Strona 2 z 3

: 2005-05-27 10:05
autor: darel
Looknij do FAQ'a tam są podane namiary. Koleś ostatnio robił przegląd klimy na stacji Shell'a ale tam tanio nie jest zobcz tutaj sam jak kasują

: 2005-05-27 10:11
autor: laptop
oki to popytam usiebie gdzie to moga zrobic jak najtaniej, wilekie dzieki za wszystkie posty

: 2005-05-27 21:41
autor: P.I.M.P.O.
Basf_Wrocław pisze:nabijanie klimy kosztuje we Wrocławiu do 50 zł
gdzie znalazłeś we wrocku tak tanio nabijanie? jak ja pytam to ceny oscylują wokół 150zł (od 120 do 180, czasem więcej) o którym czynniku piszesz? ja mam jeszcze ten stary (rocznik 93) i nie wszędzie go nabijają.

znalazłem jeszcze coś takiego na potwierdzenie moich słów :)
BiZoN pisze:U mnie pan za uruchomienie klimatyzacji i jaj przegląd skasował mnie 120 PLN. Uważam że to bardzo przystępna cena ->dzwoniłem do Wrocławia a tam ceny zaczynają się od 180 PLN i w górę.
Gość pisze:Ja zapłaciłem w tamten piątek 210 PLN za czyszczenie układu, odgrzybianie i ponowne nabicie klimy.
flanker pisze:Ja place 150 - 180 ale to jest po kosztach u kumpla
pozdro

: 2005-05-27 22:12
autor: Basf_Wrocław
jutro zadzownię do mojego mechanika bo nie pamiętam adresu to jest gdzieś na kosmonautowie.

: 2005-06-01 10:51
autor: darel
To ja chciałbym z innej beczki w tym topicu o klimie, żeby nie mnożyć następnych.
Ostatnio zrobiłem sobie przegląd klimy w swoim Probku. Jak łatwo się domyśleć mam czynnik R12, który od momentu wejścia do UE jest zabroniony (wcześniej było tak, że w Polsce niby można było używać go do wyczerpania zapasów ale w rzeczywistości każdy warsztat jechał z tym normalnie bez ograniczeń). Oczywiście jak gościu zobaczył, że to R12 to zaczął kręcić nosem ale w końcu przyniósł buteleczkę i uzupełnił to czego brakowało (miałem bardzo niewielki ubytek jak się okazało). No ale do rzeczy. Zastanawiam się co będzie za jakiś czas, bo jeszcze trochę i żaden zakład nie będzie chciał nabijać klimy czynnikiem R12. Inny problem to całkowita wymiana czynnika i oleju co powinno robić się raz na 2 lata. Mało który zakład ma jeszcze uzbrojony sprzęt do tej operacji (trzeba ściągnąć wszystko z instalacji a sprytna maszynka oddziela olej od czynnika i potem po wymianie oleju ładuje się znowu do instalacji w autku). Czy macaliście może temat wymiany czynnika w takiej instalacji na czynnik R12? O ile w klimach stacjonarnych np. do budynków nie ma z tym problemu i można zrobić szybkie przejście na nowy czynnik o tyle w samochodach jest to problem. Gościu od klimy mówił, że nowy czynnik powoduje przede wszystkim rozmiękczenie i puchnięcie wszystkich elementów gumowych, do tego w instalacjach z R12 stosuje się olej mineralny a w nowych syntetyk, co powoduje, że sprężarka też może mieć problem. Dodatkowo w osuszaczu są podobno jakieś granulki, które w przypadku starych instalacji mają zupełnie inną konsystencję.
Reasumując, żeby zrobić przesiadkę trzeba wymienić wszystkie gumy, osuszacz i może grzebnąć lub wymienić sprężarkę. Koleś od klimy mówił, że to droga impreza i niekoniecznie opłacalna.
To takie moje refleksje na temat po ostatniej wizycie u "klimatologa". Specjalnie się nie znam na klimach więc nie wiem czy to co usłyszałem to prawda, ale jeśli tak, to możemy mieć problem za jakiś czas i przyjdzie jeździć latem z potem na czole.
Co myślicie o tym? Może jakiś spec od klimy się wypowie...
A tak przy okazji: gdzie w dwójkach jest filtr przeciwpyłkowy (o ile w ogóle jest)?

