Strona 1 z 3

Jaki termostat - zimno mi!!!

: 2004-01-06 10:14
autor: DENAT
Jak się okazalo nie mam termostatu w moim Probe 2.2 GT USA 1989r. Poprzedni wlascicel musial go wyciagnac. I nie moge porownac zadnego ze sklepu. facet w sklepie ma jakis, mowi ze ma ksztalt owalny itd, i musze sprawdzic czy to ten. Czy jest jakas roznica mniedzy termostatem w wersji amerykanskiej a europejskiej. Bardzo prosze o przeslanie mi jakiegos rys. prawidlowego termostatu. Please, bo obieg mam caly czas otwarty i mi sie nie chce zagrzac, o ogrzewaniu wewnatrz juz nie wspominam)

: 2004-01-06 10:39
autor: Gość
Jesteś pewny że nie masz termostatu ??? Jeżeli tak to OK a jeśli nie to może masz zapowietrzony układ chłodzenia.

: 2004-01-06 10:49
autor: Gość
do silnikow F2 mazdy

WAHLER 3119.88D3
temperatura otwarcia 88st.

: 2004-01-06 10:51
autor: DENAT
Tak jestem pewny bo zagladalem, kolo pompy nic nie bylo. Spuscilem plyn. Ukladu na pewno nie mam zapowietrzonego. Chyba ze w probiakach termostat jest gdzie indziej, ale mialem poprzednio golfa i audi i termostatu byly kolo pompki

: 2004-01-08 13:19
autor: Gość
Termostat w 2.2 nie znajduje sie kolo pompy wody.
koszt termostratu WAHLER to ok. 40zl

najlepiej wyjasni to rysunek, ktory odnosi sie do rocznikow 89-92 w manualu
Obrazek

Silnik nie trzyma temperatury POMOCY

: 2004-07-13 23:00
autor: Gość
Witam

Po waszych ostatnich radach przepłukałem układ i pomogło. Nagrzewnica pracuje poprawnie. Natomiast temperatura silnika jest nadal w dolnej części normy, no chyba, że stoję w korku to wtedy temperatura podnosi ale po przejechaniu 2-3 kilometrów temperatura znowu spada. Termostat jest w porządku. Dodam tylko, że mam zamontowaną instalację gazową.

Czy ktoś z was wie co muszę zrobić aby temperatura była stałą (w połowie normy)?

Pozdrawiam
2,2 GL

: 2004-07-14 07:22
autor: Gość
może układ zapowietrzony ? i sprawdź bezpieczniki

: 2004-07-14 09:44
autor: Gość
Hehe, ciesz sie stary! Przynajmniej nie przegzezejesz silnika :) a tak poza tym jesli tylko obroty Ci spadaja po rozgrzaniu do ok. 800 i sie nie podnosza to nie masz sie co martwic. Ewentualnie sprawdz czy Ci wentylator nie chodzi non-stop. Jest taki czujnik z jednym kabelkiem na kolanku u gory silnika, ktory przerywa prace wentylatora jesli temp. jest nie za wysoka. Ja mam przerwane polaczenie od tego czunika i jak zalacze wentylator do wlasciwego gniazda to pracuje bez przerwy nawet na calkowicie zimnym silniku.

: 2004-07-14 09:53
autor: Gość
Witam

1. Układ jest odpowietrzony prawidłowo
2. O jakie bezpieczniki ci chodzi?
3. Z obrotami silnika wszystko jest ok
4. Wentylator wprost przeciwnie czasem się nie załącza
5. Ten czujnik od wentylatora chce wymienić bo już jest wyrobiona ta blaszka i czasem nie załącza wentylatora.

Piszesz że przynajmniej nie muszę się martwić o przegrzanie silnika, no cóż masz rację. Ale weź pod uwagę, że w zimie przy minus 15 mam zimną nagrzewnicę i mi szybki od środka zamarzają :(.

Pozdrawiam

: 2004-07-14 10:04
autor: Gość
papciu... namotałeś praktycznie o tym samym w temacie tym: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2139
kontynuuj zatem następnym razem jeden wątek a nie śmieć plizzz.

: 2004-07-14 10:06
autor: Gość
:roll: ups o tym nie pomyslalem :lol: moze dlatego ze mamy lato... - chociaz czy aby na pewno? Jesli juz jestes przy bezpiecznikach to moze najlepiej sprawdz wszystkie, jedne masz pod maska, a drugie wewnatrz na bocznej sciance pod kierownica. Wiem ze ten opisany jako "FAN" jest odpowiedzialny m.in. za wentylator. Po drugie moze masz problem z nagrzewnica bo u mnie nawet jak jest temp. na kresce od ktorej zaczyna sie zakres NORMAL to zima przy wlaczonym ogrzewaniu robi sie cieplo i przytulnie. Jak bys potrzebowal to mam takowe i NIEDROGO odstapie :wink:

: 2004-07-14 12:01
autor: MiH
papciu ->
wynika z tego co mówisz że masz zbyt dużą sprawność układu chłodzenia.
może masz pokombinowane coś z koem pasowym pompy wody? Może masz mniejsze kółko?

