Strona 1 z 1

Jak sie do tego zabrać

: 2005-06-23 00:09
autor: Gość
Jak się dobrac do rezystorów bo nie wiem, mam 1 bieg zjarany a chciałbym klime odpalić,

Tu fotka dla zobrazowania sytuacji
Obrazek

A tu mała relacja z frontu przy flaszce.
Obrazek

: 2005-06-23 00:14
autor: Pelot
ale rezystory które odpowiadają za nawiew są pod nogami pasażera.

: 2005-06-23 00:21
autor: Gość
hmmm to musze poszpącić jeszcze dzięki za info

Re: Jak sie do tego zabrać

: 2005-06-23 00:23
autor: Sh(.)(.)ters
Sqad pisze:Jak się dobrac do rezystorów...
Jak najszybciej 8).

Poniżej rysunek poglądowy:

Obrazek

: 2005-06-23 00:29
autor: Gość
Rysunek jest wręcz bardzo poglądowy, jutro zajże.

: 2005-06-23 00:33
autor: Pelot
ta strzałka powinna być do góry,zdejmujesz ten plastik koło schowka(bodajze 2 śrubki) i masz oprawe dmuchawy i rezystor jest przykrecony na dwie śrubki.
Poradzisz sobie
Pozdrawiam

: 2005-06-23 00:38
autor: Anyszes
podobnie miałem ze światłami z przodu ... :/ ale wszystko będzie dobrze dasz rade .. Nie pij Z plastiku BLEHHHHHH

: 2005-06-23 23:06
autor: Gość
Ale na fotce jest tylko moja ręka. :P

: 2005-06-24 12:50
autor: Jacuś
Teraz po tych wszystkich obiajnieniach wydaje sie to b. proste, uśmiali byście się jakie mieliśmy pomysły na rozebranie tego ... :)

Co do kubeczków ... jak sie nie ma co się chce to się pije z tego się ma, dodam, że była dobra ...

: 2005-06-26 03:39
autor: raven
tak. rezystory są NAD nogami (a nawet stopami- butami) pasazera.
trzeba tam wsadzić (głowe) i bedzie wiadc.
jest pokryweczka prostokatna na wcześniej wspomnianych srubkach.

: 2005-06-27 09:34
autor: OLEY
Kamil.
Pelot i Villani mają rację.
Zdejmij osłonkę,wyjmij żarówkę od podświetlenia i jak się tam położysz to zobaczysz u góry wentylator.Zaraz za wentylatorem,tak w stronę grodzi,jest wpięta kostka w cały bajer odpowiedzialny za biegi wentylatora.
Wypnij kostkę z przewodami i odkręć ten bajer.Oprócz kostki jest tam też zworka(krótki przewód podpięty spinkami w dwa gniazdka,wygląda jak literka "U",tego nie wypinaj)Wracając do tego prostokąta,który wykręcisz
(dwie śrubki).Z drugiej strony owego zobaczysz takie,różnej grubości
spirale.Są zrobione z drutu oporowego.Każda spirala jest odpowiedzialna za inny bieg wentylatora.Im grubszy drut,tym mniejszy opór i wentylator chodzi szybciej.Prawdopodobnie przepalił Ci(Wam) się jeden z tych najcieńszych.Można go dorobić używając drutu z jakiejś starej farelki,
lub innego grzejnika elektrycznego.Problem jednak z dobraniem odpowiedniej wartości oporowej.Zarówno średnica drutu,jak i jego długość jest za to odpowiedzialna.Najlepiej,gdyby ktoś zmierzył opór na poszczególnych drutach u siebie,gdzie działają wszystkie biegi.
Inaczej będziesz musiał dobierać długość drutu metodą prób i błędów.
Z tego co pamiętam,to opór drutu od drugiego biegu wynosi jakieś 20 - 25
omów,więc opór drutu biegu pierwszego musi być większy.
Więc tak: wycinasz kawałek drutu(najlepiej jakbyś zmierzył jego opór jakimś miernikiem przed wlutowaniem) i go wlutowujesz.
Podłączasz kostkę z przewodami i WAŻNE!!!Trzymaj ręką cały element
tuż przy wentylatorze zanim załączysz wentylator.Dlatego,że te spirale będą się nagrzewać do czerwoności i mogą się spalić wszystkie.
To jest tak skonstruowane,że wentylator kręcąc się,od razu studzi te spirale.Więc na to trzeba zwrócić szczególną uwagę.Opór drutu musisz dobrać tak,żeby pozwolił silnikowi wentylatora w ogóle ruszyć(czyli nie za duży) a z drugiej strony,aby na pierwszym biegu chodził wolniej niż na drugim(nie za mały)
Trzymaj się .Powodzonka.

: 2005-06-27 15:07
autor: Pelot
OLEY dobrze prawi,dać mu wódki :D

: 2005-06-27 22:16
autor: Bogdan9999
Sqad co ty wóde z plastyku walisz bleeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: 2005-06-27 22:36
autor: P.I.M.P.O.
masz szczęście Sqad że dopiero teraz zobaczyłem ten temat jak już Ci odpowiedzieli bo bym napisał żebyś użył opcji "szukaj" :twisted: :wink: swoją drogą jak możesz nie wiedzieć gdzie w TWOIM samochodzie są rezystorki? :wink:

pozdro i na zdrowie :)