Strona 4 z 5

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2011-01-30 20:35
autor: luki2006
pewnie, ze mozna lac, bedzie miala sie rozsypac to sie rozsypie, to tak jak ze starymi dieslami, ja kiedys lałem opal, z lidla jakis najtanszy olej, i nawet koles mi dostarczal olej z transformatorow jak pracowal w elektrowni, i co prawda latal dopiki go starosc i dachowanie nie zabilo :slon: :slon:

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2011-01-31 17:11
autor: pusher1
Do jedynki GT z chłodniczką olej ATF Dextron II , zresztą piszę w książce której nawet fragmenty wkleił swojego czasu Robert :wink: Więc jak pisało tak zrobiłem a każdy robi wg własnego uznania :wink: :wink:. A mazdy gd nie można porównać pod względem skrzyni bo ona nie miała pompki, chłodniczki i filtra w manualu :wink: :wink: Wiadomo że reszta podzespołów tak ale tu były pewne różnice :wink: :wink: Dokładnie tak na mrozie jeśli jest zalana Atf chodzi bardzo płynnie :lol: :lol:

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2011-01-31 19:16
autor: Bendek
pusher1 pisze:...A mazdy gd nie można porównać pod względem skrzyni bo ona nie miała pompki, chłodniczki i filtra w manualu...
Probe gt usa też nie miało i co z tego?

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2011-01-31 20:20
autor: luki2006
Kazdy ma inne poglady i kazdy leje co uwaza, ja zalalem kujawski i chodzi :wink: :slon:

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2011-02-01 15:59
autor: pusher1
Ja widziałem USA i miało i to nie jedno :wink:

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2011-02-01 16:06
autor: Bendek
To nie było Usa... ;)

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2011-11-24 12:24
autor: sylwia_adam
witam
http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa ... -olej.html
a tu link do tabeli z olejami 99% trafności w dobieraniu oleju.
To chyba rozwiąże problem jaki olej do skrzyni (też mowa o ATF)

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2012-01-08 17:59
autor: Mattijjah
nie mogę wyciągnąć ślimaka od czujnika prędkościomierza jest jeszcze jakiś otwór którym mogę dolać oleju do skrzyni?

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2012-01-08 18:00
autor: alwaro
odpowietrznik

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2012-01-09 11:02
autor: Mattijjah
a gdzie on jest?

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2012-01-09 15:05
autor: Mroczek
No to tabelę olejów już mamy. Po wymianie oleju następny etap to już naprawa.W większości samochodach nie zakłada producent wymiany wcale, przy normalnym trybie użytkowania. Wniosek, wraz z olejem kończy się skrzynia.Tam gdzie zalecają wymianę to w tych autach wymiana oleju oczywiście konieczna.

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2012-01-12 11:41
autor: OLEY
Mattijjah pisze:nie mogę wyciągnąć ślimaka od czujnika prędkościomierza jest jeszcze jakiś otwór którym mogę dolać oleju do skrzyni?
Jak to nie możesz...

Próbowałeś tak?:

:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 80#p159580

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2012-01-12 20:09
autor: Mattijjah
kostke ściągłem odkręciłem "podkówke" co trzyma się na śrubce 6 i kurcze nie mogę do wyciągnąć podwadzałem tam śrubokrętem pukałem młotkiem i nic nawet nie drgnie a przez ten odwór co jest osadzona ta szpilka z magnesikiem nie mogę wlać bo jest za małą średnica

Poziom oleju w skrzyni biegów

: 2012-04-12 18:00
autor: Pawel_-5
Pytanie do posiadaczy jedynek w automacie. Jak to w końcu ma być na tym bagnecie oleju automatycznej skrzyni biegów
Dziś sprawdziłem olej po niedalekiej przejażdżce, daje na P sprawdzam i mam równo z wcięciem tym środkowym(65 st) . To oznacza że jest za dużo czy może mało czy prawidłowo? Silnik był rozgrzany do temp takiej jak na zdjęciu. Co myślicie?

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2015-07-11 21:37
autor: LukaszV8
Powtórzę się dla nowych użytkowników na tym forum szukających informacji. Olej na pewno do manuala GT i bodajże reszty to ATF spełniającą normę Ford Mercon. To co tam wcześniej w postach bredzili, że jakieś hipole i inne 75w90 zalali i zapierdala to nie słuchajcie/stosujcie. Do 1 gena MANUAL (automat to oczywiste, że atf...)są oleje klasy Dexron 2, ale pewnie nie każdy z nich ma normę Ford Mercon, też każdy niech wybiera sobie jak uważa. Ja wybrałem/wymieniłem i jeżdżę na Fuchs Titan ATF 3000 i nie mam zastrzeżeń (spełnia normę Ford Mercon).

