Strona 1 z 2

nie chce mi zapalić- czy to może wina pompy??

: 2005-04-28 13:00
autor: Endrju
Witam wszystkich!!
Jestem tu nowy i potrzebuje waszej pomocy, a mianowicie mam Probka 2,2GL automata i nie chce mi zapalić. Wymieniłem już w nim filtr powietrza, przepływomierz, filtr paliwa i pompę paliwa- olej i świece są w miarę dobre. Tylko problem mój polega na tym że wymieniłem pompę na mocniejszą i czy czasem to nie jest powodem że mi sie zalewają świece?? Bo iskra jest miodzio tylko że jak przekręce silnikiem to sie zaraz zalewają. Wczoraj wyczyściłem wtryski bo było w nich "troche" brudu a dokładnie rdzy :? no ale dalej nic- nie chce zapalić i sie zalewa.
Czy jak dam tą słabszą pompę to mi to coś da?? Bo okazało sie że tamta pompa jest dobra :wink:
Pomóżcie.
Pozdroofka

: 2005-04-28 14:31
autor: Gość
Nie pisz, że jesteś nowy i masz problem bo cię zaraz zjadą jak psa.
Tu masz temat do witania się.

Ale wracając do tematu, silniejsza pompa nie ma nic wspólnego z zalewaniem świec. Na listwie wtrysków masz coś takiego jak zawór który reguluje ciśnienie paliwa, tak więc mniejsza większa pompa nie ma znaczenia, no chyba, że będzie za słaba to co innego. Może masz coś właśnie z tym zaworem, i teraz ci ciśnienie wali do garów.

: 2005-04-28 15:27
autor: DENAT
Miałem podobny problem przy zapalaniu mojego probka. Ale tylko w momencie jak był zimny. Spróbuj wyciągnąć wtyczkę z czujnika płynu w chłodnicy to ten koło dwóch innych koło termostatu (ta największa :wink: ). Jak był zimny to za cholere nie umiałem go zapalić gdy była wtyczka wsdzona. Po wyciagnięciu zapalał bez problemu ale PAMIETAJ żeby jak zapalisz samochód wsadzić tą wtyczkę spowrotem. To ustabilizuje obroty bo tak beda Ci falować. Może to Ci pomoże. Pozdrawiam.

: 2005-04-28 15:28
autor: Endrju
Dzięki, będe to musiał dzisiaj zobaczyć. Sory za taki początek no ale wybaczcie, pierwszy raz mam do czynienia z takim czymś więc raz to można wybaczyć :wink:
pozdro

: 2005-04-28 15:39
autor: Gość
DENAT pisze:Miałem podobny problem przy zapalaniu mojego probka. Ale tylko w momencie jak był zimny. Spróbuj wyciągnąć wtyczkę z czujnika płynu w chłodnicy to ten koło dwóch innych koło termostatu (ta największa :wink: ). Jak był zimny to za cholere nie umiałem go zapalić gdy była wtyczka wsdzona. Po wyciagnięciu zapalał bez problemu ale PAMIETAJ żeby jak zapalisz samochód wsadzić tą wtyczkę spowrotem. To ustabilizuje obroty bo tak beda Ci falować. Może to Ci pomoże. Pozdrawiam.
Obstawiam że Endrju nie ma tego czujnika. Że ma tylko na dole i to wszystko, ty masz GT 89 a Endrju GL 90. No chyba że się pomyliłem to przepraszam.

: 2005-04-28 19:52
autor: Witek.w-wa
A może po prostu wyskoczył wyłącznik bezwładnościowy ?
Ale by nie zalewało świec :roll:

: 2005-04-28 20:33
autor: piotrek
mi nie zapalał tak samo i wymontowałem wtryski i dałem znajomemu do wyczyszczenia i jest git :wink:
warto wyczyścić wtryski i je sprawdzić bo może przyczyna jest w nich

