Strona 1 z 1
duze cisnienie w baku???
: 2005-07-19 01:44
autor: kicur
zastanawia mnie czy to jest normalne w probku - mianowicie odkrecam wlew paliwa a tu normalnie takie cisnienie ze szok - opary syczac wydostaja sie na zewnatrz- czy to normalne zjawisko czy moze odpowietrznik jest zatkany ?? wogole to gdzie on sie najduje i czy wogole sie znajduje
??
: 2005-07-19 01:49
autor: wingerman
Nie sadze bys mial duze cisnienie w baku, jesli juz to podcisnienie.
Z tego co zrozumialem, to jak odkrecasz korek to slyszysz taki sssssyyyk.
Napisz czy masz tak wtedy gdy masz resztke paliwa i zwroc uwage czy np. jesli masz polowe baku, to czy masz ten sam obiaw i czy tak samo mocno zasysa.
: 2005-07-19 01:53
autor: Bogdan9999
: 2005-07-19 16:18
autor: kicur
hehhe polowa baku to u mnie sie zdaza raz na rok
- dzieki za rady -rzyeczywiscie to moze byc podcisnienie -sprawdze teraaz dokladnie- no alew jesli tam jest jakis odpowietrznik to nie powinno byc czegos takiego - pozdrooo
Re: duze cisnienie w baku???
: 2005-07-19 20:37
autor: Gość
kicur pisze:zastanawia mnie czy to jest normalne w probku - mianowicie odkrecam wlew paliwa a tu normalnie takie cisnienie ze szok - opary syczac wydostaja sie na zewnatrz- czy to normalne zjawisko czy moze odpowietrznik jest zatkany ?? wogole to gdzie on sie najduje i czy wogole sie znajduje
??
ów syczenie (mało istotne w którą strone) spowodowane jest dość małą ilościa paliwa w baku.
: 2005-07-19 23:09
autor: Bogdan9999
: 2005-07-20 14:24
autor: wingerman
Obawiam sie ze msisz to dokladniej nam sprecyzowac a najlepiej daj foteczke.
: 2005-07-20 15:26
autor: Skorpion
Koledze chyba chodzi o jakis filtr na odpowietrzeniu zbiornika.To jest za plastikowym nadkolem z lewej strony.U mnie po zdjęciu nadkola i lekkim stuknięciu wszystko spadło na podłogę garażu.Zaślepiłem tylko przewody które ocalały i tek jezdże.
: 2005-07-20 23:46
autor: Bogdan9999
: 2005-08-24 10:05
autor: Mr. Cynk
raczej filtra tam nie ma..
bo po co ?
to jest tak że mogą być ewentualnie jakieś zaworki ale generalnie to te rurki schodzą się w jedną grubszą i tą grubszą wpadają do tej aorty od tankowania paliwa.
tak przynajmniej na serwisówce pokazuje. :d
: 2005-08-24 18:05
autor: Bogdan9999
Więc do czego ta rurka jest u mnie w środku (bo już obleciała zewnętrzna rurka ) jestcienka rurka co to jest i czym to zastąpić albo wywalić ?????
: 2005-08-26 14:26
autor: Bad
No panowie ja miałem taki sam problem. Zdejmuje osłone a tam co?.....
Rdza i nic pozatym. Z Autopsji udało mi się odtworzyć pierwotny wyglond tego czegoś! jest to troche skomplikowane ale umnie mechanik na warsztacie przy pomocy paru rurek miedzianych o różnej średnicy, oraz wężyków i paru lasek srebra do lutowania - odtworzył coś takiego i działa. A syczenie z baku jak miałem tak mam i nie jest to raczej podciśnienie tylko nadciśnienie. Problem polega chyba na takich dwuch zawoirkach kture są umieszczone w tylnej belce do których to dochodzą rurki z tego dziwnego urządzenia za lewym tylnym kołem.
Pozdrawiam:
Bad
: 2005-08-26 15:34
autor: Bogdan9999
: 2005-08-27 12:00
autor: Bad
Jesli chodzi o ten dziwny Baniak do którego wchodzą 2 rurki a wychodzi 1 to na moje oko jest to po to aby w przyupadku gdy dostanie sie paliwo do tego "baniaka" mogło sobie tam spokojnie odparować a przez końcowy odpowietrznik wyszły tylko opary. Umnie na warsztacie dorabiał mi to mechanik - wszystko z miedzi. Na samym końcu układu odpowietrzającego są jakieś zaworki W belce podejrzewam iż służą one do utrzymania tego ciśnienia w zbiorniku, które ma na celu ( chyba ) wspomódz pompkę paliwa. Bo gdyby było podciśnienie to przecież paliwo by się wracało a pompa pracowała by na wzmożonym wysiłku.
