Strona 1 z 1

schłodzony dolot

: 2005-09-20 01:07
autor: Alek
tak sobie mysle... skoro zimne powietrze tak dobrze wpływa na spalanie :twisted: a co za tym idzie osiągi :twisted: 8) to co by było gdyby zainstalować intercooler do silnika wolnosacego :? :roll: oczywiscie odpowiednio "przelotowy" co by nie blokowac powietrza, co o tym myslicie?? pare koników może by przybyło... sami wiecie, ze jak jest zimno to autko żwawiej sie zbiera :twisted:

: 2005-09-20 08:14
autor: Quaki
temat juz byl poruszany intercooler (powietrzny ) chlodzi pwoietrze ladowane powietrzem atmosferycznym jako ze pwoietrze ladowane ma wyzsza temp (odbiera od turbiny i do tego w trakcie sprezania zwieksza sie temp) jest chlodzone pwoietrzem atmosferycznym w twoim pomysle oba czynniki maja ta sama temp wiec nie ma roznicy potencjalow wiec nie bedzie chlodzenia tylko zwikeszysz pojemnosc ukladu dolotowego i zwiekszysz opory przeplywu co za tym idzie zmnijeszysz moc
Pozdrawiam

: 2005-09-20 11:51
autor: Alek
no tak ale w czasie jazdy powietrze które "wpada" pędem na ten intercooler schładza to powietrze zassane :roll: :roll:
tak mi sie wydaje :? :roll:

: 2005-09-20 15:19
autor: MiH
Quaki ma rację. Obniżenie temperatury powstałe przez przepływ powietrza nie zrekompensuje oporów jakie przy tym powstaną.

Jeśli już - schładzanie CO - trzebaby wtedy zamontować jakiś mały intercoolerek w okolicy filtra
albo
Nawiew zimnego (atmosferycznego) powietrza na kolektor ssący - który to nagrzewa się do temperatury, że steka by można było upiec. Wada - brudny - i to nieźle brudny silnik. Co można? Zastosować jakieś filtry albo coś w tym stylu...

jeszcze inna opcja - założenie uszczelki termicznej między głowice a kolektor oraz izolacji od tylniej (prawej) głowicy (silnik2,5v6).

: 2005-09-20 18:47
autor: Alek
no dobra czyli nic z tego :wink: :wink:
Proponuje zamknąć tamat 8)

: 2005-09-24 08:23
autor: laptop
MiH pisze:Quaki ma rację. Obniżenie temperatury powstałe przez przepływ powietrza nie zrekompensuje oporów jakie przy tym powstaną.

Jeśli już - schładzanie CO - trzebaby wtedy zamontować jakiś mały intercoolerek w okolicy filtra
albo
Nawiew zimnego (atmosferycznego) powietrza na kolektor ssący - który to nagrzewa się do temperatury, że steka by można było upiec. Wada - brudny - i to nieźle brudny silnik. Co można? Zastosować jakieś filtry albo coś w tym stylu...

jeszcze inna opcja - założenie uszczelki termicznej między głowice a kolektor oraz izolacji od tylniej (prawej) głowicy (silnik2,5v6).
Można jaśniej?