Prowadnice szyb

Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Prowadnice szyb

Post autor: BiZoN »

Słuchajcie przy prędkości około 120-130km/h zaczyna świszczeć mi powietrze w dzwiach od kierowcy.
Tak mi jakoś wyszło, że może to wina szyby która zbyt słabo przylega do uszczelki.
Dlatego pytanko:
Czy jest możliwa regulacja prowadnicy szyby tak aby szyba wysuwała się pod większym kątem, a tym samym bardziej była dociśnięta do uszczelki.
Jeśli mieliście podobne problemy to piszcie jak je rozwiązaliście (chyba nie trzeba będzie regulować całych drzwi ?? )
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prowadnice szyb

Post autor: sereq »

BiZoN pisze:Słuchajcie przy prędkości około 120-130km/h zaczyna świszczeć mi powietrze w dzwiach od kierowcy.
Tak mi jakoś wyszło, że może to wina szyby która zbyt słabo przylega do uszczelki.
Dlatego pytanko:
Czy jest możliwa regulacja prowadnicy szyby tak aby szyba wysuwała się pod większym kątem, a tym samym bardziej była dociśnięta do uszczelki.
Jeśli mieliście podobne problemy to piszcie jak je rozwiązaliście (chyba nie trzeba będzie regulować całych drzwi ?? )
hehe kolejny temat rzeka, powiem tak: chyba kazdy z nas mial (ma) z tym problem. Ja np. tego jeszcze nie rozwiazalem. ;)

Artek cos z prowadnicami grzebal o ile pamietam moze napisze.

Ja sie do tego w zasadzie juz przyzwyczailem, a u mnie zaczyna swiszczec przy 140 km/h.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
Gość

Post autor: Gość »

Są dociski przy prowadnicach. Jak rozbierzesz dzwi to sam do nich dojdziesz, tylko uwazaj zeby nie docisnac za mocno bo bedzie wyrywalo uszczelke.
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

U mnie przy okazji malowania drzwi od strony kierowcy blacharze podregulowali prowadnice - teraz jest dużo lepiej, ale problem "świstania" nie zniknął zupełnie.
Przy ok 160km/h słychaś lekkie "świstanie" :(
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

No wiesz 160 i lekkie świstanie jakoś można wytrzymać !
Ale jak zaczyna Ci lekko świstać przy 120 to przy 200 możesz szukać zatyczek do uszu !!
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Awatar użytkownika
towarzysz
Posty: 102
Rejestracja: 2007-11-29 12:15
Samochód: Ford Probe GL 1991 wersja USA
Galeria: viewtopic.php?t=14578
Lokalizacja: Pabianice

Drżące szyby, Słaby docisk do uszczelek.- Wyeliminowanie!

Post autor: towarzysz »

Witam w temacie starałem się zawrzeć cały mój problem.
Otóż od momentu zakupu probka irytowały mnie szyby, które podczas zamykania drzwi (jak są lekko lub bardzo opuszczone) po prostu drżą. (czyt. trzęsą się jak kaczy kuper) no i przy szybszej jeździe nie dociskają się do uszczelki doprowadzając do hałasu wewnątrz autka.
Moje pytanie Jak wyregulować drżenie szybek?
Już chyba wszystkie nakrętki luzowałem dokręcałem i nic. Nadal to samo.
Z wnikliwych obserwacji wynika iż główny problem tkwi w nazwijmy to głównym trzymaczu szyby który dzięki linką przesuwa się po prowadnicy, Nie mam pojęcia jak zrobić aby ten"mechanizm" nie latał po prowadnicy.
Czy ktoś może już to robił. Przeglądałem forum ale jak doszedłem do 2004 roku to już mi oczy czytania odmówiły.

