Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Looknij do FAQ'a tam są podane namiary. Koleś ostatnio robił przegląd klimy na stacji Shell'a ale tam tanio nie jest zobcz tutaj sam jak kasują
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

oki to popytam usiebie gdzie to moga zrobic jak najtaniej, wilekie dzieki za wszystkie posty
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

Basf_Wrocław pisze:nabijanie klimy kosztuje we Wrocławiu do 50 zł
gdzie znalazłeś we wrocku tak tanio nabijanie? jak ja pytam to ceny oscylują wokół 150zł (od 120 do 180, czasem więcej) o którym czynniku piszesz? ja mam jeszcze ten stary (rocznik 93) i nie wszędzie go nabijają.

znalazłem jeszcze coś takiego na potwierdzenie moich słów :)
BiZoN pisze:U mnie pan za uruchomienie klimatyzacji i jaj przegląd skasował mnie 120 PLN. Uważam że to bardzo przystępna cena ->dzwoniłem do Wrocławia a tam ceny zaczynają się od 180 PLN i w górę.
Gość pisze:Ja zapłaciłem w tamten piątek 210 PLN za czyszczenie układu, odgrzybianie i ponowne nabicie klimy.
flanker pisze:Ja place 150 - 180 ale to jest po kosztach u kumpla
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

jutro zadzownię do mojego mechanika bo nie pamiętam adresu to jest gdzieś na kosmonautowie.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

To ja chciałbym z innej beczki w tym topicu o klimie, żeby nie mnożyć następnych.
Ostatnio zrobiłem sobie przegląd klimy w swoim Probku. Jak łatwo się domyśleć mam czynnik R12, który od momentu wejścia do UE jest zabroniony (wcześniej było tak, że w Polsce niby można było używać go do wyczerpania zapasów ale w rzeczywistości każdy warsztat jechał z tym normalnie bez ograniczeń). Oczywiście jak gościu zobaczył, że to R12 to zaczął kręcić nosem ale w końcu przyniósł buteleczkę i uzupełnił to czego brakowało (miałem bardzo niewielki ubytek jak się okazało). No ale do rzeczy. Zastanawiam się co będzie za jakiś czas, bo jeszcze trochę i żaden zakład nie będzie chciał nabijać klimy czynnikiem R12. Inny problem to całkowita wymiana czynnika i oleju co powinno robić się raz na 2 lata. Mało który zakład ma jeszcze uzbrojony sprzęt do tej operacji (trzeba ściągnąć wszystko z instalacji a sprytna maszynka oddziela olej od czynnika i potem po wymianie oleju ładuje się znowu do instalacji w autku). Czy macaliście może temat wymiany czynnika w takiej instalacji na czynnik R12? O ile w klimach stacjonarnych np. do budynków nie ma z tym problemu i można zrobić szybkie przejście na nowy czynnik o tyle w samochodach jest to problem. Gościu od klimy mówił, że nowy czynnik powoduje przede wszystkim rozmiękczenie i puchnięcie wszystkich elementów gumowych, do tego w instalacjach z R12 stosuje się olej mineralny a w nowych syntetyk, co powoduje, że sprężarka też może mieć problem. Dodatkowo w osuszaczu są podobno jakieś granulki, które w przypadku starych instalacji mają zupełnie inną konsystencję.
Reasumując, żeby zrobić przesiadkę trzeba wymienić wszystkie gumy, osuszacz i może grzebnąć lub wymienić sprężarkę. Koleś od klimy mówił, że to droga impreza i niekoniecznie opłacalna.
To takie moje refleksje na temat po ostatniej wizycie u "klimatologa". Specjalnie się nie znam na klimach więc nie wiem czy to co usłyszałem to prawda, ale jeśli tak, to możemy mieć problem za jakiś czas i przyjdzie jeździć latem z potem na czole.
Co myślicie o tym? Może jakiś spec od klimy się wypowie...
A tak przy okazji: gdzie w dwójkach jest filtr przeciwpyłkowy (o ile w ogóle jest)?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Dziwne, ja mam też 1995 (produkcja chyba nawet 1994), a klime mam na R134a. Do R12 jest zamiennik R413 bodajże i powinni go bez problemu mieć.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: sobol81 »

