problem z turbinką!

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

A co z filtrem powietrza i szczelnością dolotu?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

dobra. Sprawdze. Jutro nie dam rady, ale w czwartek zobacze - podmienie na wężyk z zaworkiem.
I pytanie: jeżeli zaślepie całkiem ten wężyk co będzie z doładowaniem? bo im mniejszy otworek tym większe ciśnienie.


....


zapomniałem:
- filtr powietrza - wymieniony
- filtr paliwa wymieniony
na paliwie i na gazie (sekwencja) jest tak samo

Co do sczelności dolotu to nie mogę stwierdzić nic na 100%
Jak inaczej można sprawdzić sczelność niż tylko wizualnie?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

skorik pisze:Co do sczelności dolotu to nie mogę stwierdzić nic na 100%
Jak inaczej można sprawdzić sczelność niż tylko wizualnie?
Przede wszystkim będzie słychać charakterystyczny świst, syk.
Nie wiem jak to nazwać.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Robert pisze:Ja mam inne ostrzeżenie na osłonie 8)

:arrow: Obrazek :wink:
Świetne :D Można gdzieś kupić taką nalepke :)?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

u mnie było winne kolanko na przepustnicy- bylo dziurawe :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

OLEY pisze:Przede wszystkim będzie słychać charakterystyczny świst, syk.
Nie wiem jak to nazwać.
Ale to tylko jak auto jedzie, jak stoi to nie da rady, a jak jedzie to jest troszkę jednak głoścno, ale słychać świst turbinki - nie powinno być jej słychać ja dolot jest szczelny?
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A ja ci powiem ze świst jak słychać a turbinka jest dobra z dolotem to fajnie to brzmi. Jechałem z kumplem Audi A4 1.9 TDI i u niego choć ma taką malutka turbinkę to tak ja fajnie słychać że szok szkoda ze nie ma tak u mnie :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Może jakiś syf się dostał do tego wężyka i odcina, no nie wiem co tam może siedzieć. Może wyregulujcie dawkę powietrza śrubą na przepływomierzu :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

skorik pisze:Ale to tylko jak auto jedzie, jak stoi to nie da rady, a jak jedzie to jest troszkę jednak głoścno, ale słychać świst turbinki - nie powinno być jej słychać ja dolot jest szczelny?
Hehe, A jak Ty myślałeś, że na postoju? Jak sobie wyobrażasz użycie turbiny na postoju? :D :D
Jak dolot jest szczelny, to turbiny nie słychać!!! Przynajmniej w probe.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

OLEY pisze: Jak dolot jest szczelny, to turbiny nie słychać!!! Przynajmniej w probe.
chyba u ciebie :wink: :P :lol: :twisted: :twisted: u mnie slychac piekny swist a zadnej dziurki nie mam:]
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No to jest bardzo dziwne. :D
No chyba, że masz zamontowany stożek. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

OLEY pisze:No to jest bardzo dziwne. :D
No chyba, że masz zamontowany stożek. :D
tez:] ale predej tez bylo ja troche slychac :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9949
pytlar pisze:mam pytanko: czy idzie jakos tak na szybkiego zrobic cos z seryjnym Bovem, zeby jakos go uszczelnic?? bo mi dosyc znacznie juz przepuszcza powietrze przez co nie mam pelnego doladowania... :roll: a czuc to, a raczej znacznie slychac ze jak jade i przy dodaniu gazu to slychac ten odglos poszczania powietrza zpowrotem przed turbine.... :roll: mam nadzieje, ze wiecie o co chodzi z mojego niezbyt precyzyjnego opisu :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Robert pisze::arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9949
pytlar pisze:mam pytanko: czy idzie jakos tak na szybkiego zrobic cos z seryjnym Bovem, zeby jakos go uszczelnic?? bo mi dosyc znacznie juz przepuszcza powietrze przez co nie mam pelnego doladowania... :roll: a czuc to, a raczej znacznie slychac ze jak jade i przy dodaniu gazu to slychac ten odglos poszczania powietrza zpowrotem przed turbine.... :roll: mam nadzieje, ze wiecie o co chodzi z mojego niezbyt precyzyjnego opisu :P
ale to jest calkiem inny dzwiek:P to jest takie gluche syczenie do dolotu, a swist turbiny inaczej brzmi :P
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Gacek Wrocław 2005-06-07 pisze: jeżeli jest jakiś przedmuch w układzie wylotowym, to turbina będzie świszczeć.
Np ja mam wydmuchany kawałek uszczelki kolektora wydechowego i auto świszczy (przy włączonej turbinie)jak cholera, natomiast jak się nagrzeje, elementy się zozszerzą i przez to doszczelnią to silniczek przyspiesza cichutko aż miło
Może na to warto też zwrócić uwagę. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Uszczelkę na kolektorze wydechowym mam wymienioną i nie mam przedmuchów. Ale faktycznie jak były przedmuchy to turbo mniej ładowało.

