ABS się cosi sknocił.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jeśli prędkość koła = 0 cały czas, to ABS się wyłącza i sygnalizuje awarię.
Chyba jednak inna ilość ząbków. Tylko czemu przez moment działało?
Wymień wszystkie 4 i po kłopocie!
Chyba jednak inna ilość ząbków. Tylko czemu przez moment działało?
Wymień wszystkie 4 i po kłopocie!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Tzn zależy co kto lubi, mi się podoba jazda bez abs'u i dlatego nie podpinam czujki, choć pare razy bym się przejechał.
Nie trać wiary, omomierz albo chociaż miernik w łapke i posprawdzaj czujki.
Nie wiem czy dobrze rozumuje bo pisze to troche po omacku ale może pomoże.
Tu są kody błędu abs'u do II gen.
A tu poszczególne connectory, 13 to Anti-Lock Brakes Self-Test Input
Nie trać wiary, omomierz albo chociaż miernik w łapke i posprawdzaj czujki.
Nie wiem czy dobrze rozumuje bo pisze to troche po omacku ale może pomoże.
Tu są kody błędu abs'u do II gen.
A tu poszczególne connectory, 13 to Anti-Lock Brakes Self-Test Input
Czyżby Absolutny Brak SzczęściaSqad pisze:To powiem tak, miałem abs, w sewisie mi go rozwalili, potem kupiłem od dobrego klubowicza czujke pojeździłem troche i z pierwszym deszczem odpiełem abs, kurde z tym systemem się nie da jeździć.
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
Jest 1 wyjatek . Hmowanie na 2 roznych nawierzchniach. Jezeli lecisz jedna strona auta po sniegu , 2 zas po asfalcie sproboj zahamowac "awaryjnie" .Marcos pisze:Sądzę, że dobry kierowca nie potrzebuje ABS-u.
A po drugie bez niego się lepiej jeździ, można lepiej wyczuć samochód.
Jednak muszę przyznać, że czasami ABS uratowa komuś dupę.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
A niby co ja wcześniej napisałemAndrzej pisze: Przyczyną może być również niepodłączony czujnik przy kole, albo przerwany przewód od niego.
Pozdrowienia
Poza tym:
Robert pisze: Brak impulsów (przerwany obwód lub brak czujnika) powoduje wyłączenie ABSu sygnalizowane kontrolką ANTI LOCK.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Andrzej pisze:A niby co ja wcześniej napisałemAndrzej pisze: Przyczyną może być również niepodłączony czujnik przy kole, albo przerwany przewód od niego.
Pozdrowienia
Poza tym:Robert pisze: Brak impulsów (przerwany obwód lub brak czujnika) powoduje wyłączenie ABSu sygnalizowane kontrolką ANTI LOCK.
pisze bo mnie to też bolało
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Kontrolka ABS....
Witam wsiech mały problem, dość często zapala mi się kontrolka ABS zwykle w trakcie jazdy i nie gaśnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym go uruchomieniu kontrolka nie zapal się już....hm..... Turkocze mi już przegub, może to ma związek....co o tym sądzicie?
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
problem z ABS
przekręcając kluczyk nie słyszę pompy, ale sprawdziłem że prąd do niej dochodzi. porozłączałem wszystkie możliwe wtyczki i miernikiem sprawdziłem - jest tak jak ma być. czujki mają opór 1700 om. przekaźnik w porządku. objawy są takie że przy wciśnięciu pedała w podłogę koła się blokują - ABS nie działa. jadąc na śliskiej nawierzchni (mokra kostka, piach itp) naciskam pedał trochę delikatniej i ABS się załącza - podbija mi nogę. o co chodzi? co jeszcze sprawdzić? pompa padła? komputerek (moduł czy co to tam jest ta puszka) do wymiany? bardzo proszę o jakieś rady bo ja już nie mam pomysłów
pozdro
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok
- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
To chyba nie ta bajka!Ivaho pisze: Z tego co wiem pompa wlącza sie przy ruszaniu, a nie przy przekreceniu kluczyka.
Pimpo, no żebym Ciebie musiał uczyć:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=abs
Pozdro!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Ivaho
- Posty: 316
- Rejestracja: 2005-01-20 18:55
- Galeria: viewtopic.php?t=6336
- Lokalizacja: Kąty Wrocławskie
Andrzej pisze:To chyba nie ta bajka!
Pozdro!
Stary, powaznie, dam sobie reke uciać ze pompa mi sie wlacza dopiero jak rusze. Nie wiem jak to dziala, basf ma tak samo, ze auto zapale i sobie stoi i stoi i nic. Dopiero jak popuszczam sprzeglo i ruszam to slychac zalaczenie pompy.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
No to mnie zaskoczyłeś. A jak się nazywa system ABS w II gen.
Jeżeli ma ktoś serwisówkę to proszę o nazwę.