: 2005-06-01 11:06
autor: tofil
Dziwne, ja mam też 1995 (produkcja chyba nawet 1994), a klime mam na R134a. Do R12 jest zamiennik R413 bodajże i powinni go bez problemu mieć.

: 2005-06-01 20:33
autor: sobol81
Witam, dlaczego masz czynnik R12 skoro masz auto z 1995 roku a R12 był tylko do 1993r. ?Po 93 był stosowany R 134a wiec dziwna sprawa u Ciebie jest.Co do tego że to droga i skomplikowana impreza zmiana czynnika na inny to racja, nie opłaca sie ale zawsze gdzies go bedzie mozna dostac to tak nagle nie zaniknie na rynku.
Filtr przeciwpyłkowy jest bo jest klima, chyba że to jakis wyjatek nie wiem jeszcze probka nie robilismy, moge sprawdzic w katalogu jak Ci zalezy.
Pozdrawiam. :)

: 2005-06-01 20:41
autor: Gość
sobol81 pisze: Filtr przeciwpyłkowy jest bo jest klima, chyba że to jakis wyjatek nie wiem jeszcze probka nie robilismy, moge sprawdzic w katalogu jak Ci zalezy.
To że jest klima nie znaczy że jest filtr przeciwpyłkowy, I gen ma klime a takowego filtra nie ma.

: 2005-06-02 10:21
autor: nikosnikos
W II generacji tez nie ma filtra przeciwpylkowego!

: 2005-06-02 15:31
autor: P.I.M.P.O.
i dlatego wpadają liście i inne syfy, potem gniją i się grzybki rozwijają wydzielając aromatyczne zapachy :evil:

: 2005-06-02 20:47
autor: Endrju
A nie dało by sie może jakoś pobawić i zamontować taki filterek do jedyneczki????? No bo jednak jak by nie było to taki filterek to dobra sprawa. I zastanawia mnie dlaczego go niema :? Trzeba będzie pomyśleć i dołożyć jeszcze jedną część.

: 2005-06-02 22:44
autor: P.I.M.P.O.
może i by coś się udało dobrać ale wcale nie jest powiedziane że będzie nawiew wtedy dobrze działał bo się bardzo osłabi siła nadmuchu. można spróbować :)

pozdro

: 2005-06-03 09:33
autor: darel
sobol81 pisze:Witam, dlaczego masz czynnik R12 skoro masz auto z 1995 roku a R12 był tylko do 1993r. ?Po 93 był stosowany R 134a wiec dziwna sprawa u Ciebie jest.
No i tu wyszło znowu moje lamerstwo motoryzacyjne jak kupowałem autko :evil: Zaintrygowało mnie to co napisałeś i pomyślałem, że sprawdzę po VINie No i co się okazało? Ano wyprodukowany był w 1993. Październik 1995 to pierwsza rejestracja :shock: Stąd może być R12. Ale niewypał :cry: Inna sprawa, że jego stan jest lepszy niż większości młodszych roczników ale i tak zaskoczenie jakieś tam było.

: 2006-01-05 22:03
autor: krycha
Cześć mam w swoim probe klime, ale nie wiem czy działa.:oops: To więc jak mam sprawdzić czy działa np. jak przełącze na Norm A/C lub Max A/C to obroty się zwiększają. Czy klima działa też z ciepłym powietrzem :?:

: 2006-01-05 22:12
autor: Sqad
Klima dziala nawet jak ciepłe się włącza. Jeśli szyby są zaparowane w środku to włącz nawiew na szybe zobacz czy się włączył wiatrak na klimie, a po chwili, na oko 15 sekund i szyby nie maja pary.

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-27 23:28
autor: MiczuTG
-- oryginalny post 2016-06-27 23:27 --

Archeologia stosowana. Wracam z pytaniem o klimę do 2.0 jako że gorunc nadszedł. Patrzę na alledrogo na klimatyzacje do mazdy 626, tylko jest rozbieżność cenowa od 300PLN-2200PLN. Skąd, jak i jakie koszta najlepiej?

