problem z turbinką!
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
problem z turbinką!
witam.
dzisiaj mój Probek mnie zaskoczył. jadac -jeszcze na chlodnym silniku- wciskam gaz i wszystko idzie normalnie do momentu 2500 obr., gdy osiaga te 2500 zachowuje sie tak jak by odcinal zaplon. domyslam sie ze jest to zwiazane z turbina! po rozgrzaniu sie mniej wiecej do 30 stopni wszystko jest ok. ale na chlodnym silniku przy 2500 obr traci ducha.
co moze byc przyczyna??? turbina zawsze chodzila świetnie, nigdy nie dymiła a tu dzisiaj takie zaskoczenie!!!
poradzcie co robic??? turbina mi sie kończy czy co?
dzisiaj mój Probek mnie zaskoczył. jadac -jeszcze na chlodnym silniku- wciskam gaz i wszystko idzie normalnie do momentu 2500 obr., gdy osiaga te 2500 zachowuje sie tak jak by odcinal zaplon. domyslam sie ze jest to zwiazane z turbina! po rozgrzaniu sie mniej wiecej do 30 stopni wszystko jest ok. ale na chlodnym silniku przy 2500 obr traci ducha.
co moze byc przyczyna??? turbina zawsze chodzila świetnie, nigdy nie dymiła a tu dzisiaj takie zaskoczenie!!!
poradzcie co robic??? turbina mi sie kończy czy co?
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
z tego co się nauczyłem...nigdy nie wkręcam na obroty, aż silnik nie osiągnie temperatury, aż olej i płyn nie dotrą do turbiny! chciałeś rady...to posłuchaj bo za chwil kilka będziesz miał "wielki" problem! kiedyś kilka razy też mnie się przydarzyło przycisnąć na zimnym silniku! PODSUMOWANIE: 3 turbina siedzi w mojej Maździe!
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Słabsze turbo...
Mam podobny problem. A od początku jak kupiłem Probe tak nie było. Nie mam żadnych zwężek. Zawsze turbina od 3 tys. obrotów miała już swoje ciśnienie 8 psi. A od pewnego czasu przez pewien czas od zapalenia silnika ładuje tylko do 6. Samochód trochę szarpie no i jest wyraźnie słabszy. Dopiero po przejechaniu min 2 km zaczyna ładować do 8. Nie mam pojęcia czy dokładnie jest to związane z temperaturą silnika. Tak jak kolega zanim wyjadę, silnik trochę się rozgrzeje. Dodam, że ciśnienie oleju jest w porządku, oraz że tak samo jest na benzynie i na gazie. Resetowanie komputera nic nie pomogło. Błędów nie sprawdzałem. Przewody WN są w porządku, a uszczelkę na kolektorze pomiędzy turbiną wymieniałem trochę ponad miesiąc temu.
Jak by ktoś mógł coś doradzić...
Jak by ktoś mógł coś doradzić...
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Re: Słabsze turbo...
trylko tobie turbina chociaz troche ładuje a u mnie calkowicie silnik przestaje ciągnać!!!skorik pisze:Mam podobny problem. A od początku jak kupiłem Probe tak nie było. Nie mam żadnych zwężek. Zawsze turbina od 3 tys. obrotów miała już swoje ciśnienie 8 psi. A od pewnego czasu przez pewien czas od zapalenia silnika ładuje tylko do 6. Samochód trochę szarpie no i jest wyraźnie słabszy. Dopiero po przejechaniu min 2 km zaczyna ładować do 8. Nie mam pojęcia czy dokładnie jest to związane z temperaturą silnika. Tak jak kolega zanim wyjadę, silnik trochę się rozgrzeje. Dodam, że ciśnienie oleju jest w porządku, oraz że tak samo jest na benzynie i na gazie. Resetowanie komputera nic nie pomogło. Błędów nie sprawdzałem. Przewody WN są w porządku, a uszczelkę na kolektorze pomiędzy turbiną wymieniałem trochę ponad miesiąc temu.
Jak by ktoś mógł coś doradzić...
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Myślę,że olej do turbinki dochodzi szybko,ale jest gęsty.Zanim się rozgrzeje i osiągnie odpowiednie parametry to musi minąć trochę czasu.Muszą zaistnieć dwa warunki:
odpowiednia temperatura oleju
delikatne wkręcenie turbiny na obroty w celu przepompowania oleju przez nią.
Teraz są już chłodniejsze noce i dni więc czas rozgrzewania silnika jest dłuższy.Latem moze wystarczyło wyjechać z garażu teraz to nie to samo.
odpowiednia temperatura oleju
delikatne wkręcenie turbiny na obroty w celu przepompowania oleju przez nią.
Teraz są już chłodniejsze noce i dni więc czas rozgrzewania silnika jest dłuższy.Latem moze wystarczyło wyjechać z garażu teraz to nie to samo.
Pozdrawiam
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
Witam ,mój problem jest tak duży że nikt nie potrafi sobie z nim poradzić, mam I gen 2.2 turbo. silnik pracuje jak zegarek szwajcarski do momentu aż włączy się turbina zaczyna nim rzucać i słychać wybuchy w tłumiku chyba że zrobie to przy wyższych obrotach wtedy jest ok. turbina została sprawdzona i jest ok, tak samo wszystkie czujniki jednak do problemu nie moge dojść. gdyby ktoś miał jeszcze jakieś rady prosze o napisanie. pozdrawiam!!!!!!!!!!!!
nawet na osłonie przeciwsłonecznej kierowcy jak wół jest napisane aby m.in. nie forsować silnika kiedy jest on jeszcze zimny-chodzi rzecz jasna o turbinę!!!
Jak również jest napisane aby nie gasić od razu po ostrym daniu w du...trzeba aby postał na wolnych obrotach ok 30sek po to aby sprężara sie schłodziła.
Pozdro!!!
Jak również jest napisane aby nie gasić od razu po ostrym daniu w du...trzeba aby postał na wolnych obrotach ok 30sek po to aby sprężara sie schłodziła.
Pozdro!!!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Ja też myślę, że nie jest to problem turbiny. Może coś dzieje się z aparatem zapłonowym? A może pompa paliwa nie wydala?
No bo co ma wspólnego działanie turbiny ze strzelaniem w tłumik.
Stawiałbym na problem z iskrą, chociaż....
Kurcze, to wszystko, to tylko gdybanie. Może Kalli coś poradzi? w Końcu ma największe doświadczenie z turbinkami.
Trzeba wrzucić mu link na GG.
No bo co ma wspólnego działanie turbiny ze strzelaniem w tłumik.
Stawiałbym na problem z iskrą, chociaż....
Kurcze, to wszystko, to tylko gdybanie. Może Kalli coś poradzi? w Końcu ma największe doświadczenie z turbinkami.
Trzeba wrzucić mu link na GG.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Żadnych zwężek - wszystko oryginał...
Wiem, że to głupie ale dodam że tak jest w zimne pory roku - chyba że to zwykły zbieg okoliczności... a w lato było OK.
Musicie mi pomóc bo ja wymiękłem...
....
w tym temacie - trochę wyżej - 16 pażdziernika ale rok temu opisałem swój problem - no i znów wrócił.
Ale nie sugerujcie się porami roku. Pomóżcie...
Wiem, że to głupie ale dodam że tak jest w zimne pory roku - chyba że to zwykły zbieg okoliczności... a w lato było OK.
Musicie mi pomóc bo ja wymiękłem...
....
w tym temacie - trochę wyżej - 16 pażdziernika ale rok temu opisałem swój problem - no i znów wrócił.
Ale nie sugerujcie się porami roku. Pomóżcie...
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty