Strona 1 z 1

Zawieszenie hydrauliczne -> Koncepcja

: 2005-12-21 09:52
autor: Mr. Cynk
Ostatnio trochę mam okazję przebywać w citroenie BX.... auto takie sobie jeśli chodzi o wygląd ale jeśli chodzi o zawieszenie to chylę czoła.. :D

Nawet zastanawiałem się czy skoro u nas jest coraz częściej problem z zmortyzatorami, coraz rzadziej jest widoczny probek jedyneczka który ma w extra stanie amortyzatory i regulację ich to może zamiast zmieniać zawieszenie na nieregulowane warto by było wykorzystać zawieszenie hydrauliczne z jakiegoś XM'a czy xantii... :D

one mają podobną regulację a oprócz tego mają jeszcze regulację wysokości zawieszenia.. :) montaż beznadziejnie prosty bo nie ma żadnych sprężyn, tylko kulki z zielonym płynem, korektor wysokości do zamontowania (fajnie to działa bo jak załadujesz bagażnik polbrukiem to autko zwiększa sobie siśnienie z tyłu i światła dalej świecą tak jak powinny nie waląc w niebo.. :D:D:D)

do silnika dokłada się tylko pompkę tego zielonego "G" i w zasadzie jeszcze w kabinie sterowanie wysokością zawieszenia co można zrobić na przekaźnikach elektrycznych (oryginalnie w wersjach BX'a było to mechanicznie przestawiane)

frapuje nie ten temat... :) niezła jazda z tym byłaby... :) podrąże temat, pokażę rysunki, może ktoś znajdzie dość sił na przetrawienie tego tematu a może samemu uda mi się kiedyś coś takiego... :D:D:D

hydraulika w citroenach nie była specjalnie wadliwa, famę zrobił ten zielony płyn bo faktycznie kosztuje i jakieś zaworki które lubią padać w starych wersjach... (podobno ten zielony specyfik lubił rozpuszczać wszelkiego rodzaju gumki itp...) znawcy tematu (klub cytrynki) twierdzą zgodnie że w nowszych rozwiązaniach już nie jest to w ogóle słabym punktem tych aut a wręcz przeciwnie. :D:D:D

No? nie byłoby jazdy? zero sprężyn SIEMA.. :D obniżyć? nie ma sprawy, "Tadeusz, wajchę przełóż..." krawężnik wysoki? łoj podnosimy się.. :D sportowo poszaleć to twardości dmuchniemy.... a jak teściową ukoić na fotelu obok to na softa robimy... :D:D:D

Ja jak latam z boku tym BX'em to jestem w szoku jak on pokonuje śpiących policjantów, studzienki itp... cżłowiek jest odcięty od nawierzchni... :D:D:D
"Benio" ma jakieś 16 lat i śmiga aż miło.. :D

: 2005-12-21 10:07
autor: raven
Temat bardzo ciekawy i zacny.
Ciekawe ile by to wyszlo. co by trzeba kupic i za ile, jakie schody z montażem by były?
Było by super, kolejny wypas w GT by był :D i znow przydatny.

Oczywiście do dwójki to nie wejdzie :twisted:

: 2005-12-21 10:09
autor: enduro
chętnie widziałbym coś takiego w swoim Probku....chociażby po to żeby bez szurania brzuchem Probka,dowieźć motocykl w teren.... :lol:

: 2005-12-21 10:39
autor: Voodoo
Mój wujas miał BX'a i fajna sprawa to zawieszenie. Jego zaletą jest to, że praktycznie nie do zdarcia. Zaś jedynym mankamentem była ewentualnie wysoka cena eksploatacji lub naprawy.
W układzie panuje bardzo wysokie ciśnienie i kiedyś jeden z przewodów doprowadzających to zielone mazidło poleciał, więc zastąpił go zwykłym miedzianym do układu hamulcowego. Niestety patent wytrzymał niecały miesiąc i rozerwało go. A oryginalne przewody były już potem nieziemsko drogie.