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2015-07-11 22:16
autor: adrian_seki
Ja również potwierdzam że ATF.

Wg mnie to nie ma znaczenia co jest wlane do skrzyni jednak z racji reakcji chemicznych pomiędzy danymi płynami należy wlać ten co był - cyli ten co wlał producent. JA jestem osobą która wlała olej 75w90 i również skrzynia pracowała poprawnie. Po rozebraniu skrzyni wszystkie części były w takim jakimś szlamie... Prawdopodobnie jakaś reakcja chemiczna ATF olejem.... Ja obecnie skrzynię wyczyściłem i zalałem ATF Dextron 3 i nie mam absolutnie żadnego zastrzeżenia - wysokie i niskie obroty wszystko wchodzi i działa jak należy...

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2015-07-12 08:48
autor: LukaszV8
adrian_seki pisze:
Wg mnie to nie ma znaczenia co jest wlane do skrzyni ...
Do zupy, do kawy też Ci jest bez znaczenia co Ci wlewają????????? :twisted:

Ma być ATF i koniec. Żadne inne przekładniowe bo się skrzynia rozsypie. Jest chłodnica oleju i musi być na tyle rzadki żeby krążył po układzie dlatego ATF. ,,Hipole" są za gęste pozatym w serwisówce Haynesa pisze wyraźnie ,,Manual transaxle lubricant: Motorcraft MERCON'' czyli atf/dexron 2 zgodny z tą normą Forda (US). Z tego co czytam ludziska tutaj wlewają już dexrona 3 do przeznaczonego do nowszych układów i też im działa skrzynia, w sumie zawsze to lepiej niż 75w90... Z resztą naprawiałeś już skrzynię to już wiesz co przyczyniło się do jej zepsucia.

Pozdrawiam

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2015-07-27 21:41
autor: adrian_seki
Skrzynia uszkodziła się mechanicznie... Czy by tam był ATF czy HIPOL...

Pierwsza moja oryginlna skrzynia wyłamały się zęby na satelitach dyferencjału - zresztą takiego już kupiłem. Skrzynię wymieniłem właśnie z powodu szarpania na inną...
Ta inna czyli druga również uszkodziła się mechanicznie a dokładniej przetarł się klin i wałek go ściął. Wałek się wysunął i przetaczał obudowę skrzyni aż w końcu wytarł dziury w obudowie i wyleciał ATF.

Jeździłem osobiście na ATF jak również 75W90 - latem nie ma różnicy w pracy skrzyni oraz pompy chłodnicy - pompa rzyga olejem 75W90 tak samo jak ATF. Ja testowałem zamianę na olej latem, jest duża szansa, że zimą skrzynia by ciężko chodziła i by zgrzytały zęby tak długo, aż się nie rozgrzeje skrzynia (mamy tak w firmie z VW). Ja leję do skrzyni ATF dextron 3. Może i by miał zły wpływ olej na jakieś tam częsci z czasem ale nie mnie to oceniać.

Sporo aut ma skrzynie zalane ATF... myślę że chodzi o pracę zimą w tych japońcach... ale to tak gdybam tylko.

Nie wskazane jest mieszanie oleju z ATF, ale jak rozbierzesz skrzynie i wszystko wymyjesz ząbek bo ząbku to na nowo nie ma znaczenia czym zalejesz ale to by trzeba sprawdzić jak skrzynia zachowa się zimą... Faktem jest że producent mówi - ATF Dextron 2

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2015-07-30 09:31
autor: Eli
Czemu gadacie o dwójce w dziale: Strona główna forum ‹ Dział techniczny ‹ Układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie ... ) ‹ 2.2 R4 Turbo i podajecie tu wartości dla dwójki, które są inne niż dla jedynki, a dodatkowo zalecacie koledze nalanie oleju o parametrach zupełnie innych niż zalecane przez producenta? #-o

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2015-07-30 19:07
autor: Maxxum
Zgadza się. Powyżej postu Eliego były dywagacje na temat oleju w skrzyni w II generacji. Przeniosłem je w odpowiednie miejsce.

Uprasza się podrużnych... twu - użytkowników o pisanie w odpowiednich działach, generacjach, tematach ;)

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2017-08-09 21:58
autor: Loganos69
Jestem aktualnie na kupnie oleju do drugiej skrzyni i tak czytam wymianę zdań co do doboru. Na pewno ATF, ale który Dextron 2 czy może też być 3.
Szukam po sklepach oleju sugerując się wcześniejszymi wpisami i teraz tak:

Dla mnie jeżeli chodzi o olej to tylko od Valvoline, ale z opisu “właściwości” wynika, że jest do wszystkiego, a jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego. Czy w tym przypadku to się sprawdza?

