Strona 1 z 1

Światła mijania / długie...

: 2005-09-14 17:46
autor: Jacklon
Witam Szanownych Grupowiczów!
Ja z góry informuje, że laik jestem straszny w temacie motoryzacji, więc możliwe, że nie zabłysnę tym pytaniem swą wiedzą.
Posiadam Probka II-edycji w wersji USA. Światła przednie mam oryginalne (synchroniczne). Nie wiem czy to coś zmienia, ale wole nadmienić.
Gdy mam włączone światła krótkie (to chyba techniczna nazwa: mijania) jeden reflektor się nie pali. Jak przełączę na długie to świecą się oba. Czy to oznacza, że żarówka w jednym jest do wymiany, czy też coś jest nie tak w innym miejscu? Rozkręciłem reflektor zgodnie ze wskazówkami ze strony (wersja z bezpiecznikiem RETRA), ale tam nie ma żadnej możliwości wymienienia żarówki. Jak to zrobić? Gdzie takową żarówkę dostanę (mieszkam we Wrocławiu) i ile to mnie może wynieść?

Pozdrawiam
Marcin

: 2005-09-14 17:57
autor: Voodoo
Masz na 100% przepalone włókno światła mijania. są tam żarówki typu H4, więc z zakupem nie ma najmniejszego problemu.
A żeby ją wymienić włącz światła (niech lampy się podniosą), wyjmij bezpiecznik RETRA, odkręć czarny plastik osłaniający lampę i masz wszystko jak na dłoni.
Licz się niestety z tym, że musisz mieć małe i bardzo wygimnastykowane dłonie aby się do żaróweczki dobrać :twisted: :wink:

: 2005-09-14 18:03
autor: Jacklon
Właśnie tak zrobiłem, ale na końcu było coś takiego: biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem). Gdzie się dokładniej dobierać: od tyłu czy starać się otworzyć klosz? Ja jestem użytkownikiem Probka od 5 tygodni a w ogole kierowca auta od 2 miesiecy (choc prawko mam kilka lat).

Marcin

: 2005-09-14 18:45
autor: Maciucha
Jacklon pisze:Właśnie tak zrobiłem, ale na końcu było coś takiego: biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem). Gdzie się dokładniej dobierać: od tyłu czy starać się otworzyć klosz? Ja jestem użytkownikiem Probka od 5 tygodni a w ogole kierowca auta od 2 miesiecy (choc prawko mam kilka lat).

Marcin
Masz wersjię USA - żarówka jest integralną częścią reflektora i nie da się tego rozebrać. Najkorzystniej będzie wymienić oba reflektory na wersję europejską. Pewnie któryś z klubowiczów będzie miał takie na zbyciu.

: 2005-09-14 18:47
autor: Jacklon
Mam mam, właśnie to pisałem! Czyli jednak dobrze zauważyłem :) Cieszę się, ze taki tuman nie jestem. No ok, a mogę zrobić tak, że jeden reflektor będę miał USA, a drugi euro? Czy to na drodze utrudnić innym kierowcom życie?

Marcin

: 2005-09-14 18:50
autor: Maciucha
Jacklon pisze:Mam mam, właśnie to pisałem! Czyli jednak dobrze zauważyłem :) Cieszę się, ze taki tuman nie jestem. No ok, a mogę zrobić tak, że jeden reflektor będę miał USA, a drugi euro? Czy to na drodze utrudnić innym kierowcom życie?

Marcin
Lepiej tak nie kombinuj. Utrudnisz życie i sobie i innym :twisted:
Jakiś bardziej rozgarnięty niebieski może zgarnąć Ci dowód rejestracyjny

: 2005-09-14 18:52
autor: Voodoo
Maciucha to znaczy, że w II-gen jest tak samo jak w I-ej. :?: :?
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta (zintegrowana żarówka z kloszem), ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.

Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje. :P :wink: :D

: 2005-09-14 18:56
autor: Maciucha
Voodoo pisze:Maciucha to znaczy, że w II-gen jest tak samo jak w I-ej. :?: :?
To, że tak jest w jedynkach to dobrze wiedziałem, bo widziałem taką lampę u Roberta, ale o tym, że w dwójkach to pierwsze słyszę.
Aga i Ger mają USA (Kanada) i mieli normalne z wymienialną żarówką.

