink: ). Jak był zimny to za cholere nie umiałem go zapalić gdy była wtyczka wsdzona. Po wyciagnięciu zapalał bez problemu ale PAMIETAJ żeby jak zapalisz samochód wsadzić tą wtyczkę spowrotem. To ustabilizuje obroty bo tak beda Ci falować. Może to Ci pomoże. Pozdrawiam.
Obstawiam że Endrju nie ma tego czujnika. Że ma tylko na dole i to wszystko, ty masz GT 89 a Endrju GL 90. No chyba że się pomyliłem to przepraszam.
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

A może po prostu wyskoczył wyłącznik bezwładnościowy ?
Ale by nie zalewało świec :roll:
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

mi nie zapalał tak samo i wymontowałem wtryski i dałem znajomemu do wyczyszczenia i jest git :wink:
warto wyczyścić wtryski i je sprawdzić bo może przyczyna jest w nich
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

Czujnik z chłodnicy odłączyłem, wtryski już wczoraj przeczyściłem bo było w nich sporo brudu a dokładnie to rdzy :? - listwę do wtrysków też wyczyściłem. No i niestety dalej nie chce zapalić :( Chyba sobie jednak musze kupić te świece, a jak wtedy nie odpali to coś tam chyba będzie z elektroniką coś mi sie tak zdaje. No cóż trzeba będzie kombinować dalej.
Pozdroofka
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

to może zobacz czy wszystki cewki sa dobre w aparacie zapłonowym
pewnie u ciebie będa dwie(ja mam trzy)
a dokładnie sprawdz miernikiem przewody które wychodzą z aqparatu zapłonowego
najlepiej sprawdzić miernikiem
a sprawdzałeś kody błędów :?:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

To z tymi cewkami i przewodami to zobacze ale raczej są dobre. A kodów błędów niestety nie sprawdziłem- jeśli chodzi o program do tego to go nie posiadam. a mechanicy tym bardziej, nawet w serwisie Forda niemieli programu do niego. Jak by ktoś miał takowy programik i by sie chciał nim podzielić to bardzo chętnie skorzystam: endrju07@o2.pl :)
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

bosze przeciesz to takie proste przesle ci na maila
w servisie nie wiedzieli :lol:
to co to za servis :lol:
jaki program :lol:
tam nie potrzeba żadnego programu
ja bym nie jezdził do takiego servisu :lol:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Ja bym też reflektował na ten opis. Bo mam kijowy i nie wiem który kabel podłączyć/odłączyć. Opis tam kiedyś miałem ale go gdzieś zgubiłem. Aha i jak odczytać póżniej ten sygnał z lampki Check Engine żeby dopasować go z tabelą błędów. Tabele z mojego 89 GT mam.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
DENAT
Posty: 206
Rejestracja: 2003-10-24 13:39
Galeria: viewtopic.php?t=13615
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: DENAT »

Sqad pisze:
DENAT pisze:Miałem podobny problem przy zapalaniu mojego probka. Ale tylko w momencie jak był zimny. Spróbuj wyciągnąć wtyczkę z czujnika płynu w chłodnicy to ten koło dwóch innych koło termostatu (ta największa :wink: ). Jak był zimny to za cholere nie umiałem go zapalić gdy była wtyczka wsdzona. Po wyciagnięciu zapalał bez problemu ale PAMIETAJ żeby jak zapalisz samochód wsadzić tą wtyczkę spowrotem. To ustabilizuje obroty bo tak beda Ci falować. Może to Ci pomoże. Pozdrawiam.
Obstawiam że Endrju nie ma tego czujnika. Że ma tylko na dole i to wszystko, ty masz GT 89 a Endrju GL 90. No chyba że się pomyliłem to przepraszam.
A to przepraszam nie wiedziałem. A może Sqad ty wiesz o co chodzi bo mam ten problem do dzisiaj. Co nawala? Od razu zaznaczam że termostatu nie mam. Czy to może być od tego.
Były: ELEONORA FORD Probe 2.2 GT '89 ELEONORA II FORD Probe 2.0 16v '96
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Apropos czyszczenia wtrysków : Moglibyście powiedzieć jak je wyczyścić o czym pamiętać i co należy wiedzieć??
bo bym sobie w swoim wyczyścił tak dla wewnętrznego spokoju :D :D
Może będzie lepiej chodził :D
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

nie odpala

Post autor: Natan »

