Wolne obroty

Jacek
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-05 20:08

Wolne obroty

Post autor: Jacek »

Mój Probe gaśnie mi na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. POMOCY !!!!!
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Napisz coś więcej o twoim Probe, jaki silnik, rocznik, czy masz gaz... Nie jesteśmy wróżkami :twisted:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

Od jak dawna to się zdarza? Zawsze czy tylko czasami? Daje się później od razu odpalić, czy trzeba chwilę odczekać? W jakich okolicznościach zdarzyło się to po raz pierwszy?
Też miałem coś takiego, ale przyczyny mogą być różne. Im więcej informacji, tym łatwiej wysnuć jakieś podejrzenie...
_________________
Obrazek __94
Jacek
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-05 20:08

Post autor: Jacek »

Mój Probe to 2.0 16 V 1993 r. USA, bez gazu. Łatwo się uruchamia. Wymieniłem silnik. Na starym też mi gasł na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika. Na zimnym silniku jest OK.
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

U mnie na początku było podobnie. Gasł tylko kiedy się mocno rozgrzał - na przykład po szybszej jeździe i zatrzymaniu na wolnych obrotach gasł i nie pozwalał się odpalić przez jakieś 20-30 sekund. Później wszystko wracało do normy. Zdarzało się to coraz częściej aż w końcu przestał zapalać w ogóle i zakończyło się tematem AWARIA - http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4656
Zerknij, może coś Ci pomoże. Jedno wydaje się pewne - jeżeli wymiana silnika nic nie zmieniła, to winna jest elektronika.
Jeszcze jedno: Czy razem z silnikiem wymieniłeś aparat zapłonowy?
_________________
Obrazek __94
Jacek
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-05 20:08

Post autor: Jacek »

Aparat zapłonowy wymieniłem. Z początku było dobrze ale teraz jest bardzo źle.
Awatar użytkownika
krzysx
Posty: 165
Rejestracja: 2004-08-10 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krzysx »

Czy 'bardzo źle' oznacza, że na wolnych obrotach gaśnie zawsze, czy po prostu częściej?
A kiedy już zgaśnie to uruchamia się bez problemu?
To że nie gaśnie na zimno to wpływ ssania, które 'podtrzymuje' wolne obroty.
U mnie to się nasilało aż do momentu kiedy pojawiły się kłopoty z uruchomieniem, a w końcu nie odpaliłem go w ogóle - ani na ciepło ani na zimno.
Może być, że jest jakiś problem z aparatem. Może 'siada' moduł... tu należałoby zapytać o radę kogoś bardziej fachowego. Nie wiem, czy moduł może psuć się stopniowo...
Czy wymieniłeś świece i przewody wysokiego napięcia w tym nowym silniku? Bo jeżeli kupiłeś silnik używany i nie wymieniłeś to tu też może być jakaś przyczyna.
Nie jestem znawcą przedmiotu poza tym, że podobne problemy miałem u siebie. Ale podobne, to nie znaczy takie same. Spróbuj poczytać na forum te tematy, w których jest mowa o przepływomierzu, wolnych obrotach - może to jakiś drobiazg.
Powodzenia!
_________________
Obrazek __94
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

1. Sprawdź poziom płynu chłodniczego
2. Sprawdź czy nie ma gdzieś pęknięcia na drodze od przepływomierza (tuż za puchą filtra) do przepustnicy.
3. Spotkaj się z kimś kto ma 2,0 i taki sam przepływomierz - podmieńcie na chwilę - będzie wiadomo czy to nie przepływka.
4. Możliwe że to aparat, ale zjawisko byłoby takie jak u krzysx-a
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Jacek
Posty: 17
Rejestracja: 2004-12-05 20:08

Post autor: Jacek »

Po rozgrzaniu zawsze gaśnie silnik. Natomiast uruchamia się łatwo. Przewody, świece, płyn w chłodnicy są wymienione. Aparat zapłonowy założyłem od mazdy 626
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

MiH pisze:2. Sprawdź czy nie ma gdzieś pęknięcia na drodze od przepływomierza (tuż za puchą filtra) do przepustnicy.
Ja bym to obstawiał.
Na zimnym załącza ssanie i dlatego nie gaśnie.
Miałem tak kiedyś w Scorpio po wybuchu gazu - wyskoczyła jakaś zaślepka w kolektorze ssącym.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Wito »

You Jacek i jak sobie poradziłeś co to było wygląda na to że u mnie dzieje się to samo teraz zaczynają się upały i normalnie zatrzymuje się np na światłach i ok 30s do 1 min gaśnie ... bardzo łatwo się odpala! więc co ty zaradziłeś na to??
2.0 16v 1993r
USA
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”