Stożkowy filtr powietrza + dodatki

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Stożek kup ten drugi, łatwiej go upchać pod paskę
A redukcja jedna i druga pasuje
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
MICHAL_GT
Posty: 68
Rejestracja: 2007-11-19 19:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań Kołobrzeg

Post autor: MICHAL_GT »

Witam

Mam pytanko

Właśnie montuje sobie stożek. Co zrobić z tym wężykiem (można go wyrzucić czy trzeba to jakoś zaślepić ?) :shock:

Obrazek

Pozdr :D
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Najlepiej jakbyś miał adapter z wyjściem na ten wężyk.
Jeżeli kupiłeś jakieś badziewie z Allegro, to zapewne tam nie ma.
Co prawda, jak sobie wisi osobno, to za wiele tam nie zaszkodzi.
Jeżeli już ma sobie wisieć bezczynnie, to radziłbym założyć na końcówkę
coś w stylu filterka. Choćby kawałek gąbki. Zawsze jest to jakieś zabezpieczenie przed syfem.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Raczej nie zaszkodzi ale po co sie przekonywać :wink: Można równiez kupić najzwyklejszy filtr paliwa - taki,od malucha za 2 zeta czy,od wueski za zeta :P i tez zagra :wink: zbędny plastik wyciąć i mamy rasowy filterek na wężyk do podciśnienia 8)
Sa tez różne filterki na odmy itp.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
MICHAL_GT
Posty: 68
Rejestracja: 2007-11-19 19:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań Kołobrzeg

Post autor: MICHAL_GT »

Sprawa rozwiązana filterek na odme (średnica 9mm) kupiony :)
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Z tego co pamiętam to na odmę jest 12 mm ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
MICHAL_GT
Posty: 68
Rejestracja: 2007-11-19 19:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań Kołobrzeg

Post autor: MICHAL_GT »

na odme ma 12 mm ale ten konkretny( wężyk u mnie ) ma 9mm średnicy, natomiast jeżeli chodzi o te filterki to można je dostać na różne średnice od 9 do 25 mm :D
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pitbull »

No i ja założyłem stożek wraz z dolotem, było trochę roboty żeby to wszystko spasować ale jakoś dałem rade. Wrażenia są następujące:
- jakby tak szybciej wkręca się na obroty
-no i od 3 tyś obrotów zaczyna bardzo głośno warczeć, nie spodziewałem się że będzie tak głośno, dźwięk jest powalający :evil:


Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: --C-- »

Do 2,5 polecam stożek K&N, nie trzeba stosować żadnych kolanek itp, i ładnie ssie :P
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Cypol pisze:nie trzeba stosować żadnych kolanek itp, i ładnie ssie :P
chyba gorące powietrze w takiej konwencji :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

Pitbull pisze: -no i od 3 tyś obrotów zaczyna bardzo głośno warczeć, nie spodziewałem się że będzie tak głośno, dźwięk jest powalający :evil:
no wlasnie czytalem chyba na mazdaspeed ze stozkow nikt w tych silnikach nie montuje bo swiszczy ze hoho i jest beznadzieja ;P
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Furious
Posty: 168
Rejestracja: 2008-06-01 14:30
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13950
Lokalizacja: Pabianice/Łask

Post autor: Furious »

siemka, podepnę się pod temat może. Nosze się z zamiarem kupna jakiegoś porządnego filtra. Wybór padł na ITG 78mm (piankowy). I moje pytanie, czy będzie lepszy od np k&n albo pipercross'a? miał już ktoś z nim do czynienia?
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pitbull »

dyb pisze:
Pitbull pisze: -no i od 3 tyś obrotów zaczyna bardzo głośno warczeć, nie spodziewałem się że będzie tak głośno, dźwięk jest powalający :evil:
no wlasnie czytalem chyba na mazdaspeed ze stozkow nikt w tych silnikach nie montuje bo swiszczy ze hoho i jest beznadzieja ;P
No właśnie o to chodzi że nie świszczy tylko jest taki warkot, przecież napisałem wyraźnie. Mi się bardzo podoba
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Furious pisze:siemka, podepnę się pod temat może. Nosze się z zamiarem kupna jakiegoś porządnego filtra. Wybór padł na ITG 78mm (piankowy). I moje pytanie, czy będzie lepszy od np k&n albo pipercross'a? miał już ktoś z nim do czynienia?
Najlepsze są stożki green. Był na forum przypadek że chłopakowi 40km dodał :P

