napopmowanie oponek :)

asic
Posty: 84
Rejestracja: 2005-03-29 22:25
Galeria: viewtopic.php?t=5765
Lokalizacja: Bydgoszcz

napopmowanie oponek :)

Post autor: asic »

Ile zalecacie atmosfer w oponach na lato?..Chodzi mi o to czy z przodu powinno byc troszke wiecej powietrza i jakie wartosci najlepiej utrzymywac zeby zawieszenie nie dostawalo i komfort jazdy byl ok. openki 205/16 na alu;) dzieki i pozdrawiam... w koncu zaczyna sie robic pogoda dobra do jezdzenia naszymi autkami
Probe II 2.5l 1993 Wersja USA, LPG, full wypas bez skory :) Niech moc bedzie z nami ;)
Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: sobol81 »

Ja mam po 2,5 i z przodu i z tyłu tylko ja mam 225/16
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Do 205/60/15 pompowałem 2,2.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Ja mam 205/55/15 i nabite 2,5.
Jestem zadowolony i nie narzekam na komfort.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Witam
Ja na zimówkach 195/65R15 wczoraj napompowałem do testu 3 atm.ale normalnie pompuje do 2.5.
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ja myślę,że 2.2 do 2.5 jest optymalnie.
Więcej ani mniej,bo szkoda opon.
Poza tym (nie jestem pewien) ale na oponach jest chyba napisane
bądz jest jakiś symbol informujący o najwyższym optymalnym ciśnieniu dla danej opony.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Gość

Post autor: Gość »

1.8 tył 2.2 przód po szeregu testów, najlepiej się klei na takiej konfiguracji.
W przypadku 16" 2.3-2.4 przód, maks 2.0 tył, no chyba że ktoś ma butle w bagażniku to więcej.
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Ja pompuje rowno na przod i tyl - 2,2.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

U mnie w jedynce po stronie pasażera (w tym samym miejscu, gdzie u kierowcy jest tabliczka znamionowa) jest naklejka:
Opony: P195/60VR15 35PSI 241kPa
Zapas: T/25/70D15 60PSI 415kPa
Obciążenie max: 308kg (4 pasażerów + 36kg bagażu)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Właśnie sprawdziłem.
Sqad ma rację.
http://opony.com.pl/tabela_cisnien/tabela_cisnien.asp

I jeszcze jeden - bardziej szczegółowy.
http://www.pneuhage.pl/oznaczenia_opon.html
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Ja mam 2.5 z przodu i z tyłu i bardzo fajnie się tak jeździ
Oponki mam 225/50 na 16 cali
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Qki G pisze:Ja mam 2.5 z przodu i z tyłu i bardzo fajnie się tak jeździ
Oponki mam 225/50 na 16 cali
No ja myślę, że zawsze się bardzo fajnie jeździ, a nietylko z takim ciśnieniem :D :D :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Robert pisze:U mnie w jedynce po stronie pasażera (w tym samym miejscu, gdzie u kierowcy jest tabliczka znamionowa) jest naklejka:
Opony: P195/60VR15 35PSI 241kPa
Zapas: T/25/70D15 60PSI 415kPa
Obciążenie max: 308kg (4 pasażerów + 36kg bagażu)
A u Pelota naklejka w tym samym miejscu podaje jako rzekł Sqad (2.2/1.8) :shock:
Ale bagażu też tylko 36kg :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

Na takim setupie jeździ się bardzo dobrze. nie wiem co to za mania 2.2 wszędzie.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Robert pisze:
Robert pisze:U mnie w jedynce po stronie pasażera (w tym samym miejscu, gdzie u kierowcy jest tabliczka znamionowa) jest naklejka:
Opony: P195/60VR15 35PSI 241kPa
Zapas: T/25/70D15 60PSI 415kPa
Obciążenie max: 308kg (4 pasażerów + 36kg bagażu)
A u Pelota naklejka w tym samym miejscu podaje jako rzekł Sqad (2.2/1.8) :shock:
Ale bagażu też tylko 36kg :lol:
ale tej naklejki i tak nie stosuję w praktyce,teraz na 17-nastkach mam 3 atmosfery
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”