Strona 1 z 1

Dziwny "klik" pod maską

: 2006-01-13 06:16
autor: damianGT
witam! mam mały problem i nie wiem co to jest ,przy zmianie biegu na wyższy lub przy dodawaniu gazu na małej prędkości słysze delikatne kliknięcie pod maską mojego probaska, nie mam pojęcia co to może być!ten klik jest naprawde delikatny i słychać go tylko gdy jadę na luzie po dodaniu gazu i wciśnięciu sprzęgła nic nie słychać,poradżcie mi i powiedzcie co to może być . a może to jest coś nie związanego z silnikiem tylko np. z przegubami bo moje są już mocno z tyrane i niedługo idą do wymiany!
pozdrawiam!

Mała uwaga - proszę o poprawne tytułowanie topików. Wykrzykniki są zupełnie niepotrzebne...Staranność również jest wskazana - nie warto zacząć tematu z dużej litery? :D

: 2006-01-13 09:16
autor: Sh(.)(.)ters
To auto ma już kilka lat dodatkowo teraz na dworze jest mróz, może coś delikatnie przymarzło...

To raczej nie przeguby. W zależności od poziomu ich zużycia terkoczą głośniej/ciszej, częściej/rzadziej ale na skręconych kołach.

: 2006-01-13 09:22
autor: ZENiTH
to może być wiele rzeczy. może coś się rozkręciło i właśnie tylko wtedy słychać jak się tłucze. U mnie teraz słychać jak tłucze się osłona tłumika albo sam tłumik tylko nie wiem czy środkowy czy końcowy w każdym razie słychać metaliczne brzęczenie w momencie gdy spadają obroty w okolicach 1500 i tylko na luzie.

: 2006-01-13 09:42
autor: Gacek Wrocław
Tu się zupełnie nie zgodzę odnośnie terkotania przegubów -mocno zużyte przeguby wewnętrzne będą terkotały również podczas jazdy na wprost, a na mrozie przez pierwszą minutę znacznie mocniej.

Odnośnie klikania - może to być mocowanie mcpersona z przodu jeżeli słychać zdecydowanie na górze, lub tuleja wahacza/swożeń wahacza jak słychać na dole.

Te rzeczy słychać wtedy kiedy zmieniają położenie - czyli podczas hamowania przy niewielkiej prędkośći, ale zdecydowanym depnięciu, ruszania, podjeżdżania na krawężnik etc.
Przy większych prędkościach trudniej to stukanięcie usłyszeć.

pozdrawiam

: 2006-01-13 11:18
autor: damianGT
dzięki ,dzisiaj sprawdze dokładniej ,może rzeczywiście coś się poluzowało.

: 2006-01-13 13:00
autor: Gacek Wrocław
Probe jest ciężkie i sztywne - luzy można tak na prawdę sprawdzić tylko na szarpaku w stacji diagnostycznej.
Ewentualnie kanał i breszka :) ale to nie zawsze pokaże wszystkie luzy.