Hehehe... czego to się człowiek jeszcze dowiaduje. :P :wink: :D
Też o tym nie wiedziałem, ale wiedząc, że tak było w pierwszej i...
Jacklon pisze:[...] biały klosz jakby twardym silikonem zlepiony i nigdzie z tyłu nie było miejsca ani możliwości na wykręcenie - wymianę żarówki. To wyglądało jakby stanowiło całość (żarówka z kloszem) [...]
...to założyłem, że i w drugiej też coś takiego może się zdarzyć.

: 2005-09-14 18:56
autor: el_talerzos
Ja też mam światła typu amerykańskiego i zobiłem tak:
-włącz światła
-odepnij kleme żeby sie nie zamknęły
-odkręć obedowę(górną osłone - tą metalową - po bokach masz wkręty - jak dobrze pamietam po dwa)
-i po zdjęciu masz H4 jak na dloni, wymieniasz i wsio bedzie ok
-montaż na odwrót

: 2005-09-14 18:59
autor: Voodoo
Maciucha pisze: ...to założyłem, że i w drugiej też coś takiego może się zdarzyć.
Wiecie co :!: Chciałbym zobaczyć fotkę takiej lampy z II-ki.

Jacklon jak masz możliwość to pstryknij nam z jedną sztukę, tak dla pewności. :lol:

: 2005-09-14 19:48
autor: Jacklon
Nie ma sprawy (biorąc pod uwagę, że zajmuje się fotografią :) ), ale dziś niestety jest trochę ciemno na zabawy w szukanie śrubek po parkingu, albo wewnątrz Probka.
Jutro wyślę zdjęcia. Ale nie mogę powiedzieć bym "H4" miał jak na dłoni. Byłem w sklepie, poprosiłem H4, zapytałem się czy do mojego autka będzie pasować. I zaraz po zwrocie "wersja USA", Pan świecidełko włożył na półkę tam gdzie stało. Czyli wiem jak ta żarówka wygląda i naprawdę, nie było jej tam widocznej.
Jestem umówiony na wizytę w serwisie samochodów amerykańskich jutro. Ponoć od ręki mi to zrobią, ale ja w to wątpię jeśli trzeba cały klosz wymienić.

: 2005-09-14 20:36
autor: Jacklon
Dowiedziałem się, że nowe (fabrycznie klosze) do Probka kosztują 50 zł/sztuka. Tylko Pan coś mówił, że przy pozycyjnych będą mi się od razu podnosiły światła. No, ale ja lubię jeździć na pomarańczowych pozycyjnych z opuszczonymi klapami... Czy da się tylko wymienić na asynchroniczne reflektory i nic tam już nie zmieniać?
Czy ta cena jest wysoka?
Jak Wy robiliście przy przeróbce swoich perełek USA na Euro-mode :) ?

: 2005-09-14 20:58
autor: Robert
Panowie nie mają podłączać Ci pozycyjnych do reflektorów, tylko pozostawić nieobsadzone gniazda zaślepione (ja mam fabryczne gumowe kapturki). Pozycyjne mają zostać jak są i będzie dobrze. Krajowe wkłady do jedynki kosztowały mnie w sklepie 19zł/szt. Niestety - sklep się zlikwidował (sorry Nataniahu - spróbuję jeszcze gdzieś namierzyć).

edit: ch -> h w nicku :shock:

: 2005-09-14 22:20
autor: Mav
Voodoo pisze:Masz na 100% przepalone włókno światła mijania.
Nie prawda :wink: Na 99%:-) Mialem kiedys odentyczne obawy, tzn. w jednym reflektorze nie palilo mi sie krotkie, a dlugie bylo ok... Myslalem, ze zarowka... Ale podnioslem maske, poruszalem wiazka przewodow dochodzaca do reflektora i dziala do dzis:D A zdarzylo mi sie to jakie 2 miechy temu:-)

: 2005-09-15 12:35
autor: Jacklon
Ooo Panie Mav! Zaraz spróbuje Pana patent. Fajnie by było, gdyby u mnie też wydarzył się taki "niestyk elektryczny" :) Choć wątpię w to szczerze, bo chyba "merdałem" kabelkami... Takie nawyki ze starszych komputerów :)

No cóż, mimo wszystko dzięki.