Diagnoza nigdy nie jest prosta przy tych systemach, ale jeżeli jest tak jak piszesz to trzeba się dowiedzieć co powoduje włączenie, czy sygnał z czujnika przy kole czy może prędkościomierz (ale tylko gdy jest cyfrowy sygnał tzn w aucie jest zamontowany przetwornik drogi)
Reszta była opisywana.
Pozdrowienia!
Jeżeli ma ktoś serwisówkę to proszę o nazwę.
Diagnoza nigdy nie jest prosta przy tych systemach, ale jeżeli jest tak jak piszesz to trzeba się dowiedzieć co powoduje włączenie, czy sygnał z czujnika przy kole czy może prędkościomierz (ale tylko gdy jest cyfrowy sygnał tzn w aucie jest zamontowany przetwornik drogi)
Reszta była opisywana.
Pozdrowienia!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
właśnie wiem Ivan że coś miałem i tak z tym walczę już kilka miesięcy.
wyświetlają mi się kody 12 i 14 czyli obie czujki (przednia i tylna) od strony kierowcy. w czasie jazdy i postoju kontrolka się nie świeci. po zapaleniu silnika gaśnie i już jej więcej nie widzę. byłem u Ricka i on ama tak że przekręca kluczyk i pompa buczy parę sekund, trzęsie się i uspokaja a u mnie tego nie ma.
Andrzej czytałem ale to nie do mnie płynu nie ubywa, hamuje normalnie, nic nie hałasuje, pedał nie twardnieje... jest wszystko tak jak ma być tylko że czasami ABS się nie włącza. ręczny chodzi bez zarzutu, płyn jest niedawno wymieniony więc nie jest ani zużyty ani hamulce nie są zapowietrzone.
dziwne jest to że wyświetla mi błąd czujek ale omomierz wskazuje właściwy opór
pozdro
wyświetlają mi się kody 12 i 14 czyli obie czujki (przednia i tylna) od strony kierowcy. w czasie jazdy i postoju kontrolka się nie świeci. po zapaleniu silnika gaśnie i już jej więcej nie widzę. byłem u Ricka i on ama tak że przekręca kluczyk i pompa buczy parę sekund, trzęsie się i uspokaja a u mnie tego nie ma.
Andrzej czytałem ale to nie do mnie płynu nie ubywa, hamuje normalnie, nic nie hałasuje, pedał nie twardnieje... jest wszystko tak jak ma być tylko że czasami ABS się nie włącza. ręczny chodzi bez zarzutu, płyn jest niedawno wymieniony więc nie jest ani zużyty ani hamulce nie są zapowietrzone.
dziwne jest to że wyświetla mi błąd czujek ale omomierz wskazuje właściwy opór
pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Problem z ABS/czujniekiem ABS
Witam.
Mam problem z ABS'em. Sprowadzony probe nie mial ABSu, tzn swiecila kontrolka ABSu non stop. Bylem w ASO, nie mieli oczywiscie zlacza i musieli miernikiem sprawdzac co jest nie tak... Na badaniu wyniklo, ze zepsuty jest czujnik lewy przedni. Pytam ile? Oni 1640 zl za jeden czujnik:)
Kupilem uzywany na allegro za 80 PLN, zostal on zamontowany, byl na pewno dobry.
Po zalozeniu swiecila kontrolka dalej, wiec zresetowalem komputer odpinajac kleme i wciskajac hamulec na jakis czas.
Dioda zgasla, ale.... Po ruszeniu po kilku sekundach zapalila sie ponownie
Po wylaczniu stacyjki i odpaleniu auta, teraz dioda nie swieci (wczesniej zawsze swiecila). Ale za kazdym razem po ruszeniu dioda sie ponownie zapala i ABSu nie ma.
Ma ktos jakis pomysl? Bo przeciez nie pojade do FORDA wydac 2000 zl za to.
Mam problem z ABS'em. Sprowadzony probe nie mial ABSu, tzn swiecila kontrolka ABSu non stop. Bylem w ASO, nie mieli oczywiscie zlacza i musieli miernikiem sprawdzac co jest nie tak... Na badaniu wyniklo, ze zepsuty jest czujnik lewy przedni. Pytam ile? Oni 1640 zl za jeden czujnik:)
Kupilem uzywany na allegro za 80 PLN, zostal on zamontowany, byl na pewno dobry.
Po zalozeniu swiecila kontrolka dalej, wiec zresetowalem komputer odpinajac kleme i wciskajac hamulec na jakis czas.
Dioda zgasla, ale.... Po ruszeniu po kilku sekundach zapalila sie ponownie
Po wylaczniu stacyjki i odpaleniu auta, teraz dioda nie swieci (wczesniej zawsze swiecila). Ale za kazdym razem po ruszeniu dioda sie ponownie zapala i ABSu nie ma.
Ma ktos jakis pomysl? Bo przeciez nie pojade do FORDA wydac 2000 zl za to.
- n-x
- Posty: 108
- Rejestracja: 2008-03-27 20:57
- Galeria: viewtopic.php?t=13537
- Lokalizacja: Kraków