[r]Bo trzeba skorzystać z wyszukiwarki, a nie przeglądać post po poście - zresztą niewiele Ci brakło. :lol:[/r]

-- dodano 2009-04-23 12:25 --
Gość pisze:Są dociski przy prowadnicach. Jak rozbierzesz dzwi to sam do nich dojdziesz, tylko uwazaj zeby nie docisnac za mocno bo bedzie wyrywalo uszczelke.
MOże ktos mi je pokarze bo ja żadnych docisków nie widze.
Załączniki
drzwi.jpg
F.Probe 91" GL 2.2. wersja USA!
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Prowadnice szyb

Post autor: Robert »

Manual Windows
The front door windows are regulated by two encased cables. The cables are attached from the regulator to a slider bracket. When the regulator handle is operated, the cables move the slider bracket up or down. The slider bracket then moves the window to the desired position. The cables are secured by nylon fasteners inside the door. Lubrication of the cables is not necessary.
N7876B.gif
N7876B.gif (6.6 KiB) Przejrzano 18641 razy
\

Power Windows
The power window system consists of three control switches, one lock switch, and two motor and drive switch assemblies.
The passenger's door armrest contains the up/down control switch for the passenger's door window. The driver's door armrest contains LEFT and RIGHT up/down control switches for both the driver's and passenger's door windows. The driver's window has a "one touch down" feature. The driver's window will open fully when the switch is firmly pressed and released. The switch will release when the window is fully opened. The window lock switch for the passenger's door is also located on the driver's door armrest.
When the window lock switch is engaged, the passenger's door window may only be controlled by use of the RIGHT control switch located on the driver's door armrest.
The power windows are regulated by two encased cables. The cables connect the electric motor driven regulator to a slider bracket. When the power window switch is operated, the cables move the slider bracket up or down. The slider bracket then moves the window to the desired position. The cables are secured by nylon fasteners inside the door. Lubrication of the cables is not necessary.
R5892A.gif
R5892A.gif (5.99 KiB) Przejrzano 18640 razy
Door Glass
Refer to the following illustration when adjusting the door glass
N9369A.gif
N9369A.gif (7.04 KiB) Przejrzano 18645 razy
NOTE:
If after installing a service replacement window regulator, a rattle is heard with the window half way down, refer to the following procedures:
  1. Confirm the rattle exists by lowering the window about halfway, grasp the top of the glass and move it in and out.
  2. If a clunking sound is heard, proceed to Step 3.
  3. Remove the door trim panel and water shield.
  4. Inspect and tighten all nuts and bolts securing the front and rear glass guides, window regulator, and glass center bracket.
  5. Repeat Step 1 while observing the internal parts for looseness.
  6. Identify the regulator components.
    (patrz wcześniejsze obrazki)
    NOTE:
    The slider center bracket and lower guide plate must be wiped clean before installing the foam insulators.
  7. Determine the location for the upper foam insulator.
    TB1819A.gif
    TB1819A.gif (6.84 KiB) Przejrzano 18644 razy
  8. Carefully remove the paper backing from the foam insulator before pressing into place.
  9. Position the foam insulator between the regulator channel and the center bracket, almost resting on the roller wheel.
  10. Use a suitable tool to fold the top of the foam insulator down between the glass and the bracket.
  11. Remove the two bolts holding the lower guide plate. Pull the guide plate down to make installation of the lower foam insulator easier.
  12. Position the slider bracket and install the lower guide plate bolts, but do not tighten.
  13. Slide the guide plate forward, toward the front of the door and tighten the two bolts.
  14. Make sure the rattle has been eliminated by repeating Step 1.
  15. Raise and lower the glass several times to be sure the foam insulators do not contact or rub the roller, cable, or channel.
  16. Raise the glass to the closed position.
  17. Close the door several times to check for proper positioning of the glass to the weatherstrip and blow out clip.
  18. Adjust as necessary. Refer to the procedure in this section.
  19. Install the door water shield and door panel.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
towarzysz
Posty: 102
Rejestracja: 2007-11-29 12:15
Samochód: Ford Probe GL 1991 wersja USA
Galeria: viewtopic.php?t=14578
Lokalizacja: Pabianice

Re: Prowadnice szyb

Post autor: towarzysz »

Dobrze dziękuję!!
Oprócz tego, że jedną szybę szlak trafił tzn przy dokręcaniu śrubeczki wybuchła jakby gniewem, że coś przy niej majstruje...
Te efekt znikomy tzn jak na teraz. Po odbyciu podróży do Będka, zabraniu mu szyby i założenia "nowej" zwróciłem uwagę ze faktycznie leżą coś jakby bliżej uszczelek. przekonam się wkrótce jak wyjadę gdzieś sprawdzić efekt.
F.Probe 91" GL 2.2. wersja USA!
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”