Strona 1 z 1

Remont silnika - nieco inny

: 2005-06-06 00:55
autor: kollek
Właśnie mi się tak nasunęło do głowy żeby założyć taki topic na temat remontu silnika ale w wersji SPORT :). Zebrać wszystkie informacje jakie można by było wykorzystać żeby podrasować silnik.

Pewno za jakiś czas czeka to nie jednego z nas a parę informacji można by było wykorzystać. Ja już w swoim myślę o wymianie pierścieni chociaż nie pali mi się z tym bo nie mam aż takiej nagłej potrzeby.

Jakie tematy poruszyć?
Pierścienie, tłoki, wałki, panewki, zawory, głowica itp, itd. Firmy, ceny, przyrosty mocy. Wszystkie za i przeciw tak aby ze 115 PS w GL zrobić nieco więcej mocy nie zakładając turbiny (na razie).

: 2005-06-06 01:31
autor: Bogdan9999
Ja bym zmienił na początku wałek rozrządu na tuningowy mam adres firmy która się tym zajmuje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jutro wrzucę adres stronki !!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D

: 2005-06-06 03:24
autor: kicur
turbina do GL????? :shock: to juz chyba lepiej odrazu kupic GT -nawet jakiegos wraka(silnik) i go zrobic -wydaje mi sie ze by taniej wyszlo -przeciez jak zalozysz turbo do GL to raczej trzeba by skrzynie zmieniac bo ci sie zwykla posypie , pozatym w gt napewno sa wzmacniane korbowody wal itp - tak wiec zalozysz turbo pojezdzisz rok i ci sie cos posypie :lol: - po co kombinowac ?? taie jest moje zdanie -a wogole to czy ktos juz przerabial GL na GT- chodzi mi o silnik oczywiscie 8) pozdroo!!

: 2005-06-06 08:12
autor: Drzymek
Jeżeli chcesz mieć trochę więcej mocy ale bez większych przeróbek to możesz zmienić:

Stożek, strumienica dolotu (tylko auta bez turbo), strumienica wydechu (zamiast kata), wydech, świece na sportowe, magnetyzery paliwa i powietrza i to chyba wszystko co mi przychodzi na myśl bez większych przeróbek silnika.

W GL ze 115 km zrobiło by się około 125 i poprawił by się moment obr.
A w GT Turbo by lepiej dmuchało (12 PSI) i dużo szybciej by się rozkręcało, mniejsze opory na wydechu i dolot sprawniejszy. Ze 150 km zrobiło by się ok 170 no i z 258 NM było by coś ok 300Nm (jak nie więcej) momentu obr.

Ja to mniej więcej tak widze i w najbliższym czasie tak będę robić. Nie wyjdzie to dużo kasy a auto będzie jeszcze lepiej jeździć :twisted:
A jak Wy myślicie, mylę się w moich gdybaniach? :roll:

: 2005-06-06 11:17
autor: Gość
kicur pisze:turbina do GL????? :shock: to juz chyba lepiej odrazu kupic GT -nawet jakiegos wraka(silnik) i go zrobic -wydaje mi sie ze by taniej wyszlo -przeciez jak zalozysz turbo do GL to raczej trzeba by skrzynie zmieniac bo ci sie zwykla posypie , pozatym w gt napewno sa wzmacniane korbowody wal itp - tak wiec zalozysz turbo pojezdzisz rok i ci sie cos posypie :lol: - po co kombinowac ?? taie jest moje zdanie -a wogole to czy ktos juz przerabial GL na GT- chodzi mi o silnik oczywiscie 8) pozdroo!!
A kto mówił oseryjnej tubinie od GT'a, może jakiś garrecik :twisted:
Drzymek pisze:A w GT Turbo by lepiej dmuchało (12 PSI) i dużo szybciej by się rozkręcało, mniejsze opory na wydechu i dolot sprawniejszy. Ze 150 km zrobiło by się ok 170 no i z 258 NM było by coś ok 300Nm (jak nie więcej) momentu obr.

12PSi to seria,

Nie długo jedziem na hamownie wiec się okrze

Co do magnetyzerów, to na mocy i momencie gówno dają jeśli w ogóle coś dają te szamańskie gażety.

Ja w GL wymienił bym pompe paliwa, wtryski na większe zamienił, zawór ciśnieniowy paliwa wymienił. Oczywiście dla bajery stożek i wydech odpowiedni.

: 2005-06-06 13:50
autor: Bogdan9999
Tak jak mówiłem wrzucam stronkę firmy która zajmuje się wałkami rozrządu !!!!!!!!!!!!! www.swiatek.com.pl :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

: 2005-06-06 13:58
autor: Drzymek
Sqad pisze: 12PSi to seria,
Nie jestem pewien, ale 8PSI to seria, a 12 dopiero jak się odetka dolot i wydech... :roll:

: 2005-06-06 14:20
autor: Bogdan9999
u mnie pompuje na 6 PIS czasem ma siedem ale nie wiem dlaczego tak mało może miał ktoś taki cyrk ???? Czy przypadkiem nie mam rozwalonego zaworka przy turbo ????

