Re: Podświetlenie zegarów - zmiana koloru
: 2010-09-16 17:11
No to jak masz kogoś w czym problem... Weź jeden kabel lekko odizoluj podłącz miernik Na zakresie DC i AD pomierz. Jeżeli ani na jednym ani na drugim nie ma 14,5 a ta wartość zmienia się wraz z podnoszeniem obrotów silnika (zmniejsza się) to jest prawdopodobnie dobry przewód impulsowy. Niech ten ktoś napisze program zwykłego licznika impulsów dzielonego przez 3 i już ma obrót silnika o 360st teraz do tego dorzucić jednostkę czasu (lub w jednostce czasu zliczyć ile jest impulsów- naturalnie podzielonych przez 3) i masz prędkość obrotową. Wywalasz to na wyświetlacz i gotowe. Odświeżanie natychmiastowe lub np co 0,2s.
Zdecydowanie lepiej by było gdybyś miał oscyloskop aby poszukać ten przewód z impulsami. Miernikiem cyfrowym też dasz radę im wyższe obroty tym bardziej idiotyczne napięcie powinien pokazać (co raz mniejsze na zakresie AC). AC najlepiej pokazuje dla 50hz natomiast DC dla 7 Hz tak więc jakoś na pewno go znajdziesz. Niech ci powie ktoś bardziej obeznany w 2 gen który to przewód i z głowy
Zdecydowanie lepiej by było gdybyś miał oscyloskop aby poszukać ten przewód z impulsami. Miernikiem cyfrowym też dasz radę im wyższe obroty tym bardziej idiotyczne napięcie powinien pokazać (co raz mniejsze na zakresie AC). AC najlepiej pokazuje dla 50hz natomiast DC dla 7 Hz tak więc jakoś na pewno go znajdziesz. Niech ci powie ktoś bardziej obeznany w 2 gen który to przewód i z głowy