Strona 1 z 4
					
				Jak Wam działa ogrzewanie??
				: 2005-06-07 20:57
				autor: tofil
				Wiem, że do zimy daleko ale nurtuje mnie jedna rzecz. W moim Probku mizernie działa ogrzewanie, tzn. tak mi się zdaje. Powietrze na max ustawieniu temperatury jest tylko ciepłe. W moim starym Kadecie, jak już silnik się nagrzał to powietrze leciało gorące i moment było ciepłe, a w Probie mizernie. Pytanko czy coś mam zepsute czy ten typ tak ma??
			 
			
					
				
				: 2005-06-07 21:26
				autor: RX
				Witam,
Hmm... Chyba coś masz nie tak, u mnie jak włączę ogrzewanie na maximum to usmażyć się można.
Pzdr.
			 
			
					
				
				: 2005-06-07 22:33
				autor: Yaneeck
				i to stosunkowo szybko - nawet w zimie... 
może masz jakieś smieci w układzie doprowadzającym powietrze ??
albo padło coś przy przełączniku ZIMNE-CIEPŁE ?
w mondeo była tam jakis patent pnematyczny (rurki z powietrzem) i non stoper mi sie to psuło - nie przełaczało pozycji nawiewu albo leciało zimne mimo ustawienia na ciepłe.. nie wiem jak jest w probe ale jesli to te same kabelki co w mondeo to moze to byc to własnie...
			 
			
					
				
				: 2005-06-08 07:08
				autor: romulus
				sprawdź poziom płynu w chłodnicy jesli będzie go zbyt mało to najpierw przestaje działać ogrzewanie....., jeśli to nie to to możesz miec zapowietrzony układ gdzieś w pobliżu nagrzewnicy bądź też jak wspomnieli poprzednicy coś ze sterowaniem ciepło-zimno, lub nawiewy
			 
			
					
				
				: 2005-06-08 09:44
				autor: Pelot
				Witam
Ja stawiam że masz zamuloną nagrzewnice.Zjej płyn i przepłukaj cały układ
			 
			
					
				
				: 2005-06-08 10:10
				autor: P.I.M.P.O.
				w probasie zmienianie nawiewy ciepły-zimny odbywa się mechanicznie (pokrętełko) więc nie sądzę żeby tu był problem. chciałem napisać o nagrzewnicy ale Pelot mnie ubiegł 
 
pozdro
 
			
					
				
				: 2005-06-08 10:41
				autor: darel
				pimpo pisze:w probasie zmienianie nawiewy ciepły-zimny odbywa się mechanicznie (pokrętełko) więc nie sądzę żeby tu był problem. chciałem napisać o nagrzewnicy ale Pelot mnie ubiegł 
 
pozdro
 
Racja. Tylko sterowanie nawiewami jest pnaumatyczne.
 
			
					
				
				: 2005-06-08 22:30
				autor: tofil
				Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Niedługo będę miał urlop 
 
   
  
 to z tym powalczę! Jeszcze jedno, gdzie jest nagrzewnica??
 
			
					
				
				: 2005-06-10 09:26
				autor: Jacuś
				pelot pisze:Ja stawiam że masz zamuloną nagrzewnice.Zjej płyn i przepłukaj cały układ
pierwsze co to tez na myśl przyszła mi nagrzewnica, moze wogóle nie działa , a słabe ciepłe powietrze to takie powietrze jakie jest przy chłodnicy.  jak stoisz grzeje dobrze jak jedziesz słabiej 

 
			
					
				
				: 2005-06-10 16:33
				autor: Pelot
				tofil pisze:Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Niedługo będę miał urlop 
 
   
  
 to z tym powalczę! Jeszcze jedno, gdzie jest nagrzewnica??
 
podejrzewam że jest w tym samym miejscu co w I gen.Czyli pod nogami pasażera w tej całej obudowie od nawiewu,tylko najpierw zlej płyn chłodniczy.
Pozdrawiam
 
			
					
				
				: 2005-06-10 22:40
				autor: tofil
				Teraz mi wogóle nie grzeje 

 Chyba na początek doleję płynu do chłodnicy bo chyba trochę mało mam.
 
