Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Wiesiek »

jarsonik Ja swoj dolot kupilem za 320 zl caly komplet ze stozkiem Simoty i jestem zadowolony - tylko montowac wszytko bylo w komplecie.I oczywiscie zeby to cos dalo to razem ze stozkiem zalozylem też kolektor wydechowy/barany/
simota 2.jpg
simota 2.jpg (42.66 KiB) Przejrzano 7903 razy
Załączniki
simota.jpg
simota.jpg (19.53 KiB) Przejrzano 7902 razy
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Taxon »

Wiesiek pisze:I oczywiscie zeby to cos dalo to razem ze stozkiem zalozylem też kolektor wydechowy/barany
Mógłbyś nieco rozwinąć myśl ? O jaki kolektor chodzi i co ma to dać ?
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: jarsonik »

nasze kolektory wydechowe są do kitu, jeden kolektor odprowadza spaliny z 3 cylindrów i te trzy rury łącza się od razu w jedną "rurę" co powoduje, tak jakby, tłumienie mocy silnika i spadek osiągów, spaliny są kumulowane w jednym miejscu nie ma ich swobodnego przepływu. Sportowe kolektory wydechowe również są dwa i tez każdy odpowadza spaliny z 3 cylindrów, ale nei są tak pokręcone jak fabryczne,a dodatkowo przechodzą potem w podwójną rure, co zapobiega kumulacji spalin i poprawia przepustowość. Dzięki takiej modyfikacji uzyskujemy lepsza moc ogólną samochodu. Nie iwem czy dobrze i jasno to opisałem. Jeżlei coś nakręciłem to poprawcie mnie.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Wiesiek »

Tak dokladnie wedlug mnie to wyjasniles i nie mam nic wiecej do dodania poprostu majac czym wdychac trzeba miec i czym wydychac :D
I mysle też ze sam stozek poza wygladem malo co daje
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Kocureq »

Sam stożek daje fajny dźwięk :)
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Wiesiek »

To sie zgadza-wyglad i fajny dzwiek
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Taxon »

Hmm - wg mnie nie tylko. Wszystko zależy od sposobu montażu stożka. Różne silniki różnie to trawią. Np w przypadku 2.0, którym śmigałem zdecydowanie lepiej było wydłużyć dolot i tym samym odsunąć filtr od silnika. Nie pogorszyło to osiągów, a silnik stał się elastyczniejszy.
Z kolei w Cougarze V-ka jest cholernie czuła na zmiany długości dolotu, więc najlepsze rezultaty daje short ram z wyizolowaną puchą i doprowadzonym zimnym powietrzem. Trzeba pokombinować. Z Wydechem jest podobnie. Nie wiem jak w Probe, ale Cougar oprócz katalizatora głównego, ma na kolektorach wydechowych prekaty. Jeśli usunie się ten główny, a pozostawi te prekaty, to nieznacznie poprawiają się osiągi. Ktoś by pomyślał, że wywalenie prekatów jeszcze bardziej to poprawi. A tu zonk - po wywaleniu prekatów auto w wchodzi w tryb awarii (max 140km/h) i wywala "CheckEngine".
Do wszystkiego trzeba podchodzić z głową.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
BenzoPiren
Posty: 52
Rejestracja: 2007-09-14 13:17
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=12548

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: BenzoPiren »

A może ktoś polecić jakiś dobry stożek do 2.0 w rozsądnej cenie ??? Muszę wymienić a nie chce szmelcu za 25zł
Czarne 2,5 93 rok
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: RX »

Witam,

Naturalnie K&N.
Dożywotnia gwarancja, legendarna jakość :)

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Taxon »

RX, on mówi o stożku. Wkładkę do seryjnego airboxa - owszem - wpakowałbym K&N, ale stożek to strata kasy, bo jakość jest porównywalna z Simotą czy Aomą. U mnie w Probe 2.0 rewelacyjnie działał AOMA . Cena coś koło 70PLN. Dość dobry kompromis jakości i ceny. Nie pamiętam jaki to był dokładnie model, ale był o tyle fajny, ze miał niewielką średnicę i wydłużony kształt. Teraz w Cougim używam SIMOTY i generalnie też jestem zadowolony. Wydaje mi się, ze SIMOTA daje fajniejszy dźwięk, ale to pewnie kwestia bardziej silnika niż filtra. Tylko nie baw się w ShortRam, bo zamiast poprawić to pogorszysz osiągi. Kup trochę rurek i wyprowadź filtr pod akumulatorem.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: RX »

Witam,

Wiem, że mówi o stożku i nie szedłbym w nic innego jak K&N :)
To absolutnie topowe i sprawdzone produkty (szeroka gama modeli np. specjalne stożki FilterCharger). Dożywotnia gwarancja... i fajne naklejki w komplecie :mrgreen:

Pozdrawiam!
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Taxon »

BenzoPiren pisze:A może ktoś polecić jakiś dobry stożek do 2.0 w rozsądnej cenie ???
To chyba eliminuje Twojego faworyta :wink:
A naklejki ile koni mu dodadzą :?: :wink:
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: RX »

Hey,

Naklejki to podstawa, ale trzeba pamiętać, że trzeba je stroić dla najlepszego efektu :mrgreen:

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Taxon »

Czyli najlepiej nakleić na czoło kierowcy :D
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: --C-- »

Już wiadomo dlaczego RX zawsze na bujance wkracza... skoro ma całą teczkę naklejek tuningowych

Popieram RX, w każdym aucie montowałem K&N, a sam stożek do Probka 2 kosztuje 250zł zatem to nie tragedia
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Taxon »

Cypol pisze:sam stożek do Probka 2 kosztuje 250zł
Do 2.0 czy 2,5 ? Bo to chyba nie to samo.
AOMA do silnika max 150KM (taka do 2,0 w zupełności wystarczy) kosztować będzie ok 70PLN i da to samo co K&N za 250PLN. Za resztę kasy można kupić kolanka, rurki i złączki do solidnego montażu.Zamiast naklejek.
Ja rozumiem, że na pewnych rzeczach nie ma sensu oszczędzać, ale akurat filtry powietrza AOMY czy K&N mają porównywalną jakość.
Powtarzam - wkładkę do seryjnego dolotu brałbym K&N, ale stożek AOMY, bo nie ma sensu przepłacać, jeżeli nie ma różnicy.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: RX »

Witam,

Każdy i tak tu będzie stał przy swoim.
Tak samo jak przy olejach.
Orlen 5w30 i Castrol Edge 5w30. I tu i tu 5w30.
Ciuchy - czy to będzie Imperium Armeni czy Emporio Armani to przecież to i to nosimy, to i to - materiał.
Wosk można kupić K2 super duper mega za 10 zł i można Turtle Waxa za 60 zł... w nieskończoność.
Ja wolę dopłacić do pewniaka made in USA a nie jakiś tam tuningowy chinol.
Spawany w polskim warsztacie wydech może i działał by tak samo jak mój SLP.
Ale jak ma się mieć auto "cacuszko wypieszczone" to jak tu iść na kompromisy.
I to wcale nie jest jakiś burżujski koszt. Zresztą, akurat wydech SLP wyszedł mnie taniej licząc już z transportem do Polski (wydech robiony w USA, a nie w Chinach!) niż chcieli okoliczny wiejscy mechanicy za spawanie "wg. ich sprawdzonej konstrukcji z szefa Astry GSi" :mrgreen:

Pozdrawiam!
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Taxon »

RX, są rzeczy na których nie ma sensu oszczędzać, ale są też takie, za które bez sensu przepłacać. Na pewno nie oszczędzałbym na oleju, oponach, tarczach i klockach czy elementach zawieszenia, bo to oszukiwanie samego siebie. Ale jeżeli chodzi o filtr, to jestem zdecydowanie zwolennikiem częstszego wymieniania tańszego filtra, niż na odwrót. Oczywiście nie mówię tu o najtańszej lipie, ale AOMA czy SIMOTA to nie jest jakieś tam ostatnie barachło.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: micek »

Czy aby na pewno stożkowy filtr powietrza jest lepszy od sportowego filtra?
Co powinno być w takim komplecie (stożek) do założenia, może jakieś zdjęcie/grafika?

PS
Made in USA produced by China (albo imported by China) :lol: :wink:
Tak to najczęściej wygląda. Z drugiej strony nie rozumiem tej dyskryminacji chińskich produktów.
Uważam, że prawie każdy ma coś produkcji made in China ale nie każdy o tym wie.
Każdy kupuje to co uważa za słuszne.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: matix84 »

Odkopię ten temat bo jednak trochę mnie to interesuje w szczególności dlatego, że stosunkowo niewielkim kosztem chciałbym podnieść moc probka(jak większość piszących w tym dziale) :)
Opinie o filtrach są dosyć subiektywne ponieważ jedni piszą, że założenie stożka w miejscu oryginalnego filtra (stożek łapie ciepłe powietrze) nie zmienia osiągów, natomiast inni twierdzą, że założenie zimnego dolotu nic nie zmienia...
Oryginalny dolot (w V6) jest dosyć ciekawy ponieważ łapie zimne powietrze pod ciśnieniem natomiast wszystko jest umieszczone blisko silnika i nagrzewa się.
Trochę z tym kolidują mi opinie o stożkach typu "nie widzę różnicy". Może ktoś robił np. pomiary przyspieszenia na nowym oryginale a potem na stożku, dolocie zimnego powietrza itp.?
Czy w sieci bądź w katalogach filtrów można znaleźć parametry dotyczące przepuszczalności powietrza bądź powodowanych oporów przez filtr? Z własnego(głupiego) doświadczenia wiem, że całkowite wymontowanie filtra poprawia lekko przyspieszenie - w poprzednim aucie zrobiłem taki test. Filtr został wyjęty na 1 przejażdżkę kilku km.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Eli »

dobrze, że już nie masz poprzedniego samochodu :twisted:
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Przemek-83 »

Mnie interesuje ta wkładka K&N ciekawe jak na tym by śmigał? miał ktoś styczność z tym ?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: OLEY »

Panowie.
Idzie zima, a na zimę, to się stożki raczej powinno ściągać, albo zaopatrzyć się w specjalną
obudowę dla nich. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: Kocureq »

dlaczego?
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Post autor: CBR »

:mrgreen:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”