Strona 4 z 4

Re: VIRIS

: 2011-04-29 17:49
autor: tomasz
cześć.
Więc u mnie jest tak samo jak u 2Ya:
"
Here's how they open/close:
@ light load (not wide open throttle)
VRIS1 0 - 6500rpm = OPEN
VRIS2 0 - 6500rpm = CLOSED

@ Heavy Load (pedal to the floor, wide open throttle)
VRIS1 0 - 3250rpm CLOSED, 3250 - 6500 OPEN, 6500+ CLOSED
VRIS2 0 - 4250rpm CLOSED, 4250 - 6500 OPEN, 6500+ CLOSED "
Jak odłączę TPS (gniazdo 4-stykowe) i dodam gazu niezbyt silno ręką pociągając tylko za dźwignię gazu pod maską
działają tak:
najpierw otwiera się V1 potem V2, następnie puszczam dźwignię gazu to zamyka się najpierw V2 potem V1.
(czyli jak Pan Bóg przykazał)
Kiedy podłącze znowu wtyczkę tps i uruchomię silnik na wolnych obrotach to:
V1 - natychmiast otwiera się.... depnę gazem V1 - natychmiast zamyka się ...... dalej gazując V1-otwiera się znowu przy odp. wysokich obrotach.
Niestety na postoju z podłączonym tps V2 wydawał się być martwy bez względu na deptanie gazem. O tym, że się otwiera wiem tylko pośrednio: wkładałem papierek pod dźwignię V2 i jak mocniej szarżowałem, zwłaszcza pod górę to papierka potem nigdy nie było. A gdy miałem rozszczelnioną instalację próżniową VRISÓW to papierek zawsze nieubłaganie pozostawał na V2 jak i na V1 bez względu na energiczną jazdę.
Uruchomienie V2 z podłączonym tps wymaga więc dużego obciążenia silnika. Raz zdarzyło się, że energicznie rozpędzałem się do 80 km/h na równej drodze to papierek pod V2 tylko się przesunął, natomiast podczas energicznego rozpędzania się pod górę do 80 km/h papierek ten zawsze wypadał.
Wynika z tego, że do uruchomienia VRISÓW z podłączonym tps oprócz obrotów wymagane jest jeszcze odpowiednie obciążenie silnika, zwłaszcza dla V2.
A dla czego normalnie na biegu jałowym lub z niewielkim gazem V1 jest zawsze otwarty? Nie wiem, może tak ma właśnie być?
Być może akurat na biegu jałowym lub z lekką jazdą otwarcie V1 umożliwia lepszą współpracę układu zasilania z układem recyrkulacji spalin? Tak mi się wydaje przynajmniej. Może akurat jak stoisz w korku z włączonym silnikiem to przy otwartym V1 silnik bierze mniej paliwa przez lepszą współpracę silnika z EGR.
Wygląda więc, że mam identycznie jak kolega 2Ya, a wątpię aby nam obu zepsuł się komputerek w identyczny sposób. Czyli tak chyba być powinno....
Acha mam Forda Probe z 1994r.
pozdr.

Re: VIRIS

: 2011-05-01 01:07
autor: jimmie
też tak mam :D

Re: VIRIS

: 2015-09-15 20:33
autor: Sallmo
Znalazł Laszlo , może się komuś przydać
VRIS solenoid repair - https://www.youtube.com/watch?v=q0UMXADWM6c

Re: VIRIS

: 2015-09-15 21:09
autor: quarth
ciekaw jestem czy po 10 latach jakas madra glowa zmieni temat tego watku (innych moze tez) na poprawny

Re: VIRIS

: 2015-09-16 07:13
autor: Kocureq
quarth pisze:ciekaw jestem czy po 10 latach jakas madra glowa zmieni temat tego watku (innych moze tez) na poprawny
vitek 2015-09-16 06:40 Edytowano post „VRIS” napisany przez Sqad
Szybka reakcja :)