Kod błędu 17

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Kod błędu 17

Post autor: kollek »

Witam
Wczoraj przez moment zapaliła mi się kontrolka check engine. Sprawdziłem błąd i ma nr 17 czyli EGO sensor (rich). Rozumie że chodzi o zbyt bogatą mieszkę paliwa? Ale dlaczego to wywaliło?
Czy coś może dziać się ze sondą???
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

a jak sprawdzic jaki to numer błedu ?
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

jak masz LPG, to się czsami może zaświecić. Kwestia regulacji. Jak nie masz, to może to być powodem jakiejś ustarki i nie koniecznie sondy.

Inetrart :arrow: Jak podniesiesz maske silnika, to przy amortyzatorze od strony kierowcy masz taki pojedyńczy kabelek do niczego nie podłączony i zakończony gniazdem na wsówke (tam jest jeszcze jeden wolny kabel ale z kostką na końcu - nie pomyl ich). Zwierasz go do masy i przekręcasz kluczyk w stacyjce ale nie zapalasz silnika. Jak kontrolka "Check engine" zacznie migać, to liczysz ile razy ale na takiej zasadzie, że dłuższe zaświecenie to dziesiątki, a krótsze to jednostki.
Dla przykładu błąd Kollka to jedno długie zaświecenie i siedem krótkich. Jeśli masz więcej błędów, to odczytujesz je kolejno.
Kody błędów są tutaj
Chyba jasno to napisałem.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Jaśniej się nie dało :) Naprawdę dobrze.

Mam LPG więc uznaję to za rutynę. :)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

czy to ten czerwono zdaje sie zółty
mam tam jeszcze jakąs kostke z dwoma kablami niewiem do czego
nie mówiąc juz o sałym gniezdzie do niczego nie podłączonym
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

interart pisze:czy to ten czerwono zdaje sie zółty
mam tam jeszcze jakąs kostke z dwoma kablami niewiem do czego
nie mówiąc juz o sałym gniezdzie do niczego nie podłączonym
Ten pojedyńczy kabelek nie podłączony. Nie ten podwójny z kostką !
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Interart - poszukaj na forum to znajdziesz. Robilem kiedyś zdjecia tego kabelka cyfrakiem. jest wszystko opisane i pokazane.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

_KrISS_ pisze:Chciałbym odnowić temat bo od jakiegoś czasu wyskakuje mi kod 17. Zapala się CHECK ENGINE podczas jednostajnej jazdy np. 130km/h i gaśnie po ściągnięciu nogi z gazu. Występowało też szarpanie ale znalazłem dziurę w dolocie i ją usunąłem. Szarpanie znikło.
(ten post pojawił się dziś w wątku dot. kodu 15)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

Kontynuując temat kod błędu 17. Sonda sprawna zapala check engine zaraz po rozruchu, ruszam z miejsca, dodaję gazu kontrolka gaśnie, ściągam nogę z gazu, kontrolka zapala się. Zjawisko występuje na każdym biegu przy każdej prędkości. Odłączam sondę dalej bez zmian gaśnie i zapala się. EGR sprawdziłem potencjometr przy EGR sprawdziłem. Samochód uruchamia się normalnie nie szarpie normalnie przyspiesza wolne obroty 700 nie pływają spalanie paliwa normalne proszę o podpowiedzi, co i jak mam sprawdzić
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wygląda to na EGR.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

to jednak nie to jeszcze raz wyczyściłem , reset kompa i teraz mamy kod 15 a zachowania takie same co proponujecie?

To nie jest wątek dot. kodu 15 (:arrow: EGO ).
Robert


robert przezabawny jesteś to jest to samo uszkodzenie i ten temat powinien by kontynuowany w tym samym wątku ale przecież ty tu rządzisz:))

Może masz rację - nie przyłożyłem się, tylko poszedłem po łebkach, ale czytanie tego wszystkiego zajmuje trochę czasu. Nie myli się, kto nic nie robi. Sorry.
Dlatego gratis ;) skleiłem Twoje posty.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Panowie ale to nie jest tak że to wyjmiecie nasmarujecie i juz :? :x

To jak napisał drzymek , "trzeba się z tym całować " jak juz wyjmiecie co trzeba siądźcie spokojnie z 15 min olej i WD do reki i smarujcie i ruszajcie membrana aż zacznie lekko chodzić , robiłem to 3 razy i za 3 razem poświęciłem troszke czasu i chyba z połowe małego WD i błąd znikł .


pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
jura
Posty: 115
Rejestracja: 2004-09-18 08:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jura »