To wszystko co mi wiadomo w tym temacie.
Pozdrawiam wszystkich i życze szerokich dróg i gumowych drzew
: 2005-08-27 12:30
autor: Bogdan9999
To co w baku jest to jest podciśnienie bo skąd by tam sie wzieło tam ciśnienie ?? Jakaś sprężarka ?? A przecież pompka wyciaga paliwo z baku to zmniejsa sie ciśnienie.koniec kropka a t zaworki na belce powinny (bynajmniej tak mi sie wydaje) wpuszczać tam powietrze lecz nie ypuszczasć oparów. Pozdrawaima też po niedzieli będę robił to wszystko z miedzi.
: 2005-08-27 21:51
autor: waluś
Dla zainteresowanych komplet rureczek o których mowa
w trakcie remontu co prawda ale widać co trzeba
A tu linek z remontu zbiornika. Nie wiem czy u was jest taki sam ale pewniepodobny, a technologiamoże sie przydać
http://walus.1x.com.pl/service1/zbiornik.html
A te rurki to zdaje sie odpowietrzenie i przelew, z którego potem opary wędrują do filtra węglowego pod maską
: 2005-08-30 16:06
autor: Bad
.... podciśnienie... może nie będę sie sprzeczał bo nie mam 100% pewności! Jednakże kontynuując wontek pompka zasysa paliwo itd. to potem te paliw wraca nadmiarem ( nie całe ale część tak i jest ono chyba trochę podgrzane i wtedy paliwko wzmaża swoją aktywność w odparownaiu i z tąd może sie wziąść ciśnienie. Ale pewny nie jestem. Postanowiłem to sprawdzić w wolnej chiwli - zapiernicze cały wlew paliwa jakąś pianą i zobacze co będzie jak odkręce korek albo ją wsyśnie albo wywali na zewnątrz. Jak zakończe eksperyment to wam napisze.
: 2005-09-02 12:53
autor: Bad
Sprawdziłem!! 100% pewności iż jest to ciśnienie a nie podciśnienie.
Zalałem cały wlew pianą i odkręciłem korek a wtedy piana wyleciała na zewnątrz. Kto ma inne zdanie na ten temat to niech nadal trwa w błędzie
Pozdrawiam
Bad
: 2005-09-05 22:39
autor: kicur
tez twierdze ze to cisnienie przynajmiej u mmnie - najgorzej jest jak samochod postoii caly dzien na sloncu - stad to sie bierze- tylko wlasnie zastanawia mnie czy tak powinno byc czy moze zastane sa odpowietrzniki i dlatego tak sie dzieje:(
: 2005-09-05 22:57
autor: Drzymek
Dobra, a czy to w czymś szkodzi/przeszkadza? Że mamy duże ciśnienie w baku? Bo jak nie to po cholerę rozwodzić się na ten temat...
: 2005-09-05 22:59
autor: Robert
Tutaj malutki OT:
to powyżej to
666 post Drzymka!
I w dodatku jeździ czarnym diabłem (Probe)...
Apage Satana!
: 2005-09-05 23:02
autor: Drzymek
Robert pisze:Tutaj malutki OT:
to powyżej to
666 post Drzymka!
I w dodatku jeździ czarnym diabłem (Probe)...
Apage Satana!
A myślałem że diabły są czerwone...
: 2005-09-06 14:41
autor: jura
Ciekawe:)) A u mnie na 100% jest podciśnienie a układ zaworków i rureczek jest nie skorodowany
: 2005-09-06 21:06
autor: waluś
Ja też bym obstawiał podciśnienie. Dzisiaj zatankowałem Toyke szefa i takiego ssania jeszcze nie widziałem. Delikatnie odkręciłem korek i ssało przez 3, może 4 sekundy, ale było wyraźnie czuć że pobiera powietrze nie wywala. A chyba w zbiornikach z pompą paliwa wewnątrz nie ma różnicy czy ToYotka, czy Ford czy Mazda (mówie o zasadzie działania)
: 2007-06-06 20:50
autor: migol
waluś pisze:Dla zainteresowanych komplet rureczek o których mowa
w trakcie remontu co prawda ale widać co trzeba
A tu linek z remontu zbiornika. Nie wiem czy u was jest taki sam ale pewniepodobny, a technologiamoże sie przydać
http://walus.1x.com.pl/service1/zbiornik.html
A te rurki to zdaje sie odpowietrzenie i przelew, z którego potem opary wędrują do filtra węglowego pod maską
Wiesz moze jakie oznaczenie ma ta czesc w terminologii Mazdy badz Forda? (np: 98ab-45g567-ac)