Strona 1 z 1
schłodzony dolot
: 2005-09-20 01:07
autor: Alek
tak sobie mysle... skoro zimne powietrze tak dobrze wpływa na spalanie

a co za tym idzie osiągi

to co by było gdyby zainstalować intercooler do silnika wolnosacego

oczywiscie odpowiednio "przelotowy" co by nie blokowac powietrza, co o tym myslicie?? pare koników może by przybyło... sami wiecie, ze jak jest zimno to autko żwawiej sie zbiera

: 2005-09-20 08:14
autor: Quaki
temat juz byl poruszany intercooler (powietrzny ) chlodzi pwoietrze ladowane powietrzem atmosferycznym jako ze pwoietrze ladowane ma wyzsza temp (odbiera od turbiny i do tego w trakcie sprezania zwieksza sie temp) jest chlodzone pwoietrzem atmosferycznym w twoim pomysle oba czynniki maja ta sama temp wiec nie ma roznicy potencjalow wiec nie bedzie chlodzenia tylko zwikeszysz pojemnosc ukladu dolotowego i zwiekszysz opory przeplywu co za tym idzie zmnijeszysz moc
Pozdrawiam
: 2005-09-20 11:51
autor: Alek
: 2005-09-20 15:19
autor: MiH
Quaki ma rację. Obniżenie temperatury powstałe przez przepływ powietrza nie zrekompensuje oporów jakie przy tym powstaną.
Jeśli już - schładzanie CO - trzebaby wtedy zamontować jakiś mały intercoolerek w okolicy filtra
albo
Nawiew zimnego (atmosferycznego) powietrza na kolektor ssący - który to nagrzewa się do temperatury, że steka by można było upiec. Wada - brudny - i to nieźle brudny silnik. Co można? Zastosować jakieś filtry albo coś w tym stylu...
jeszcze inna opcja - założenie uszczelki termicznej między głowice a kolektor oraz izolacji od tylniej (prawej) głowicy (silnik2,5v6).
: 2005-09-20 18:47
autor: Alek
no dobra czyli nic z tego
Proponuje zamknąć tamat

: 2005-09-24 08:23
autor: laptop
MiH pisze:Quaki ma rację. Obniżenie temperatury powstałe przez przepływ powietrza nie zrekompensuje oporów jakie przy tym powstaną.
Jeśli już - schładzanie CO - trzebaby wtedy zamontować jakiś mały intercoolerek w okolicy filtra
albo
Nawiew zimnego (atmosferycznego) powietrza na kolektor ssący - który to nagrzewa się do temperatury, że steka by można było upiec. Wada - brudny - i to nieźle brudny silnik. Co można? Zastosować jakieś filtry albo coś w tym stylu...
jeszcze inna opcja - założenie uszczelki termicznej między głowice a kolektor oraz izolacji od tylniej (prawej) głowicy (silnik2,5v6).
Można jaśniej?