Strona 1 z 1
					
				Ile ciągnąć na biegach?
				: 2005-06-05 23:42
				autor: Drzymek
				Mam takie ciekawe i użyteczne pytanie:
Przy jakiej prędkości zmieniacie bieg na wyższy tak aby przyspieszenie było jak najlepsze?
Wiadome że nie jest wskazane kręcić naszych szerszeni do 7000obr.
Dlatego niech każdy z was napisze przy jakiej pręskości i przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi od 1 do 5 żeby nie skatować silnika i jednocześnie optymalnie go wykorzystać.
			 
			
					
				
				: 2005-06-06 00:22
				autor: klimek
				Nie mam 100% pewności czy pisze dobrze ( więc jesli sie myle to prosze mnie z góry nie .......) ale gdzieś mi sie coś o uszy obiło że nie opłaca się ciągnąc powyżej 4700 obr. ( a może 5700 )  przy tych obrotach jest pełna moc powyżej spada  
Nie jestem pewien swej wypowiedzi  

 niech to ktoś potwierdzi 
 
   
  
 
			
					
				
				: 2005-06-06 01:06
				autor: Endrju
				No ja bym też obstawiał że coś w granicach 5k, bo na większych to już sie go żyłuje i traci sie na przyspieszeniu przy zmianie biegów. 

 
			
					
				
				: 2005-06-06 01:26
				autor: Bogdan9999
				
			 
			
					
				
				: 2005-06-06 02:12
				autor: P.I.M.P.O.
				jeszcze zależy czy 2,2 Turbo czy nie, czy 2,0 czy 2,5... różnie to jest 
 
pozdro
 
			
					
				
				: 2005-06-06 03:39
				autor: kicur
				
			 
			
					
				
				: 2005-06-06 07:43
				autor: Drzymek
				Ja przeważnie 5000obr/min i zmiana, tylko że na jedynce to kurna mi zrywa przyczepność, wystarczy wcisnąć gaz do połowy 
 
 
Szalone auto  
 
   
   
 
A poza tym słyszałem że najoszczędniej się jeździ, jeżeli przyspieszysz na maxa z pedałem do podłogi do 60, a potem 5 i się toczysz...
 
			
					
				
				: 2005-06-06 08:28
				autor: Sh(.)(.)ters
				Teoria mówi, że najefektywniej wykorzystuje się możliwości silnika w zakresie obrotów pomiędzy wartością max. momentu obrotowego a mocy maksymalnej.
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL: 
moment: 176@3000
moc:       110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc:       147@4300
Teoretycznie kręcenie powyżej 4700 (GL) i 4300 (GT) nie ma sensu. Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
			 
			
					
				
				: 2005-06-06 09:21
				autor: Endrju
				Sh(.)(.)ters pisze:
.....
Te wartości dla I gen. wynoszą:
GL: 
moment: 176@3000
moc:       110@4700
GT:
moment: 258@3500
moc:       147@4300
Jednak te dane dotyczą nowych aut. A nasze mają już naście lat.
...nowych aut...
Niewiem jak te dane mogą dotyczyć 
nowych probków GL i GT z I gen. 

 Niewiem czy mam dobre informacje ale zdaje mi sie że Probe I gen. były bite do '93 

 A jeśli mam racje to nierozumie tego że to dotyczy nowych aut. 

 
			
					
				
				: 2005-06-06 09:24
				autor: cevinek
				Endrju - FILOZOF
			 
			
					
				
				: 2005-06-06 09:30
				autor: Sh(.)(.)ters
				Dane są z tabel fabrycznych. Dotyczą tego co miałeś pod maską (a raczej pierwszy właściciel miał) x* lat temu.
* - zależnie od daty produkcji Probe.
			 
			
					
				
				: 2005-06-06 09:34
				autor: Drzymek
				Kurcze, najlepiej by było jak by ktoś miał wykres krzywej mocy i momentu obr naszych probów. Wtedy można by było dokładnie zobaczyć jaka jest optymalna technika jazdy... 
Nie ma ktoś przypadkiem?
			 
			
					
				
				: 2005-06-06 09:47
				autor: Drzymek
				Sh(.)(.)ters pisze:Dane są z tabel fabrycznych. Dotyczą tego co miałeś pod maską (a raczej pierwszy właściciel miał) x* lat temu.
* - zależnie od daty produkcji Probe.
Powiem Wam taką ciekawostkę...   
 
 
Był w jakimś magazynie motoryzacyjnym (nie pamiętam nazwy) test na 100000 km Alfy Romeo 147
Zmierzyli jej moc po wyjechaniu z fabryki i po przejechaniu nią 100000km. 
I okazało się że po 100000 alfa ma o 10 koni więcej niż jak była nowa  
 
   
   
 
Ludzie nic nie tuningowali, nic nie kombinowali, jeździli tylko do serwisu na przeglądy...
Auto służyło jako redakcyjny wóz służbowy.
I co Wy na to?
Może nasze probki wcale nie są słabsze niż na początku  
 
   
 
Jeżeli o nie dbamy i serwisujemy je regularnie to myślę że powera mają takiego jak po wyjechaniu z fabryki...  
 
  
 
			
					
				
				: 2005-06-06 15:29
				autor: Gacek Wrocław
				ja zmieniam między 3500 a 4000
			 
			
					
				
				: 2005-06-06 16:55
				autor: RX
				Witam,
A jak w 2.5 V6 kręcić na krótkich odcinkach, żeby jak najlepiej oddalić się od przeciwnika? Warto jechać do 7 i puszczać, czy może lepiej niżej? 
Pzdr.