Co do stożków to prawda jest taka że nie ma różnicy co założysz bo i tak nie odczujesz żadnej różnicy

Ja miałem różne stożki w różnych konfiguracjach i o to co zauważyłem

Założony sam stożek

troszkę inny dźwięk żadnej poprawy mocy elastyczności

Założony stożek odgrodzony blachą od reszty silnika

j/w

Stożek z dolotem

Żadnej poprawy mocy elastyczności i nawet dzwięku nie zmienił :mrgreen:


Teraz mam nowy oryginalny i jest super :D

jak już chcesz kupować to ja polecam Aome voodoo ma chyba do tej pory taki. Porządnie wykonany za dobrą kase ;)
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Furious
Posty: 168
Rejestracja: 2008-06-01 14:30
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13950
Lokalizacja: Pabianice/Łask

Post autor: Furious »

To 40koni to chyba jak probe zalał spirytusem :)
W taki przyrosty mocy to nie wierze :) co najwyżej 2-3konie, może 5 jak zimną dłużej na mrozie postoi :) Ale taki przyrost to wątpię żebym jakoś odczuł. Co do dolotu to kombinuje bo mam trochę dziabnięty wydech i chciałem mu trochę ulżyć w oddychaniu, a jak już coś robić to raczej porządnie. Zresztą ostatnio zdjąłem stożek (całe 50zł za niego dałem) to trochę przepływomierz był zakurzony i to mnie zaniepokoiło.
Też trochę kombinowałem z konfiguracjami. Obecnie leży w starej puszce od filtra. Co do nowego stożka to mam zamiar zabudować go na wzór airbox'ów z czym nie byłoby u mnie problemów i pociągnąć power rurę od przepływki do przepustnicy.
Bardziej z tymi stożkami chodzi mi o przepustowość i filtrację chociaż na konie też liczę :)
EDIT: pod kolektor dolotowy poszłaby też uszczelka o niskiej przepustowości cieplnej co obniżyłoby trochę temperaturę kolektora. Jak wiadomo im zimniejsze powietrze tym lepiej :)
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jak chcesz dobrą filtrację to żaden stożek ci tego nie zapewni, gdyby stożki byly takie super dawały fajny dzwięk, więcej mocy czystsze powietrze to niby po co producenci by zabudowywali filtry.

Chcesz zrobić porządnie to załóż jakiegoś piggybacka do tego jeszcze, w tedy będziesz miał porządnie.
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: --C-- »

Jak miałem honde civic jak założyłem dolot K&N nie zauważyłem wzrostu mocy, ale na trasie zmniejszyło mi się spalanie, auto prawdopodobnie dostawało za mało powietrza i mieszanka była do d..

W proboszczu jest na pewno ładny dźwięk.
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
Furious
Posty: 168
Rejestracja: 2008-06-01 14:30
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13950
Lokalizacja: Pabianice/Łask

Post autor: Furious »

Sqad pisze:Jak chcesz dobrą filtrację to żaden stożek ci tego nie zapewni, gdyby stożki byly takie super dawały fajny dzwięk, więcej mocy czystsze powietrze to niby po co producenci by zabudowywali filtry.

Chcesz zrobić porządnie to załóż jakiegoś piggybacka do tego jeszcze, w tedy będziesz miał porządnie.
Żeby tacy jak my mieli nad czym dyskutować :)
Jeśli chodzi o moje zdanie: Seryjny dolot jest policzony do seryjnego wydechu. Jeśli zrobimy gagę wydechowi (tak jak ja) pasowałoby zrobić też gagę dolotowi jeśli chcemy mieć porządną poprawę:) wiem, wiem do tego trzeba mieć wzory na obliczanie, hamownie, i nie zliczone godziny na testowanie ustawień ;) Ja narazię ograniczę tylko do wymiany filtra :) na oku mam coś TAKIEGO
Co do powietrza to ono i tak teraz jest niezbyt czyste po moim przejeździe ;)
Nie mam zamiaru też wywalić 300zł tylko żeby wydawał fajny dźwięk :) więc pytam się o waszą opinię na ten temat.
Kwestia Piggybacka - nad tym będę zastanawiał się przy grubszych modach :)
Cypol pisze: Jak miałem honde civic jak założyłem dolot K&N nie zauważyłem wzrostu mocy, ale na trasie zmniejszyło mi się spalanie, auto prawdopodobnie dostawało za mało powietrza i mieszanka była do d..

