Czy wejdą zimówki: 225/55/R16 na standardowe felgi?

Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Czy wejdą zimówki: 225/55/R16 na standardowe felgi?

Post autor: Jacklon »

Witam!
Z góry przepraszam za laickie pytanie.
Mam mały dylemat przy zakupie opon zimowych. Wiem, że idealne byłyby 195/60/R15, ale nawet nie wiem jakie felgi dokładnie potrzebuję do Probka (poza faktem, że 15'' :) ).
Mam możliwość zakupienia w niezłym stanie kompletu opon Michellin 225/55/R16. Mam standardowe alu i letnie mam założone 225/50/R16. Czy wejdą te zimowe? Jakie jest oznaczenie felg do Probka II gen?

Pozdrawiam
Marcin
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

225/50/R16 były w IIgen. GT
Ostatnio zmieniony 2005-12-08 09:24 przez ZENiTH, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

225/55 r16 wejda natomiast bedziesz odczuwal zmniejszenie mocy autka
i oponki z przodu beda obcierac o nadkole :)
Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Post autor: Jacklon »

OK, czyli ten rozmiar sobie odpuszczam.
Jakie felgi (stal) mam kupić 15''? Wiem, że na 5 śrub, ale tam są jeszcze inne parametry.
Czy lepiej kupić używane (troszkę bardziej) firmowe czy nowe / prawie nowe Continental czy inna Fulda?

Pozdrawiam
Marcin
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

Rozstaw śrub 5x114,3
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Jacklon pisze:OK, czyli ten rozmiar sobie odpuszczam.
Jakie felgi (stal) mam kupić 15''? Wiem, że na 5 śrub, ale tam są jeszcze inne parametry.
Czy lepiej kupić używane (troszkę bardziej) firmowe czy nowe / prawie nowe Continental czy inna Fulda?

Pozdrawiam
Marcin
Zwykłe. A jakie mogą być firmowe??? Kupisz zwykłe stalówki nawet nowe nie są drogie. stalówki to stalówki podejrzewam że będziesz je eksploatował w zimie więc producent nie gra roli. Najlepiej kup nowe najtańsze.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Jacklon
Posty: 10
Rejestracja: 2005-07-27 00:57

Post autor: Jacklon »

Yyy... Wypowiedziałem się nieprecyzyjnie:
firmowe opony bardzie używane (Michellin, Pirelli) czy w lepszym stanie ale troszkę mniej renomowane (choćby i nowe Frigo 2)?
Probe II GT, USA version, morski perła metallic
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jak pisał Brychu, rozstaw śrub 5x114,3 a ET powinno być 38.
Możesz też zapakować felgi od GT I generacji 15", Czy od II generacji Alufy 15" z 2.0, możliwości jest wiele w rozsądnych cenach.
krismen
Posty: 17
Rejestracja: 2005-11-07 17:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Krakow

oponki zimowe

Post autor: krismen »

Witam kolege i odrazu powiem ze mam zalozone do mojego Probka 2 95v opony 225 55 16 i niema zadnego problemu jezdzi sie super i niema zadnej straty mocy i nie sluchaj co ci podpowiadaja a powiem wiecej ze to sa wlasnie opony zimowe i autko na sniegu zachowuje sie swietnie. Sa to opony uzywane i tak jak pisze polecam. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

225 mm * 0,50 = 112,5 mm = 11,25 cm

225 mm * 0,55 = 123 mm = 12,3 cm

12,3 - 11,25 = 1,05 cm.

8)

----

EDIT:
Sqad pisze:rozstaw śrub 5x114,3 a ET powinno być 38.
I jeszcze jedna ważna sprawa czyli średnica piasty. Powinno być 67,1 mm z tego co pamiętam.

Czyli dokładnie felga stalowa piętnastka (do zimowych oponek 195/60/R15) powinna zwać się:

7x15/5x114,3/ET38/67,1

:wink:

EDIT2:
Jacklon pisze:idealne byłyby 195/60/R15
195/65/R15 też będą dobre w razie co. :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

Różnice w otworze centrującym można zniwelować pierścieniem centrującym, a jak będzie za maly to zawsze można u tokarza dotoczyć większy otwór.
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

MISIEK pisze:225/55 r16 wejda natomiast bedziesz odczuwal zmniejszenie mocy autka
i oponki z przodu beda obcierac o nadkole :)
mam takie założone obecnie i nie odczuwam ani zmniejszenia mocy ani też nic nie obciera.....nie wiem skąd wysnułeś swoje wnioski
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Awatar użytkownika
marioV6
Posty: 14
Rejestracja: 2005-08-22 11:57
Galeria: viewtopic.php?t=5735
Lokalizacja: Wałbrzych Wrocław

Post autor: marioV6 »

romulus pisze:
MISIEK pisze:225/55 r16 wejda natomiast bedziesz odczuwal zmniejszenie mocy autka
i oponki z przodu beda obcierac o nadkole :)
mam takie założone obecnie i nie odczuwam ani zmniejszenia mocy ani też nic nie obciera.....nie wiem skąd wysnułeś swoje wnioski
romulus ma racje.michał przeciez u mnie sa takie i felgi i opony,nie widziałes?i nic nie obciera.A osiagi faktycznie troche sie pogarszaja ale przy tak mocnym motorze "driver"nie jest w stanie odczuć tego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”