ABS się cosi sknocił.

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jeśli prędkość koła = 0 cały czas, to ABS się wyłącza i sygnalizuje awarię.
Chyba jednak inna ilość ząbków. Tylko czemu przez moment działało?
Wymień wszystkie 4 i po kłopocie! :D
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Gość

Post autor: Gość »

To powiem tak, miałem abs, w sewisie mi go rozwalili, potem kupiłem od dobrego klubowicza czujke pojeździłem troche i z pierwszym deszczem odpiełem abs, kurde z tym systemem się nie da jeździć.
Pticu
Posty: 10
Rejestracja: 2004-12-19 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Pticu »

Dzięki chłopaki.Po świętach jeszcze raz przejrzę wszystko od początku. Sprawdzę błędy,a jak nie to zrobię tak jak Sqad odepnę to i będę miał spokój.Jeszcze raz dzięki za pomoc. :)
Pticu PROBE 2,5 V6 '93
Gość

Post autor: Gość »

Tzn zależy co kto lubi, mi się podoba jazda bez abs'u i dlatego nie podpinam czujki, choć pare razy bym się przejechał.
Nie trać wiary, omomierz albo chociaż miernik w łapke i posprawdzaj czujki.

Nie wiem czy dobrze rozumuje bo pisze to troche po omacku ale może pomoże.

Tu są kody błędu abs'u do II gen.
Obrazek

A tu poszczególne connectory, 13 to Anti-Lock Brakes Self-Test Input
Obrazek
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

Sqad pisze:To powiem tak, miałem abs, w sewisie mi go rozwalili, potem kupiłem od dobrego klubowicza czujke pojeździłem troche i z pierwszym deszczem odpiełem abs, kurde z tym systemem się nie da jeździć.
Czyżby Absolutny Brak Szczęścia :lol: :lol: :lol: :wink:
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Sądzę, że dobry kierowca nie potrzebuje ABS-u.
A po drugie bez niego się lepiej jeździ, można lepiej wyczuć samochód.
Jednak muszę przyznać, że czasami ABS uratowa komuś dupę.
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Marcos pisze:Sądzę, że dobry kierowca nie potrzebuje ABS-u.
A po drugie bez niego się lepiej jeździ, można lepiej wyczuć samochód.
Jednak muszę przyznać, że czasami ABS uratowa komuś dupę.
Jest 1 wyjatek . Hmowanie na 2 roznych nawierzchniach. Jezeli lecisz jedna strona auta po sniegu , 2 zas po asfalcie sproboj zahamowac "awaryjnie" .
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

sprawdź przewody od czujek - ja miałem przerwany przewód po dłubaniu mechaników w zawieszeniu
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Andrzej pisze: Przyczyną może być również niepodłączony czujnik przy kole, albo przerwany przewód od niego.

Pozdrowienia :wink:
A niby co ja wcześniej napisałem :twisted: :twisted: :twisted:


Poza tym:
Robert pisze: Brak impulsów (przerwany obwód lub brak czujnika) powoduje wyłączenie ABSu sygnalizowane kontrolką ANTI LOCK.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
majcher
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-30 09:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: majcher »

Andrzej pisze:
Andrzej pisze: Przyczyną może być również niepodłączony czujnik przy kole, albo przerwany przewód od niego.

Pozdrowienia :wink:
A niby co ja wcześniej napisałem :twisted: :twisted: :twisted:


Poza tym:
Robert pisze: Brak impulsów (przerwany obwód lub brak czujnika) powoduje wyłączenie ABSu sygnalizowane kontrolką ANTI LOCK.

8) 8) 8) 8) 8)
pisze bo mnie to też bolało
majcher
jest - Mitsubishi Pajero 2.5TD
było - 2.0 SE 1996
Awatar użytkownika
Ketch
Posty: 15
Rejestracja: 2004-03-08 23:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Kontrolka ABS....

Post autor: Ketch »

Witam wsiech :D mały problem, dość często zapala mi się kontrolka ABS zwykle w trakcie jazdy i nie gaśnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym go uruchomieniu kontrolka nie zapal się już....hm..... Turkocze mi już przegub, może to ma związek....co o tym sądzicie?
Gość

Post autor: Gość »

już było na forum i to dość dużo. Sprawdź zębatki od abs'u, czy mają wszystkie zęby zrób przegub - bo szkoda skrzyni biegów (drgania na skrzynie się przenoszą), jak to nie te dwie rzeczy to znaczy że czujka.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

u mnie kontrolkę "zgasiła" wymiana płynu :) czarny kisiel miałem ;)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

problem z ABS

Post autor: P.I.M.P.O. »

przekręcając kluczyk nie słyszę pompy, ale sprawdziłem że prąd do niej dochodzi. porozłączałem wszystkie możliwe wtyczki i miernikiem sprawdziłem - jest tak jak ma być. czujki mają opór 1700 om. przekaźnik w porządku. objawy są takie że przy wciśnięciu pedała w podłogę koła się blokują - ABS nie działa. jadąc na śliskiej nawierzchni (mokra kostka, piach itp) naciskam pedał trochę delikatniej i ABS się załącza - podbija mi nogę. o co chodzi? co jeszcze sprawdzić? pompa padła? komputerek (moduł czy co to tam jest ta puszka) do wymiany? bardzo proszę o jakieś rady bo ja już nie mam pomysłów

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Ej, bo ty wogole miales cos nie tak z tym abs'em. Z tego co wiem pompa wlącza sie przy ruszaniu, a nie przy przekreceniu kluczyka.
Co z kontrolką?
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ivaho pisze: Z tego co wiem pompa wlącza sie przy ruszaniu, a nie przy przekreceniu kluczyka.
To chyba nie ta bajka!

Pimpo, no żebym Ciebie musiał uczyć:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=abs

Pozdro! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Ivaho
Posty: 316
Rejestracja: 2005-01-20 18:55
Galeria: viewtopic.php?t=6336
Lokalizacja: Kąty Wrocławskie

Post autor: Ivaho »

Andrzej pisze:To chyba nie ta bajka!

Pozdro! :wink:

Stary, powaznie, dam sobie reke uciać ze pompa mi sie wlacza dopiero jak rusze. Nie wiem jak to dziala, basf ma tak samo, ze auto zapale i sobie stoi i stoi i nic. Dopiero jak popuszczam sprzeglo i ruszam to slychac zalaczenie pompy.
Probe II 2.0 16V euro, granatowy
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

u mnie załancza się po włączeniu kluczyka(pod warunkiem że auto się poruszy- tzn. albo odpalisz i zaczniesz jechać , albo np. auto lekko zjedzie z górki- bez odpalania silnika)
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

No to mnie zaskoczyłeś. :shock: A jak się nazywa system ABS w II gen.
Jeżeli ma ktoś serwisówkę to proszę o nazwę.

Diagnoza nigdy nie jest prosta przy tych systemach, ale jeżeli jest tak jak piszesz to trzeba się dowiedzieć co powoduje włączenie, czy sygnał z czujnika przy kole czy może prędkościomierz (ale tylko gdy jest cyfrowy sygnał tzn w aucie jest zamontowany przetwornik drogi)

Reszta była opisywana.

Pozdrowienia!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

właśnie wiem Ivan że coś miałem i tak z tym walczę już kilka miesięcy.

wyświetlają mi się kody 12 i 14 czyli obie czujki (przednia i tylna) od strony kierowcy. w czasie jazdy i postoju kontrolka się nie świeci. po zapaleniu silnika gaśnie i już jej więcej nie widzę. byłem u Ricka i on ama tak że przekręca kluczyk i pompa buczy parę sekund, trzęsie się i uspokaja a u mnie tego nie ma.

Andrzej :arrow: czytałem ale to nie do mnie ;) płynu nie ubywa, hamuje normalnie, nic nie hałasuje, pedał nie twardnieje... jest wszystko tak jak ma być tylko że czasami ABS się nie włącza. ręczny chodzi bez zarzutu, płyn jest niedawno wymieniony więc nie jest ani zużyty ani hamulce nie są zapowietrzone.

dziwne jest to że wyświetla mi błąd czujek ale omomierz wskazuje właściwy opór

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

też byłem tym zdziwiony jak właczyłem kluczyk , wcisnąłem sprzęgło, auto lekko zjechało i załaczyła sie pompa.
byc moze załancza ja czujnik abs'u- jak piszesz.
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

a ząbki są wszystkie??
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

o! ząbków nie sprawdzałem! dzisiaj zobaczę

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
yerzyk
Posty: 16
Rejestracja: 2008-03-11 10:56

Problem z ABS/czujniekiem ABS

Post autor: yerzyk »

Witam.

Mam problem z ABS'em. Sprowadzony probe nie mial ABSu, tzn swiecila kontrolka ABSu non stop. Bylem w ASO, nie mieli oczywiscie zlacza i musieli miernikiem sprawdzac co jest nie tak... Na badaniu wyniklo, ze zepsuty jest czujnik lewy przedni. Pytam ile? Oni 1640 zl za jeden czujnik:)

Kupilem uzywany na allegro za 80 PLN, zostal on zamontowany, byl na pewno dobry.

Po zalozeniu swiecila kontrolka dalej, wiec zresetowalem komputer odpinajac kleme i wciskajac hamulec na jakis czas.

Dioda zgasla, ale.... Po ruszeniu po kilku sekundach zapalila sie ponownie :(

Po wylaczniu stacyjki i odpaleniu auta, teraz dioda nie swieci (wczesniej zawsze swiecila). Ale za kazdym razem po ruszeniu dioda sie ponownie zapala i ABSu nie ma.

Ma ktos jakis pomysl? Bo przeciez nie pojade do FORDA wydac 2000 zl za to.
Awatar użytkownika
n-x
Posty: 108
Rejestracja: 2008-03-27 20:57
Galeria: viewtopic.php?t=13537
Lokalizacja: Kraków

Post autor: n-x »

hmm ... może jak rozłączałeś hamulce uszkodziłeś przez przypadek czujnik , ja tak miałem w oplu vectrze a lecz abs dalej działał tyle że kontrolka ciągle świeciła ... :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”