Witam, dlaczego masz czynnik R12 skoro masz auto z 1995 roku a R12 był tylko do 1993r. ?Po 93 był stosowany R 134a wiec dziwna sprawa u Ciebie jest.Co do tego że to droga i skomplikowana impreza zmiana czynnika na inny to racja, nie opłaca sie ale zawsze gdzies go bedzie mozna dostac to tak nagle nie zaniknie na rynku.
Filtr przeciwpyłkowy jest bo jest klima, chyba że to jakis wyjatek nie wiem jeszcze probka nie robilismy, moge sprawdzic w katalogu jak Ci zalezy.
Pozdrawiam. :)
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
Gość

Post autor: Gość »

sobol81 pisze: Filtr przeciwpyłkowy jest bo jest klima, chyba że to jakis wyjatek nie wiem jeszcze probka nie robilismy, moge sprawdzic w katalogu jak Ci zalezy.
To że jest klima nie znaczy że jest filtr przeciwpyłkowy, I gen ma klime a takowego filtra nie ma.
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

W II generacji tez nie ma filtra przeciwpylkowego!
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

i dlatego wpadają liście i inne syfy, potem gniją i się grzybki rozwijają wydzielając aromatyczne zapachy :evil:
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Endrju
Posty: 66
Rejestracja: 2005-04-24 13:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Wola

Post autor: Endrju »

A nie dało by sie może jakoś pobawić i zamontować taki filterek do jedyneczki????? No bo jednak jak by nie było to taki filterek to dobra sprawa. I zastanawia mnie dlaczego go niema :? Trzeba będzie pomyśleć i dołożyć jeszcze jedną część.
Probek I Gen. 2,2 GL '90 (automat, tempomat, USA Version) sprzedam
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

może i by coś się udało dobrać ale wcale nie jest powiedziane że będzie nawiew wtedy dobrze działał bo się bardzo osłabi siła nadmuchu. można spróbować :)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

sobol81 pisze:Witam, dlaczego masz czynnik R12 skoro masz auto z 1995 roku a R12 był tylko do 1993r. ?Po 93 był stosowany R 134a wiec dziwna sprawa u Ciebie jest.
No i tu wyszło znowu moje lamerstwo motoryzacyjne jak kupowałem autko :evil: Zaintrygowało mnie to co napisałeś i pomyślałem, że sprawdzę po VINie No i co się okazało? Ano wyprodukowany był w 1993. Październik 1995 to pierwsza rejestracja :shock: Stąd może być R12. Ale niewypał :cry: Inna sprawa, że jego stan jest lepszy niż większości młodszych roczników ale i tak zaskoczenie jakieś tam było.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Cześć mam w swoim probe klime, ale nie wiem czy działa.:oops: To więc jak mam sprawdzić czy działa np. jak przełącze na Norm A/C lub Max A/C to obroty się zwiększają. Czy klima działa też z ciepłym powietrzem :?:
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Klima dziala nawet jak ciepłe się włącza. Jeśli szyby są zaparowane w środku to włącz nawiew na szybe zobacz czy się włączył wiatrak na klimie, a po chwili, na oko 15 sekund i szyby nie maja pary.
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: MiczuTG »

-- oryginalny post 2016-06-27 23:27 --

Archeologia stosowana. Wracam z pytaniem o klimę do 2.0 jako że gorunc nadszedł. Patrzę na alledrogo na klimatyzacje do mazdy 626, tylko jest rozbieżność cenowa od 300PLN-2200PLN. Skąd, jak i jakie koszta najlepiej?