: 2005-12-21 11:39
autor: Mr. Cynk
wszystko jest nieziemsko drogie kiedy nie ma do kogo się po to zwrócić, nie?

tak jak z probami.. :D

ale mam kolegę, który jest od kilku lat (6-8) w klubie cytrynki i zapewnia mnie że są sposoby na poprawienie niezawodności zawieszenia do tego stopnia, że BX lata i nie opada.. :)


to że przewód strzelił to wina jednego małego gówna które kosztuje 60pln i ktoś nie zadbał o wymianę tego małego elementu. :)

tak się dowiedziałem, niestety nie przytocze nazwy o jaki element chodziło ale kto miał lub ma BX'a wie o co chodzi... :D

wracając do tematu trzeba zawieszenie nie od BX szukać a od XM lub Xantii... :) nowsze roczniki. :)

: 2005-12-21 20:53
autor: Lisiu
hmmmm mój "dalszy" sąsiad ma XM po zdrowym dzwonie z boku.... raczej nie będzie go robił więc może wyrzydze zawieche za rozsądną cene... :D 8)

: 2005-12-21 22:44
autor: Bogdan9999
Cynki wszystko ładnie i fajnie ale mówiąc szczerze to koszty tego lecą w tysiakach minimum 2000 czyżbym mówił brednie ?? Co do takiego zawiecha to kto by nie chciał ale jak pomyśle że mam montować dodatkową pompę przy silniku to aż mnie ciarki przechodzą (dorobienie szajby na pompę tak aby pasowała na nasz pasek i jej wyważenie, zrobienie mocowania przy silniku do pompy itp itd) Patrząc na to do zrobienia ale wszystko wymaga czasu i jak by nie było ogromnego wkładu finansowego bo mówimy o przeszczepieniu tego zawieszenia do naszych samochodów a tu już nic do tego nie pasuje najmniejszy problem a będzie ich setki robią się duże jeśli nie mamy gdzie wcisnąć tych zielonych badzejstw przy amorach a do tego mocowania amorów ah coraz więcej się tego robi. #-o Ale powodzenia panowie ja na to się nie pisze za mało many :cry:
Pozdrawiam

: 2005-12-22 08:19
autor: Mr. Cynk
wiadomo, że to nie jest temat na zasadzie wyjąć i wstawić inne.. :) To naturalne, że to nie będzie pasować ale skoro mam w życiu za sobą udany montaż silnika od MZ250 do WSK175, przeróbki MZ na 300ccm, modyfikacje z fiatem 126p, :) koło zamachowe itp.... już kilka modyfikacji w probe to sądzę, że jeśli skończę temat remontu probka jaki mam zaplanowany obecnie nie jest wykluczone, że złapię się za jakiś szalony pomysł.. :D:D:D

A może mi nie starczy sił i sprzedam tego bolida tak jak stoi i kupie sobie ŁuDu Ola'NOS'a :twisted:

: 2005-12-29 00:01
autor: roberto
NIE WAL W WAŁA, W KOŃCU TO U CIEBIE ROBIŁEM ZAWIESZENIE,DASZ RADĘ

: 2006-02-08 03:06
autor: damianGT
szkoda że mieszkacie tak daleko bo bym wam sprzedał BX za grosze bo stoi mi pod domem a w kwietniu muszę zapłacić za niego OC i bardzo mi się to nie uśmiecha!

: 2006-02-09 19:40
autor: Koszyk
te zawieszenie jest fajne ale tylko montowane w "cytrynach" (tylko francuzi wprowadzaja innowacje gdzie w innych firmach nie wszystko znalazlo zrozumienie i seryjne montowanie) i ma jeden mankament!!! o ile sie nie myle to pompa ktora pracuje razem z zawieszeniem odpowiada rowniez za hamulce!! i jeszcze jedno dosc istotne - jak sie cos zepsuje to go nie podniesiesz i nigdzie nie pojedziesz a w probku bez dzialajacej regulacji smialo jezdzisz

: 2006-02-10 00:18
autor: damianGT
dobrze mówi ! jak mi wyleciał płyn to straciłem panowanie nad całym samochodem. jednak jestem zainteresowany sprzedaniem cytryny BX'90 1,6 zarejestrowana na 1,4 93KM FUL L BEZ SKÓRY I KLIMY! NAPRAWDE ZA GROSZE

: 2006-02-10 09:27
autor: RX
Witam,

Prościej:

http://probeaddiction.com/airride.htm

Na pewno można dostać to o wiele wiele taniej, jako że ProbeAddiction to wyjątkowo drogi sklep.

Rozumiem - brak satysfakcji, jednak modyfikacja we własnym zakresie to tak dużo pracy, że na samą myśl włącza mi się lenistwo... ;)

Pzdr.