SONDA LAMBDA

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Reasumując

Czy może ktoś napisać jka sonda i za jaką cenę do GT??

Bo si pogubiłem a chciałem wymienić na dobr i niedrogą!!

Pytanie poza konkursem.Mój probe spala na mieście ok 15 l.Wasze z tego co czytałem pala ok 11.Więc coś u mnie jest nie tak!!Tyle ,że Check Engine się nie zapala więc nie wykrywa błędu z sondą.Czy ściłem ją i nic się nie zmieniło.
Czy jest sens wydawać siano czy sprawdzać coś innego przy takim spalaniu.Czy jeżeli zrobię jakiś test spalin to mi coś więcej wyjasni??

Pozdro i sorki ,że tak nie do końca na temat.
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Gość

Post autor: Gość »

Może sonda działa tylko podaje przekłamane informacje, których komp nie wykrywa jako błędy.

Ostatnio pobiłem swój mały rekordzik, którego nie mogłem przeskoczyć. 6,5 w mieście na setke, tylko że jeździłem w godzinach wieczornych i naprawde powoli czyli nie przekraczałem 90km/h a Turbo chyba nie podniosło się ani razu do pozaycji nawet 8Psi. Jest to wydaje mi się podobny wynik do tego co podaje instrukca ale na trasie przy średnij prędkości 90km/h (6,1l/100). Chyba niższy wynik jest raczej nie realny.

Ech musiałem się pochwalić :D
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Sqad
No to qrna tylko gratulować.
Zwłaszcza 6.1/100(wynik niesamowity)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Hm.... ja bym musiał chyba przez polowe drogi pchac swojego probka aby osiągnąć taki wynik 6,1 l/100 .... marzenie
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Gość

Post autor: Gość »

OLEY pisze: Zwłaszcza 6.1/100(wynik niesamowity)
6,1 to wynik jaki podaje instrukcja którą mam, na trasie przy prędkości 90km/h, mi spalił 6,5 :shock:
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Tak.
Chodziło mi o 6.5
Zle wpisałem.Sorki.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Tak sobie poczytałem ten topic i zaczęło mnie korcić, żeby sprawdzić jak to jest u mnie z tymi sonadami. ChcekEngine nigdy mi się nie zapala w czasie jazdy ale jak odczytałem kody błędów to okazało się, że dostałem kod 17 i 24, co świadczy o błędach na obu sondach lambda. Dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie i analiza spalin podobno wyszła tak dobrze, że aż gościu w serwisie się zdziwił (mam gdzieś ten wydruk z komputerka) :lol: Spalanie w trasie przy prędkości nie przekraczającej 130 km/h jakieś 8,5 litra. No i tutaj proszę o Waszą pomoc jak do tematu podejść bo nie wiem jak się do tego zabrać. Tak sobie teraz głośno pomyślę i jeżeli się mylę to mnie prostujcie:
Skoro ChcekEngine mi się nie zapala to może kody jakie odczytałem były zapisane i są w ECU jeszcze historycznie i np. po usunięciu problemu z sondami ktoś nie wyczyścił błędów z pamięci.
Gdyby to był aktualny problem to chyba od czasu do czasu powinna mi się zapalać kontrolka CheckEngine podczas jazdy?
Może dobrym rozwiązaniem byłoby wyczyszczenie błędów z ECU i powtórna obserwacja i odczytanie kodów po jakimś czasie. Gdzieś znalazłem, że wyczyszczenie błędów robi się poprzez odpięcie minusa od akumulatora i wciśnięcie hamulca na kilkanaście sekund. Prawda to?

Generalnie oprócz tych odczytanych błędów problemów z silnikiem nie mam poza trochę dziwnym pływaniem wolnych obrotów na rozgrzanym silniku. Jest tak: przez ok 20 sekund mam jakieś 800 obrotów potem na ok 5 sekund jest około 1000 albo ciut więcej i potem znowy spadają do ok 800 no i tak w kółko Macieju. Wcześniej trochę mi szarpał ale to były świece i walnięte przewody WN. Po wymianie nie ma żadnego szarpania i wszystko chodzi jak w zegarku.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Gość

Post autor: Gość »

darel pisze: Gdzieś znalazłem, że wyczyszczenie błędów robi się poprzez odpięcie minusa od akumulatora i wciśnięcie hamulca na kilkanaście sekund. Prawda to?
Prawda
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

Potrzebuję konkretnych informacji w temacie sondy. Dwa białe przewody to grzanie (to wiem) pojawia się 12V po zapłonie, natomiast czarny to masa a szary to napięcie z sądy od 0 do 1V zależnie od pomiaru (idzie do kompa):?: :?: :?: Potrzebuję tych info bo moja wcale nie działa.

Pozdrawiam.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Damian - to ją wymień
Wszystko co napisałeś się zgadza. Idzie do kompa.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Sqad pisze:Może sonda działa tylko podaje przekłamane informacje, których komp nie wykrywa jako błędy.

Ostatnio pobiłem swój mały rekordzik, którego nie mogłem przeskoczyć. 6,5 w mieście na setke, tylko że jeździłem w godzinach wieczornych i naprawde powoli czyli nie przekraczałem 90km/h a Turbo chyba nie podniosło się ani razu do pozaycji nawet 8Psi. Jest to wydaje mi się podobny wynik do tego co podaje instrukca ale na trasie przy średnij prędkości 90km/h (6,1l/100). Chyba niższy wynik jest raczej nie realny.

Ech musiałem się pochwalić :D

jak Ty to zrobiles :shock:
ja nigdy jeszcze nie zszedlem ponizej 10 nawet jesli wskazowka od Turbo sie nie rusza
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

widzisz pelocik... musisz po prostu popracowac nad serduszkiem autka i technika jazdy :> da sie, uwierz ze sie da...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Tomi pisze:widzisz pelocik... musisz po prostu popracowac nad serduszkiem autka i technika jazdy :> da sie, uwierz ze sie da...
Przy przeliczaniu spalania w 126p też używano radzieckich kalkulatorów i paliły 4 l/100km :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

asdero - sugerujesz, że mam radzieckiego kompa w Probku z 89 roku. Dywersja, czy tajne wsparcie Forda dla Gorbaczowa i pieriestrojki?
pelot - komp ustawiony na wyświetlanie chwilowego zużycia paliwa (167l/100km przy szybkim ruszaniu) skutecznie cofa nogę z gazu i wszystko jest możliwe, szczególnie jak się uweźmiesz na rekord spalania, wybierzesz jakąś długą pustą trasę w Wawie, droga z pierwszeństwem, bez świateł, nie przekraczasz dozwolonej prędkości więcej, niż dwukrotnie (max 90km/h), zamiast Turbo jakaś melancholijna muza (może Papa Dance), chciałbyś zajrzeć do Route, ale to nie poniedziałek, jakiś koleś wyprzedza Cię stuningowanym radiowozem machając przyjaźnie lizakiem, ale nie dajesz się sprowokować do ścigania... No i jak to kogoś nie pobić? ...więc bijesz rekordy oszczędnej jazdy 8-[
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Robert pisze:asdero - sugerujesz, że mam radzieckiego kompa w Probku z 89 roku. Dywersja, czy tajne wsparcie Forda dla Gorbaczowa i pieriestrojki?
Nie, jestem realistą...
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

MiH pisze:Damian - to ją wymień
Wszystko co napisałeś się zgadza. Idzie do kompa.
Witam. Pytam dlatego że u mnie na sondzie nie ma masy. Czarny przewód takrze nie jest połączony golwanicznie z obudową. Jeżeli czarny to masa a w popielatym ma być od 0,5 do 1 V czy oznacza to że sonda generuje (ze spalin) to napięcie czy zmienia rezystancję ????

Pozdrawiam
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Sonda to pewnego rodzaju ogniwo i sama generuje napięcie. Z tego co ze szkoły pamiętam...
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Damian »

Maciucha. pisze:Sonda to pewnego rodzaju ogniwo i sama generuje napięcie. Z tego co ze szkoły pamiętam...
Witam
Teraz wiem dlaczego sonda na oscyloskopie dziłała (fachowiec podłączył się bezpośrednio do niej ) a mój komp nawet nie wie o jej istnieniu.
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

witam panowie >

Tak czytam czytam co tu piszecie i się troszke zgubiłem szczerze mówiąc w wynikach jakie powinien podawać miernik.
Od Kalii'ego wiem że sonda powinna dawać ok 1V a mi oscyluje w granicach (0.3 do 0.5) na rozgrzanym silniku i bez dodawania gazu .

Więc moje pytanie brzmi tak : Czy to co pokazuje mi miernik to dobrze czy zle , czy może powinienem zmienic sonde ???

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Z tego co wiem, sonda ma za zadanie mierzyć ilość tlenu w spalinach.
Wartość napięcia na sondzie zależy właśnie od ilości tlenu.

Dlatego wskazania bywają różne i wartości wahają się od zero ileś tam po prawie jeden volt.
Z tego powodu właśnie najlepiej mierzyć je na rozgrzanym, (dobrze rozgrzanym!) silniku.

Nasze sondy (w jedynkach) nie są skomplikowane (jeden przewód) więc łatwo jest zdiagnozować ich poprawne działanie.

Użycie Google w zupełności wystarczy, aby wiedzieć o co chodzi. :wink:

Co prawda nie korzystałem jeszcze z usług tej firmy, ale jeżeli kogoś interesuje,
to może niech napisze później jaka jest z nimi współpraca. Oto link:

:arrow: http://www.gielda-czesci.pl/Uklad,wydec ... da,21,145/

Należy wpisać dane samochodu i wyskoczy adres i telefon. :D

Ps. Nie przejmujcie się tym "91 -93". :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
adm
Posty: 28
Rejestracja: 2007-07-11 21:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adm »

Ok wszyscy się nagadali, a nikt nie podał konkretnych marek i cen. :P
2.5 V6 24V
Awatar użytkownika
Mariooo46
Klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2015-12-12 13:00
Samochód: PROBE II '93 2,5V6
Galeria: viewtopic.php?t=23361
Lokalizacja: Warszawa "BRÓDNO"

Re: SONDA LAMBDA

Post autor: Mariooo46 »

witam
Mam pytanko odnośnie sondy lambda. Może ktoś ostatnio wymieniał i może podzielić się informacjami jaką kupił i gdzie. Wkurza mnie już ten zapalający się Check Engine.
Po sprawdzeniu błędów wywala tylna prawa sonda lambda.
pzdr
PROBE II '93 2,5 V6 - Czerwona strzała +5hp za kolor
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: SONDA LAMBDA

Post autor: Romas »

Ja u siebie mam zamontowane dwie nowe BOSCH
Awatar użytkownika
Mariooo46
Klubowicz
Posty: 142
Rejestracja: 2015-12-12 13:00
Samochód: PROBE II '93 2,5V6
Galeria: viewtopic.php?t=23361
Lokalizacja: Warszawa "BRÓDNO"

Re: SONDA LAMBDA

Post autor: Mariooo46 »

Jakiś symbol bo jest tego tyle że masakra....
PROBE II '93 2,5 V6 - Czerwona strzała +5hp za kolor
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: SONDA LAMBDA

Post autor: KrecioPL »

Prawa sonda lambda to jest ta od zderzaka :) Lewa to jest ta od grodzi.
Kup denso. Zadzwoń do mazparts - mają.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”