WITEK MOŻE MIEĆ RACJĘ JA TAK MIAŁEM ZOBACZ NA TO USTROJSTWO LEKKIE STUKNIĘCIE I NIE WIESZ CO MASZ ZROBIĆ A WYSTARCZY WCISNĄĆ GUZIK I JEDZIESZ DALEJ W MOIM PROBASIE JEST TO W BAGAŻNIKU PO LEWEJ STRONIE TAM GDZIE JEST ZBIORNIK NA WODĘ DO WYCIERACZKI Nataniahu :lol: :lol: :lol: :lol: pozdro
Gość

Post autor: Gość »

DENAT pisze:Od razu zaznaczam że termostatu nie mam. Czy to może być od tego.
Jak to nie masz termostatu??
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Marcos pisze:Apropos czyszczenia wtrysków : Moglibyście powiedzieć jak je wyczyścić o czym pamiętać i co należy wiedzieć??
bo bym sobie w swoim wyczyścił tak dla wewnętrznego spokoju :D :D
Może będzie lepiej chodził :D
niebardzo wiem bo dałem to znajomemu który sam sobie skonstruował
takie urządzonko do czyszczenia wtrysków
wkażdym razie trzeba do tego je wymontować
wiem że do tego używa się ogólnie dostępnych środków do czyszczenia wtryskiwaczy
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

Ja niestety niemiałem pod ręką żadnych płynów do czyszczenia wtrysków i niewiem czy dobrze zrobiłem ale wyczyściłem je naszym popularnym Nitro- kompresorem przedmuchałem no i wyglądały na dobrze działające bo przepuszczały powietrze jak sie je załączyło. Ale tak do końca to niewiem czy działają poprawnie.
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

No więc sprawdziłem mu kody błędów i niemiał żadnego, wymieniłem świece na nowe i dalej nie chce odpalić. Co może mu jeszcze nie pasować....... :? I nawiew mi jeszcze nie działa - czy to może mieć coś z tym wspólnego :?: raczej chyba nie. Jak ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł na odpalenie go to bym sie cieszył jak by sie ze mną podzielił. A jeszcze- jak wymieniłem te świece to tych nowych tak nie zalewa. To ja myśle dalej co by tu zrobić, chociaż już nie mam koncepcji na to.

pozdro 4 all
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Doradzę ci tak skontaktuj się z kimś co ma probka niedaleko ciebie przełóżcie kompa i sprawdzi wtedy sprawdzi a jeśli to nie pomoże to weź spróbuj go odpalić z popychu pociągnij go samochodem albo ciągnikiem. A i sprawdzi czy pod kopułą zaworów wszystko gra jak go na rozruszniku zakręcisz. Może coś pomoże !!!!!!!! :? :) :) :) :)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

No to właśnie sie próbuje skontaktować z jednym ale narazie bez skutku. A po drugie to mi powiedz jak automata idzie na zaciąg wziąć, bo ja np. nie wiem. Zobacze dzisiaj co by jeszcze pokombinować. a jeszcze mam pytanko:
jak sie liczy cylindry -> od paska czy od rozdzielacza :?: :?:
bo przeważnie sie liczy od paska no nie:?:
:? :?
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A sory nie przeczytałem no to jest problem. A cylindry to się liczy chyba od lewej do prawej !!!!!!!!!!!!!!! Mogę się mylić !!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

No mi sie też tak zdaje że od lewej do prawej sie je liczy. A na rozdzielaczu jest kolejność 2,1,3,4 czy to może tu dużo zmienić? bo kable mam podpięte na rozdzielaczu normalnie a na świecach tak jak pisze na rozdzielaczu. takie jakoś to dziwne jest według mnie. :? a według was?
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

no to może być i tego wina pokombinuj z tym to może i dlatego zalewa ci świece poczekaj sprawdze u siebie jak mam i ci powiem !!!!!!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Czyli tak cylinderek od paska do niego dochodzi kabel od strony przepływomierza następny jest zasilany kablem od przodu a następny cylinder górnym a ostatni cylinder przewodem od dołu tak co to napisałem po naszemu to sprawdzi czy tak masz !!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”