W proboszczu jest na pewno ładny dźwięk.
ja jak miałem zapchany seryjny filtr powietrza i zwężkę (rura 30mm od kolektora wydechowego do miejsca w którym łączył się środkowy tłumik z reszta wydechu - nie wiem co za debil to założył) palił mi dużo :) jakieś 12 na 100 do tego takiego muła miał, że porażka (stoperowe 13sek do 100 ;|)
po wymianie filtra na stożek spalanie wyszło mi 7,5l/100 w mieszanej z nastawieniem na trasę. Tutaj czas był stoperowo 10-11 do 100. Muła miał nadal, ale polonezy już wyprzedzał :)
po uporaniu się z wydechem stoperowe 7-8 /100 kop nie z tej ziemi i spalanie na poziomie 9-10l /100
Z tego co mi mówiono: modyfikacja wydechu pociąga za sobą większe spalanie, założenie filtra o lepszej przepustowości powietrza powinno obniżyć to spalanie. Jeśli chcesz poczuć kilka koni przy modyfikacjach dolotu to sama wymiana filtra tego nie zapewni. Na dolocie autko traci jakieś 5% mocy, a to tylko ze względu na np rozgrzany kolektor dolotowy i ssanie ciepłego powietrza, które potem jest rozgrzewane dodatkowo w kolektorze, takie błędne koło (dlatego na zimnym lepiej ciągnie :)). Jak wiadomo ciepłe powietrze ma mniej powietrza w sobie niż zimne powietrze :P
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Cypol pisze:Jak miałem honde civic jak założyłem dolot K&N nie zauważyłem wzrostu mocy, ale na trasie zmniejszyło mi się spalanie, auto prawdopodobnie dostawało za mało powietrza i mieszanka była do d..

W proboszczu jest na pewno ładny dźwięk.
Jakaś cienka ta honda bo stożek w hondzie daje wściekły dzwięk. no chyba że byla non vtec
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Jak byś był zainteresowany to ja mam do sprzedania Pipercrossa, używany pół roku w bdb stanie chcę za niego 100zł a wygląda tak jak ten tylko napisy są w kolorystyce bordo :
.
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Furious pisze:
Sqad pisze:Jak chcesz dobrą filtrację to żaden stożek ci tego nie zapewni, gdyby stożki byly takie super dawały fajny dzwięk, więcej mocy czystsze powietrze to niby po co producenci by zabudowywali filtry.

Chcesz zrobić porządnie to załóż jakiegoś piggybacka do tego jeszcze, w tedy będziesz miał porządnie.
Żeby tacy jak my mieli nad czym dyskutować :)
Jeśli chodzi o moje zdanie: Seryjny dolot jest policzony do seryjnego wydechu. Jeśli zrobimy gagę wydechowi (tak jak ja) pasowałoby zrobić też gagę dolotowi jeśli chcemy mieć porządną poprawę:) wiem, wiem do tego trzeba mieć wzory na obliczanie, hamownie, i nie zliczone godziny na testowanie ustawień ;) Ja narazię ograniczę tylko do wymiany filtra :) na oku mam coś TAKIEGO
Co do powietrza to ono i tak teraz jest niezbyt czyste po moim przejeździe ;)
Nie mam zamiaru też wywalić 300zł tylko żeby wydawał fajny dźwięk :) więc pytam się o waszą opinię na ten temat.
Kwestia Piggybacka - nad tym będę zastanawiał się przy grubszych modach :)
Cypol pisze: Jak miałem honde civic jak założyłem dolot K&N nie zauważyłem wzrostu mocy, ale na trasie zmniejszyło mi się spalanie, auto prawdopodobnie dostawało za mało powietrza i mieszanka była do d..