: 2005-06-06 17:53
autor: pavoolon
przy remoncie warto od razu obrobic i splanowac glowice, wyrownac wloty na obu kolekorach (porting), jak jest kasa to mozna wrzucic ostrzejsze walki i zmienic zawory na wieksze

dobrze obrobiona glowica daje ok 10-15%
zawory ok 5% czasem wiecej
walki to juz zalezy jakie, sa turystyczno-sportowe albo wariant hardcore: rajdowe, zero elastycznosci, moc na wysokich obrotach - dopiero wtedy oplaca sie wymienic kolektor na 4-2-1 bo seryjny stawia za duze opory, jezeli cokolwiek ma dzialac to musi byc dobrze wyliczone i wykonane

magnetyzerami bym sobie glowy nie zawracal

co do strumienic to nawet dobrze wyliczona sprawdza sie tylko w waskim zakresie obrotow zazwyczaj dol pogarszajac gore, zla spieprzy osiagi w calym zakresie, montowanie w imejscu kata jest ryzykowne, lepiej dac zamist srodkowego jezeli juz musi byc

swiece (Briski): jest malo wariantow, przez co ciezko dobrac odpowiednia cieplote

zimny dolot, tlumiki o mniejszych oporach

na koniec strojenie elektroniki jakies 8-10%

wniosek taki ze zachodu i kasy sporo efekty i tak nie beda porazajace, lepiej chyba kupic GT i wtedy dzialac na calego :twisted:

: 2005-06-06 21:47
autor: kollek
kicur pisze:turbina do GL????? :shock: to juz chyba lepiej odrazu kupic GT -nawet jakiegos wraka(silnik) i go zrobic
...kto mówi o turbinie od razu? Napisałem że chciałbym zrobić przeróbki bez turbiny (na razie) co nie znaczy że kiedy kolwiek ją założe. Zresztą seryjna od probe w domu leży ;). Poza tym co złego włożyć turbinę do GL??? bo nie rozumię bardzo? Zdaję sobie sprawę że włożenie jej na "sucho" bez żadnych modyfikacji skończyło by szybko silnik.

Bogdan9999 -> dzięki za link do strony. Zadzwonie do nich i zapytam się jak sprawa wygląda.

Co do zakładania magnetyzera jestem daleki. Dla mnie to marketingowe gadżety.

W chwili obecnej mam świece NGK i kable WN też NGK. Wkładka K&N będzie w niedługim czasie. Kompletny wydech (bez baranów) leży koło mnie przy biurku :). Cały ze stali nierdzewnej, przelotowy ze strumienicą - zobaczymy jak się będzie sprawował. Nie długo robię konserwację to i bak wyciągne i zmienię pompę od GT. Wtryski też mam od GT ale nie wiem czy się różnią czymś? Będę zmieniał tłumik to i dolot powietrza poprawię. Plany ambitne :).

A co z pierścieniami i tłokami?

Jak się nam uzbiera tu trochę info to może do FAQ przeniesiemy?

: 2005-06-06 22:18
autor: RX
pavoolon pisze:wniosek taki ze zachodu i kasy sporo efekty i tak nie beda porazajace, lepiej chyba kupic GT i wtedy dzialac na calego :twisted:
Hmm no właśnie. Kollek - bierz GT i w niego jeszcze włóż $$ - to będzie dopiero to!

Pzdr.

: 2005-06-06 22:30
autor: kollek
RX pisze: Hmm no właśnie. Kollek - bierz GT i w niego jeszcze włóż $$ - to będzie dopiero to!
Pzdr.
... no właśnie mogłem tak od początku zrobić ale coż? Moja historia z Probe była taka, że nawet nie wiedziałem, że takie auto istnieje (w przeciwieństwie do Tych, którzy o nim marzyli :)). Pewnego dnia brat przyniósł wiadomość że fajny Probe stoi do sprzedania za niewielką kasę. Nawet nie wiedziałem że te auta turbiny mają. No i łyknąłem. A teraz sentyment został i szkoda mi auta sprzedawać bo kupe kasy w niego włożyłem. Nowa hłodnica wody, klimy, pompa wody, kable WN, wydech i pare innych rzeczy. Auto jeździ jak złoto. Nic się nie psuje (odpukuje w niemalowane :)). I oby tak dalej.

: 2005-06-10 00:35
autor: kollek
Widze że temat umiera śmiercią naturalną a szkoda.

Ale mam jeszcze pytanie.
Jakie skutki będą (i czy ma to wogóle sens) żeby zamontować turbinę w GL z GT ale bez intercoolera (coś w stylu mechanicznej turbiny) a dolot powietrza do turbiny dorobić (żeby nie podpinać się pod oryginalne rurki gumowe).

