Za wysokie obroty biegu jałowego:(

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Erofrog pisze:Gdzie w V6 jest ten silniczek? bo nie wiem ma ktoś może fotke?
Wpisz w wyszukiwarkę silni* krokowy* (dzięki gwiazdkom znieczulisz szukanie na odmianę końcówek), zaznacz wyszukiwanie wszystkich słów i ogranicz je do tego działu, a samodzielnie znajdziesz odpowiedź przynajmniej w 2 wątkach: "Czy to jest silniczek krokowy ?" (w tym zniknęło zdjęcie, ale jest opis) i "nierowne wolne obroty" (tu fotka się uchowała).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Witam,

od wczoraj mam problem z obrotami, są za wysokie na biegu jałowym, ok. 1700-2000. Zdarza się, że troszkę pływają.
Nie jestem pewny czy to stało się w tym momencie, ale przejeżdżając przez spore koleiny na kostce brukowej po chwili zauważyłem, że mam powyższą sytuację. Wydaje mi się jakby coś lekko puknęło, też tego nie jestem pewny.
Zresetowałem komuter. Co dziwne w trybie diagnostycznym cały czas chodzi wentylator, więc czy wpływ na powyższą sytuację może mieć rozregulowany TPS?
Kody jakie mi pokazuje to 17 i 23 (zawsze to było, czyli sondy). Dzieje się to na gazie i benzynie, na benzynie jeżdżę więcej. Poza tym na benzynie ma wyższe obroty niż na gazie.
Ostatnio zmieniony 2007-11-21 16:10 przez andrew, łącznie zmieniany 1 raz.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

U mnie tak pływało jak zapowietrzyłem układ chłodzenia. A ze śmigiełkami, zobacz czy się nie porozpinały przewody, co lecą koło obudowy rozrządu.
Let The Galaxy Burn....
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

No tak, tylko z układem chłodzenia nic nie robiłem, wtyczki raczej wszystkie są ok. Pływania obrotów jednak nie mam, spowodowane to było przez włączającą się klimę, wtedy spadają, później rosną gdy się wyłącza. Więc to akurat normalne.
Obroty utrzymują się na poziomie ok. 1700 i nie pływają. Gdy odciągam dość mocno przepustnicę (do góry) w miejscu gdzie jest linka, słyszę, że spadają.

[edit 23.11.2007]
Przed wczoraj pokręciłem śrubka na przepustnicy i ustawiłem obroty. Śrubę wkręciłem do końca, dopiero w tym położeniu było ok. Aż do dzisiaj.
Ruszając dałem odrobinę w palnik dociągając na wyższych obrotach, stanąłem na światłach patrze i znowu to samo, około 1700-1800 i są stałe.
Komputer wywala błąd 10 (IAT – Czujnik temperatury powietrza), wentylator też chodzi. Czy powyższy czujnik może mieć wpływ na takie zachowanie?

[edit]
Problem rozwiązałem. Okazało się, że tłoczek w bypasie, który odpowiada za obroty na luzie sie zawieszał, stąd powyższe objawy.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

mi tez ostatnio obroty wzrastaja na zimnym silniku, tak 1500 na luzie, ale po minucie spadaja (do okolo 600), dzis wlaczylem ogrzewanie tylnej szyby i wylaczylem i odrazu spadly :]

narazie mi to nie przeszkadza, minute moze se chodzic wyzej, a jak bedzie sie to przeciagalo to bedzie trzeba rozkrecic ten silnik krokowy czy jak to tam sie nazywa, co jest przy podszybiu i trzymaja to 3 srobki
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

to normalne, że wzrastają, powoli się nagrzewa i spadają.
Tam nie ma silnika krokowego, jak to jest zazwyczaj.
Pod przepustnicą jest bypas, który reguluje ssanie na zimny silniku. Przez bypas płynie płyn chłodniczy i jest tam bimatal, który pod wpływem temperatury się ogrzewa, popycha tłoczek i powoli zamyka dopływ dodatkowego powietrza. Bypas ten też jest odpowiedzialny za utrzymanie stałych obrotów, gdy np. włączysz klimę. Jest cholerni czuły na zabrudzenie, których w tym miejscu nie brakuje.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

no nie wiedzialem jak sie to nazywa :P poprostu kupujac autko byly wlasciciel mi powiedzial co trzeba odkrecic i przeczyscic w takim wypadku :)
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

dyb pisze:... a jak bedzie sie to przeciagalo to bedzie trzeba rozkrecic ten silnik krokowy czy jak to tam sie nazywa, co jest przy podszybiu i trzymaja to 3 srobki
Nie wiem czy przypadkiem pisząc o 3 śrubkach nie masz na myśli silniczka od wycieraczek :wink: , bo nic innego tam chyba mocowanego w ten sposób nie widziałem na podszybiu :twisted:
andrew pisze:Tam nie ma silnika krokowego, jak to jest zazwyczaj.
Pod przepustnicą jest bypas, który reguluje ssanie na zimny silniku. Przez bypas płynie płyn chłodniczy i jest tam bimatal, który pod wpływem temperatury się ogrzewa, popycha tłoczek i powoli zamyka dopływ dodatkowego powietrza. Bypas ten też jest odpowiedzialny za utrzymanie stałych obrotów, gdy np. włączysz klimę. Jest cholerni czuły na zabrudzenie, których w tym miejscu nie brakuje.
O ile mi wiadomo jest to również elektrozawór sterowany napięciem i wychodzą z niego dwa przewody. Są tam dwa tłoczki - termostatyczny i elektor-magnetyczny.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Dokładnie jest też elektrozawór.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Cześć=powiedzcie mi jak się odpowietrza układ chłodzenia w probe 2,5 v6 ,bo wczoraj wziołem się za wymiane filtra na stożek i przy okazji rozebrałem całą tą przepustnice to znaczy sam ten dól gdzie jest ten zawór. i tam chyba po odpięciu tych przewodów powinien pojawic sie płyn a tam jest susza i może dlatego tak te obroty świrują pozdrawiam i czekam na odpowiedż bo chce to poskładać.
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Poszperaj troszkę, bo już kilkakrotnie się to przewalało na forum.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Cześć .składałem ostatnio przepustnice i zastanawiam się czy nie zamontowałem na odwrót węży które do niej idą te 2 cienkie.sądzę że zamontowane są poprawnie ale już tak główkuje.Bo moje autko jak jest całkiem zimne to obroty ma np 1800 ale nie może ich utrzymać i spadają.później jak jest w miare zimny to ma ok 1000 a jak się zagrzeje to ma coraz wyższe obroty czyli tak jakby to ssanie działało na odwrót.i np jest ciepły potrafi sobie utrzymać ok 1000 załącza się wentylator podnosi się do 1500 .na chwilkę go zgaszę np 5min odpalam i juz nie utrzyma obrotów będzie gasł aż znowu pochodzi ok 2 min i już jest okej.zastanawiam się jakie byłyby efekty gdybym przez przypadek te wężyki zamontował odwrotnie?bo juz przez te obroty trace chęci do tego samochodu:-) kable kopułka okej paliwo zawsze 98.pozdrawiam
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Znowu powrócił problem obrotów choć nie tak upierdliwy jak pisałem to już w tym wątku.

Zdarzą się, że obroty mam około 1200, czasem spadną na ustawione ok. 800-850. Zauważyłem, że jeśli mam za wysokie obroty i wcisnę hamulec oraz powoli puszczę sprzęgło tak, aby obroty spadły do około 600 i następnie powoli wcisnę sprzęgło do podłogi to obroty się normują i zostają na poziomie 800-850.
Zauważyłem też, że jeśli mam normalne obroty, stoję w miejscu i ruszę kierownicą to skaczą właśnie do około wspomnianych 1200 i zostają. W sumie to może normalne bo działa wtedy pompa wspomagania.

Zastanawia mnie bardzo sytuacja związana ze sprzęgłem.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Z lekka za duże obroty tak o 150-200rpm ,a chwilowe zawieszenie rpm przez iac to chyba normalka w każdym aucie gdzie zastosowano takie rozwiązanie sterowania ssaniem i wolnymi obrotami.. :roll:

Jak wciskasz hamulec to dajesz obciążenie silnikowi i dlatego spadaja rpm - dlatego,ze nastepuje użycie wspomagania hamulca :wink:

sprzęgło to zbieg okolicznosci z hamulcem - wcisniecie samego sprzegła nie stwarza tak wielkiej różnicy silnikowi jak wcisniecie hamulca czy kręcenie kierownica.

Zreszta po chwili jak pewnie zauważyłeś i tak rpm sie wyrównują ponieważ ecu/pcm/sterownik silnika wyrównuje niemal natychmiast jakikolwiek spadek do swoich wytycznych w celu zapobiegnięcia zgaśnięcia silnika etc.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

No tak, ale jak wejdą na 1200 to nie chcą spaść same, nawet po dłuższej chwili. Pomaga wtedy wrzucenie biegu i powolne puszczenie sprzęgła na hamulcu, tak aby obroty spadły powiedzmy do 600. Wtedy wciskam sprzęgło obroty idą do góry, ale nie na 1200 tylko na ustawione 800.

[edit] [12.06.2008]
przy okazji jak sprawdzałem vrisy, wyszło, ze mam uszkodzony TPS, oporność zmienia się niezależnie od położenia przepustnicy w przedziale 0,8 - 1,08 kOhma. Dzisiaj wymieniałem TPS, wyregulowałem szczelinomierzem i ustawiłem obroty, wszystko na trybie serwisowym. Jak na razie jest super, obroty idealnie nawet, gdy jadę i wcisnę sprzęgło spadają na około 650-750.
Zatem jeśli jest problem z obrotami na biegu jałowym, przyczyny mogą być następujące:

- brudny bypas wolnych obrotów i zawieszający się tłoczek lub uszkodzony eletrozawór, Rozwiązanie
- nieszczelności w dolocie powietrza, ssanie lewego powietrza
- zapowietrzony układ chłodzenia (w tym przypadku raczej falowanie obrotów)
- rozregulowany lub uszkodzony TPS Diagnostyka TPS, Regulacja
- źle ustawiona śruba wolnych obrotów na przepustnicy
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

czy ten bypas to ta czesc dolna przepustnicy (przykrecona do niej) ? bo chciałem go przeczyscic ale nie moge znaleźc :)
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

dokładnie to :wink:

pzdr. & c ya..
Obrazek
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Za pierwszym razem trzeba się nagimnastykować, aby wyciągnąć całą przepustnice z bypasem, ale 2 i 3 razem to już 15 minut roboty :D
Przy okazji zalecam sprawdzić TPSa, bo gdy przepustnica jest założona, ciężko dotrzeć do pinów czujnika, ja kombinowałem z przedłużeniem kabelków do styków. Jeszcze przed rozpoczęciem prac sprawdź, czy w trybie serwisowym nie chodzi Ci wentylator, jeśli tak to regulacja TPSa, ewentualnie uszkodzony TPS.

Przy zdejmowaniu i odkrecaniu uważaj na uszczelkę, która jest pomiędzy przepustnicą, a kolektorem, a najlepiej to wcześniej się w taką zapatrzyć, np. w maździe lub fordzie, podobne ceny.
Przyda się też w zapasie płyn chłodniczy, gdyby dużo uciekło, a może.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

Ok dzieki, a jeszcze co do tego trybu serwisowego to jak go odpalić ? (TEN + GND) i ma byc ? :)
No i nie wiem jak ustawic tego TPSA, czy jest to dosyc skomplikowane i bede musiał skozystac z pomocy jakiegos fachowca ? czy sam dał bym sobie z tym rade ?
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

(TEN + GND) i ma byc
Tak dokładnie.
bede musiał skozystac z pomocy jakiegos fachowca ? czy sam dał bym sobie z tym rade
Opisałem podałem w poście wyżej - rozregulowany lub uszkodzony TPS Diagnostyka TPS, Regulacja

Ja ustawiłem sam, tylko musiałem kupić szczelinomierz (7zł ;) )
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
coby
Posty: 38
Rejestracja: 2008-08-26 11:09
Galeria: viewtopic.php?t=15925
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: coby »

Witam mam taki mały problem a mianowicie jak odpalam swojego zimnego proba to w momeńcie zaskoczenia silnika obroty idą do góry ponad 2 tyś dopiero jak silnik się troszke rozgrzeje to spadają do 1 tyś? jednakże czasmi jest tak że odrazu spadają na 1 tyś, czy to jest normalne czy trzeba coś naprawić? jest to pierwsze pytanie drugi pytanie mianowicie jade sobie i puszczając gaz na biegu jałowym mam średnio obroty w granicach 1,5 tyś do 1,7 tyś dopiero po około 30 sekundach gdy samochód stoi spadają z powrotem do 1tyś, natomiast gdy jedzie na luzie to cały czas się utrzymują takie wysoki pytanie takie same jak poprzednie czy to jest normalne czy trzeba coś naprawić, jeśli trzeba naprawić to co silniczek krokowy już przeczyściłem.

to jest probe 2.0 16 v rocznik 1997
Ostatnio zmieniony 2008-08-29 22:34 przez coby, łącznie zmieniany 1 raz.
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

A w czym tak się dzieje w Starze, czy w kosiarce? Fajnie będzie jeśli napiszesz wersję w stopce.

Miałem tak, że jadąc i wciskając sprzęgło miałem 1200-1300 różnie, czasem 1000. Przeczytaj cały wątek i moje posty, a upewnisz się, że jest to wina... ...TPSa
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
coby
Posty: 38
Rejestracja: 2008-08-26 11:09
Galeria: viewtopic.php?t=15925
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: coby »

ponownie witam i teraz z mały pytaniem byłem dzisiaj u diagnostyka i mi powiedział że nie można ustawić obrotów bo kolektor ssący łapie lewe powietrze i teraz moje pytanie jest takie powiedział mi że koszt wymiany to jakieś 250 zł plus koszt uszczelek oraz to jakieś 6 godzin roboty, czy to możliwe nie chce przepłacać oraz czy zwykły mechanik bez kompa też to zrobi??


Już zrobione obroty mechanik za 40 zł podkleił mi silikonem uszczelke i działa super równiutko


pozdrawiam
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

coby pisze:podkleił mi silikonem uszczelke
Ciekawe jak długo to wytrzyma, gorzej jeśli wciągnie kawałek silikonu do silnika.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

a czemu ma wciągnąć i zakładając nawet jeśli tak,to co ma niby się takiego stać :roll:

Pzr. & c ya..
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”