-- dodano 2016-06-27 23:28 --

http://allegro.pl/mazda-626-ge-92-97-1- ... 68045.html
Tu znalazłem pasujący komplet. Co sądzicie?
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: Romas »

w maździe masz inaczej montowaną klimę, poczynając od skraplacza, chłodnica jest inna, inne łączenia itd. najlepiej szukaj od probasa
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: MiczuTG »

Tylko pojedyncze części są. Co powinienem kupić? Widzę sprężarka, przewody, nagrzewnica (chłodnica?) i jakiś wentylator
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: infernoblade »

Wentylator jest taki sam, potrzebujesz:
-inny pasek osprzętu
-podstawę sprężarki
-sprężarkę
-przewody
-osuszacz
-chłodnicę
-chłodniczkę pod deskę z obudową (zapomniałem jak to się poprawnie nazywa)
-pokrętła
i to chyba wszystko jak coś pominąłem to proszę o dopisanie do listy :wink:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
MiczuTG
Posty: 349
Rejestracja: 2015-12-14 10:12
Samochód: Lada Niva
Galeria: viewtopic.php?t=23654
Lokalizacja: UZB

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: MiczuTG »

Matko, skąd to wszystko wziąć. To może jednak najpierw zajmę się nawiewem bo zdupcony :/
Kochaj, dokręcaj, wymieniaj albo rzuć!
==Probe's Style o'Life==
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: Spider33 »

MiczuTG pisze:Matko, skąd to wszystko wziąć
Większość mam, a jak poszukam to moze komplet będzie. W razie czego pisz pw.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: duracell »

MiczuTG pisze: To może jednak najpierw zajmę się nawiewem bo zdupcony :/
Przy okazji sprawdź czy masz otwory nagwintowane w nadlewach w bloku silnika w miejscu gdzie się montuje klimę.
Jeśli auto nie miało klimy/ silnik nie był zmieniany na taki co miał klimę może być że tych otworów nie będzie i trzeba wiercić i gwintować.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: Spider33 »

duracell pisze:
MiczuTG pisze: To może jednak najpierw zajmę się nawiewem bo zdupcony :/
Przy okazji sprawdź czy masz otwory nagwintowane w nadlewach w bloku silnika w miejscu gdzie się montuje klimę.
Jeśli auto nie miało klimy/ silnik nie był zmieniany na taki co miał klimę może być że tych otworów nie będzie i trzeba wiercić i gwintować.
Serio? Mój seryjnie klimy nie miał i otwory były normalnie. Skąd masz takie info?
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: infernoblade »

Spider33 pisze:
duracell pisze:
MiczuTG pisze: To może jednak najpierw zajmę się nawiewem bo zdupcony :/
Przy okazji sprawdź czy masz otwory nagwintowane w nadlewach w bloku silnika w miejscu gdzie się montuje klimę.
Jeśli auto nie miało klimy/ silnik nie był zmieniany na taki co miał klimę może być że tych otworów nie będzie i trzeba wiercić i gwintować.
Serio? Mój seryjnie klimy nie miał i otwory były normalnie. Skąd masz takie info?
Dokładnie Spider ma rację, silniki przygotowane były od razu na klimę. Konstrukcyjnie było taniej robić jeden odlew, niż dwa różne bloki. Co prawda można je przegwintować bo mogły się zabrudzić lub uszkodzić.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

Post autor: duracell »

Panowie, blok jest taki sam czyli jeden odlew czy z klimą czy bez. Natomiast napisałem "silnik nie był zmieniany" gość jest świeży w temacie Probe, auto ma od niedawna a auto ma ponad 20 lat, różne rzeczy mogły się dziać a rzucić okiem nie zaszkodzi.
A skąd wiem, - z autopsji :)
Wielkie było zdziwienie mechaników gdy przekładali mi silnik i chcieli przykręcić klimę. Drugi silnik siedział już w aucie, ale udało się wywiercić otwory i nagwintować. Silnik był z Mazdy.
Tak że tylko "uczulam" na tą kwestię :wink:
„czysta krew, trzeźwy umysł”
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”