Wieęcjak to jest: Szczelny dolot to słychać powinno być turbinkę czy nie? - taki przyjemny, niegłośny świst...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

skorik pisze:Szczelny dolot to słychać powinno być turbinkę czy nie? - taki przyjemny, niegłośny świst...
Fajnie by było :roll: :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Ja słyszę swoją - więc sprawdze dolot...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sprawdź przede wszystkim oba kolanka. To na nich mimo, że są dość twarde, robią się najczęściej szczeliny.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja swojego Turbo to nie słyszałem nawet przy otwartych oknach, jak dawałem w palnik. Teraz to trudno jest cokolwiek usłyszeć oprócz ryku wydechu 8)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
urbi
Posty: 25
Rejestracja: 2006-04-20 20:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: urbi »

Cześć Moim skromnym zdaniem masz uszkodzony czujnik temp. (lub podłączenie elektryczne do niego-korozja) tylko teraz który obok termostatu jest 4 Hmm? Krótka diagnoza:
1) przewód do odczytu błędów instal. el. silnika podłącz na masę i czekaj na wyświetlenie kodu błędu.
2) po odczytaniu i znalezieniu w spisie błędów wymienić czujnik temp..
Proponuję wymianę na oryginalny bo firma VDO wyprodukowała bardzo wiele rodzai i różną charakterystyką zmiany oporności.
Na allegro sprzedają oporniki oszukujące komp. i to nazywają tuningiem czy coś podobnego jak nowy wielki i tylko wystajtący poza dach spojler w CALIBże . pozdro URBI
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Witaj Urbi :D
Co do Twojej wypowiedzi, to :shock: :shock: :shock:
Co ma czujnik temperatury do świstu turbiny???
Kurcze, jest coś o czym nie wiem, czy to po prostu zwykła pomyłka
w odpowiedzi w tematach? :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

To jeżeli jest Oley coś o czym Ty nie wiesz to ja też najwidoczniej nie wiem... :roll:
Czujniki wszystkie mam sprawne. Sam osobiście je czyściłem jakiś czas temu oraz wszystkie połączenia elektryczne. Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Chociaż faktycznie po rozgrzaniu trochę mniej u mnie szarpie, ale jeżeli - jak koledzy twierdzą - mam niesczelny dolot to być może po rozgrzaniu się silnika coś się rozszerza od temperatury i się usczelnia :idea: . Tak np. miałem z usczelką na koloktorze wydechowym.
Awatar użytkownika
urbi
Posty: 25
Rejestracja: 2006-04-20 20:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: urbi »

Siemka Oleju
Ja miałem szarpanie przed rozgrzaniem się silnika po uszkodzeniu czujnika przy termostacie. Komputer podaje za bogatą mieszankę i stąd szarpania. Początek postu jest o tym nie? Jeśli chodzi o dziwne dźwięki z turbiny i ciśnienie 0.6 zamiast 0.8bara na zimno to sprawdź luzy na wirniku turbo może się zacząć kończyć. Być może zostało przegrzane po zbyt szybkim wyłączeniu silnika. Stopień zużycia możesz też określić poprzez zdjęcie kolanka gumowego i spojrzenie czy nie bierze turbo oleju. Z reguły katalizator przepala i nie widać spalin. Oczywiście zgodzę się z tym że metale rozszerzają się pod wpływem temp. i stąd może się uszczelniać układ.
pozdro :D
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

urbi pisze: Stopień zużycia możesz też określić poprzez zdjęcie kolanka gumowego i spojrzenie czy nie bierze turbo oleju. Z reguły katalizator przepala i nie widać spalin.
Co prawda kolanka nie ściągałem jeszcze, ale jestem załamany, bo po
wciśnięciu pedału na max, kopci jak stary diesel :cry:

Symptomy wskazują jedno - koniec turbiny :1111_placz: !
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”