: 2005-06-10 01:00
autor: Bogdan9999
Bez intercoolera to może nie mieć dużego sensu ponieważ tak się nagrzeje powietrze że szok, a sam wiesz jak ciepłe powietrze działa na spalanie !!!!!!!! Ale możesz zamontować i to i to z GT i nie powinien ulec zniszczeniu silnik !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mój kumpel mątnoł bez ingerencji w silnik turbo do calibry i przejeździł nią już 60 tyś na tym zestawieniu i nic na razie się nie stało !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A i mam jeszcze pytanie przy okazji Moja turbinka pompuje mi na 6 czasami na 7 psi no i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że po zdjęciu przewodów nie zauważyłem śladów oleju oprucz lekkiego czarnego nagaru w niewielkiej ilości, więc na mój gust turbina nie wygląda na zużytą !!!!!!!!!!!!! Od jednego z klubowiczów dostałem poradę aby zatkać ten mały przewodzik gdzie jest zwężka zatkałem go co prawda szmatka, ale trochę blokowało przepływ no i przy próbnej jeździe po naciśnięciu na gaz wskazówka od doładowania wskoczyła na 12 psi i po 2 sekundach spadła znowu w granicach na 6-7 psi. I pytanie do was co może się dziać z moimi 6 psi bo nie mam pojęcia ????????????? Przecież jak by turbina była uszkodzona to nie wskakiwało by na 12 pis !!!!!!!!! Czytałem na forum o oryginalnych zaworkach montowanych seryjnie może on mi spuszcza ???????? A i co do całego układu sprawdziłem cały i dokręciłem wszystkie opaski, filtr powietrza wymieniałem 4 dni temu wraz z olejem. :? :? :? :? :? :? :?

: 2005-06-10 16:37
autor: Gość
Bogdan9999 pisze:Bez intercoolera to może nie mieć dużego sensu ponieważ tak się nagrzeje powietrze że szok, a sam wiesz jak ciepłe powietrze działa na spalanie !!!!!!!!
To się nazywa soft turbo, nie potrzeba dużej ingerencji w silnik, praktycznie żadna, zakładasz i jedziesz.
Bogdan9999 pisze:Ale możesz zamontować i to i to z GT i nie powinien ulec zniszczeniu silnik !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mój kumpel mątnoł bez ingerencji w silnik turbo do calibry i przejeździł nią już 60 tyś na tym zestawieniu i nic na razie się nie stało !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A i mam jeszcze pytanie przy okazji Moja turbinka pompuje mi na 6 czasami na 7 psi no i nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że po zdjęciu przewodów nie zauważyłem śladów oleju oprucz lekkiego czarnego nagaru w niewielkiej ilości, więc na mój gust turbina nie wygląda na zużytą !!!!!!!!!!!!! Od jednego z klubowiczów dostałem poradę aby zatkać ten mały przewodzik gdzie jest zwężka zatkałem go co prawda szmatka, ale trochę blokowało przepływ no i przy próbnej jeździe po naciśnięciu na gaz wskazówka od doładowania wskoczyła na 12 psi i po 2 sekundach spadła znowu w granicach na 6-7 psi. I pytanie do was co może się dziać z moimi 6 psi bo nie mam pojęcia ????????????? Przecież jak by turbina była uszkodzona to nie wskakiwało by na 12 pis !!!!!!!!! Czytałem na forum o oryginalnych zaworkach montowanych seryjnie może on mi spuszcza ???????? A i co do całego układu sprawdziłem cały i dokręciłem wszystkie opaski, filtr powietrza wymieniałem 4 dni temu wraz z olejem. :? :? :? :? :? :? :?
A czy przy granicy 12Psi nie było szarpnięcia?? Bo jeśli tak to odcieło Ci paliwo, a po odcięciu wskakuje z powrotem do stanu bez zwężki, nie wiem jak to działa ale tak jest.

: 2005-06-11 00:24
autor: Bogdan9999
No właśnie nic nie było żadnego szarpnięcia !!!!!!!!!!!!! Doszło do 12 pis i spadło i tak przy każdym wrzuconym biegu czyli np. 2 gaz do dechy turbinka pompuje do 12 pis i po sekundzie dwóch spada do 6 pis i tak już się trzyma później 3 gaz do dechy wskakuje na 12 pis i znów spada do 6 pis i tak na każdym biegu nie czuć żeby odcinało zapłon po prostu nic !!!!!!!!!! Czego to może być przyczyna ???? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

: 2005-06-12 02:08
autor: Bogdan9999
Halo macie jakieś pomysły ????????? Powiedzcie gdzie dokładnie jest ten oryginalny zawór na podobę Blow off Valve ??????????????????

: 2005-06-12 18:05
autor: Gość
Blisko chłodnicy masz rure która idzie do turbiny od filtra. Ona jest połączona z rurą którą biegnie powietrze juz pchane przez turbo. tam jest taki plastikowy element od góry jak by trójnik, który łączy oba układy, i jest to tzw by-pass.

: 2005-06-12 23:37
autor: Bogdan9999
Acha kapuje to jak bym montował Blow off Valve to gdzie najlepiej jest zamontować ???? Na miejscu by-passa czy wywalić go i zamontować jak najbliżej kolektora ssącego czy jakoś tak ??????????????? :? :? :? :?