: 2004-07-14 16:44
autor: wingerman
A ja dalej stawiam na TERMOSTAT... napisz jak go sprawdziles?

: 2004-07-14 17:29
autor: Gość
popieram wingermana WYMIEN TERMOSTAT !!!!!!!!

: 2004-07-14 22:46
autor: Gość
BIENIAS pisze:papciu... namotałeś praktycznie o tym samym w temacie tym: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2139
kontynuuj zatem następnym razem jeden wątek a nie śmieć plizzz.
Witam

Masz racje namieszałem, przepraszam :oops:

Poprawię się :wink:

Pozdrawiam

: 2004-07-14 22:50
autor: Gość
Witam

Termostat sprawdziłem metodą organoleptyczną.
1. Wymontowałem go
2. Zalałem garnuszek wodą
3. Włożyłem do niego termostat
4. Podpaliłem gaz i czekałem

Termostat był w pełni otwarty gdy woda była bardzo ciepła (nie zagotowała się). Mam termostat letni 83 stopnie.

Więc zakładam, że termostat jest ok

: 2004-07-14 23:16
autor: kollek
A czy nie wymieniałeś ostatnio termostatu albo ktoś tego wcześniej nie robił?? Kiedy kupiłeś auto??

Znam taki przypadek że znajomy (Mokry) kupił w JC termostat. Okazało się że nie był dobry do końca (jakoś działał inaczej) bo na zimnym silniku włączał wiatrak. Tak więc zagrzać silnik graniczyło z cudem.

: 2004-07-14 23:33
autor: AXEL
kollek pisze:A czy nie wymieniałeś ostatnio termostatu albo ktoś tego wcześniej nie robił?? Kiedy kupiłeś auto??

Znam taki przypadek że znajomy (Mokry) kupił w JC termostat. Okazało się że nie był dobry do końca (jakoś działał inaczej) bo na zimnym silniku włączał wiatrak. Tak więc zagrzać silnik graniczyło z cudem.
Ale przecież to nie termostat załącza wiatrak,tylko przełącznik termiczny wentylatora,który jest wkręcony w obudowę termostatu.termostat reguluje przepływ cieczy w układzie przy odpowiednich temp.

: 2004-07-14 23:38
autor: kollek
hmm.., nie wiem na 100% jak to działa, ale ten czujnik musi skąś pobierać sygnał żeby załączyć wiatrak.

Faktem jest to że po zmianie termostatu u Mokrego wiatrak włączał się na zimnym silniku. Sam Grzegorz (nasz nadworny mechanik w Kraku :)) wymieniał mu go na dobry, więc w tym przypadku przyczyna jest jasna. Winą był termostat.

: 2004-07-15 07:49
autor: wingerman
Papciu napisal
Termostat był w pełni otwarty gdy woda była bardzo ciepła (nie zagotowała się). Mam termostat letni 83 stopnie.
Tiaaaa.... otwart byl zapewne jak mowisz ale czy aby na 100% zamyka sie... to jest pytanie.
Upieram sie przy tym bo u mnie bylo identyczne, tez wyciagnalem termostat, sprawdzilem jak bozia kaze i co.. i testy wyszlu dobrze, lecz pozostalo pytanie czemy dalej silnik podczas jazdy sie nie dogrzewa a na postoju np. w korku rosnie temperatura.
Wg. mojej wiedzy dlaej upieralem sie ze to termostat a moje watpliwosci rozwialy sie po spotkaniu z Cynkim ktory przywiozl mi termostat do Probe.
Zmienilem go i..... temperaturka bez wzgledu czy jade, czy stoje, czy lece, czy plywam :wink: jest ustabilizowana.

PS. Moja rada zmien termostat pomimo Twoich testow. Koszta niewielkie.

: 2004-07-15 09:16
autor: kollek
Bodajrze 60 zł.

: 2004-07-15 15:11
autor: Jedrek
kollek pisze:Bodajrze 60 zł.
To chyba od wójka z Ameryki. :D :D :D

: 2004-07-15 15:58
autor: Gość
Witam

No cóż w taki wypadku nie będę się upierał, że mam dobry termostat :) uderzam do Cynkiego żeby mi kupił taki jak trzeba.

Jak silnik będzie ciepły to stawiam wszystkim zimne piwo :lol:

Pozdrawiam

: 2004-07-15 16:53
autor: wingerman
No to ja sie ciesze ze bedziemy mieli darmowe picie... do czasu rewanzu oczywiscie.

: 2004-07-15 17:03
autor: AXEL
wingerman-pamiętasz może jaki to był termostat?Tak się składa,że ja też nie mam szczęścia do termostatów,ostatnio siadł mi wahler.