Pozdrawiam

: 2005-09-15 12:48
autor: P.I.M.P.O.
sprawdź jeszcze czy wtyczka ci się nie nadtopiła. ja właśnie miałem tak że się "siusiak" zatopił w plastiku (jakieś zwarcie musiało być) i nie łączył. jechałem sobie i mrugałem jednym okiem do ludzi na dziurach ;)

pozdro

: 2005-09-15 16:59
autor: nerVous
:twisted: mam wersje USA i przednie lampy byly tam oczywiscie orginalne tzn. żarówka zintagrowana z kloszem i jak sie przepalila pozycja to niestety trzeba bylo caly klosz wymieniac a że bylo to upierdliwe i kosztowniejsze od wymiany samej żarówki to zmienilem klosze na europejskie,koszt 35 zl sztuka :wink:
Teraz chcąc wymienić żarówke nie musze niczego odkręcać,dojście jest do wew.
:twisted:

: 2005-09-15 17:24
autor: Wuax
Robert pisze:Panowie nie mają podłączać Ci pozycyjnych do reflektorów, tylko pozostawić nieobsadzone gniazda zaślepione (ja mam fabryczne gumowe kapturki). Pozycyjne mają zostać jak są i będzie dobrze. Krajowe wkłady do jedynki kosztowały mnie w sklepie 19zł/szt. Niestety - sklep się zlikwidował (sorry Nataniachu - spróbuję jeszcze gdzieś namierzyć).
Ale kolega pisał że lubi jeździć z niepodniesionymi, wobec tego gdyby halogeny przerzucić tam gdzie pozycyjne, to otwierał by tylko na długie
można to zamienić tak
http://www.probe.org.ru/album_pic.php?pic_id=1093
http://www.probe.org.ru/album_pic.php?pic_id=1094
:D :D :D

: 2005-09-16 12:33
autor: Maciucha
I jak zrobiłeś fotki? Ciekaw jestem jak ta lampa wygląda.

problem ze światłami mijania 2 gen.

: 2010-12-30 18:48
autor: pe3lwroc
Witam mam problem ze swiatlami mijania.Żarowki są nówki ,a opis gdy stoi sie nazewnatrz auta:podczas swiatel mijania prawa otwierana lampa swieci mocniej od lewej.Lecz gdy wlacze długie lewe świeci mocniej a prawe słabiej.Zauwazylem przy wymianie żarówek ,ze prawa żarówka jest podlaczona za pomocą trzech kabelków, a lewa za pomocą kostki.Proszę o szybką pomoc,gdyż wszyscy mi mrugaja myśląc ze jadę na swiatlach długich...

Re: problem ze światłami mijania 2 gen.

: 2010-12-30 20:07
autor: bogdano
W tej lampie co masz podłączone kabelkami pewnie masz zamienione piny i przewód co ma ci lecieć na pin od świateł mijania leci ci na długie i odwrotnie ten co ma ci lecieć na długie leci na mijania. :) Mrugają ci bo jedna lampa świeci na długich i daje po oczach.

Re: problem ze światłami mijania 2 gen.

: 2010-12-30 21:13
autor: pe3lwroc
Ok ,czyli światła z kostką nie ruszać, zająć sie tylko pinami w drugim świetle,tzn zamienić kabelki ?

Re: problem ze światłami mijania 2 gen.

: 2010-12-30 21:22
autor: bogdano
Światła mijania świecą niżej długie wyżej. Zakładam, że tą lampę co masz kostkę masz ok. Mogłeś pomylić kabelki jak wymieniałeś żarówkę bo w kostce raczej nie da się inaczej wpiąć :) Zobacz sobie jak w tej lampie na kostkę przychodzą kabelki (jakie lolory na jaki styk w żarówce) bo pewnie takie same są w drugiej lampie tylko kostkę ktoś uciął bo się styki wypaliły i zaprawił konektory na oryginalnych kabelkach.

Re: problem ze światłami mijania 2 gen.

: 2010-12-30 21:25
autor: Przemek-83
ale masz tam namodzone w tym aucie :p
Popatrz najpierw na kostkę (nawet ją rozepnij bo jest na takiej przedłużce) a pózniej na te kabelki i podłącz w ten sam sposób a czy jest kostka czy kabelki nie ma znaczenia...kostki nie ma bo się już dawno stopiła :)
Włącz mijania i ta co daje po gałach lampa jest żle podłączona ale to oczywiste chyba :)

Re: Światła mijania / długie...

: 2010-12-30 23:57
autor: pe3lwroc
ok sprawdze te kabelki :) tam jest bodajże czerwony czarny i ....TRZECI :P ,a że namodzone to ja wiem,porażka żarówki niebieskie tuningówki siedziały :shock: