ZMIANA INTERCOOLERA

Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

ZMIANA INTERCOOLERA

Post autor: sebastianznak »

Witam kolegów klubowiczów mam pytanie, czy ktoś z Was ma może inny intercooler w swoim Probe,ja mam zamiar wstawić większy wiadomo w jakim celu i chciałbym podzielić się z opiniami osób które bawiły się w to czy też może chcą sie podjąc tego tematu.Wymiana intercoolera -niby nic ale pewnie coś tam poprawi w 2.2GT.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

no nie takie niby nic bo przecież im większy intercooler tym chłodniejsze powietrze będzie docierało do kolektora ssącego. Większy intercooler włożysz ale pytanie czy nie będzie przeszkadzać chłodnica.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: sebastianznak »

Wlaśnie nad tym pracuje,myślałem też żeby połączyc dwa szeregowo -dwa takie same od probe ,zobacze jak to bedzie chodzić no i chłodzić.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

cooler

Post autor: KALI »

Cześć.To co mogę podpowiedzieć a użyję przykładu mojego poprzedniego samochodu czyli gt1 to to ,że nie ma co przesadzać z wielkością coolera z tego względu że mając do dyspozycji dość małe turbo ihi jakie jest w jedynce
nie polepszymy osiągów auta ,a dodamy mu małą turbo - dziurę.TZ. turbina będzie się dlużej napędzać przez większy obieg.Wiem bo testowałe. Ja poszedłem dalej i zmieniłem turbo na g-t3 i problem znikł.Ale mówiłem tu o dużej chłodziarce bo od iveco i o dolotach 2,5 c . to dlatego była dziurka.
Ale ogólnie polecam tę przeróbkę bo warto!!!!!
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Kolega Sebastian też ma wymienione turbo na garreta, ale nie w tym rzecz. Nie wielkość jest ważna, znaczy też, ale równie oporność jaką stawia intercooler na układ dolotowy. Np. coller który bedzie stawiał 4Psi oporu na układ nie będzie dobry, bo dla uzyskania pożądanego efektu trzeba będzie dać większe ciśnienie samej turbinie, trzeba wiedzieć gdzie jest ta cienka czerwona linia której nie powinno się przekroczyć.
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Post autor: sebastianznak »

No oki.Dzięki za sugestie, a Co myślicie o 2-ch coolerach w szeregu czy dwa połaczone mogą stawiać faktycznie taki niepożądany opór o którym pisze Sqad.Czy poprostu darować sobie ten temat.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ja mam 2 intercooler,ale chyba nie będę tego testował,tam nie ma miejsca na 2 cooler,trza było by się pozbyć wiatraka od klimy.A tego bym nie chciał...
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Sebastian może popytaj tu http://www.tomson.com.pl/exec.php?C=POCZATEK&

Oni mają doświadczenie w tego typu modyfikacjach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”