: 2005-04-29 01:01
autor: Endrju
Czujnik z chłodnicy odłączyłem, wtryski już wczoraj przeczyściłem bo było w nich sporo brudu a dokładnie to rdzy :? - listwę do wtrysków też wyczyściłem. No i niestety dalej nie chce zapalić :( Chyba sobie jednak musze kupić te świece, a jak wtedy nie odpali to coś tam chyba będzie z elektroniką coś mi sie tak zdaje. No cóż trzeba będzie kombinować dalej.
Pozdroofka

: 2005-04-29 01:09
autor: piotrek
to może zobacz czy wszystki cewki sa dobre w aparacie zapłonowym
pewnie u ciebie będa dwie(ja mam trzy)
a dokładnie sprawdz miernikiem przewody które wychodzą z aqparatu zapłonowego
najlepiej sprawdzić miernikiem
a sprawdzałeś kody błędów :?:

: 2005-04-29 01:31
autor: Endrju
To z tymi cewkami i przewodami to zobacze ale raczej są dobre. A kodów błędów niestety nie sprawdziłem- jeśli chodzi o program do tego to go nie posiadam. a mechanicy tym bardziej, nawet w serwisie Forda niemieli programu do niego. Jak by ktoś miał takowy programik i by sie chciał nim podzielić to bardzo chętnie skorzystam: endrju07@o2.pl :)

: 2005-04-29 01:35
autor: piotrek
bosze przeciesz to takie proste przesle ci na maila
w servisie nie wiedzieli :lol:
to co to za servis :lol:
jaki program :lol:
tam nie potrzeba żadnego programu
ja bym nie jezdził do takiego servisu :lol:

: 2005-04-29 10:29
autor: DENAT
Ja bym też reflektował na ten opis. Bo mam kijowy i nie wiem który kabel podłączyć/odłączyć. Opis tam kiedyś miałem ale go gdzieś zgubiłem. Aha i jak odczytać póżniej ten sygnał z lampki Check Engine żeby dopasować go z tabelą błędów. Tabele z mojego 89 GT mam.

: 2005-04-29 10:32
autor: DENAT
Sqad pisze:
DENAT pisze:Miałem podobny problem przy zapalaniu mojego probka. Ale tylko w momencie jak był zimny. Spróbuj wyciągnąć wtyczkę z czujnika płynu w chłodnicy to ten koło dwóch innych koło termostatu (ta największa :wink: ). Jak był zimny to za cholere nie umiałem go zapalić gdy była wtyczka wsdzona. Po wyciagnięciu zapalał bez problemu ale PAMIETAJ żeby jak zapalisz samochód wsadzić tą wtyczkę spowrotem. To ustabilizuje obroty bo tak beda Ci falować. Może to Ci pomoże. Pozdrawiam.
Obstawiam że Endrju nie ma tego czujnika. Że ma tylko na dole i to wszystko, ty masz GT 89 a Endrju GL 90. No chyba że się pomyliłem to przepraszam.
A to przepraszam nie wiedziałem. A może Sqad ty wiesz o co chodzi bo mam ten problem do dzisiaj. Co nawala? Od razu zaznaczam że termostatu nie mam. Czy to może być od tego.

: 2005-04-29 15:25
autor: Marcos
Apropos czyszczenia wtrysków : Moglibyście powiedzieć jak je wyczyścić o czym pamiętać i co należy wiedzieć??
bo bym sobie w swoim wyczyścił tak dla wewnętrznego spokoju :D :D
Może będzie lepiej chodził :D

nie odpala

: 2005-04-29 16:16
autor: Natan
WITEK MOŻE MIEĆ RACJĘ JA TAK MIAŁEM ZOBACZ NA TO USTROJSTWO LEKKIE STUKNIĘCIE I NIE WIESZ CO MASZ ZROBIĆ A WYSTARCZY WCISNĄĆ GUZIK I JEDZIESZ DALEJ W MOIM PROBASIE JEST TO W BAGAŻNIKU PO LEWEJ STRONIE TAM GDZIE JEST ZBIORNIK NA WODĘ DO WYCIERACZKI Nataniahu :lol: :lol: :lol: :lol: pozdro

: 2005-04-29 16:27
autor: Gość
DENAT pisze:Od razu zaznaczam że termostatu nie mam. Czy to może być od tego.
Jak to nie masz termostatu??