VALVOLINE ATF
następca Valvoline MaxLife ATF
(dodatkowe nowe aprobaty oraz klasy jakości)
kolor: czerwony
olej syntetyczny

Zalecany do stosowania:

GM Dexron® IID, IIE, III, IIIH, VI, 9986195, Autotrak II
Ford Mercon®, Mercon®V, SP, LV, FNR 5, XT-9-AMMF5

Wynika z tego, że ma obie właściwości Dextrona i najbardziej poszukiwania właściwość Ford Mercon.

Choć czytając dalej:
“Uwaga oleju nie należy stosować:
Ford M2C-33 F/G…”
Co To oznacza? Szukałem, ale nie udało mi się znaleźć.

Czy raczej celować w olej najbardziej zalecany do naszych Jedynek -Dextron (tylko) 2.

Dla przykładu Fuchs Titan ATF 3000, o którym napisał LukaszV8.

Rekomendacje FUCHS
· DEXRON II (D)
· FORD MERCON
· FORD M2C185-A / M2C138-CJ / M2C166-H / M2C9010-A

albo

VALVOLINE ATF TYPE D DEXRON IID

klasy jakości/aprobaty:

GM Dexron IID
Ford Mercon


I tyle, tzn. są inne ale pomijam jakości dla bmw, man itd, żeby nie robić bałaganu - skupmy się na Probe.

Jeszcze jedno z opisu wynika, że olej może być stosowany w niektórych przekładniach manualnych - co ma tu dość duże znaczenie, czego nie było w opisach do dwóch pierwszych.

A więc ta literka “D” oznacza możliwość pracy dla manualnych skrzyń?
Jak w przypadku w/w Fuscha można kupić z lub bez oznaczenia D. Tak samo jak i Valvoline ATF lub Type D.

Na sam koniec dodam, że w moim Probe nie ma chłodnicy oleju i jak to się ma do jego doboru?

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2017-08-09 22:48
autor: Benet
Teoretycznie powinieneś wlać ATF co spełnia Dexron 2 bo to jest norma z czasów produkcji jedynki. Dexron 3 wprowadzono w 93 roku. Osobiście kupiłbym Valvoline ATF 2x tyle co potrzeba i zalał go, przejechał się z 20 kilometrów i powtórzył manewr. Nie wiesz co było w tej skrzyni nalane a tak to w miarę wypłuczesz ten stary olej. Nad tymi normami to nie ma co się rozwodzić zbytnio, tym bardziej przy manualnej skrzyni. W automacie to jeszcze ma jakieś tam znaczenie bo niektóre ATF mają inną lepkość od innych ale te różnice są naprawdę małe. Te literki D i E przy dexronie 2 to są rozwinięcia normy (z resztą nie do końca udane bo olej stał się higroskopijny) nie mają one nic wspólnego z zastosowaniem w manualnej skrzyni.
Ewentualnie jak te normy ci spać nie dają to bierz to http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... -D-1L.html
ale i tak bym profilaktycznie kupił podwójną dawkę i przepłukał :P

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2017-08-09 23:20
autor: Loganos69
Co było w środku nie wiem, ale na pewno była rozbierana, sprawdzana, wymienione były wszystkie uszczelniacze i dokładnie wymyta. Teraz stoi sucha zaslepiona /zabezpieczona przed " światem zewnętrznym" do czasu montażu ;-)

Jeżeli jest tak jak mówisz, że te normy są z tamtego okresu to się nie ma co zastanawiać. Biorę Type D.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2017-08-13 05:22
autor: LukaszV8
Ja już natluklem z 20000 km na tym titanie od wymiany i skrzynia pracuje wzorowo. Biegi wchodzą gladziutko i nic nie zgrzyta. Silnikowy też leje Fuchsa. Jeżdżę u Niemca na silosach i ma flotę 200 ciągników i wszystko na Fuchs pracuje i jeździ. Ale wiadomo każdy leje taki olej jak uważa. Ja mogę z czystym sumieniem polecić titany do naszych jedynek. Jak spełnia normę ford mercon to śmiało kupuj i wymieniaj...chłodniczke można zawsze dokupic, nie wiem jak z montażem tego...na pewno jest na forum...pzdr

Re: Wymiana oleju w skrzyni

: 2017-08-13 11:11
autor: Benet
No ja mam Fuchsa w dyfrze zalany w bmw. Wiadomo przekładniowy a nie atf :P Nic się złego nie dzieje. Olej jak olej byle by był firmowy i dobrze dobrany.