długo stał czy to szkodzi silnikowi?
długo stał czy to szkodzi silnikowi?
Witam, mam okazje kupic tanio Probka takiego samego jak mam teraz tylko ma klime i mały przebieg co jest dla mnie ważne.
Tylko jest jedna wątpliwosc stał on dwa lata nie jeżdzony w niemczech bo nie potrafili go naprawic, kupił go znajomy, wymienił aparat zapłonowy i jeszcze coś w elektryce i znowu jeżdzi. Czy taki postój szkodzi silnikowi?
Tylko jest jedna wątpliwosc stał on dwa lata nie jeżdzony w niemczech bo nie potrafili go naprawic, kupił go znajomy, wymienił aparat zapłonowy i jeszcze coś w elektryce i znowu jeżdzi. Czy taki postój szkodzi silnikowi?
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Co do postuju to chyba ciezko powiedziec - nie powinno nic sie stac - ja np pare lat temu uruchomilem z kolesiem motor po moim ojcu ktory stal sobie przez ponad 20 lat - odpalil prawie ze od kopa (no tak za 5-6 razem) i chodzil idealnie
Co do koloru bialego - widzialem kilka dwojeczek bialych - wygladaja ladnie, ale moim zdaniem w innych barwach wygladaja lepiej Ale ogolnie jest ok - mam biala vectre - moze dlatego mowie, ze jest dobrze
Co do koloru bialego - widzialem kilka dwojeczek bialych - wygladaja ladnie, ale moim zdaniem w innych barwach wygladaja lepiej Ale ogolnie jest ok - mam biala vectre - moze dlatego mowie, ze jest dobrze
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak bedziesz podchodzil do sprawy jak ja to baaaaardzo dlugo
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Nie powinno się nic stać, jednak sprawdź go dobrze. Możesz liczyć się ze sparciałymi gumami, z puszczającymi uszczelkami itp. Poza tym - jak cena atrakcyjna, to bierz.
Sprawdź czy w wodzie nie ma oleju i czy w oleju nie ma wody. Czy na świceach jest nagar. Sprawdź spaliny i poproś o interpretację. Pojedź nim w 20-30 km trasę i z powrotem, Zagrzej go porządnie. Jeśli wsio będzie ok. Bierz bez strachu. Jeśli olej w wodzie, woda w oleju lub wywala wodę - uszczelki pod głowicami do wymiany (500zł + robota). Jeśli kopci - pierścienie (do uszczelek pod głowice dodaj 400zł).
Teraz co do zrobienia koniecznie żeby spokojnie jeździć.
1. Przegląd wszystkich el. gumowych. Spraciałe - wymienić.
2. Wymień pompę wody (160zł)
3. Przepłucz bak bo najprawdopodobniej szlam się tam osadził
4. Przełucz dobrym środkiem wtryski,
5. kup nowe świece i kalbie WN i ciesz się autem!
Sprawdź czy w wodzie nie ma oleju i czy w oleju nie ma wody. Czy na świceach jest nagar. Sprawdź spaliny i poproś o interpretację. Pojedź nim w 20-30 km trasę i z powrotem, Zagrzej go porządnie. Jeśli wsio będzie ok. Bierz bez strachu. Jeśli olej w wodzie, woda w oleju lub wywala wodę - uszczelki pod głowicami do wymiany (500zł + robota). Jeśli kopci - pierścienie (do uszczelek pod głowice dodaj 400zł).
Teraz co do zrobienia koniecznie żeby spokojnie jeździć.
1. Przegląd wszystkich el. gumowych. Spraciałe - wymienić.
2. Wymień pompę wody (160zł)
3. Przepłucz bak bo najprawdopodobniej szlam się tam osadził
4. Przełucz dobrym środkiem wtryski,
5. kup nowe świece i kalbie WN i ciesz się autem!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Odpuszczam go ogladałem w niedziele i jeżdziłem nim, jest w średnim stanie technicznym i wizualnym jeszcze gorszym. On poprostu stoi i wrasta w glebe trzeci miesiac w Polsce i to samo robił w Niemczech tylko że dwa lata.Podczas jazdy pali sie czeck, anti look, beake i cos jeszcze, przeraziło mnie to. Przebieg moze miec autentyczny 50 tyś mil bo ciagle stoi i jest kartka od oleju z niemiec pełen syntetyk.A i jest to wersja usa tj. ma czerwone lampy i pomaranczowe postojówki licznik w milach.
Ogólnie jest sporo pracy przy nim i troche wydadków, cena jaką chce facet 8000 zł może i jest adekwatna do jego stanu ale ja sie juz rozmyśliłem, dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Ogólnie jest sporo pracy przy nim i troche wydadków, cena jaką chce facet 8000 zł może i jest adekwatna do jego stanu ale ja sie juz rozmyśliłem, dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)