W proboszczu jest na pewno ładny dźwięk.
ja jak miałem zapchany seryjny filtr powietrza i zwężkę (rura 30mm od kolektora wydechowego do miejsca w którym łączył się środkowy tłumik z reszta wydechu - nie wiem co za debil to założył) palił mi dużo :) jakieś 12 na 100 do tego takiego muła miał, że porażka (stoperowe 13sek do 100 ;|)
po wymianie filtra na stożek spalanie wyszło mi 7,5l/100 w mieszanej z nastawieniem na trasę. Tutaj czas był stoperowo 10-11 do 100. Muła miał nadal, ale polonezy już wyprzedzał :)
po uporaniu się z wydechem stoperowe 7-8 /100 kop nie z tej ziemi i spalanie na poziomie 9-10l /100
Z tego co mi mówiono: modyfikacja wydechu pociąga za sobą większe spalanie, założenie filtra o lepszej przepustowości powietrza powinno obniżyć to spalanie. Jeśli chcesz poczuć kilka koni przy modyfikacjach dolotu to sama wymiana filtra tego nie zapewni. Na dolocie autko traci jakieś 5% mocy, a to tylko ze względu na np rozgrzany kolektor dolotowy i ssanie ciepłego powietrza, które potem jest rozgrzewane dodatkowo w kolektorze, takie błędne koło (dlatego na zimnym lepiej ciągnie :)). Jak wiadomo ciepłe powietrze ma mniej powietrza w sobie niż zimne powietrze :P
kolego nie chce nic mówić ale te Twoje "stoperowe pomiary" wiesz gdzie możesz wsadzić? jak można stoperem mierzyć przyspieszenie ?? :roll:

kolejna rzecz spalanie Vki przy jeździe mieszanej 7,5L ? to co to za miasto? A4 ? tyle pali ale w trasie, a Ty przebiłeś nawet spalanie katalogowe :? Kolejna rzecz, stożek nie zmniejsza spalania wręcz przeciwnie spalanie wzrasta o czym przekonało się mi. wiele osób z forum montując stożek z dolotem (wzrost spalania ok. 0,7-1L na 100km) Jak więcej powietrza dostaje się do układu to komp musi podać więcej paliwa a nie MNIEJ !!!Wzrost mocy to inna sprawa(tu wszystko zależy od wielu czynników bo niektórym stożek zabrał mocy. Za dużo zmiennych by jednoznacznie stwierdzić ile daje on na plus czy minus.
Awatar użytkownika
Furious
Posty: 168
Rejestracja: 2008-06-01 14:30
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13950
Lokalizacja: Pabianice/Łask

Post autor: Furious »

Kaszczu, te stoperowe pomiary są tylko napisane dla porównania jakiego muła miał przy jakich konfiguracjach, a sekunda +/- mało mnie obchodzi.
Dokładny czas zmierzę sobie przy najbliżej okazji na hamowni.
tak 7,5 trasa ta sama na której teraz pali mi 10. Wywal sobie katalizator i środkowy i zamiast tego wstaw rurę o średnicy wewnętrznej 25mm potem możesz ustawiać się z alfą 1.8 w gazie, ale za to masz ekonomicznego probe V6. Zresztą o tym nie ma co dyskutować, bo zaraz ktoś znowu wysunie wnioski o kolejnym bajkopisarzu. Co do spalania się już więcej też nie wypowiadam natomiast jeśli chodzi o moc to zauważ, że nie wszyscy mają jednakowe filtry, jeden ma u siebie np. K&N, drugi Greena, trzeci Aomy.
To też możesz uznać jako zmienną.
Czarny Ford Probe (USA) II 2.5L V6 93r
Jeżeli nie podoba ci się mój styl jazdy - zejdź z chodnika
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Najprostsza metoda jechać na hamownie i mierzyć moc z filtrem lub bez :]
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

I nie wsadzaj Aomy !! To tani filtr i tylko dlatego jest często wsadzany.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A czym się różni filtr od filtra?

W/g mnie najważniejsze żeby taki filtr zrobiony był ze 100% bawełny i regularnie nasączany olejkami (to one zatrzymują kurz i pył)
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”