			
					
				
				: 2005-06-13 14:39
				autor: OLEY
				Jeżeli masz mało płynu,to moim zdaniem "na bank" jest zapowietrzona nagrzewnica,a wtedy grzać nie będzie.
Dziwi mnie jednak,że jak masz mało płynu,to nie masz innych cyrków z silnikiem.
			 
			
					
				
				: 2005-06-18 20:14
				autor: AGA I GER
				W probalu nagrzewnica powinna się sama odpowietrzać, bynajmniej jak miałem trafioną pompę wodną i nie raz musiałem uzupełniać płyn to ogrzewanie zawsze działało po dolaniu i nic nie odpowietrzałem.
A co do działania ogrzewania w probalu jest naprawde niezłe z tym że w zimę trzeba przysłaniać chłodnicę 

 
			
					
				
				: 2005-06-23 18:53
				autor: tofil
				
			 
			
					
				Ogrzewanie - ciepły silnik, a leci zimne... ?
				: 2005-12-30 10:34
				autor: jagger
				problem jest taki ze zamiast cieplego powietrza leci zimne,przy oczywisciwe nagrzanym silniku,jakie moga byc tego przyczyny: termostat,zapowietrzony uklad???
pozdrawiam
			 
			
					
				
				: 2005-12-30 13:04
				autor: ZENiTH
				a może linka nie otwiera nagrzewnicy
			 
			
					
				
				: 2005-12-30 15:53
				autor: Sqad
				Yyyy która linka, to tu nie jest na silniczkach??
			 
			
					
				
				: 2005-12-30 16:00
				autor: ZENiTH
				Sqad pisze:Yyyy która linka, to tu nie jest na silniczkach??
Linka czy silniczek sprawa dyskusyjna ale to trzeba sprawdzić bo może nagrzewnica nie otwiera się. Jakbyś miał zapowietrzony układ albo walnięty termostat to byś widział po wskaźniku temperatury że coś dziwnie silnik się nagrzewa.
 
			
					
				
				: 2005-12-30 16:32
				autor: jagger
				cos faktycznie sie nie otwiera poniewaz czsami poleci cieple a czasami zimne
			 
			
					
				
				: 2005-12-30 17:22
				autor: Sqad
				Na wyłączonym silniku powinno być słychac jak pracują silniczki przy przełączaniu między pozycjami nawiewu, nie wiem jak jest między ciepłym a zimnym powietrzem bo się nie wsłuchałem.
			 
			
					
				
				: 2005-12-30 17:50
				autor: Voodoo
				Z przykrością muszę was rozczarować, ale w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie. Na klapkach są zainstalowane tłoczki vacum i to one odpowiadają za ich przestawianie.
Jeśli powstaje jakiś problem z przestawianiem pozycji, to może to być przyczyna braku podciśnienia.
Jedyna linka znajduje się w pokrętle od ciepło/zimno i można się o ile dobrze pamiętam, do niej dostać gdzieś pod nogam pasażera (to bym musiał sprawdzić)
			 
			
					
				
				: 2005-12-30 18:06
				autor: Sqad
				No to że tak się wyraże jestem w szoku 

 
			
					
				
				: 2005-12-30 19:07
				autor: KITT
				Sqad pisze:Na wyłączonym silniku powinno być słychac jak pracują silniczki przy przełączaniu między pozycjami nawiewu.
A ja zmieniając z VENT na OFF a później na MIX słyszę cichutkie... psssss.... ufff... psssss...  
 
   
 
Więc to potwierdza...  
 
 
Voodoo pisze: w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie
 
 
			
					
				
				: 2005-12-30 19:10
				autor: Sqad
				Fakt że też ja głupi nigdy nie skojarzyłem 

 
			
					
				
				: 2005-12-30 20:26
				autor: krycha
				Potwierdzam na 100% sam to rozbierałem żeby wymienić podświetlanie pokręteł. 
Z przykrością muszę was rozczarować, ale w II-gen. sterowanie nawiewem odbywa się przez podciśnienie. Na klapkach są zainstalowane tłoczki vacum i to one odpowiadają za ich przestawianie.
Jeśli powstaje jakiś problem z przestawianiem pozycji, to może to być przyczyna braku podciśnienia.
Linka jest też. 
Jedyna linka znajduje się w pokrętle od ciepło/zimno i można się o ile dobrze pamiętam, do niej dostać gdzieś pod nogam pasażera (to bym musiał sprawdzić)