Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas »

w sumie Pajda to masz racje bo te silniki teraz już są odprężone przez powycierane pierścienie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Pajda16v »

Jak prawie każda V :)
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: wuka »

Może się mylę ale odprężenie to chyba nie to samo co brak kompresji ?? #-o
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas »

Wuka pewnie ze nie, ale odprężenie właśnie obniża kompresję, a nominalna kompresja w silniku 2.0 FS to ok14 bar, im mniej tym bardziej pierścienie wyjechane ;)
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Pajda16v »

Zakres prawidłowych ciśnień to:
- dla 2.0: 119 – 171 psi,
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas »

pajda , te info są błędne, wiem bo robiłem te silniki i po kapitalce każdy ma od 14 do 14.5 bara :wink:
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Pajda16v »

To tyle oleju żarły po twoich kapitalkach ze je tak uszczelniało ?? heh
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Romas »

Oj Pajda,ty to masz bujną wyobraźnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Pajda16v »

ciekawe ile kris miał po generalce :)
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: pawlacz »

Zna ktoś kogoś godnego polecenia odnośnie montażu kompresorów/turbo w południowe Polsce?
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: wuka »

Coś dla mających nadzieję, że montaż kompresora to koszt tylko kompresora i kilku kształtek.
Kosztorys.xlsx
(10.27 KiB) Pobrany 175 razy
Dodam, że moja zabawa jest mocno po kosztach, wszystko praktycznie we własnym zakresie, wielu elementów zapewne jeszcze nie ująłem, zawsze coś po drodze wyskoczy. Jak skończę wszystko robić to wrzucę finalny kosztorys. Na tym momencie jestem w jednej czwartej wydatków.
Obrazek
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: sawmaster »

wg mnie nie warto bawić się w podnoszenie mocy w przednionapędówce, ja już z tego się wyleczyłem
LukaszProbe
Posty: 509
Rejestracja: 2015-10-11 22:04
Samochód: Probe r.96 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=23104
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: LukaszProbe »

sawmaster pisze:wg mnie nie warto bawić się w podnoszenie mocy w przednionapędówce, ja już z tego się wyleczyłem
Dlaczego tak uwazasz?
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: sawmaster »

bo podniesienie mocy do 200km nie wystarczy, ciagle będzie nie dosyt a już więcej nie warto bo nie oszukasz praw fizyki jeśli chodzi o sprawne przenoszenie mocy na asfalt
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: wuka »

W przednionapędówce 250km to maks co można przenieść na asfalt. Ale moje przeróbki to tylko przystanek na drodze do 4x4 więc myślę, że wszystko przede mną. Jak by były jakieś konstruktywne uwagi to czekam na odpowiedź. (nie rozpisuję się o planie 4x4 na forum bo by mnie wszyscy zaraz zjechali, ale taki mam plan)
Obrazek
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: pawlacz »

Nowy civic ma 300km i sobie radzi :)
Awatar użytkownika
wuka
Klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 2012-01-25 20:30
Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=19968
Lokalizacja: Kraków, Gorlice

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: wuka »

Bardziej myslałem że ludzie odpisz że mniej kasy wystarczy a tu miłe zaskoczenie. Jak by były jakieś uwagi czego nie trzeba robić albo co jest nie potrzebne to piszcie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt

Post autor: Lukasz »

sawmaster pisze:wg mnie nie warto bawić się w podnoszenie mocy w przednionapędówce, ja już z tego się wyleczyłem
musisz to powiedzieć na jakimś forum hondy :lol: męczy już mnie to na naszym forum że czegoś się nie opłaca,nie da się albo coś tam jak się ma fantacje i monete to wysztko się opłaca
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Post autor: pawlacz »

Jakie korbowody pasują do KL-DE a są wytrzymalsze? Okazało się, że ja mam pokrzywione korbowody. Tłoki będą nowe, ale takie same, nie chce się pchać w kuciznę z względu na fundusze.

Wiem że od jakiejś mazdy pasowały, ale trzeba było przerabiać chyba sworznie, mimo wszystko chyba wyniosłoby to mniej niż kucizna.

Oprócz tego ktoś kto robił remont silnika u mnie założył dwa tłoki lewe, a cztery prawe, ciekawostka.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Post autor: KrecioPL »

Pawlacz - korby pasują od Millenii ale koszt tych korb + tulejowanie wychodzi niewiele taniej niż komplet dedykowanych korb od PRISM-a
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Post autor: pawlacz »

Właśnie patrzyłem, oczywiście chodzi o millenie 2.3? Są tylko dwa silniki takie w obecnej chwili na allegro, korbowody same nie do dostania. Zastanawiam się nad tymi PRISMami, ale opinie też mają różne. W każdym razie czy korby kute, czy od milleni, trzeba doliczyć wyważanie wału.
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Post autor: pawlacz »

Firma która wykonuje remont, Dziak, raczej odradza prismy, bo to chińczyki i prawdopodobnie trzeba będzie je jeszcze obrabiac; przynajmniej takie mają doświadczenia...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Post autor: Romas »

Odkowki robi praktyczne e jedna firma a pism i inne firmy dostępne u nas na rynku dają swoje logo i tyle. Jeśli chodzi o pism to ja polecam, znam naprawdę grube projekty które na tym latają.
Patrząc na wojaże i następstwa, ja na twoim miejscu zmienił być na wstępie tunera...
Ostatnio zmieniony 2017-08-22 17:59 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Post autor: KrecioPL »

Romas pisze:Patrząc na wojaże i następstwa, ja na twoim miejscu zmienił być na wstępie tunera...
Jestem "ZA".

Poza tym Pawlacz - ostrzegałem Cię przy tym projekcie, że wkładanie kompresora i liczenie, że "jakoś będzie" nie jest dobrym pomysłem.

Ładuj PRISMy i po problemie - chłopaki na Mazdaspeedzie latają na takich i nic się nie dzieje.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszta)

Post autor: pawlacz »

Tak na przyszłość:

Firma która składa silnik dostała korbowody PRISM-a, okazało się, że nie są idealne:
Sprawdzenie korbowodów:
1. 56,03 luz 0.08mm oś ok
2. 56,02 luz 0,07 oś ok
3. 56,02 luz 0,07 oś 0.02mm
4. 56,01 luz 0.06 oś 0.05mm
5. 56,01 luz 0.06 oś ok
6. 56,02 luz 0.07 oś 0.05mm

Żeby korbowody były idealne trzeba zacisnąć stopki do wymiaru 56,00mm
wtedy uzyskamy 0.05mm luzu na panewkach. Oś należy wyprowadzić poprzez
wymianę tulejek.
Czekam na odpowiedź od sklepu, firma składająca może je przerobić tak by było ok (obniżenie stopek+nowe tulejki), ale czemu do cholery ja mam za to płacić...
Ostatnio zmieniony 2017-09-02 12:04 przez pawlacz, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”