: 2005-04-29 20:11
autor: piotrek
Marcos pisze:Apropos czyszczenia wtrysków : Moglibyście powiedzieć jak je wyczyścić o czym pamiętać i co należy wiedzieć??
bo bym sobie w swoim wyczyścił tak dla wewnętrznego spokoju :D :D
Może będzie lepiej chodził :D
niebardzo wiem bo dałem to znajomemu który sam sobie skonstruował
takie urządzonko do czyszczenia wtrysków
wkażdym razie trzeba do tego je wymontować
wiem że do tego używa się ogólnie dostępnych środków do czyszczenia wtryskiwaczy

: 2005-04-29 22:42
autor: Endrju
Ja niestety niemiałem pod ręką żadnych płynów do czyszczenia wtrysków i niewiem czy dobrze zrobiłem ale wyczyściłem je naszym popularnym Nitro- kompresorem przedmuchałem no i wyglądały na dobrze działające bo przepuszczały powietrze jak sie je załączyło. Ale tak do końca to niewiem czy działają poprawnie.

: 2005-05-04 15:36
autor: Endrju
No więc sprawdziłem mu kody błędów i niemiał żadnego, wymieniłem świece na nowe i dalej nie chce odpalić. Co może mu jeszcze nie pasować....... :? I nawiew mi jeszcze nie działa - czy to może mieć coś z tym wspólnego :?: raczej chyba nie. Jak ktoś będzie miał jeszcze jakiś pomysł na odpalenie go to bym sie cieszył jak by sie ze mną podzielił. A jeszcze- jak wymieniłem te świece to tych nowych tak nie zalewa. To ja myśle dalej co by tu zrobić, chociaż już nie mam koncepcji na to.

pozdro 4 all

: 2005-05-04 19:09
autor: Bogdan9999
Doradzę ci tak skontaktuj się z kimś co ma probka niedaleko ciebie przełóżcie kompa i sprawdzi wtedy sprawdzi a jeśli to nie pomoże to weź spróbuj go odpalić z popychu pociągnij go samochodem albo ciągnikiem. A i sprawdzi czy pod kopułą zaworów wszystko gra jak go na rozruszniku zakręcisz. Może coś pomoże !!!!!!!! :? :) :) :) :)

: 2005-05-04 19:21
autor: Endrju
No to właśnie sie próbuje skontaktować z jednym ale narazie bez skutku. A po drugie to mi powiedz jak automata idzie na zaciąg wziąć, bo ja np. nie wiem. Zobacze dzisiaj co by jeszcze pokombinować. a jeszcze mam pytanko:
jak sie liczy cylindry -> od paska czy od rozdzielacza :?: :?:
bo przeważnie sie liczy od paska no nie:?:
:? :?

: 2005-05-04 19:28
autor: Bogdan9999
A sory nie przeczytałem no to jest problem. A cylindry to się liczy chyba od lewej do prawej !!!!!!!!!!!!!!! Mogę się mylić !!!!!!!!!

: 2005-05-04 19:37
autor: Endrju
No mi sie też tak zdaje że od lewej do prawej sie je liczy. A na rozdzielaczu jest kolejność 2,1,3,4 czy to może tu dużo zmienić? bo kable mam podpięte na rozdzielaczu normalnie a na świecach tak jak pisze na rozdzielaczu. takie jakoś to dziwne jest według mnie. :? a według was?

: 2005-05-04 19:41
autor: Bogdan9999
no to może być i tego wina pokombinuj z tym to może i dlatego zalewa ci świece poczekaj sprawdze u siebie jak mam i ci powiem !!!!!!!!!!!!!

: 2005-05-04 19:50
autor: Bogdan9999
Czyli tak cylinderek od paska do niego dochodzi kabel od strony przepływomierza następny jest zasilany kablem od przodu a następny cylinder górnym a ostatni cylinder przewodem od dołu tak co to napisałem po naszemu to sprawdzi czy tak masz !!!!!!!!!