demontaż licznika

Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

demontaż licznika

Post autor: damianGT »

mam sprawę proszę mi napisać jak najszybciej i najłatwiej wymontować licznik i na co uważać w 1gen.2.2GT.(krótki opis)
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

pierwsze to musisz zdjąć kierownice potem osłona czarna wypinasz kostki z przełączników każda jest inna też nie pomyliszi i masz dostęp do śrub z licznika
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

bez problemu zdejmuje się osłonę na klakson pod którą jest śruba od kierownicy?
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Gość

Post autor: Gość »

Odkreca sie ja (4 sruby) od spodu kierownicy. Czyzby nie bylo juz to kiedys?
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

PIOTREK zmieniałeś już liczniki lub podświetlanie? co lepiej zrobić ,kupić nowe białe tarcze czy wymienić żarówki na czerwone i sprawa będzie załatwiona? ile jest żaróweczek w liczniku?
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Gość

Post autor: Gość »

Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

tylko kiedy będą te tarcze bo widzę ,że są tam ladne zatargi i brak zdecydowania?
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Gość

Post autor: Gość »

Na to niestety nie umiem Ci odpowiedziec, mysle ze do efektu koncowego moze bedzie trzeba i z miesiac poczekac, zatargi - bez komentarza, a zdecydowany to ja jestem :wink: Zrobisz jak zechcesz, przeciez nikogo nie zmuszam :1111_ok:
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

jeżeli miesiąc, to wytrzymam! ja też jestem zdecydowany
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
skorpion2.2
Posty: 24
Rejestracja: 2005-04-07 19:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Będzin

Post autor: skorpion2.2 »

Wiatam i pozdrawiam.

Co do odkręcenia licznika to sprawa generalnie prosta.

Musisz uważać na dużą ilość śrubek i metalowe podkładki do wkrętów.
Ja za pierwszym razem trochę pogubiłem bo nie wiedziałem jak się do tego zabrać i rozkręcałem wszystko, też włącznik tempomatu.
Proponuję zaopatrzyć się w krótki śrubokręt luib grzechotkę z wkrętakiem do odkręcena trzech wkrętów od góry licznika. Jak będziesz składał to postaraj się równo osadzić kierownicę. Ja to spartoliłem i nie odbijał mi kierunkowskaz. Co do oświetlenia to sklepy elektroniczne coraz częściej służą asortymentem który wcześniej można było dostać tylko na allegro tzn. różnorodnymi zamiennikami diodowymi oświetlenia w samochodzie.
Więc jak zmienisz podświetlenie tablicy to możesz się pokusić o wymianę całego oświetlenia w kabinie na diodowe. Efekt końcowy SUPER !
( no i mniejszy pobór prądu )

Pozdrowienia i powodzenia.
PROBE 89 2.2 GT USA FULL bez skóry
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

skorpion012 pisze: Więc jak zmienisz podświetlenie tablicy to możesz się pokusić o wymianę całego oświetlenia w kabinie na diodowe. Efekt końcowy SUPER !
( no i mniejszy pobór prądu )

Pozdrowienia i powodzenia.
Co ty powiesz :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Gość

Post autor: Gość »

Ojj Bogus, mogl przeciez nie wiedziec, ze masz to juz dawno zrobione no :newcolor: :D
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Hehe to było żarcikiem :wink: Więc jeśli zostało źle odebrane to sorki.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A ja proponuję szeroką taśmę klejącą - żeby każdą śrubkę z podkładką przykleić koło otworu (albo nawet na otworze), z którego została wykręcona. Później nawet jeśli ilość się zgadza, to rozmiary nie do końca :evil: :oops:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
damianGT
Posty: 74
Rejestracja: 2006-01-04 17:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: damianGT »

pomysł z taśmą bardzo mi się podoba ponieważ zawsze coś mi zostaje a potem myślę skąd się to wzięło. :P :1111_placz:
NIC NIE JEST WAŻNE- LICZY SIĘ TYLKO P R O B E i nasze maleństwo !!! Ford Probe 2.2GT'91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Mądry Robert po... :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Panowie a mam pytanko , mam zegary do 120 mil a kupiłem do 140 , i tu jest pytanie czy licznik bedzie dobrze wskazywał jesli go dobrze załoze. Zaznaczam ze przebieg mnie nie interesuje , sam wiem ile zrobilem .

Niechcąc pisać post pod postem musze tu napisać .
A więc tak założyłem ten licznik od euro i wszystko ok , tylko teraz mnie wzieło na białe tarcze . Mam pytanie jak zdiąć wskazówki żeby ich nie uszkodzić , i czy te tarcze wartaja tej kasy http://moto.allegro.pl/item168149025_bi ... turbo.html POZDRO
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Post autor: micek »

Przyszła i na mnie kolej do zmiany szaty graficznej zegarów.
Zdemontowane już są. Projekt już właściwie też (przynajmniej się trochę Corel'a nauczyłem), najbardziej pracochłonna rzecz. Teraz jeszcze tylko wydruk i instalacja. Jestem ciekaw czy wskazówki będą dobrze pokazywać...
Myślę że przydałoby się jeszcze zmienić podświetlenie. Zobaczymy.
Jeśli komuś przydałby się skan zegarów oryginalnych i zmienionych to służę. Mogę jeszcze też zrobić fotki z "rozbiórki" zegarów dla chętnych dopóki jeszcze nie są złożone. Zanim sam się za to zabrałem trochę szukałem informacji, zdjęć też. Co do informacji to trochę znalazłem a co do zdjęć to było kiepsko, właściwie nic nie znalazłem. Znalazłem jeden wzór ale był inny niż do mojej Furki.
Jak skończę podzielę się informacją w jaki sposób zrobiłem zegary do mojego autka i skąd wziąć materiały.
Najlepsze byłyby indiglo, jak dla mnie to cena za wysoka.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

micek poniewaz to co zrobiles z zegarami podchodzi pod ich tuning, to prosze Cie o podpiecie sie do odpowiedniego tematu w dziale Tuning
A Tu znajdziesz kilka odnosnikow.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Post autor: micek »

Mój sposób na demontaż to: wkręcić lekko śrubki w miejsce z którego się je wykręciło, trochę więcej pracy ale na pewno się nie pogubią.

A teraz pytanko? Do licznika mam podpięte 2 wtyczki. Po rozbiórce znalazłem jeszcze jedną, lekko schowaną, czy wiecie od czego ona jest - może mam podmieniony licznik?

Obrazek Obrazek Obrazek

Moderatorów z góry przepraszam jeśli nie powinienem się podpinać pod ten temat.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jeżeli naprawdę masz rocznik, którym się chwalisz, to dodatkowa wtyczka służy do podłączenia licznika z drugiej generacji. :lol:
Zdekoduj sobie rocznik z VINu i popraw stopkę.

Wracając do pytania: w GT (z 1992 roku) powinieneś mieć 2 wtyczki (+ linka prędkościomierza):

Obrazek Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Post autor: micek »

Według Vin-u jest rocznik 92, sprawdziłem już dawno, właśnie dzięki temu forum. Natomiast w papierach jest rocznik 93, a dokładnie 29 marzec 1993 rok. Podejrzewam że jest to model z końca 92 roku a kupiony/zarejestrowany został dopiero w marcu 93 roku.

Odnośnie licznika, jest dokładnie tak jak na rysunkach które zamieściłeś, dwie wtyczki: duża i mała. Ta która była nie podłączona jest średniej wielkości w porównaniu do tych dwóch.

Czy to oznacza że mógłbym założyć zegary od II generacji i będzie wszystko działać prawidłowo :?:
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

To o montazu zegarow z II gen to byla ironia roberta :D
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

micek pisze:Mój sposób na demontaż to: wkręcić lekko śrubki w miejsce z którego się je wykręciło, trochę więcej pracy ale na pewno się nie pogubią.

A teraz pytanko? Do licznika mam podpięte 2 wtyczki. Po rozbiórce znalazłem jeszcze jedną, lekko schowaną, czy wiecie od czego ona jest - może mam podmieniony licznik?

Obrazek Obrazek Obrazek

Moderatorów z góry przepraszam jeśli nie powinienem się podpinać pod ten temat.

A wtyczka jest od komputera tempomatu a tempomatu zapewne nie masz więc jest wolna. A i przeczyść tam wszystko jak już rozebrałeś bo trochę tam sie widzę nazbierało :wink: :twisted: Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
micek
Posty: 265
Rejestracja: 2008-05-09 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Starogard Gd.

Re: demontaż licznika

Post autor: micek »

Oczywiście wszystko przeczyszczone i już poskładane. Robiłem zdjęcia zaraz po rozbiórce ...
A jak wygląda po złożeniu to już w dziale tunig w temacie o podświetleniu zegarów.
Kupiłem drugi licznik i jak się okazało niby taki sam a jednak inny:

Obrazek Obrazek

Oba mają od przodu wszystko tak samo. Jakieś pomysły do czego może być ta dodatkowa elektronika?


Podpiąłem się żeby nie zakladać nowego tematu. Ten wydawał się najbardziej odpowiedni.
PROBE I, 2,2 GT, 92 r.
gg 16101475
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”