Strona 2 z 2

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-05-31 21:39
autor: Mardok
Odkopię temat, podepnę się, też mam podobny problem, już od kupna samochodu no ale wtedy się nie pojawił a nie myślałem o sprawdzaniu błędów. Ogólnie to nie mam żadnego problemu, samochód zdrowo rwie do przodu, pali dobrze na zimnym i rozgrzanym silniku, spalanie w normie, tylko ten check engine co jakiś czas się świeci i jest to trochę denerwujące, nie wiem czym jest to spowodowane, napięcia też mierzyłem no ale jeśli są to sondy 1V to nie wiem czy wszystko jest oki, max jaki mi pokazywał to bodajże 0,70 i to rzadko, nie powinno być więcej? stuki co nie wymieniam, jak zacznie szwankować zabiorę się za to no ale jestem ciekawski i trapi mnie to, jakieś sugestie? xD

ŁYKA PALIWO JAK SMOK

: 2009-11-05 13:55
autor: AliRS
Witam,

Probbe 2.5 v6 automat US 93r , wtyk diagnostyczny OBD 1 . GDZIE MOŻNA DOKONAĆ SPRAWDZENIA KOMPUTOROWEGO W WARSZTACIE ?
Na złączkę komp wskazuje na dwie sondy lambdy, ale to nie znaczy że w stu procentach tak jest.

Co doradzacie koledzy ?

Ryszard

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-05 14:14
autor: Kocureq
Z tego co wiem OBD I po wtyku diagnostycznym nic więcej Ci nie da niż to co pokaże check engine na złączce.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-05 14:51
autor: AliRS
Witam,

Mechanik sprawdzał sondy lambdy i stwierdził ze sa dobre, a ja zbaraniałem ! , a komp swoje że to sondy lambdy.
I JAKI Z TEGO WNIOSEK ?

Ryszard

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-06 13:51
autor: Robert
Jeśli obecnie kontrolka check engine się nie świeci, to są to zapamiętane błędy.
By je skasować odłącz plus z akumulatora i wciśnij pedał hamulca na co najmniej 5 sekund.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-22 21:14
autor: matix84
Podpinam się pod temat z pytaniem: w jaki sposób odczytujecie kody błędów?
Z tego co wyszukałem tutaj na forum zrozumiałem, że wchodzę w tryb diagnostyczny (zworka TEN i GND w gnieździe diagnostycznym), następnie włączam zapłon i po chwili świecenia powinna zacząć mi mrugać kontrolka check engine. Dobrze zrozumiałem? Również czytałem coś o wpinaniu diód ale nie bardzo wiem o co chodzi. Posiadam Probe II z silnikiem 2,5 V6 i jak próbuję odczytać kody błędów to kontrolka mi ciągle świeci i nic. Robiłem próbę i odłączałem sondę, odłączyłem TPS i ciągle żadnych kodów błędów. Chyba, że coś źle robię przy próbie odczytania.
W każdym bądź razie sądzę, że coś nie do końca funkcjonuje jak powinno gdyż przy spokojnej jeździe na trasie spalanie mam w granicach 10,5l/100km, na mieście ok. 17,8l/100km

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-27 18:55
autor: wazir
Upewnij sie że zwierasz napewno TEN i GND włączasz zapłon i powinno mrygać... chyba że masz OBD2 ale raczej wątpie w tym roczniku.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-27 20:05
autor: matix84
zwieram wg. opisu na obudowie złącza więc sądzę, ze to dobre, a poza tym wtedy włączają mi się oba wiatraki.
Nie mam OBD 2.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-28 14:12
autor: Sam
jak nie mryga ci check to masz tak jak ja musisz włączyć diodę tak jak jest w opisie albo miernik wskazówkowy inaczej nie odczytasz błędów. Nie wiem czemu tak jest, ale też się z tym zmagałem właściwie co śmieszne ;/ to jak coś odłączę i na miernik pokazuje błędy to check się nie zapala ;p czyli w sumie ze wystąpiły błędy dowiaduje się tylko jak sprawdzam je w złączu.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-28 14:17
autor: Robert
Sam pisze:czyli w sumie ze wystąpiły błędy dowiaduje się tylko jak sprawdzam je w złączu
Może wystarczy wymienić żarówkę? :idea:

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-28 14:29
autor: matix84
Robert: żarówka jest sprawna (gdy silnik nie pracuje a jest włączony zapłon ciągle świeci), po włączeniu trybu diagnostycznego również świeci i nic więcej
Sam: Jak podłączasz diodę do złącza? Z jakimś opornikiem? Które piny?

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-11-29 00:33
autor: Sam
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 proszę bardzo metoda 2 mówi co i jak ;) ja też myślałem że to naprzemienne metody a tu po prostu działa albo jedna albo druga ;/ dziwne trochę ale tak jest.

Re: kod błędów 17 i 24

: 2009-12-15 14:06
autor: matix84
dzięki wielkie, w wolnej chwili przetestuję :)

-- dodano 2009-12-15 14:06 --

sprawdziłem kody błędów diodą - działa :D
Doliczyłem się błędów: 2, 5, 23, 24 i 28, trochę sporo :?
Błąd 5 jest błędem czujnika stuków - jeżeli mam ten błąd oznacza to, że od ostatniego resetu kompa wystąpiło spalanie stukowe? Czy oznacza to uszkodzenie czujnika?
Po odczytaniu błędów zresetowałem kompa i znów sprawdziłem (z ciekawości) co pokaże. Wyskoczył mi tylko błąd 28 (EGR) mimo, że po resecie nie odpaliłem silnika.
Błędy jeszcze raz sprawdzę po przejechaniu kilku km.