-- dodano 2016-06-27 23:28 --

http://allegro.pl/mazda-626-ge-92-97-1- ... 68045.html
Tu znalazłem pasujący komplet. Co sądzicie?

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-27 23:41
autor: Romas
w maździe masz inaczej montowaną klimę, poczynając od skraplacza, chłodnica jest inna, inne łączenia itd. najlepiej szukaj od probasa

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-28 08:56
autor: MiczuTG
Tylko pojedyncze części są. Co powinienem kupić? Widzę sprężarka, przewody, nagrzewnica (chłodnica?) i jakiś wentylator

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-28 19:14
autor: infernoblade
Wentylator jest taki sam, potrzebujesz:
-inny pasek osprzętu
-podstawę sprężarki
-sprężarkę
-przewody
-osuszacz
-chłodnicę
-chłodniczkę pod deskę z obudową (zapomniałem jak to się poprawnie nazywa)
-pokrętła
i to chyba wszystko jak coś pominąłem to proszę o dopisanie do listy :wink:

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-28 22:52
autor: MiczuTG
Matko, skąd to wszystko wziąć. To może jednak najpierw zajmę się nawiewem bo zdupcony :/

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-29 00:24
autor: Spider33
MiczuTG pisze:Matko, skąd to wszystko wziąć
Większość mam, a jak poszukam to moze komplet będzie. W razie czego pisz pw.

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-30 07:02
autor: duracell
MiczuTG pisze: To może jednak najpierw zajmę się nawiewem bo zdupcony :/
Przy okazji sprawdź czy masz otwory nagwintowane w nadlewach w bloku silnika w miejscu gdzie się montuje klimę.
Jeśli auto nie miało klimy/ silnik nie był zmieniany na taki co miał klimę może być że tych otworów nie będzie i trzeba wiercić i gwintować.

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-30 07:12
autor: Spider33
duracell pisze:
MiczuTG pisze: To może jednak najpierw zajmę się nawiewem bo zdupcony :/
Przy okazji sprawdź czy masz otwory nagwintowane w nadlewach w bloku silnika w miejscu gdzie się montuje klimę.
Jeśli auto nie miało klimy/ silnik nie był zmieniany na taki co miał klimę może być że tych otworów nie będzie i trzeba wiercić i gwintować.
Serio? Mój seryjnie klimy nie miał i otwory były normalnie. Skąd masz takie info?

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-30 07:19
autor: infernoblade
Spider33 pisze:
duracell pisze:
MiczuTG pisze: To może jednak najpierw zajmę się nawiewem bo zdupcony :/
Przy okazji sprawdź czy masz otwory nagwintowane w nadlewach w bloku silnika w miejscu gdzie się montuje klimę.
Jeśli auto nie miało klimy/ silnik nie był zmieniany na taki co miał klimę może być że tych otworów nie będzie i trzeba wiercić i gwintować.
Serio? Mój seryjnie klimy nie miał i otwory były normalnie. Skąd masz takie info?
Dokładnie Spider ma rację, silniki przygotowane były od razu na klimę. Konstrukcyjnie było taniej robić jeden odlew, niż dwa różne bloki. Co prawda można je przegwintować bo mogły się zabrudzić lub uszkodzić.

Re: Klimatyzacja - montaż, cena... ?

: 2016-06-30 08:39
autor: duracell
Panowie, blok jest taki sam czyli jeden odlew czy z klimą czy bez. Natomiast napisałem "silnik nie był zmieniany" gość jest świeży w temacie Probe, auto ma od niedawna a auto ma ponad 20 lat, różne rzeczy mogły się dziać a rzucić okiem nie zaszkodzi.
A skąd wiem, - z autopsji :)
Wielkie było zdziwienie mechaników gdy przekładali mi silnik i chcieli przykręcić klimę. Drugi silnik siedział już w aucie, ale udało się wywiercić otwory i nagwintować. Silnik był z Mazdy.
Tak że tylko "uczulam" na tą kwestię :wink: