Strona 1 z 1
					
				duze cisnienie w baku???
				: 2005-07-19 01:44
				autor: kicur
				zastanawia mnie czy to jest normalne w probku - mianowicie odkrecam wlew paliwa a tu normalnie  takie cisnienie ze szok - opary syczac wydostaja sie na zewnatrz- czy to normalne zjawisko czy moze odpowietrznik jest zatkany ?? wogole to gdzie on sie najduje i czy wogole sie znajduje 

 ??
 
			 
			
					
				
				: 2005-07-19 01:49
				autor: wingerman
				Nie sadze bys mial duze cisnienie w baku, jesli juz to podcisnienie.
Z tego co zrozumialem, to jak odkrecasz korek to slyszysz taki sssssyyyk.
Napisz czy masz tak wtedy gdy masz resztke paliwa i zwroc uwage czy np. jesli masz polowe baku, to czy masz ten sam obiaw i czy tak samo mocno zasysa.
			 
			
					
				
				: 2005-07-19 01:53
				autor: Bogdan9999
				
			 
			
					
				
				: 2005-07-19 16:18
				autor: kicur
				hehhe polowa baku to u mnie sie zdaza raz na rok 

 - dzieki za rady -rzyeczywiscie to moze byc podcisnienie -sprawdze teraaz dokladnie- no alew jesli tam jest jakis odpowietrznik to nie powinno byc czegos takiego - pozdrooo
 
			 
			
					
				Re: duze cisnienie w baku???
				: 2005-07-19 20:37
				autor: Gość
				kicur pisze:zastanawia mnie czy to jest normalne w probku - mianowicie odkrecam wlew paliwa a tu normalnie  takie cisnienie ze szok - opary syczac wydostaja sie na zewnatrz- czy to normalne zjawisko czy moze odpowietrznik jest zatkany ?? wogole to gdzie on sie najduje i czy wogole sie znajduje 

 ??
 
ów syczenie (mało istotne w którą strone) spowodowane jest dość małą ilościa paliwa w baku.
 
			 
			
					
				
				: 2005-07-19 23:09
				autor: Bogdan9999
				
			 
			
					
				
				: 2005-07-20 14:24
				autor: wingerman
				Obawiam sie ze msisz to dokladniej nam sprecyzowac a najlepiej daj foteczke.
			 
			
					
				
				: 2005-07-20 15:26
				autor: Skorpion
				Koledze chyba chodzi o jakis filtr na odpowietrzeniu zbiornika.To jest za plastikowym  nadkolem z lewej strony.U mnie po zdjęciu nadkola i lekkim stuknięciu wszystko spadło na podłogę garażu.Zaślepiłem tylko przewody które ocalały i tek jezdże.
			 
			
					
				
				: 2005-07-20 23:46
				autor: Bogdan9999
				
			 
			
					
				
				: 2005-08-24 10:05
				autor: Mr. Cynk
				raczej filtra tam nie ma.. 

   bo po co ? 
to jest tak że mogą być ewentualnie jakieś zaworki ale generalnie to te rurki schodzą się w jedną grubszą i tą grubszą wpadają do tej aorty od tankowania paliwa.
tak przynajmniej na serwisówce pokazuje. :d
 
			 
			
					
				
				: 2005-08-24 18:05
				autor: Bogdan9999
				Więc do czego ta rurka jest u mnie w środku (bo już obleciała zewnętrzna rurka ) jestcienka rurka co to jest i czym to zastąpić albo wywalić ?????
			 
			
					
				
				: 2005-08-26 14:26
				autor: Bad
				No panowie ja miałem taki sam problem. Zdejmuje osłone a tam co?.....
Rdza i nic pozatym. Z Autopsji udało mi się odtworzyć pierwotny wyglond tego czegoś! jest to troche skomplikowane ale umnie mechanik na warsztacie przy pomocy paru rurek miedzianych o różnej średnicy, oraz wężyków i paru lasek srebra do lutowania -  odtworzył coś takiego i działa. A syczenie z baku jak miałem tak mam i nie jest to raczej podciśnienie tylko nadciśnienie. Problem polega chyba na takich dwuch zawoirkach kture są umieszczone w tylnej belce do których to dochodzą rurki z tego dziwnego urządzenia za lewym tylnym kołem.
Pozdrawiam:
Bad
			 
			
					
				
				: 2005-08-26 15:34
				autor: Bogdan9999
				
			 
			
					
				
				: 2005-08-27 12:00
				autor: Bad
				Jesli chodzi o ten dziwny Baniak do którego wchodzą 2 rurki a wychodzi 1  to na moje oko jest to po to aby w przyupadku gdy dostanie sie paliwo do tego "baniaka" mogło sobie tam spokojnie odparować a przez końcowy odpowietrznik wyszły tylko opary. Umnie na warsztacie dorabiał mi to mechanik - wszystko z miedzi. Na samym końcu układu odpowietrzającego są jakieś zaworki W belce podejrzewam iż służą one do utrzymania tego ciśnienia w zbiorniku, które ma na celu ( chyba ) wspomódz pompkę paliwa. Bo gdyby było podciśnienie to przecież paliwo by się wracało a pompa pracowała by na wzmożonym wysiłku.
To wszystko co mi wiadomo w tym temacie.
Pozdrawiam wszystkich i życze szerokich dróg i gumowych drzew 

 
			 
			
					
				
				: 2005-08-27 12:30
				autor: Bogdan9999
				To co w baku jest to jest podciśnienie bo skąd by tam sie wzieło tam ciśnienie ?? Jakaś sprężarka ?? A przecież pompka wyciaga paliwo z baku to zmniejsa sie ciśnienie.koniec kropka a t zaworki na belce powinny (bynajmniej tak mi sie wydaje) wpuszczać tam powietrze lecz nie ypuszczasć oparów. Pozdrawaima też po niedzieli będę robił to wszystko z miedzi.
			 
			
					
				
				: 2005-08-27 21:51
				autor: waluś
				Dla zainteresowanych komplet rureczek o których mowa 

 w trakcie remontu co prawda ale widać co trzeba 

A tu linek z remontu zbiornika. Nie wiem czy u was jest taki sam ale pewniepodobny, a technologiamoże sie przydać 
http://walus.1x.com.pl/service1/zbiornik.html
A te rurki to zdaje sie odpowietrzenie i przelew, z którego potem opary wędrują do filtra węglowego pod maską
 
			 
			
					
				
				: 2005-08-30 16:06
				autor: Bad
				.... podciśnienie... może nie będę sie sprzeczał bo nie mam 100% pewności! Jednakże kontynuując wontek pompka zasysa paliwo itd. to potem te paliw wraca nadmiarem ( nie całe ale część tak i jest ono chyba trochę podgrzane i wtedy paliwko wzmaża swoją aktywność w odparownaiu i z tąd może sie wziąść ciśnienie. Ale pewny nie jestem. Postanowiłem to sprawdzić w wolnej chiwli - zapiernicze cały wlew paliwa jakąś pianą i zobacze co będzie jak odkręce korek albo ją wsyśnie albo wywali na zewnątrz. Jak zakończe eksperyment to wam napisze.
			 
			
					
				
				: 2005-09-02 12:53
				autor: Bad
				Sprawdziłem!! 100% pewności iż jest to ciśnienie a nie podciśnienie.
Zalałem cały wlew pianą i odkręciłem korek a wtedy piana wyleciała na zewnątrz. Kto ma inne zdanie na ten temat to niech nadal trwa w błędzie
Pozdrawiam
Bad
			 
			
					
				
				: 2005-09-05 22:39
				autor: kicur
				tez twierdze ze to cisnienie przynajmiej u mmnie - najgorzej jest jak samochod postoii caly dzien na sloncu - stad to sie bierze- tylko wlasnie zastanawia mnie czy tak powinno byc czy moze zastane sa odpowietrzniki i dlatego tak sie dzieje:(
			 
			
					
				
				: 2005-09-05 22:57
				autor: Drzymek
				Dobra, a czy to w czymś szkodzi/przeszkadza? Że mamy duże ciśnienie w baku? Bo jak nie to po cholerę rozwodzić się na ten temat...
			 
			
					
				
				: 2005-09-05 22:59
				autor: Robert
				Tutaj malutki OT:
to powyżej to 
666 post Drzymka! 
I w dodatku jeździ czarnym diabłem (Probe)...
Apage Satana!
 

 
			 
			
					
				
				: 2005-09-05 23:02
				autor: Drzymek
				Robert pisze:Tutaj malutki OT:
to powyżej to 
666 post Drzymka! 
I w dodatku jeździ czarnym diabłem (Probe)...
Apage Satana!
 

 
A myślałem że diabły są czerwone...  
  
 
			 
			
					
				
				: 2005-09-06 14:41
				autor: jura
				Ciekawe:)) A u mnie na 100% jest podciśnienie a układ zaworków i rureczek jest nie skorodowany
			 
			
					
				
				: 2005-09-06 21:06
				autor: waluś
				Ja też bym obstawiał podciśnienie. Dzisiaj zatankowałem Toyke szefa i takiego ssania jeszcze nie widziałem. Delikatnie odkręciłem korek i ssało przez 3, może 4 sekundy, ale było wyraźnie czuć że pobiera powietrze nie wywala. A chyba w zbiornikach z pompą paliwa wewnątrz nie ma różnicy czy ToYotka, czy Ford czy Mazda (mówie o zasadzie działania)
			 
			
					
				
				: 2007-06-06 20:50
				autor: migol
				waluś pisze:Dla zainteresowanych komplet rureczek o których mowa 

 w trakcie remontu co prawda ale widać co trzeba 

A tu linek z remontu zbiornika. Nie wiem czy u was jest taki sam ale pewniepodobny, a technologiamoże sie przydać 
http://walus.1x.com.pl/service1/zbiornik.html
A te rurki to zdaje sie odpowietrzenie i przelew, z którego potem opary wędrują do filtra węglowego pod maską
 
Wiesz moze jakie oznaczenie ma ta czesc w terminologii Mazdy badz Forda? (np: 98ab-45g567-ac)