Przyczyną owych usterek było pęknięcie metalowej rurki podającej podciśnienie do układu EGR
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

A mi się dzisiaj zaświeciła kontrolka, sprawdziłem i mam 16 i 17. Z 16 walczę ale 17 nie było. Niby za bogata mieszanka, ale skąd takie coś? Co się mogło zepsuć? Gdzie mam zajrzeć i jak to usunąć?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

panowie, niedawno wymieniałem rozrząd, byla takrze wymieniona uszczelka pod głowicą, w autku jest zmieniony czip i po dosc dlugiej jezdzie non stop z "butem w podlodze" :lol: wywaliło bład 17 i 5....ale tylko na chwile i check engine zgasl co moze byc przyczyna???
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

na jakim doładowaniu brykasz :?:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

1,1 bara czasami nawet na 1,3 wpada na chwile ale temp. nie rosnie zbytnio
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

dzisiaj zauważyłem że check engine zapala mi sie czasami na wolniejszych obrotach....a jak przycisne i turbinka zacznie pompować w okolicach 1 bara to check engine gasne....kod 17 to zbyt bogata mieszanka tak??? a może to coś mieć wspólnego z sąda lambda bo ponoc kabel przy niej mam uszkodzony i najważniejsze pytanie, czy tak moge jeździć?? przynajmniej narazie
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Witam

Mam ten sam problem. Zauważyłem, że występuje on po 2-3 minutowej jeździe ze stałą prędkością. Wtedy AFR zaczyna wariować i czasami zapala się check engine(16 i 17). Problem ustępuje jak chwilę podepczemy dywanik.

Problem jest na tyle uciążliwy, że mój probe zaczą palić jakieś 4 litry więcej. Zauważyłem jeszcze jedną, rzecz. Może powiązana bo wcześniej tego nie było. Po włączeniu zapłonu coś brzęczy pod maską w okolicach przepustnicy.
Sprawdźcie u siebie, ale nie zapalacie silnika bo to jest dosyć ciche.

Jeśli chodzi i lambde to raczej nie to bo ja mam w miarę świeżą i ten sam problem. EGR też już pieczołowicie czyściłem.

daniel pisze:...najważniejsze pytanie, czy tak moge jeździć?? przynajmniej narazie
Ja tak jeżdze już ze dwa miesiące, ale zabardzo po kieszeni daje. 18 litrów to jest po prostu masakra :evil:
Ostatnio zmieniony 2008-01-19 23:19 przez Maniak.M, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

u mnie już sie nie zapala - powód urwany kabel przy lambdzie, mi z kolei wysakiwała za bogata mieszanka, dopiero jak sie porządnie przycisnęło to wracało do normy samochód szedł jak burza :lol: ale co z tego jak na pełnym zbiorniku przejechałem 200km i pusto heh to można sobie wyobrazić ile to paliło :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

daniel pisze:...mi z kolei wysakiwała za bogata mieszanka, dopiero jak sie porządnie przycisnęło to wracało do normy samochód szedł jak burza :lol: ale co z tego jak na pełnym zbiorniku przejechałem 200km i pusto heh to można sobie wyobrazić ile to paliło :wink:
Dokładnie to samo. Od jakiegoś czasu już check engine nie widziałem. Może i ja tą lambde "wezmę pod lupę".
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

mam dokładnie ten sam problem , po przekręceniu zapłonu cos tykaaa tak jak gdyby jakis przekaźnik, po ok 4 min jazdy na tempomacie z prędkościa ok 120km\h zaświeca mi sie check , co ciekawe , ja mam go całkowicie zaślepionego, w ogóle powrotne spalanie jest zaspawane w piz....

co z tym zrobić , bo moj probek tez sporo pali , jak jade tak wiecie że pendzel to ok 14 l kiedys udawało sie zejsc do 9 a teraz nie daje rady zejsc do 10.5

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Rzeczywiście trochę podobne do przkaźnika, ale bardziej mi to brzmi na jakiś silnik krokowy.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

w probku nie ma krokowca , bynajmniej pod majką, i czy mozesz mi określić dzwięk silnika krokowego, bo jesli mamy to samo to ja wiem na pewno że to nie dzwięc krokowca .

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Kiedyś budowałem frezarkę na silnikach krokowych http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic415652.html
i się nasłuchałem ich odgłosów. Ten odgłos przypomina mi zablokowany silnik krokowy, ale skoro u nas nie ma krokowców to następne urządzenie mogące wydawać taki dźwięk to przekaźnik załączany i wyłączany ze sporą częstotliwością.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”